واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: من چند تا مشکل و سؤال در مورد Maya و Mental Ray دارم. zelda 64 15 فروردين 1388, 01:57با سلام خدمت دوستان من چند مشکل و سؤال در مورد Maya و Mental Ray دارم، هر کدام از دوستان که جواب سؤالهای زیر را میداند، خواهش میکنم جواب دهد و راهنمایی کند. متشکرم. -------------------------------------------------------------------------------------- 1 - در مایا چگونه Auto save و یا همان Auto backup فعال میشود؟ -------------------------------------------------------------------------------------- 2 - منبع نور Point در مایا در حالت معمولی (Default) دارای تضعیف و میرایی (Attenuation) یا پارامتر IntensityCurve (که منبع نور Spotlight این پارامتر را دارا میباشد) نمیباشد. وقتی هم که از mib_light_point ، node برای پارامتر Light Shader (در قسمت Custom Shaders) استفاده میکنم، مشکل تضعیف و میرایی نور Point حل میشود (توسط پارامتر Attenuation) ولی آنگاه سایهی خوبی ندارم.(سایههای Raytrace را از دست میدهم)...! حال باید چه کار انجام دهم که هنگام استفاده کردن از منبع نور Point هم تضعیف قابل کنترلی داشتهباشم و هم سایهی خوبی داشته باشم؟ -------------------------------------------------------------------------------------- 3 - آیا Mental Ray در مایا برای ساختن Optical Effect ها مانند Glow ، Lens Flares و .... بخش یا پلاگین خاصی دارد؟ ************************************************** **************************** 1835ali 15 فروردين 1388, 18:461- این مل اسکریپت برای اوتو سیو در مایا 2008 هست Description: This script adds the auto-save on Maya. After activate it on the options, specify: General Options Hour(s) | Minutes(s) | Specify the time between two saves Seconds(s) | Advanced Options Confirm: enable a confirm box on saving Run script on: specify the event used by the script Job Instalation: Put the file: - NPautoSave.mel and userSetup.mel on your mel scripts folder: (Windows) <drive>:Documents and SettingsusernameMy Documentsmayascripts (Mac OS X) Users/username/Library/Preferences/Alias/maya/x.0/scripts (IRIX and Linux) ~username/maya/scripts Setup: The Auto Save Options menu is located on the standard File menu. Works with maya 2008 2- در مورد سوال دومت اگه بتونی بیشتر توضیح بدی فکرکنم بهتر باشه چون منظورتو متوجه نشدم 3 - اگه می خوای افکت هایی که گفتی رو بسازی می تونی بری به قسمت create light /point light و در attribute editor در منوی light effect / light glow می تونی هم افکتهات رو بدی هم glow zelda 64 16 فروردين 1388, 04:001835ali بخاطره توجه و راهنماییهایتان بسیار از شما ممنونم. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- در مورد mel_script باید بگو یم که خیلی عالی بود. ولی ایا یک این چنین اسکریپتی برای مایا 2009 هم وجود دارد؟ --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- و در مورد توضیح بیشتر برای سوال دوم هم باید بگویم که همانطور که میدانید مایا برای کنترل تضعیف نور spot light به ما دو پارامتر Decay Rate و IntensityCurve را میدهد. که پارامتر Decay Rate به ما یک تضعیف طبیعی و رئال را میدهد و پارامتر IntensityCurve هم به ما اجازه میدهد که با آزادی عمل بیشتری تضعیف نورمان را تعیین کنیم. حال در زمانی که از نور point استفاده می کنیم دیگر پارامتر IntensityCurve در اختیار ما قرار نمیگیرد و فقط پارامتر Decay Rate را خواهیم داشت که کنترل جالبی برای تنظیم تضعیف نورمان به ما نمی دهد. سوالم این است که چگونه میتوانم یک کنترل آزادانهتری روی تضعیف نور point داشته باشم. البته نمیخواهم از mib_light_point ، node استفاده کنم چون در این صورت سایههای depth map و ray trace را از دست میدهم. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- و در مورد optical effect ها هم باید بگویم که روش شما را با mental ray نتوانستم بکار ببرم...! --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 701]