تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816710017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رابطه ph خون با مزاجها و طبایع - قسمت اول


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: در پزشکی نوین همواره طبقه بندی بیماران جهت درمان بهتر و کم عارضه تر مورد توجه بوده ولی به دلیل گستردگی فاکتورهای محیطی و ژنتیکی تا کنون طبقه بندی جامع و قابل قبولی ارائه نشده است تا بتواند همه فاکتورها را در خود جای دهد . ولی در طب سنتی ایران طبقه بندی جامع و کاملی وجود دارد که حدود سه هزار سال اساس و پایه درمان در طب سنتی بوده وهست و آن طبقه بندی بر اساس مزاجها و طبایع است که بیشتر فاکتورهای محیطی و ژنتیکی را شامل میشود .

اگرچه اهمیت مزاجها و طبایع در تشخیص بیماریها و طبقه بندی یبماران ،با پیدایش پزشکی نوین کم رنگ شد ولی در چند دهه اخیر با تالیفات و پژوهشهای ارزشمندی در سراسر دنیا دوباره به این مهم بهاء داده شده است ، ولی تا کنون مصداق جامع و قابل اندازه گیری از مزاجها وطبایع در طب نوین ارائه نشده است . تا اینکه در این پژوهش برای اولین بار با روشهای آماری. .موفق به دستیابی به رابطه معنا داری بین مزاجهاوطبایع به عنوان یکی از مصادیق اصلی طب سنتی وph خون به عنوان یکی از مصادیق بیوشیمیایی پزشکی نوین شدیم.

به این طریق که ابتدا فرم پرسشنامه 100 سوالی از کتب معتبر طب سنتی از قبیل ذخیره خوارزمشاهی و قانون توسط کارشناسان طب سنتی استخراج شد و پس از بررسی پایایی و روایی بودن فرم با روشهای آماری. فرم فوق برای 1000 بیمار مراجعه کننده تکمیل شد از طرفی در شرایطی کاملایکسانph خون حجامت بار اول بین دو کتف کلیه مراجعه کنندگان با دستگاه ph متر دارای دو رقم اعشار" اندازه گیری و ثبت گردید.

سپس با مقایسه فرم پرسشنامه 100 سوالی با phخون با ضریب اطمینان 96%یک رابطه معناداری به دست آمد که این رابطه به صورت رنج عددی در پایه لگاریتم بر حسب phمیباشد. و به این طریق با استفاده از یک دستگاه phمتر به سادگی میتوان مزاج وطبع افراد را به دست آورد .

دلیل این رابطه به این شرح است :همانطور که می دانید طبایع اصلی در طب سنتی عبارتند از :صفرا،دموی،سودا،بلغم که که هر یک ازطبایع مذکوربه دلیل منشا متفاوت دارای phمتفاوتی می باشند و بدیهی است غلبه هر مزاج در بدن" phعمومی را به سمت ph خود سوق میدهند.

از طرفی چون آنزیمها از فاکتورهای اصلی در متابولیسم پایه می باشند و هر آنزیمی در phاپتیممی ، فعالیت بهینه خود را دارد تغییر ph عمومی بدن می تواند فعالیت آنزیمی را کاهش و یا افزایش دهد و در نتیجه بر متابولیسم پایه بدن اثر گذارد و سبب غلبه مزاجی خاص درشخص نماید.

حصول این رابطه معنا دار علاوه بر یاری دادن پزشک درطبقه بندی بیمار جهت درمان بهتر و کم عارضه تر دلیلی بر حقانیت و حکمت طب سنتی ایرانی نیز می باشد از طرفی این رابطه میتواند به عنوان نقطه عطفی بین طب سنتی و نوین بوده و زمینه پژوهشهای دیگر در این زمینه را هموار نماید.

پارس دكتر





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 402]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن