واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: چطوري ميشه بدون Smooth كردن يك مش Low Polyدر Mental Ray اونو كاملا Smooth رندر گرفت. masoud_warcraft 15 خرداد 1388, 10:40ببخشيد كه يك سوال تكراري مي كنم.اما راستش سري قبل كسي جواب كاملي نداد فقط دوستان گفتند يك همچين امكاني در Mental Ray هست. خوب من يك كاراكتر طراحي كردم كه نمي دونم چرا قابل تبديل به Subdivide نيست.بنا به دلايلي از جمله اينكه زياد دستم با Subdevide ها روان نيست هم چندان مايل به تبديل اون به Sub نيستم. حالا سوال اينه كه در Mental Ray ميشه Sub ها و Nurbs ها رو در هنگام رندر Smooth كرد كه روال درست يك انيميشن هم همين هست.اما بر خلاف Renderman كه ميشه Poly ها رو هم به همين شيوه رندر كرد در Mental فكر نكنم بشه اين كار رو كرد.چطوري ميشه Poly ها رئ هم بهمين شكل رندر كرد؟ تنها راهي كه به ذهنم رسيد اينه كه يك نود Displacement الكي(Fake) درست كنم و اينجوري Smooth رندر بگيرم كه اينهم بر خلاف اصول درست هست.(نود اضافي) كسي مي تونه راهنمايي كنه؟ اگه نشه مجبورم از نود Smooth استفاده كنم كه از لحاظ حرفه اي كار درستي نيست. 1835ali 16 خرداد 1388, 00:24راستش آقا مسعود من زیاد حرفه ای نیستم ولی ببین کارت با soft edge راه میفته polygon/normal/softedge Miladbat 16 خرداد 1388, 00:45آخه چرا از polygon smooth استفاده نمی کنی ؟ توی مکس می تونی یه modifeir رو فقط توی view یا فقط توی render ببینیش . فکر کنم خیلی مهم نیست که تو view ببینیش یا نبینیش! .:. soroosh .:. 16 خرداد 1388, 02:14درود . دوست عزیز این امکان وجود داره . ( البته اگه درست متوجه منظور شما شده باشم ) شما اگه از ورژن ۲۰۰۹ مایا استفاده میکنید با زدن کلید ۳ از روی صفحه کلید میتونید جسم پلی خود را به صورت اسموت شده ببینید . و ضمنا زمانی هم که با منتال رندر میگیرید به صورت اسموت شده رندر میشه . خب اما اگر از ورژن مثلا ۲۰۰۸ استفاده میکنید این امکان به این صورت وجود نداره . یعنی امکان دیدن جسم به صورت اسموت شده در ویو وجود نداره . اما باز هم میشه در رندر اسموت شده رندر گرفت . برای این کار ... خب صبر کنید مایا باز شده تا ... آهان . برید به منوی ویندوز. بعد رندرینگ ادیتورز . منتال ری . حالا اپروکسیمیشن ادیتور را انتخاب کنید . از پنجره باز شده جلوی قسمت سابدیویژن ( پلی و ... ) کلیدی دارید به اسم کریت . جسمتون را انتخاب کنید سپس کریت را بزنید . حالا یک اپروکسیم به جسم شما وصل شده یا اضافه شده . تو پنجره اتربیوت ادیتور میتونی با اضافه شدن برگه مربوطه تنظیماتش را ببینید . فکر میکنم به صورت پیشفرض رو ۲ باشه که خب اگر دیدید در رندر نیاز به اسموت بیشتری هست میتونید این عدد را اضافه کنید . البته معمولا همین ۲ جواب میده . اما اگه جواب نداد کم کم عدد را اضافه کنید . مثلا از ۲ برید به ۳ . امیدوارم مشکلتون حل شده باشه . masoud_warcraft 16 خرداد 1388, 07:13اولا با تشكر به تمام دوستاني كه جواب دادن و از بچه هاي فعال اين انجمن هستند. خوب دليل اينكه من اينقدر سر اين قضيه گير دادم يك PDF تقريبا 10 صفحه اي بود كه خوندم كه اگه بخوام خلاصه شو اينجا بنويسم فكر كنم يكي دو صفحه بشه. اما بيشتر مطالبش مربوط به انيماتورها هست و مدلسازها مي تونن از همون نود Smooth در منوي Polygon هم استفاده كنن. اما اگه بخوام مهمترين تفاوتش رو بين اين روش ها رو بگم تفاوت اونها در الگوريتمهاست. اول بريم سراغ روشي كه علي آقاي عزيز گفتن.اين روش بر اساس بردارهاي نرمال و زاويه اي كه با نور مي سازه كار مي كنه.اين روش يك روش Interpolation نيست و بنابراين Smooth اون هم يك Smooth حقيقي نيست به عوان مثال اگه يك مكعب رو با اين روش Smooth كنين يك مكعب هموارتر ميده اما در روشهاي Interpolation بايد يك كره بده. دوم روش نود Smooth:در اين روش از الگوريتمهاي پويا استفاده ميشه.يعني اينكه تمام اطلاعات قبل از رندر توليد ميشه و در حافظه ذخيره ميشه.حتي اگه اين اطلاعات بعدا به هيچ دردي نخوره.بعنوان مثال اگه فرض كنيم دوربين بر روي صورت كاراكترم باشه و نود Smooth روي كاراكترم باشه قطعا بدنش هم كلي اطلاعات ذخيره كرده كه چون در كادر دوربين نيست هيچ استفاده اي ازش نميشه.مساله دوم اين الگوريتم اينه كه حافظه زيادي اشغال مي كنه و مشكل ديگش هم اينستكه هر چقدر عدد Smooth اين الگوريتم رو بالا ببريم (از اين نكته بگذريم كه اگه اين عدد بالاي 3 ببريم احتمال هنگ سيستم فوق العاده بالا ميشه) باز هم بخوبي الگوريتمهاي Greedy كه مورد نظر من هست نمي تونه Smooth ايجاد كنه. دسته سوم الگوريتمهايي هستند كه اطلاعات لازم رو فقط هنگامي وجود مي آورند كه نياز باشد و بعد از اينكه نياز به اين اطلاعات رفع شد معمولا حافظه اشغال شده اونها آزاد ميشه(كه به الگوريتمهاي Greedy مشهورند.)در اين روش اگه يك مكعب رو رندر بگيريم يك كره كاملا هموار خواهيم داشت با حافظه اشغالي فوق العاده كم.اما قطعا سرعتش كمي كمتر از نود Smooth خواهد شد چو گهگاهي نياز هست كه اطلاعات رو چندين بار ايجاد كنه. masoud_warcraft 16 خرداد 1388, 07:18البته من با مايا 2008 كار مي كنم و راجع به پاسخ دوستمون سروش نمي تونم با اطمينان نظر بدم.ولي توي 2008 اين روش شبيه اضافه كردن يك نود Smooth هست راجع به 2009 نمي دونم. خوب با توجه به اين تفاسير فكر كنم همچين گزينه اي در Mental نيست و بهترين راه حل اينه كه كاراكترم رو در Renderman رندر بگيرم و محيطم رو در Mental. بعد يك نرم افزار كامپوزيت ياد بگيرم و دو تا رو با هم Mix كنم. يادم ميياد دوستمون علي جان(Ali1835)در يك پستي براي من نوشت كه بلاخره سر و كارت به نرم افزارهاي Composite مي افته كه حالا افتاد. من براي اين كار Shake رئ دانلود كردم بهمراه يك Tutorial اميدوارم كه انتخاب درستي كرده باشم. با تشكر از همه. 1835ali 16 خرداد 1388, 14:03يادم ميياد دوستمون علي جان(Ali1835)در يك پستي براي من نوشت كه بلاخره سر و كارت به نرم افزارهاي Composite مي افته كه حالا افتاد. من براي اين كار Shake رئ دانلود كردم بهمراه يك Tutorial اميدوارم كه انتخاب درستي كرده باشم. با تشكر از همه. مسعود جان بهترین گزینه برای کامپوزیت افتر افکته با آموزشهای فراوان و یوزر اینترفیس راحت در مورد سوال اولت راستش من اسموت و subdiv رو می دونستم منتها فکر کردم می خوای بصورت poly و کم حجم رندر بگیری درمورد الگوریتم هم اینو بگم که soft edge در اصل سایه ها رو تغییر می ده و روی شکل هیچ تاثیری نمی ذاره بازم می گم اگه سوالت رو با شکل بگب فکر کنم بهتر بتونن دوستان کمک کنن masoud_warcraft 16 خرداد 1388, 17:31آقايون روش آقا سروش گل هم توي مايا 2008 كاملا جواب ميده(صرف نظر از نوع الگوريتمش كه خيلي مهم نيست). فقط تنها مساله اي كه داره اينه كه نمي دونم چرا روي كاراكتر من جواب نمي ده.(معلوم نيست چه بلايي سر كاراكترم آوردم كه نه به SubDevide تبديل ميشه و نه هم ميشه با اين روش Smooth ش كرد.شايد به خاطر اينه كه قسمتي از اون رو توي Zbrush طراحي كردم) به هر حال روي يك مكعب كه امتحان كردم تبديل به كره شد و چندين روش مختلف هم براي اين كار داشت كه فكر مي كنم اونو تبديل به يك ابزار كامل كردش. اما راجع به Composite بايد بگم من 3 تا نرم افزار مي شناختم كه هيچ اطلاعاتي هم راجع بهشون ندارم. Shake , After Effect , fusion.توي اينترنت كه گشتم تنها نرم افزاري كه هم خودش و هم tutorial براش پيدا كردم همين Shake بود.حالا اگه براي يك مبتدي مثل من نرم افزار مناسبي نيست (ضمن اينكه خيلي هم حرفه اي نمي خوام ياد بگيرم.) برم After Effect رو دانلود كنم با Tutorial هاش. فقط اگه لطف كنين لينك Tutorial هم همينجا بزارين متشكر ميشم.چون يك بار رفتم انجمن ميكس و مونتاژ گم شدم.:lol: با تشكر از همه 1835ali 16 خرداد 1388, 22:56
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 696]