تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834088450
با محمود پاكنیت بازیگر نقش بازپرس در سریال ساختمان 85
واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: به دلیل همین تجربه تازه و موفق از نگاه بیننده بود كه سراغ او رفتیم تا درباره «بازپرس قربانی» و حرفه بازیگری با او گفتوگو بكنیم؛ صحبت ما با محمود پاكنیت از... بازیگر نباید از نقش فاصله بگیردمحمود پاكنیت از آن دسته بازیگرانی است كه علاوه بر گزیدهكاری حساسیتهای ویژهای بر كم و كیف اجرای شخصیتهایی كه بازی میكند دارد و در نقشهایی كه ظاهر شده به خوبی توانسته بر ذهن و باور تماشاگر تاثیر بگذارد و درست به همین دلیل است كه بیننده تلویزیون بازی به یادماندنی او در نقش «حسام بیگ»، راهزن سریال روزی روزگاری را هرگز از یاد نخواهد برد. پاكنیت كه به تازگی در مجموعه تلویزیونی پلیسی ـ معمایی ساختمان 85 در نقش بازپرس ویژه قتل بازی میكند، نخستین تجربه خود در نقش یك بازپرس در سریالی با ساختار شهرنشینی را كسب كرده است. به دلیل همین تجربه تازه و موفق از نگاه بیننده بود كه سراغ او رفتیم تا درباره «بازپرس قربانی» و حرفه بازیگری با او گفتوگو بكنیم؛ صحبت ما با محمود پاكنیت از چگونگی و چرایی انتخاب نقشهایی كه تاكنون بازی كرده آغاز شد. شما از جمله بازیگران گزیدهكار هستید و آنچه بیننده در سریال ساختمان 85 میبیند با نقشهایی كه تاكنون بازی كردهاید بخصوص شخصیت كنعان پیامبر در سریال حضرت یوسف بسیار متفاوت است. برای شروع كمی درباره شخصیت بازپرس قربانی بگویید؟بازپرس قربانی آدم منضبطی است و شغل خود را بسیار دوست دارد و حرفهای كه در آن كار میكند برای او خیلی اهمیت دارد و مسائل كاری بر روابط خانوادگی او تاثیر منفی میگذارد به گونهای كه وقتی پسر او كه اتفاقا خبرنگار است قبل از اینكه جرمی ثابت شده باشد برای گرفتن خبر سرصحنه قتل حاضر میشود با او برخورد میكند در حالی كه او بیش از هركس دیگری میتواند به فرزند خود كمك كند ولی حاضر نیست با پسرش همكاری كند، یكی دیگر از ویژگیهای بازپرس این است كه چون حرفه خود را دوست دارد حاضر است هزینههای روحی و معنوی بسیاری صرف كند. تا جایی كه میدانم قبل از این كه این نقش را انتخاب كنید، فیلمنامه را در اختیار داشتید تا همه نقشها را مطالعه كنید. چطور شد نقش بازپرس را انتخاب كردید؟زمانی كه فیلمنامه را خواندم شخصیت بازپرس بسیار خاص به نظرم آمد چون با پروندههای جرم و جنایتی كه به دستش میرسد صادقانه برخورد میكند. این درحالی است كه در این سریال علاوه بر بازپرس قربانی، بازپرس دیگری هم وجود دارد كه اهل معامله و با خلافكاری مثل قدرت در ارتباط است و برای مخفیكردن خلافهایی كه انجام میشود، پول میگیرد. همین مساله بزرگترین تفاوت 2 بازپرس در سریال را نشان میدهد؛ 2 بازپرسی كه در یك اداره با 2 تفكر مختلف فعالیت میكنند.این تفاوت شخصیتی بین 2 بازپرس مرا ترغیب كرد كه نقش بازپرس قربانی را با همه ویژگیهای رفتاری كه دارد بازی كنم. البته این ویژگی را در مواجهه با آدمهای مختلف مجموعه میتوان دید. به عنوان مثال ارتباط قربانی با خانم مسیحی كه پدرش را آتش زدهاند میبینیم كه در ابتدا با خنده و شوخی مراسم پاسخگویی به دختر را برگزار میكند اما بعد توضیح میدهد كه تعداد پروندههایی كه درحال بررسی است زیاد است و فقط پرونده پدر او نیست؛ در واقع منظور از روایت این سكانس توجه به این مطلب است كه اگر افراد نیروی انتظامی گاهی میخندند از سر بیكاری و وقتگذرانی نیست. نوع برخورد بازپرس قربانی با اطرافیان متفاوت بود به همین دلیل دوست داشتم آن را بازی كنم. ذهنیت بیننده ایرانی از بازپرس در داستانهای پلیسی ـ معمایی بسیار اندك است و بیشتر به بازپرس سریالهای خارجی مانند «موسیو پوآرو»، «خانم مارپل»، «ناوارو»، «كارآگاه درك» و غیره برمیگردد، بازپرس قربانی چگونه این ذهنیت را تغییر میدهد؟من هم با شما موافق هستم و معتقدم كه بازپرس سریال ساختمان 85 به این شكلی كه در داستان میبینیم تاكنون دیده نشده است. به عنوان مثال سریالی مانند «خواب و بیدار» به معرفی نقش پلیس 110 میپردازد كه ساختاری پلیسی و اكشن دارد ولی ساختمان 85 با آنچه تاكنون دیدهایم متفاوت است و داستانی پلیسی ـ معمایی دارد درست مانند نمونههای خارجی كه نام بردید. منتها فرق این سریال با سریالهای مشابه خارجی این است كه داستانهای خارجی برخاسته از فرهنگ خاص خودشان است و با سریالهای ایرانی فرق میكند و این تفاوت باید در بازی بازیگران حس شود به این معنا كه تماشاگر تلویزیون نمیخواهد مانند كارآگاهان آمریكایی یا فرانسوی را در سریالهای ایرانی ببیند و بیشتر تمایل دارد شخصیتهایی كه مشاهده میكند ایرانی باشد. با این اوصاف نوع عملكرد من به عنوان بازیگری كه نقش بازپرس ایرانی را بازی میكنم با آنچه بیننده تاكنون دیده متفاوت است. ضمن اینكه من بهعنوان یك بازیگر بازی در یك مجموعه خوب و تجربه در فضای پلیسی، تاریخی و ملودرام اجتماعی را دوست دارم. در اغلب فیلمهای خارجی، رفتار پلیس اغراقآمیز است و با آنچه بیننده ایرانی از این نوع داستانها دیده متفاوت است، اینطور نیست؟ انتهای ماجرا در همه سریالهای پلیسی تقریبا یكسان است به این معنا كه مجرمان یا دزد هستند و یا قاتل كه توسط بازپرسهایی دستگیر میشوند و برای قضاوت به دستگاههای مربوطه فرستاده میشوند، اما نكتهای كه وجود دارد این است در سریالهای ایرانی معیارهای بازجویی و قضاوت با فرهنگ خودمان سنجیده میشود و ما اصلا نمیتوانیم فرم روایت و بازی آنها را درآوریم.حتی اكشن آنها هم به همین منوال است و كاری كه میكنند متفاوت از فرم اكشنهایی است كه در سریالهای ایرانی میبینیم بنابراین من هم در اینكه با آرتیست بازی در سریالهای پلیسی خارجی مواجه هستیم با شما موافق هستم؛ به عقیده من این تفاوت به بینش و تفكر نویسنده و كارگردان برمیگردد و خوشبختانه آقای فخیمزاده به عنوان نویسنده و كارگردان این مجموعه تلویزیونی قبل از آغاز كار تحقیق بسیاری روی این مساله انجام داد و شاید صدها پرونده را خواند و با بازپرسهای بسیاری به گفتوگو نشست تا به شناخت درستی از كم و كیف یك كار پلیسی ـ معمایی دست یابد و تمام یافتههای خود را برای تكتك كاراكترها توضیح داد. مواجه شدن بازپرس قربانی با سوژههایی كه برخورد میكند در طراحی حركات و بهكارگیری لحن ویژه پلیس مشهود بود. این طراحی شخصیت در فیلمنامه وجود داشت یا سر صحنه به آن رسیدید؟منظور از طراحی شخصیت چیست؟ ذهنیت بیننده از بازپرس مواجه شدن با آدمی جدی و معمولا خشن است اما بازپرس قربانی شخصیتی چند وجهی دارد بنابراین منظور از طراحی شخصیت چندوجهیبودن كاراكتر است.برخلاف نظرشما به نظرمن بازپرس قربانی شخصیتی یك بعدی دارد. او در كارش بسیار جدی است. اما به نظر من قربانی یك وجهی نیست چون در این صورت تبدیل به «تیپ» میشد اما در ساختمان 85 او یك شخصیت چند وجهی دارد؟واقعیت این است كه بازپرس قربانی یك شخصیت كمدی نیست بلكه یك شخصیت حقیقی و شناسنامهدار است به این معنا كه خانواده دارد و با پسر و عروس خود زندگی میكند و در زمان جوانی در جبهه بوده است و یك پای خود را به خاطر سهلانگاری یكی از همسنگرانش از دست داده است. حالا همین فرد با چنین ویژگی رفتاری نوعی دیگر از دفاع از تجاوز به مملكت خود را تجربه میكند در واقع قربانی شخصیتی پخته و كاملتر ازآنچه در گذشته بوده را در حرفه خود به نمایش میگذارد؛ در واقع تمام اتفاقهایی كه در جبهه افتاده بازپرس قربانی را به جایی رسانده كه حرفه بازپرسی را انتخاب كند.او دنبال آدمهایی میگردد كه در دوران جنگ فساد میكردند همان فسادی كه در دوران جنگ بخشی از زندگی مردم را مختل كرده بود و در شرایط فعلی آسایش و زندگی مردم را مختل كرده است. انواع خلافكاران در ساختمان 85 با حمایت فردی به نام قدرت زندگی میكنند و حالا وظیفه بازپرس قربانی است كه آدمهای خلافكار را شناسایی كند و در حد توان خود جامعه را از فساد پاك كند. با این اوصاف پختگی قربانی هدیهای از دوران جنگ است؟من تصورم این است شخصیتی كه در كار به آن رسیدم از راهی كه طی كرده به پختگی رسیده و من هم به عنوان بازیگر از همین راه به بازپرس قربانی رسیدم. یعنی بررسی كردم كه قربانی از كجا آمده، چه مسیری را طی كرده و درحال حاضر چه میكند و به كجا خواهد رفت؟ در لابهلای این تحقیقات و بررسیها بود كه به استقامت بازپرس پی?بردم. استقامتی كه حتی با یك پا همچنان استوار ایستاده و این نقص زندگی او را مختل نمیكند. نمونه این استقامت را در تردد او در راه پلهها میبینیم كه به جای استفاده از آسانسور از پلهها بالا و پایین میرود. در واقع اقتدار وجودی خود را حتی به رخ پای نداشتهاش هم میكشد و به خودش میفهماند كه آدم كمتوانی نیست و همچنان با همان قدرت در راه اهداف و آرمانهای خود مبارزه میكند. اقتداری كه در رفتار قربانی اشاره كردید تنها بخشی از خصوصیات رفتاری او است و دركنار این ویژگی درایت در نوع تصمیمگیری نیز دیده میشود به عنوان مثال تیزهوشی و درایتی كه قربانی در سكانس درگیری با پسر جوان قاتل به كار میگیرد قابل تحسین است؟خودمن هم آن صحنه را بسیار دوست دارم و لازم است در همین جا بگویم اتفاقهایی در داستان میافتد كه از دل پروندههای قضایی بیرون آمده و كاملا واقعی است. اما به اعتقادمن موضوع مهم چگونگی پرداخت داستان و كشف ماجرای پرونده توسط بازپرس است. در پروندههای واقعی چگونگی كشف مسائل از سوی پلیس نوشته نشده است. بنابراین چگونگی كشف جرم از سوی نویسنده طراحی شده است. روش اعترافگیری بازپرس از قاتل جوان در فیلمنامه نوشته شده بود اما من و آقای فخیمزاده هم درباره چگونگی اجرای آن با هم خیلی صحبت كردیم كه در نهایت به آنچه كه شما دیدید، انجامید. در این سكانس درایت و نكتهبینی بازپرس بخوبی نمایش داده شد. ترفند و حقههای پلیسی از ابتدا در متن كار وجود داشت یا در سر صحنه به آن رسیدید؟برای پاسخ به این سوال باید توضیح دهم كه آثار پلیسی 2 دستهاند. در دسته اول بیننده قاتل، جنایتكار یا دزد را نمیبیند و بازپرس باید به كشف و پیدا كردن حقیقت بپردازد، دسته دوم داستانهایی هستند كه بیننده نسبت به چیستی قتل و كیستی قاتل و جنایتكار آگاه نیست و میخواهد مراحل كشف و شهود توسط تیم بازپرسی را دنبال كند و از معمایی كه حل میشود، لذت ببرد. در همین راستا سریال ساختمان 85 هم جزو دسته دوم است به این معنا كه قتل و جنایتی اتفاق افتاده و تماشاگر هم این قتل را دیده و حالا منتظر كشف و شناخت قاتل از سوی بازپرس قربانی و تیم همراهش است. ترفندهایی كه در طول كار از سوی بازپرس انجام میشودكاملا براساس متن است و كمتر تغییری سر صحنه پیش میآمد در واقع از ابتدا بنا بر این بود كه زور و خشونت در بازجویی وجود نداشته باشد. یكی از ویژگیهای سریال ساختمان 85 این است كه همه شخصیتهای این سریال شناسنامه دارند و برای آنها شخصیتپردازی انجام شده است. این روش تا چه اندازه در ایفای نقش بهتر به بازیگر كمك كرد؟من به عنوان یك بازیگر كه عمرخودم را دراین راه صرف كردهام معتقدم كه اصل هركار نمایشی در درجه نخست متن اثر است كه حرف اول را میزند و حتی گاهی كارگردان به خاطر یك متن خاص انتخاب میشود مثلا بسیار شنیده میشود كه فلان كارگردان متنهای تاریخی یا اجتماعی یا پلیسی و معمایی را بهتر میسازد به همین دلیل مصالح اصلی كار یك بازیگر در درجه اول متن كار است به این معنا كه اگر متن خوب نوشته و پردازش شده باشد و همه شخصیتها به خوبی آنالیز شده باشند برای بازیگر بسیار موثر است. به اعتقاد من یك كارگردان كاربلد هنگامی كه متن را مینویسد یا میخواند همزمان فكرش حول محور بازیگرانی كه برای شخصیتها مناسبترند، دور میزند. من هم به عنوان بازیگر تمام بازیگران همبازی خودم را با تمام وجود درك میكنم و بازیهای مقابل را تصور میكنم و درهمین راستا به ایدههایی در بالابردن كیفیت كار میرسم. بنابراین تصور و ایدهپردازیها در درجه نخست به وجود یك متن خوب با شخصیتپردازی درست بستگی دارد و خوشبختانه مهدی فخیمزاده نسبت به متن و شخصیتپردازیها اشراف كامل داشت. با این اوصاف با متن كامل سر صحنه رفتید و كار شروع شد؟دقیقا همینطور است. به اعتقاد من متن اولیه اسكلت یك اثر را میسازد. در برخی موارد كه متنها را میخوانم آنقدر كامل است كه نیازی به تحقیق و پرسش و جو نیست چون خوب نوشته شده و نیازی به اضافه یا حذف ندارد. خوشبختانه متن سریال ساختمان 85 و كم و كیف كارگردانی فخیمزاده آنقدر خوب و بینقص بود كه نیازی نبود من به عنوان بازیگر سراغ پروندههای جنایی بروم یا بخواهم با قاتل، دزد یا حتی یك بازپرس از نزدیك صحبت كنم. متن براساس تحقیقات كامل نوشته شده بود. در ادامه كارگردان با تیزهوشی صحنهها را برای پرورش قصه آماده كرده بود و در نهایت میدانست