واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: کمک در شبیه سازی پیچیدن سلفون دور جعبه arash7464 22 دي 1388, 13:38سلام دوستان خسته نباشيد مي خوام حركت پيچيدن سلفون به دور يك جعبه مثلاً جعبه مواد غذايي رو شبيه سازي كنم كسي مي تونه كمك كنه، تو رو به جان عزيزانتون كمك كنيد!حياتيه!:cry::cry: مرسي.:?::?::?::?: arash7464 23 دي 1388, 09:57بابا يه كي نيست جواب منو بده!!! كمك!كمك!كمك!:cry::cry::cry::cry::cry::cry ::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: Baloot3D 23 دي 1388, 10:27دوست عزیز شما یه شرح بیشتر درباره کارت بده که با چه نرم افزاری کار میکنی و .... تا بتونیم راهنمایی کنیم به هر حال یکی از راه های معمول اینه که شما همون سلفون رو ریگ کنی به هر صورتی که می خوای دوره مدلت بپیچه arash7464 23 دي 1388, 11:29با 3ds max كار مي كنم ، مي شه لطف كني توضيح بدي كه چطور ميشه ريگش كرد؟ MAXBAZ 23 دي 1388, 12:01ریگ یک مبحث خیلی پیچیده اس ، البته مطمئن باشید قصد ندارم شما رو بترسونم ! البته ریگ بستن سلفون یکم ساده تر به نظر میرسه ، ولی فکر میکنم بتونی کار کنی . اما در این تاپیک نمیگنجه که ریگ بستن کسی یاد بده بنابراین من شما رو راهنمایی میکنم به این لینک () تا اونجا با مفاهیم ریگ ، bones و ... آشنا بشید و همچنین بتونید یک آزمایش ساده هم انجام بدید:wink: میتونید با کمی دقت در آموزش مطرح شده + کمی تمرین به چیزی میخواید دست پیدا کنید. موفق باشید.:rose: pclord 23 دي 1388, 12:30فکر کنم با morpher هم بشه این کار رو کرد،به هر صورت من امتحان نکردم،اما امتحان کن احتمالا جواب بده. آموزش morpher: توسط این ابزار میتوانید حالت هایی را مانند تغییرات چهره و یا تبدیل بک object را به bject دیگر با کمترین زحمت انجام دهید .شما در آغاز میبایست یک object سه بعدی داشته باشید که تغییرات کلی آن انجام شد باشد وتنها جابجایی Vertex ها و غیره که میخواهید توسط morpher آن ها را به صورت ذخیره داشته باشید مانده باشد , حالا میتوانید از آن به تعداد حرکاتی که مخواهید روی object اصلی خود داشته باشید کپی بگیرید .توجه : فقط کپی توجه : دیگر هیچ vertex و polygon ویا هیچ دیگری نباید به object های کپی اضافه کنید , زیرا Pick نمیشود .حالا به ترتیب هر حالتی را که میخواهید در هر یک از object ها اعمال کنید .سپس object اصلی را که میخواهید تمامی حالات روی آن پیاده شود را انتخاب کنید ( object ی که از روی آن کپی گرفته اید ) بهتر است برای هر object نام آن حرکت را بگذارید تا در زمان استفاده از morpher راحت تر کار کنید .پس از انتخاب object از منوی modifiers روی animation سپس morpher را انتخاب کنید . سپس در ابزار morpher در کرکره channel list روی هر یک از کلید های empty رایت کلیک کرده وتنها گزینه pich from scene را انتخاب کنید وبه ترتیب روی object های کپی که هر یک از آنها را تغییراتی داده اید کلیک کنید , empty box بعدی و object بعدی تا آخر .حالا میتوانید object هایی را که کپی بوده اند را hide کنید تا کارتان شلوغ نشود , سپس object اصلی را انتخاب کرده و در ابزار morpher در کرکره channel list اعدادی را که در سمت چپ باکسهایی که حالا هرکدام نام حرکتی را دارند را به سمت 100 ببرید و حاصل کار خود را ببینی pclord 23 دي 1388, 12:56راستی یادم رفت بگم ،بازم برای واقعی شدن باید ریگینگ بشه و بعد با مورفر متحرک بشه. 3mim 23 دي 1388, 13:35به نظرم مورف خوبه، با cloth هم میشه، فقط باید نودهاشو به چندتا جسم متحرک غیر قابل رندر گره بزنی
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 472]