تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837826870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پشت صحنه « تهـران 1500 » -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: پشت صحنه « تهـران 1500 » AVGHH 01 مهر 1388, 13:45سلام دیشب (سه شنبه) تو دو قدم مانده به صبح عظیمی مهمون برنامه بود و درباره تهران 1500 صحبت میکرد که اگه ندیدین احتمالا حدود یک چهارم تا یک پنجم عمرتون برفنارفته، ولی برا اینکه این عدد کم بشه و بشه حدود یک دهم یه کاری کردم. یه کلیپ حدودا 4 دقیقه ای از پشت صحنه تهران 1500 که یه ذره دیر رسیدم و همینقدشو فقط تونستم ضبط کنم. خیلی سعی کردم حجمشو کم کنم که همه بتونن دانلود کنن ولی دیگه کمتر از این (3 و نیم مگ) نمیشد. کل بودجه ای که تا اینجا برا این پروژه کنار گذاشته شده 1 میلیارد تومنه که 60% اش رو بخش دولتی و 40% دیگه رو بخش خصوصی (نسل سبز اندیشه) تامین کرده، که اینجور که عظیمی میگفت بیشتر از این میشه بودجه اش. تا حالا یک سال از شروع پروژه گذشته و اگه طبق برنامه ریزی پیش بره یه سال دیگه تمومه. پیکانی که تو فیلم میبینید، اونطور که خود عظیمی تو این برنامه میگفت، 4 ماه ساختش طول کشیده و حدود 6، 7 میلیون تومن هزینه ساختش شده (یعنی معادل قیمت یه پیکان صفر واقعی!). سه دقیقه اول فیلم که تهران رو از نمای بالا نشون میده، بخاطر اینکه خیلی سنگینه و سیستماشون برا رندر کم میاره قراره بدنش خارج برا رندر. نسخه سینمایی فیلم حدود 90، 95 دقیقه اس که برا نسخه DVD اش 120 دقیقه کاملش بیرون میاد. چقد حرف زدم... :) دانلود از RapidShare () دانلود از Zshare () شخصا معتقدم اگه این کار با این بودجه کلان و بیسابقه (که البته نسبت به نمونه های خارجیش قابل مقایسه نیست) یه کار قابل قبول بین عموم مردم در نیاد، باید فاتحه انیمیشن ایران و اعتماد مخاطب به انیماتورا ئو انجمن انیمیشن مجیدآنلاین و... رو خوند. امیدوارم اینطوری نشه. موفقتر باشین :rose: التماس دعـا explosion 01 مهر 1388, 14:17من در موردش تو مجله فیلم خونده بودم . ایشون خالق شخصیت های انیمیشن های راهنمایی و رانندگی ( قابل توجه دوستانی که نمیدونستن ) و از انیماتورهای خوب و با سلیقه و البته حرفه ای . امیدوارم که کار قشنگی بشه . در ضمن قرار اکران خارجی هم بشه . avghh ممنون بابت پست مفیدت . موفق باشید . mkf.cgi 02 مهر 1388, 10:35شخصا معتقدم اگه این کار با این بودجه کلان و بیسابقه (که البته نسبت به نمونه های خارجیش قابل مقایسه نیست) یه کار قابل قبول بین عموم مردم در نیاد، باید فاتحه انیمیشن ایران و اعتماد مخاطب به انیماتورا ئو انجمن انیمیشن مجیدآنلاین و... رو خوند. امیدوارم اینطوری نشه. شايد اينطوري هم نشه.. الان هم اعتماد زيادي بين عموم و انيميشن در ايران وجود نداره! من كه فكر نمي كنم كسي از عموم مردم به انيميشن در ايران واقعا توجه داشته باشه.. اگه اين كار خوب از آب در بياد مردم به انيميشن اعتقاد پيدا ميكنن ولي اگه خوب نشه.. اتفاق خواصي نميفته!:-? اصلا مگه تا حالا چه انيميشني داشتيم كه خوب بوده باشه؟ يا ارزش خوب بودن رو داشته ؟ به نظرم الان انيميشن در ايران بيشتر به عنوان كارتون هاي خنده دار و آموزشي معروفه اونم از نوع بي كيفيتش! ----- به هر حال من كه از ته دلم اميدوارم اين كار آبروي انيمشن رو بخره و به مردم اين اميد رو يده كه ميتونن رو بچه هاي cg كشورشون حساب باز كنن.. explosion 02 مهر 1388, 11:02راستش اگر کل فیلم کیفیتی مثل نمونه ای که در کلیپ مصاحبه بود داشته باشه فیلم میتونه حرفی هم برای گفتن حتی در جشنواره ها داشته باشه . به امید موفقیت عظیمی و یارانش . L-B 02 مهر 1388, 14:28کار خوبی شده ! فقط در مورد هزینه یک سوالی برام پیش اومده ! تو انجمن دیدین که خیلی از بچه ها حتی کار های بهتر از این پیکان و حتی ماشین های بهتر ساختن ! ایا برای اونها هم برای مثال تو مسابقه شرکت مینی اینقدر هزینه داره ! به نظر من چون اونا این کارا رو برای خودشون میکنن هزینه نیست ها ! حالا این نظر منه ! CG_Master 02 مهر 1388, 22:04سلام و ممنون بابت زحمتی که کشیدی یه سوال برام جالب بود که بپرسم شما مطمئنی که بهرام عظیمی گفته که این ماشین رو 4.5 ماه براش وقت گذاشته؟ یا اون صفینه رو گفته؟ آخه با عقل جور در نمیاد من اگه 1 هفته بشینم میتونم این پیکان و با اون موتور جت رو بسازم ---------- این یه مصاحبه از بهرام عظیمی هست .... دو قدم مانده به صبح تاريخ: 14/6/1388 زمان: 95 دقيقه قدم اول موضوع: آموزش انيميشن كارشناس برنامه: آقاي بهرام عظيمي ميهمان برنامه: جناب آقاي حسين معماري كارشناس: سلام عرض مي كنم خدمت شما و هم وطننان گرامي و همكاران عزيز و ميهمان محترم. خيلي خوشحال هستم كه در اين برنامه هستم. يكسال از آخرين اجرايي كه داشتيم در مورد انيميشن. خيلي خوشحال شدم كه آقاي بشيري تماس گرفتند و گفتند كه مي خواهند دوباره برنامه انيميشن را بگذاريم در برنامه. بحث امشب در رابطه با آموزش انيميشن است كه جناب آقاي معماري تشريف آوردند. ميهمان: با سلام و عرض ادب و احترام خدمت بينندگان عزيز و علاقه مندان برنامه ايام مبارك و ماه مبارك رمضان را تبريك مي گويم. كارشناس: آقاي معماري من يك كاغذ A 4 دارم كه يك ليست از تخصص هاي شما و حالا مخصوصاً جاهايي كه تدريس مي كنيد در اينجا نوشته شده است. شما ليسانس كارگرداني سينما داريد از دانشگاه جهاد دانشگاهي و بعد فوق ليسانس ادبيات نمايشي از دانشگاه تربيت مدرس داريد. اين فيلمي كه الان ديديم. فيلم يك سفر و نيم اين قبل از اين بود كه شما وارد دانشگاه شديد يا در زمان دانشجويي بود. ميهمان: بله، تقريباً در زمان دانشجويي بود در دوره ليسانس. اين فيلم را ساختم. مقداري كه آشنا شده بودم با انيميشن كه به اندازه دو واحد درسي بود كه منجر به ساخت اين فيلم شد. كارشناس: البته من چند تا از فيلمهاي شما را ديده ام. خوب آن با تكنيك اسلايد مونشن بود كه كار كرده بوديد. فيلمهاي ديگرتان با تكنيك هاي ديگر است. چي شد كه تغيير مي دهيد سبك كارتان را؟ ميهمان: عرض كنم خدمتتان كه من فكر مي كنم در حقيقت به بچه ها هم سر كلاس مي گويم كه بچه ها بايد با تكنيك هاي مختلف انيميشن آشنا شوند چون قصه ي ما تكنيك را مي سازد. يا بنا به آن تكنيك ما فكر مي كنيم و قصه را مي سازيم. در حقيقت ما نمي توانيم انيميشني را كه براي آن چارچوبي مثلاً با سبك پرو انيميشن در نظر بگيريم آن را عروسكي بسازيم. هر كدام از تكنيك ها ويژگي هاي خاص خودشان را دارند. قصه اي كه داشتم در يك سفر و نيم با اين تكنيك جواب مي داد. حتي من مجبور بودم مثلاً كاراكتر اصلي را كه يك سيب بود يك سب كاملاً واقعي بگيرم. ولي داستان بعدي من و كار بعدي من مي طلبيد كه پيپر انيميشن باشد و كار جديد من عروسكي است. يعني بايد ياد بگيريم و آشنا شويم تكنيك هاي مختلف تا ايده ها را در آن غالب بريزيم. كارشناس : دليل اينكه شما تغيير تكنيك مي دهيد شايد به آن برنمي گردد كه تدريس مي كنيد چون اكثر كساني كه صرفاً كارگرداني انيميشن مي كنند معمولاً يك تكنيك است كه با آن شروع مي كنند و سعي مي كنند آن را پخته كنند و ادامه بدهند. تغيير تكنيك شما در ساخت انيميشن يك مقدار عجيب است و تعداد محدودي هستند كه تغيير سبك مي دهند. از كار سابلوموشن كه با ابزار واقعي كار مي كنيد و بعد مي رويد سراغ خطي و با تكنيك دو بعدي اين برنمي گردد به اين كه شما تجربه كسب كنيد تا موقعي كه به بچه ها آموزش انيميشن مي دهيد خيلي چيزها را از نزديك لمس كرده باشيد. ميهمان: نه راستش اين طوري به آن نگاه نكردم. مثلاً بروم سراغ تكنيك جديدي نه اين گونه نيست. شايد مثلاً الان يك قصه داشته باشم كه هنوز تكنيك آن را پيدا نكرده ام. يعني ايده اي در ذهنم است كه با هيچ كدام از تكنيك هايي كه مي شناسم جواب ندهد. و اساساً قالب ها و تكنيك ها بر اين اساس شكل مي گيرد كه هر قصه اي تكنيك خاص خودش را مي طلبد و من هم سعي مي كنم كه آن تكنيك راپيدا كنم و روي آن كار كنم. منتها هر كارگرداني من فكر مي كنم در يك تكنيك تبهر بيشتري دارد. تكنيكي كه من خيلي دوست دارم عروسكي است كه بيشتر سعي مي كنم در آن تكنيك كار كنم. كارشناس: عروسكي كه با سبك و تكنيك اسلوموشن كار مي كنيد. همين الان اختلاف نظري پيش آمد كه ايني كه مي فرمايد كه هر داستاني تكنيك خاص خودش را مي طلبد من احساس مي كنم كه شايد در انيميشن اين گونه نباشد. ممكن است يك تكنيكي يك مقدار بهتر باشد ولي تبهر و تجربه موقعي كه آدم روي يك تكنيك خاص داشته باشد خيلي از فيلم نامه ها را مي تواند فيلم نامه اي كه در مورد انميشين نوشته شده را تكنيك انيميشني كرد. ممكن است تاثير بيشتري داشته باشد. شايد تكنيك هاي ديگر ممكن بود بهتر شود يا نه بهتر از اين نشود. ميهمان: من اين گونه فكر نمي كنم به دليل اينكه وقتي من اين فيلم را نمايش دادم مخصوصاً كلاس هاي تدريس. مثلاً به من مي گويند كه بعد از ديدن فيلم سيب براي ما يك جلوه ي جديدي پيدا كرد. حالا اگر اين سيب يك سيب واقعي نبود و حس نمي شد وقتي نقاشي بود آن حس خودش را نداشت. ما اگر فيلم نامه اي را مي نوسيم مثلاً در كار بعدي من كه شب رنگي است و مثلاً از تكنيك مروف استفاده كرديم و سكانس اوليه بر اساس با اين ساختاري كه اشيا مورف بشوند وبه هم تبديل شوند قطعاً ما نمي توانيم از تكنيك عروسكي استفاده كنيم. اينجا است كه مي گويم كه نگارش و نوشته ما در همان لحظه. اصلاً فرق فيلم نامه انيميشن با فيلم زنده همين است كه در لحظه بايد بنويسيم و در ذهنمان كارگرداني كنيم. آن وقت آنجايي كه فكر مي