واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: Villa Project Amin 4D 07 آبان 1388, 23:10سلام به همه ی بچه های سه بعدی کار. این کار یه پروژه ساخت ویلا توی یه منطقه کوهستانیه، طراحی توی اتوکد انجام شده و سه بعدی کردن اون هم توی اتوکد انجام شده (البته سه بعدی کردن خود ساختمون بدون جزئیاتی مثل در و پنجره). بعد از سه بعدی کردن کار رو وارد Cinema 4D کردم و شروع به افزودن جزئیات به مدل ها و افزودن مدل های تکمیلی کردم. در خت ها رو هم با استفاده از Vue 7 ساختم و اونا رو وارد Cinema 4D کردم. رندر هم با استفاده از advanced render خود سینما فردی گرفته شده. تصویری که اینجا می ذارم سایز کوچک شده تصویر اصلیه که رندر شده. رندر اصلی در سایز 4400*3000 پیکسل رندر گرفته شده، با Gi و Physical Sky رندر کار در این سایز هفت ساعت و نیم طول کشیده. البته به علت اینکه می خواستیم وقت بیشتری رو برای رندر نذاریم مجبوریم شدم از درخت هایی با تعداد پولیگان پایین استفاده کنم. راستی کار هنوز تکمیل نیست و این هم فقط در سطح انتظار مشتری بوده. با تشکر. منتظر نظرات هستم. اینم سایز اصلی کار که براتون توی راپید اپلود کردم. حجمش 4 مگ هست. هر کی خواست جزئیات بیشتری از کار رو ببینه اونو دانلود کنه. aliseven 08 آبان 1388, 13:13عالي شده .. موفق باشي:rose: داش ممد 08 آبان 1388, 18:48سلام دوست عزیز کارت حرف نداره فقط .......... ایول javadmagic 08 آبان 1388, 20:36خیلی کار زیبایی شده... موفق باشی. ali_118 08 آبان 1388, 22:31تو این کار تیز بودن سایه ها بیشتر از همه چیز به چشم میاد. نوری که از اون فاصله از بین شاخه های درخت رد میشه و به زمین میرسه حتی در نور ظهر هم چنین سایه هایی ایجاد نمیکنه ، مگر اینکه نور لیزر باشه :wink: من کلا با cad و c4d و اینا کار نکردم اما چه مشتری های متواضع و کم توقعی به پستتون میخوره شما :green: در مورد کار با VUE بیشتر توضیح بده حجم درخت ها و سرعت رندرشون چطوره ؟ نرم افزار چه خروجی هایی میده ؟ Amin 4D 08 آبان 1388, 23:07مرسی از همه دوستان بابت نظرات. ali_118 در مورد نور و سایه باید بگم که من فقط توی صحنه از Physical Sky استفاده کردم بدون هیچ نور دیگه ای. تنها نور صحنه همون خورشید Physical Sky هست که من نوع سایه ی اون رو هم Area گذاشتم. محاسبه خود سینما فردی بود و این طوری سایه ها رو رندر کرده. نمی دونم شاید حرف شما درست باشه. اما چه مشتری های متواضع و کم توقعی به پستتون میخوره شما اگه قصدتتون تمسخر بود باید بگم دوست عزیز من روی این جور کارها فقط به اندازه ای وقت می ذارم که مشتری لازم داره، ولی فکر نمی کنم کار اونقدر کیفیت و سطحش پایین باشه که لایق تمسخر شما قرار بگیره. در مورد Vue هم باید بگم معرکه است. کار باهاش اصلا کاری نداره. خیلی ساده و راحت می تونی درخت بسازی توش. آرشیو کاملی داره از درخت و گل و گیاه. در مورد خروجی اون هم باید بگم فرمت ها سینما فردی، مکس و مایا رو پشتیبانی میکنه یعنی درخت رو می تونی جدا از صحنه به فایل این برنامه هایی که گفتم تبدیل کنی. من این درخت ها رو به سینما فردی ایمپورت نکردم بلکه VUE درخت ها رو توی یه فایل جداگانه سینما فردی می سازه. که شما با توجه به نرم افزارتون می تونید فایل مکس یا مایا رو برای