كه چه چیزی را میخواهد تصویر میكند به عنوان مثال بازپرس قربانی در ابتدا مجروح جنگی نبود ولی یك روز فخیمزاده به من گفت كه فرض كن قربانی در جبهه مجروح شده و یك پا ندارد بعد از آن ما روی این بخش بازپرس كار كردیم. فخیمزاده در زمان كار ثابت كرد وقتی ایدهای دارد، روی آن فكر كرده است و میداند كه آن ایده به خوب شدن كار كمك میكند. بنابراین میتوان گفت: اشراف و آگاهی كارگردان از آنچه از فیلمنامه میخواست، حس رفع تكلیف در بازیگر را از بین میبرد؟همینطور است، نكته اساسی در كار یك بازیگر تعهدی است كه باید نسبت به حرفه خود داشته باشد. در بعضی از سریالها میبینم كه عوامل صحنه و بازیگران كار را به شوخی و تفریح میگذرانند و من این عملكرد بازیگران را قبول ندارم و معتقدم كه بازیگران هنگام كار باید به شخصیتی كه اجرایآن را به عهده گرفتهاند، فكر كنند. تفریح برای بعد از كار است. به نظر من بازیگر موفق كسی است كه در تمام لحظات شخصیت را همراهی كند و اگر به ارائه یك بازی خوب فكر میكند با نقش عجین شود. درست مانند نویسندهای كه وقتی داستانی مینویسد جمله یا ایدهای برای داستان را درخواب و یا بیداری به ذهنش میرسد و خودش را به قلم و كاغذ میرساند تا آنچه به ذهنش رسیده را در داستان پیاده كند. بازیگر هم همینطور است و هركنش و واكنشی كه در ذهن خود دارد در شخصیت موردنظر پیاده میكند به همین دلیل معتقدم بازیگر سرصحنه متعلق به نقش است نه تفریح و گذراندن وقت. آقای پاك نیت شما از آن دسته بازیگرانی هستید كه فضاهای مختلف تاریخی، اجتماعی، روستایی و شهری را تجربه كردهاید. مسیر خود در عرصه بازیگری را چگونه ارزیابی میكنید؟یكی از لذتبخشترین تجربههای من در عرصه بازی، ایفای نقش شخصیتهای گوناگون است. بازیهایی كه به لطف خدا و توجه مردم به خوبی دیده شد. خوشبختانه من تجربه بازی در فضاهای مختلف را درك كردهام. این تجربهها همیشه برایم لذتبخش بوده است. كدامیك از نقشهایی را كه تاكنون بازی كردهاید بیشتر دوست دارید؟حسام بیگ در سریال روزی روزگاری را بسیار دوست دارم و هنوز هم اگر فرصت كنم دوران خوش این سریال را مرور میكنم، سریالهای پس از باران و روشنتر از خاموشی را نیز دوست دارم اما كاری كه بتازگی در سریال اوسنه پادشاهی انجام میدهم خیلی برای من جذاب شده است. به عنوان آخرین سوال كار با مهدی فخیمزاده در سریال ساختمان 85 را چطور ارزیابی میكنید؟سریال ساختمان 85 اولین تجربه همكاری من با فخیمزاده بود. پیش از این هیچگاه فرصت دست نداده بود كه با او كار كنم البته سال 63 همسرم، مهوش صبركن در یكی از كارهای آقای فخیمزاده بازی كرده بود و من از دور او را میشناختم اما هیچگاه فرصت دست نداده بود كه با هم همكاری داشته باشیم ولی باید اعتراف كنم كه كار با آقای فخیمزاده بسیار لذت بخش بود و هیچگونه استرس و نگرانی كه معمولا در ساخت فیلم و سریال پیش میآید در این اثر وجود نداشت و خوشحالم كه با كارگردانی كار كردم كه عاشق كار خود است و من هم دركنار او از بازی در نقش بازپرس قربانی لذت بردم. تجدید دیدار با حسام بیگمحمود پاک نیت، 17 ساله بود که پا به صحنه تئاتر گذاشت و بازیگری را آغاز کرد. او متولد 1331 کازرون است و سالها در تئاتر شیراز فعالیت کرد تا اینکه سال 67 امرالله احمدجو او را برای بازی در سریال «روزی روزگاری» و نقش حسامبیگ انتخاب کرد. وقتی روزی روزگاری روی آنتن رفت، پاکنیت آنقدر خوب نقش حسامبیگ را بازی کرده بود که بین تمام مخاطبان این سریال طرفداران زیادی پیدا کرد و کارگردانان و تهیهکنندگان سینما متوجه شدند که تاکنون غنیمتی در دنیای بازیگری ایران را نادیده گرفتهاند.