كنيم اشيا بايد به هم مورف شوند ديگر با تكنيك عروسكي امكان پذير نيست. يك ويژگي هاي پيپر انيميشن دارد كه در تكنيك عروسكي وجود ندارد و برعكس. به شاهكارهاي كشور خودمان و ديگر كشورها نگاه كنيم و با تكنيك هاي مختلف آشنا شويد آنجا متوجه مي شويد كه رفتن از يك تكنيك به تكنيك ديگر به نظر من غير ممكن است. كارشناس: با تكنيك انيميشن سه بعدي مي شود هر سبكي را بازسازي كرد. با تريدي مي شود يك كار خيلي خيلي رئال را ساخت. كار عروسكي مي شود ساخت با تريدي. سر اين بحث نمي كنيم. ان شاا... براي جلسه ي ديگر. چون تخصص شما بيشتر كاري كه بيشتر انجام مي دهيد در زمينه تدريس است. اين ليستي كه من دارم نزديك 12 آموزشكده و دانشگاه است كه تدريس مي كنيد. اينها كه همه در يك زمان است چگونه شما وقت خودتان را تقسيم مي كنيد كه برسيد كه اين مكان هايي كه آموزش مي دهيد و ايا اين تدريس زياد و طولاني شما را خسته نمي كند و اين باعث نمي شود يك مقدار كم كاري شود در امر تدريس؟ ميهمان: من يك نكته را در جواب به سوال هاي قبلي شما پاسخ دهم ببنيد مثلاً در انيميشن خميري اوايل مي گفتند كه جاي انگشتان وقتي مي ماند خوب نيست. بعد ديدند كه اين خودش حس خوبي دارد. اين مختص آن تكنيك است شايد مثلاً با تكنيك هم نشود در آورد. نه وقت مي كنم به دليل اينكه طرح را ارائه مي دهيم به مركزي تا موقعي كه برود و تصويب شود سه الي چهار سال مي كشد تا ما آن را توليد كنيم. تا زماني كه طرح ما تصويب شود و برود به اين مكانيزيم هاي پيچيده كه من يك فيلم نامه داشتم كه چهار سال پيش تصويب شد. زماني كه مي خواستيم شروع كنيم مديريت مركز صبا عوض شد و اين ماند كه امروز كه مديريت جديد آمده كه اميدواريم كه توليد كنيم. كارشناس: سي جا را من مي بينم كه تدريس مي كنيد در آنها چگونه وقت مي گذاريد براي آنها؟ ميهمان: من پر كار هستم در تدريس. حقيقتاً تدريس براي من لذت بخش است. در حقيقت بچه هايي كه از اين مقطع جلو مي روند و در دانشگاهها موفق شوند باعث شده كه خستگي من در برود و كما كان اين كار را ادامه بدهم. به هر حال يك جورايي در سه الي چهار روز هفته تقسيم مي كنم يك روز پركاري را داشته باشم و يك استراحت يكي و دو روزه دارم. كارشناس: قضيه ي مالي كه نقشي ندارد در اين قضيه كه مي فرماييد بيشتر دوست داريد تدرس. يعني درآمد تدريس بالاخره شما الان 42 سال سن داريد بالاخره الان درآمد تدريس بيشتر از درآمد تهيه كننده يا ساخت يك انيميشن است يا نه؟ ميهمان: قطعاً نه توليد يك انيميشن از جهت مالي خيلي به صرفه است. اين گونه هم نمي شود نگاه كرد. كارشناس: شما جزو اساتيدي هستيد كه وقتي تدريس مي كنيد بچه ها از درس دادن و شيوه تدريس شما لذت مي برند چون ما خيلي اساتيد خوب داريم كه ممكن است سر كلاس ها خشك باشند و خيلي جدي صحبت كنند و ممكن است خيلي خسته كننده باشد صحبت هايشان. سالها مي گذرد كه بچه ها قدر آن استادها را بدانند. ولي بعضي از اساتيد هستند كه آن موقع كه تدريس مي كنند شيوه و بيان آموزششان خيلي جذاب و شيرين است. خنده دارد شوخي دارد، مثال دارد. شما شيوه تان چگونه است؟ اصلاً نوع تدريس شما مي رود به سمت جذاب كردن تدريس؟ ميهمان: قطعاً يكي از شايد نكات مثبتي كه من در تدريسم از آن استفاده كردم همين كار توليد است يعني ببينيد استادي كه در حوزه عملي كار كرده باشد و موفقيت كسب كرده باشد براي بچه ها يك جذابيت ديگر دارد. يعني شما مطلبي را مي گويد و ارائه مي دهيد و اين مي تواند سندي باشد براي مطالبي كه مي گويد و پشتوانه اي باشد براي داوري شما روي آثار به هر حال بچه ها اين انتظار را دارند كه استاد خودتان چه كرديد. اين كه ما مي توانيم بچه ها را هدايت كنيم هم در زمينه تحصيلات آكادميك و تئوري و عملي و هم اين كه مي دانيم كه بازار كار بيرون چه خبر است و چه اتفاقاتي براي يك فيلم ساز مي افتد در پروسه توليد وقتي كه من اينها را لمس كرده باشم خيلي راحت و بهتر مي توانم بچه ها را هدايت كنم به اين سمت من فكر مي كنم استادي كه هم در حوزه تئوري و عملي موفق باشد البته كم داريم ولي كاش تعدادشان بيشتر بشود. كارشناس: الان به طور ميانگين مي توانيد بگويد كه دانشجوياني كه شما به آن ها آموزش داديد وارد عرصه كار شدند و توانستند انيميشن توليد كنند خوشبختانه اينها خيلي زياد هستند يعني در 12 سالي كه من تدريس مي كنم بچه هاي زيادي كار كردند و موفق شدند كارهايي را ساختند و باعث افتخار من و بقيه اساتيد شدند. همانطوري كه خودم از اساتيدي كه داشتم تشكر مي كنم. واقعاً لذت بخش است همين امسال در آموزشگاه ؟؟؟ دانشجو داشتيم كه خوشبختانه در مقطع فوق ليسانس قبول شدند و بسيار براي من خوشحال كننده بود. كارشناس: جاي صحبت است كه همان طوري كه شما بهتر مي دانيد خيلي از بچه هايي كه مي آيند ليسانس انيميشن مي گيرند خيلي هاي آنها بچه هايي هستند كه زياد در زمينه ي هنري نيستند. و از رشته هاي ديگر مي ايند. و از آن ور هم خروجي از دانشگاه داريم ما مي بينيم كه تعداد زيادي از آنها رو به انيميشن نمي آورند يا بعضي وقتها توقعات بالا است همه دوست دارند كارگرداني كنند. شايد يكي از بزرگترين مشكلات ما اين باشد كه دانشگاه ما كه آموزش مي دهد و يك سري خروجي دارند اكثراً مي آيند به سمت كارگرداني انيميشن انيمتاور خوب كم از آنها در مي آيد. فيلم نامه نويس خوب كم در مياد از آنها. خود شما كه تدريس مي كنيد تخصص اصلي شما چه چيزي است؟ ميهمان: من فكر مي كنم در فيلم نامه نويسي مي توانم بگويم كه تخصص بيشتري دارم. اما مطلبي كه گفتيد مطلب بسيار مهمي است. ما سيستم آموزشي در زمينه تدريس كليه رشته هاي هنري تنها انيميشن نيست يك جورهايي مي شود گفت كه اشتباه است. به همين دليل من دانشجوياني داشتم كه بي ارتباط با انيميشن بودند. ولي با تجربه اي كه ما داشتم در امتحان كارشناسي ارشد توانستيم برسانيم دانشگاه. ولي اينها قطعاً موفق نخواهند شد. و اگر موفق شوند خيلي كم هستند. يعني بايد يك پشتوانه ي بسيار گسترده اي در زمينه نقاشي، عكاسي، سينما و... مي خواهد. من هميشه مي گويم كه انيميشن جز آن رشته هايي است كه همه رشته هاي هنري را در خود دارد. وقتي من هم درگير شدم آن وقت فهميدم كه رياضي، فيزيك و... به درد انيميشن مي خورد. اين بچه ها هم رشته هاي مختلفي دارند. اميدوارم با تلاش بتوانند آن كمبودها را جبران كنند. به خاطر همين به نظر من خروجي ها خيلي كم است. يعني آدم هاي موفق بسيار كم هستند اين هم علتش اين است كه اصلاً مكانيزيم آن اشتباه است. يعني دانشجوي انيميشن بايد سينما را بشناسد. انيميشن يك دنيا كاملاً متفاوتي است كه من با اين نظر كاملاً مخالف هستم. سينما و عكاسي و نقاشي اينها زمينه اوليه كار وتوليد يك انيميشن خوب است. كارشناس: فيلم نامه اي را كه شما آموزش مي دهيد چگونه است من احساس مي كنم نوشتن يك فيلم نامه ي خوب درون مايه ديگري مي خواهد .همه ي آن تكنيك و آموزش نيست خيلي از فيلم نامه نويس هاي خوبي هستند كه هيچ دوره ي فيلم نامه نويسي نرفتند و بسيار خوب مي نويسند. چه چيزي شما سر كلاس به بچه ها مي گويد كه احساس مي كنيد در فيلم نامه نويسي موفق تر هستيد؟ ميهمان: اما مي شود درصدي در حقيقت يك آموزش هايي را داد. چيزي را كه ما اول كلاس مي گويم در زمينه فيلم نامه نويسي زنده فرق ادبيات با فيلم نامه در چيست. من هميشه يك قطعه اي را براي آن ها مي خوانم. سفر مرا به در باغ چند سالگي ام برد ايستادم تا دلم آرام گيرد صداي پرپري آمد و در كه باز شد من از هجوم حقيقت به خاك افتادم. اينجا حيطه ادبيات را از فيلم نامه نويسي جدا مي كنيم. اين جا است كه نشان مي دهد كه ادبيات و قصه نويسي و رمان نويسي يك حيطه كاملاً منفك از فيلم نامه نويسي است. كارشناس: ما بحث فيلم نامه را اگر مي شود جمع كنيم. به شما سفارش مي دهند كه يك فيلم نامه يك دقيقه اي راجب كودك بنويسيد. اگر شما بخواهيد انيميشن بنويسيد. چگونه اين كار را مي كنيد؟ ميهمان: در اين رابطه من مي توانم گفته ي يك انيماتور را بگويم و آن را باز كنم. يكي از انيماتورهاي فرانسوي مي گويد كه ما بخواهيم با رنج زياد و به سختي يك گل را به حركت در بياوريم كار بيهوده اي است چون باد به راحتي اين كار را انجام مي دهد پس ما ناچارهستيم كه آن گل را به نوعي حركت در اوريم كه در عالم واقع اتفاق نمي افتاد. يعني در حقيقت اتفاقي كه انيميشن مي افتاد مفاهيم را به شكل كاملاً انتزاعي با استفاده از خطوط و فرم تبديل كنيم به انيميشن در حقيقت فيلم نامه انيميشن از جهت اينكه او هم مثل فيلم نامه كنش دارد و قهرماني دارد. در حوزه انيميشن همان است با يك تفاوتي كه ما در انيميشن با فرم ها و رنگ ها و گرافيك تصويري و خطوط و موسيقي و افكت و كليه ي عوامل ديداري و شنيداري روبروي اين و همه ي اينها دست به دست هم مي دهند كه غير ممكن ها را ممكن مي كند. همين حركت اشياي ساكن يعني ممكن شدند همين غيرممكن. اينجا است كه در حقيقت يا مثال همان گل است. گل از دنياي واقعيت خارج مي شود و تبديل مي شود به يك شخصيت و گلي كه تبديل مي شود به پرنده اين مي رود در حوزه ي انيميشن. كارشناس: يكسري انيميشن است مثل پيرمرد و دريا . انيميشني بود كه قبل آن فيلم آن ساخته شده بود. يك فيلم نامه را مي شود انيميشني پياده كرد و مي شود به صورت فيلم هم درآورد. هر چند صحبت از جلوه هاي ويژه در فيلم همه ي اينها امكان پذير است. تفكيك اينها چگونه است؟ فيلم نامه را هم مي شود رئال ساخت و هم انيميشن آيا تعريف ديگري وجود ندارد تا بتوانيم مجزا كنيم؟ ميهمان: قطعاً هست بله ببينيد مثلاً پيرمرد و دريا را كه اشاره كرديد آمده از تكنيك نقاشي روي شيشه استفاده كرده و يك جلوه ي گرافيك جديدي را داده براي اينكه داستاني را كه ما مي دانيم در حقيقت آن جا تبع آميزي كرده در رنگ آميزي و فرم و تكنيك قطعاً شما مي دانيد كه آنهايي كه فيلم را ديدند حالا نه در رمان آن است و نه در فيلم سينمايي آن يك چيزي است مختص انيميشن. انيميشن ناب ترين جلوه ي تصويري را دارد.مابه سمت تصاويري مي رويم كه در واقعيت نيست. فيلم نامه نويس انيميشن يك احاطه كامل داشته باشد به اين فرم ها و رنگ ها و خط ها تا بتواند آنها را پلان به پلان در فيلم نامه طراحي و پياده كند. قدم دوم موضوع: تئاتر كسب و كار كارشناس برنامه: آقاي حسين كياني ميهمان برنامه:آقاي شكرخدا گودرزي كارشناس: من هم سلام مي كنم خدمت شما و بينندگان عزيز. ميهمان: سلام عرض مي كنم خدمت شما و همه بينندگان عزيز. كارشناس: امشب در خدمت آقاي گودرزي هستيم از كارگردانان و شاعران. ما با وجه شعري آقاي گودرزي كاري نداريم. ما وجه كارگرداني آنكار كنيم. كارگرداني هم به مصابحه شغل. آقاي گودرزي يك تناقضي كه عموماً و خصوصاً اهل تئاتر احساس مي كنند چون ما در مورد درد مشتركي صحبت مي كنيم كه مختص تئاتري ها نيست. اين تناقض اين است كه فرد با ذوقي، دانشجويي با ذوقي مي رود دانشگاه و تحصيل تئاتر مي كند يا كارگردان مي شود يا بازيگر، يا نويسنده و... و شروع به كار مي كند. ولي كارش را كه انجام مي دهد ممكن است سالي يك كار انجام دهد و درآمدي دارد. ظاهراً اين تئاتر مي شود شغل اين فرد ولي در حقيقت اين گونه نيست چون شغل تعايف خاص خودش را دارد و در حقيقت نمي شود به نظر من اين شخص گفت شاغل و همين گونه هم است. در دفترچه بيمه ي آن مي نويسند شغل: آزاد اينها تناقضي است كه اذيت مي كند و شايد يكي از راهكارهايي كه مي شود اين تناقض را حل كرد اين است كه تئاتر مبدل به شغل شود. امشب ما مي خواهيم در مورد راهكارها و بسترها و زمينه هاي آن صحبت كنيم. اما لازمه آن اين است كه اول بدانيم هنر چيست و هنرمند كيست. ميهمان: به نام خداوند جان آفرين حكيم سخن در زبان آفريد. با عرض احترام و ادب خدمت بينندگان محترم و عرض تبريك به مناسبت تولد امام حسن مجتبي(ع) و ماه مبارك رمضان. من خدمت شما عرض كنم كه اساساً هنرمند چه كسي هست؟ در ساده ترين و اولين تعريف اين است كه هنرمند كسي است كه يك عنصر ذهني يا ايده ي ذهني را به n تبديل مي كند. ديداري را شنيداري مي كند. حالا در رشته موسيقي شنيداري مي شود و در حيطه ي تئاتر يا سينما ديداري و شنيداري است و در حيطه ي تجسمي ديداري است. بنابراين اين توانايي را دارد كه عنصر ذهني را به عنوان يك عنصر عيني براي ما به وجود بياورد. طبيعتاً وقتي كه اين توانايي خلق، توانايي آفريدن هست خوب طبيعتاً متفاوت است با بقيه ي افراد و آحاد. اين تفاوت گاه سوء تفاهمي را ايجاد مي كند و موجب فاصله ي بين هنرمند و مخاطب مي شود. اين سوء تفاهم دوگانه است گاه براي خود هنرمند ايجاد مي شود. مثلاً برتر از ديگران است و اينجا يك فاصله ي عجيب و غريبي به وجود مي آيد. سوء تفاهم به م




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 434]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن