واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مشکل اساسی با Bones در 3ds MAX mdcnet 23 خرداد 1388, 07:55سلام دوستان! یک مدتی هست من پا به عرصه انیمیشن گذاشتم و دارم یک مدل رو برای انیمیت کردن آماده میکنم. تقریبا یک هفته اس روی یک دست دارم کار میکنم اما به نتیجه نمیرسم... تمام دست رو Bones هاشو بستم و Skin هم تعریف کردم اما متاسفانه الآن روی مچ دست مشکل دارم. وقتی مچ رو خم و راست میکنم یک حالت شکستگی روی پوست ایجاد میشه و پوست از حالت نرمی کاملا خارج میشه. وقتی هم میخوام اینولوپ ها رو ادیت کنم توی bones همون قسمت تمام ورتکس ها قرزمن و اصلا به رنگ زرد و آبی در نمیان! مشکل اینجاست که به محض این که شعاع دایره مشخص کننده رنگ ورتکس ها رو کم و زیاد میکنم یا تمام دست قرمز میشه یا هم کلا بی رنگ میشه! البته این مدل هارو از نرم افزار پوزر با فرمت 3dsخروجی گرفتم مشکل از اینجا نیست ؟ بعد یک سوال دیگه ای که داشتم اینه که میشه از پوزر به همراه bones هاش خروجی گرفت که دیگه اینقدر تو مکس زجر نکشیم ؟ حالا از دوستان خواهشم اینه که در این مورد بنده رو راهنمایی کنین! راهی رو میدونین که میتونم با اون بهتر حرکت مچ و انگشت ها رو شبیه سازی کنم؟ تصاویر گویا و کاملی رو از کارم پیوست کردم , جاهایی که با سبز علامت زدم مشکل دارن. با تشکر فراوان H.S 23 خرداد 1388, 08:00والا Rigg كردن يه كاراكتر كاري نيست كه بشه با يه هفته آموزش اون رو به بهترين شكل انجام داد، شما احتياج به تمرينات بيشتري داري، سعي كن DVD هاي آموزش Gnomone رو از فروشگاه همين سايت خريداري كني، خيلي كمكت ميكنه. mdcnet 23 خرداد 1388, 09:59از راهنمایی شما کمال تشکر و قدردانی رو دارم و سعی میکنم در اولین فرصت محصولی که گفتید رو خریداری کنم! اما مشکل من یکم فراتر از این حرفهاست... متاسفانه داریم روی یک بخش از کار گروهی مهم کار میکنیم و کار از یاد گرفتن گذشته!!! اگر بتونم این دست رو تموم کنم کار 100 درصدش تموم میشه. یک سوال : این آموزش های شرکت Gnomone ترجمه فارسی هم داره؟ دوستان هرکس میتونه کمک کنه , خواهش میکنم از ما دریغ نکنه :cry: H.S 23 خرداد 1388, 11:04نه متاسفانه، ترجمه فارسي نداره ! شما از مديفاير Skin استفاده كن. mdcnet 23 خرداد 1388, 16:29خوب الآنم که دارم از مدیفایر skin استفاده میکنم! davoodice 23 تير 1388, 20:48دوست عزیز شما باید قسمتی از ورتکس های مچ رو تحت تاثیر استخوان های کف دست قرار بدی تا زرد بشن بعد وزنشونو تنظیم کنی در کل اسکین وقتی زرد میشه که تعدادی از ورتکس ها بین چند استخوان مشترک باشند ali3dm 24 تير 1388, 09:22این مشکلی که شما دارین فکر کنم مشکل از مدلسازیش باشه اون عکسایی که گذاشتی بهتره یه عکسی هم از waierframe مدلت بذاری تا بشه درست تر نظر بدیم Baloot3D 24 تير 1388, 11:57دوست عزیز شما درس مدل رو ریگ نکردی . ریگ کردن در بعضی قسمتها فقط با انولوپ جواب نمیده شما باید به صورت انتخاب ورتکس این کار را انجام بدی مثلا برای اون قسمتی از دست که داخل بدن میره نباید ورتکس ها 100% باشن یعنی نباید عدد یک رو داشته باشن شما باید یک ورتکس را تحت تاثیر دو یا چند استخوان قرار بدی تا بتونی با خم کردن استخوان مچ دست ورتکس های مچ دست تاثیر کمتری داشته باشه و مدل نشکنه ( در کل باید برای همچین قسمتهایی از بخش ورتکس skin برای ریگ کردن استفاده کنی نه enveloop )
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 554]