خروجی انتخاب کنید. در مورد زمان رندر هم باید بگم که من چون توی صحنه GI داشتم و سایه هام هم Area بود سرعت رندرم بعد از اینکه درخت ها رو به صحنه اضافه کردم به شدت کاهش پیدا کرد. من همین صحنه رو بدون درخت توی 15 دقیقه رندر گرفتم ولی وقتی درخت ها رو هم اضافه کردم زمان رندر به 7.5 ساعت رسید. ali_118 09 آبان 1388, 00:10امین جان هرگز چنین قصدی نداشتم تو این مدت کارهای بهتری از شما دیدم، این رو هم فقط در مقام مقایسه عرض کردم. اگر این کار تکمیل نشدست پس باید تاپیکتون رو در بخش wip ایجاد میکردین اگر هم کار تکمیل شدست که مطمئنا خودتونم باید قبول داشته باشید که جلوه ی لازم برای تاثیر گذاری روی بیننده رو نداره. خوبی های هر کاری مشخصه ، نیازی هم نیست که به فرض بنده از مدلینگ این کار تعریف کنم . این که بعضی ها هر انتقادی رو توهین تلقی میکنن و هر شوخی ای رو تمسخر میپندارند باعث میشه که امثال من دفعه ی بعد فقط کار رو ببینن و نظرشونم بزارن تو جیبشون و برن . ( ولو اینکه اینچنین هم هست ) ولی فکر نمی کنم کار اونقدر کیفیت و سطحش پایین باشه که لایق تمسخر شما قرار بگیره. شما اگه در مورد وقتی که برای اجرای کار گزاشتی و دستمزدی که گرفتی توضیح میدادی اونوقت معیاری هم برای سنجش سطح کار داشتیم . الان شما سطح کار رو با چی مقایسه میکنید ؟ با کارهای Evermotion ؟ یه چنتا سوال دیگه هم پیش اومده برام 1. اینکه چرا از مکس استفاده نکردین ؟ 2. چرا از وی ری استفاده نکردین ؟ 3. آیا پارامتر تنظیم Density در تنظیمات سایه وجود نداره ؟ 4. و چه اصراری بر اینکه درختان رو با اون همه شاخ و بال رندر بگیرین ؟ میتونستین از درخت بی برگ یا کم برگ استفاده کنید که به مراتب سبک تره و با مشکل سرعت رندر هم مواجه نبودید. 5. رندر از نماهای دیگه هم دارید ؟ 6. اصلا چرا از gi استفاده کردین ؟ وقتی میشه با چنتا دونه نور با کیفیت نزدیک به gi سر و تهش رو هم آورد چرا وقتتون رو واسه ی رندر تایم هدر میدین ؟! صاحب کار بیچاره هم که حرفی نداره :wink: Moralist-Boy 09 آبان 1388, 13:24سلام . استاد تو هم زدی تو کار معماری ؟؟؟ حالا وقتشه که با همون هودینی این خونه رو بترکونی :lol:(شوخی) ببین یه کار جالب بهت بگم برای رندر درخت ؟؟؟ ببین اول میای درختا رو بدون برگ می کنی و برگا رو میذاری توی یه لایه جدا . حالا فقط photon map مربوط به gi با FG ت رو محاسبه کن . بعدش برگا رو دوباره بیار و یه نور رو اختصاصی فقط بذار برای برگا . بعد کلا صحنه ت رو رندر کن ! کل طول کشیدن رندر یه چیزی مثل درخت بیشتر به خاطر زمان خیلی زیادیه که fg و gi لازم دارن برای ساختن photon map برگها . موفق باشی . Amin 4D 11 آبان 1388, 17:25اگر هم کار تکمیل شدست که مطمئنا خودتونم باید قبول داشته باشید که جلوه ی لازم برای تاثیر گذاری روی بیننده رو نداره. علی جان، شما خودت رو نبین که حرفه ای هستی و توقعت از کارا بالاست. همون طوری که قبلا خودت هم گفتی اینجا مشتری ها و مهندس ها خیلی توقعشون از شما که به کار به دید یه سه بعدی کار حرفه ای نگاه می کنی کمتره. توی شرکتی که من کار می کنم خیلی از این کار خوششون اومده. شما اگه در مورد وقتی که برای اجرای کار گزاشتی و دستمزدی که گرفتی توضیح میدادی اونوقت معیاری هم برای سنجش سطح کار داشتیم . علی جان در مورد کار هم وقت زیادی اصولا من برای کارها صرف نمی کنم. حدودا این رو توی یه روز کار کردم. این زمان هم بیشتر برای ساخت و مدلسازی اجسام موجود وقت گذاشتم. روی متریال و تکسچر وقت چندانی صرف نشده و نورپردازی و رندر هم واسش وقت قابل چندانی نذاشتم. یه چنتا سوال دیگه هم پیش اومده برام 1. اینکه چرا از مکس استفاده نکردین ؟ 2. چرا از وی ری استفاده نکردین ؟ 3. آیا پارامتر تنظیم density در تنظیمات سایه وجود نداره ؟ 4. و چه اصراری بر اینکه درختان رو با اون همه شاخ و بال رندر بگیرین ؟ میتونستین از درخت بی برگ یا کم برگ استفاده کنید که به مراتب سبک تره و با مشکل سرعت رندر هم مواجه نبودید. 5. رندر از نماهای دیگه هم دارید ؟ 6. اصلا چرا از gi استفاده کردین ؟ وقتی میشه با چنتا دونه نور با کیفیت نزدیک به gi سر و تهش رو هم آورد چرا وقتتون رو واسه ی رندر تایم هدر میدین ؟! صاحب کار بیچاره هم که حرفی نداره من کلابا سینما فردی کار می کنم چون هم سرعت مدلسازی توی اون بیشتره(به نظر من) هم استفاده از متریال ها توی اون آسون تر هست و علاوه بر اون سرعت رندر توی سینما فردی خیلی بیشتر از مکس هست. از وی ری هم چون با نسخه ی جدید سینما فردی من مشکل داشت استفاده نکردم. در مورد پارامتر دنسیتی هم وجود داره چطور؟ رندر از نماهای دیگه هم از صحنه های قبل از تکمیل شدن کامل چند دارم. در مورد استفاده از gi هم من اصولا از چند تا نور به جای gi استفاده نمی کنم. و دلیل اونم اینه که سرعت gi توی سینما فردی به شدت زیاده. اما من تا حالا از gi توی صحنه هایی که درخت وجود داره استفاده نکردم برای همین این تجربه ای شد برای کارهای بعد. Amin 4D 11 آبان 1388, 17:32سلام . استاد تو هم زدی تو کار معماری ؟؟؟ حالا وقتشه که با همون هودینی این خونه رو بترکونی (شوخی) ببین یه کار جالب بهت بگم برای رندر درخت ؟؟؟ ببین اول میای درختا رو بدون برگ می کنی و برگا رو میذاری توی یه لایه جدا . حالا فقط photon map مربوط به gi با FG ت رو محاسبه کن . بعدش برگا رو دوباره بیار و یه نور رو اختصاصی فقط بذار برای برگا . بعد کلا صحنه ت رو رندر کن ! کل طول کشیدن رندر یه چیزی مثل درخت بیشتر به خاطر زمان خیلی زیادیه که fg و gi لازم دارن برای ساختن photon map برگها . موفق باشی . استاد خودتی Moralist-Boy جان. من توی یه شرکت نقشه کشی مسئول سه بعدی کردن نقشه هاشون هستم وگرنه من علاقه ی زیادی به Arch ندارم. همون طور که خودتم خبر داری ما عاشق VFX هستیم و همه ی وقتمون رو برای یادگیری اون می ذاریم برای همینه که کارهای Arch ی که می زنم اینقدر سطحش پایینه. راستی در مورد پیشنهادت باید بگم من زیاد با روش های نورپردازی آشنایی ندارم و نمی دونم کجا و توی صحنه های مختلف باید از چه نوع نورپردازی استفاده کنم. اینم که گفتی درختا رو بی برگ کن چه طوری؟ آخه وقتی درختا رو از Vue وارد سینما فردی کردم هر کدوم از درخت ها رو تبدیل می کنه به یه آبجکت تکی که نمی شه برگ ها رو از اون جدا کرد ولی نشد نداره و می شه این کارو کرد اما دستی و این خیلی وقت می بره که بهم گفته شده بود نیازی به وقت گذاشتن زیاد روی کار نیست. ممنون از نظر. kamifa 1986 12 آبان 1388, 14:40قشنگه. موفق باشي
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 498]