از آن به بعد بود که پاکنیت با پیشنهادات زیادی در سینما و تلویزیون مواجه شد که برخی از این پیشنهادات را پذیرفت و برخی را قبول نکرد. او با این تصمیمگیری در سینما در فیلمهایی مانند سرزمین خورشید، جنگجوی، صنوبر، ایستگاه متروک و... بازی کرد. اما هیچکدام از این فیلمها نتوانستند برای پاکنیت بین عموم مردم محبوبیت و شهرت بوجود بیاورند. اما حضور او در سریالهایی مانند پس از باران، روشنتر از خاموشی (ملاصدار)، یوسف پیامبر و.... باعث شد تا مردم به این بازیگر توانمند علاقهمند شوند و قبول کنند که او نقشهایش را به بهترین شکل ممکن بازی میکند. پاکنیت این روزها مشغول بازی در سریال اوسنه پادشاهی به کارگردانی امرالله احمدجوست. سریالی که پیشبینی میشود خاطره روزی روزگاری و حسامبیگ را در مخاطبان تلویزیون زنده کند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 941]
صفحات پیشنهادی
با محمود پاكنیت بازیگر نقش بازپرس در سریال ساختمان 85
با محمود پاكنیت بازیگر نقش بازپرس در سریال ساختمان 85.
با محمود پاكنیت بازیگر نقش بازپرس در سریال ساختمان 85.
این ساختمان مشكوك است!
این میشود دلیلی كه این سریال را با نام «ساختمان 85» ببینید. ... با حضور بازپرس (محمود پاك نیت) برای پیدا كردن قاتل و كشف حقیقت، مسائل و مشكلات دیگری ... فخیمزاده در این سریال نقش قدرت یكی از ساكنان خلاف كار مجتمع مسكونی را دارد كه ... هر كدام چهره هستند مثل رویا نونهالی، محمود پاكنیت، مهدی میامی، آشا محرابی، محسن ...
این میشود دلیلی كه این سریال را با نام «ساختمان 85» ببینید. ... با حضور بازپرس (محمود پاك نیت) برای پیدا كردن قاتل و كشف حقیقت، مسائل و مشكلات دیگری ... فخیمزاده در این سریال نقش قدرت یكی از ساكنان خلاف كار مجتمع مسكونی را دارد كه ... هر كدام چهره هستند مثل رویا نونهالی، محمود پاكنیت، مهدی میامی، آشا محرابی، محسن ...
غذاهای مفید و مضر برای فشار خون بالا
با محمود پاكنیت بازیگر نقش بازپرس در سریال ساختمان 85 · گالری عکس گریم - عنایت الله بخشی · جوانان و اداره امور كشور. . نمایش تصادفی مطالب ...
با محمود پاكنیت بازیگر نقش بازپرس در سریال ساختمان 85 · گالری عکس گریم - عنایت الله بخشی · جوانان و اداره امور كشور. . نمایش تصادفی مطالب ...
مبلمان منازل کوچک
با محمود پاكنیت بازیگر نقش بازپرس در سریال ساختمان 85 · چرا رژیم پهلوی سقوط کرد؟ ::::::::::::حرفه اي هاي Dream weaver جواب بدن:::::::::: - ...
با محمود پاكنیت بازیگر نقش بازپرس در سریال ساختمان 85 · چرا رژیم پهلوی سقوط کرد؟ ::::::::::::حرفه اي هاي Dream weaver جواب بدن:::::::::: - ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها