تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834485586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش ( maya ) . << توسط کریم کاشفی>> -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: t=42247">آموزش ( maya ) . << توسط کریم کاشفی>> kashefy 19 آبان 1384, 10:28با سلا م کار خود را با مدل سازی یک آرم سه بعدی شروع میکنیم. در این روش شما باید یک تصویر از آرم مورد نظر داشته باشید. سعی کنید تصویر آرم شما حجم زیادی نداشته باشد . در این صورت در هنگام کار روی تصویر در محیط مایا با مشکل مواجه میشوید. برای کم حجم کردن تصویر ابتدا آن را در photoshop باز کنید و در بخش فایل از گزینه save for web استفاده کنید. حالا کار خود را در مایا شروع میکنیم. با تشکر کریم کاشفی godman 19 آبان 1384, 10:44ممنون kashefy 19 آبان 1384, 10:53در این بخش با مدل سازی یک کوزه آشنا میشویم. این تکنیک مدلسازی یکی از کاربردی ترین روشهای ساخت اشیا میباشد. در این روش شما از curve ها بهره خواهید برد . کار کردن با curve ها باعث میشود شما تمامی فرمها و شکلها را به راحتی بسازید. با تشکر کریم کاشفی kashefy 19 آبان 1384, 11:40در این بخش در نظر داریم با استفاده از تکنیک nurbs surfaces یک خانه را مدل سازی کنیم. در این شیوه همانند مراحل قبل از curve ها استفاده خواهیم کرد . قبل از شروع کار بهتر است شما طرح مورد نظر خود را روی کاغذ ایجاد نمایید و در مرحله بعد آن را در مایامدل سازی کنید . سعی کنید این کار را انجام دهید تا در هنگام مدلسازی یک هدف را دنبال کنید. حالا من یک حالت کلی از ساخت یک خانه را شروع میکنم. با تشکر کریم کاشفی libero 19 آبان 1384, 11:53با سلام..بسیار ممنون از این آموزش خیلی زیبا و مفید godman 19 آبان 1384, 16:19کریم جان دمت جیز kashefy 19 آبان 1384, 18:36با سلام کار ساخت یک برگ درخت را شروع میکنیم. در این تکنیک شما میتوانید در کمترین مدت زمان یک برگ درخت بسیار واقعی را ایجاد کنید . البته این تکنیک فقط در مورده ساخت برگ درخت نیست از این روش میتوانید برای ساخت بسیاری از فرمها و شکلهای خاص استفاده کنید . مثل یک تور ماهی گیری و یا یک نرده چوبی و یا یک لباس توری و هر آنچه که دارای جزئیات زیادی باشد را میتوانید با استفاده از این روش بسازید . ابتدا یک تصویر از یک برگ درخت را انتخاب کرده و آن را وارده photoshop نمایید. در این مرحله از کار تصویر خود را transparent کنید و آن را با format --->> photoshop در بخشی از هارد خود ذخیره کنید. حال به مایا برگشته و hyper shade را باز کنید . روی lambert کلیک کنید. روی psd file هم کلیک کنید تا فایل خود را وارد کنید. حال تصویر را وارد کنید. یک plane در صفحه ایجاد کنید تا متریال ساخته شده را به آن نسبت دهید. هر گونه شکل و فرم دلخواه خود را به برگ بدهید. به قسمت attribute editor نور ایجاد شده رفته و us ray trac shadows را فعال کنید. به قسمت attribute editor متریال ساخته شده بروید و مانند شکل زیر عمل کنید. در نهایت به render global settings بروید و تنظیمات زیر را انجام دهید و یک رندر از کار خود بگیرید. با تشکر کریم کاشفی pixolator 19 آبان 1384, 22:05خیلی خوبه :) بازم ! :cool: :wink: p23 23 آبان 1384, 06:49سلام اموزشت حرف نداره ما منتظریم راسنی ایا در مایا میشه یه متن سه بعدی تایپ کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ kashefy 23 آبان 1384, 10:29سلام اموزشت حرف نداره ما منتظریم راسنی ایا در مایا میشه یه متن سه بعدی تایپ کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سلام به خدمت دوست عزیزم. p23 برای نوشتن یک متن سه بعدی در مایا از بخش create >مربع کنار text را باز کنید تا متن خود را وارد کنید و فونت مورد نظر را انتخاب کنید. بعد آن را وارد صفحه کنید و برای سه بعدی کردن آن از دستوراتی مانند bevel یا bevel plus استفاده کنید.این دستورات در بخش surfases میباشند. با آرزوی موفقیت برای شما کریم کاشفی godman 23 آبان 1384, 11:05منون amir??? 25 آبان 1384, 00:12واقعا دستت درد نكنه خيلي خوب ئ مفيد بود kashefy 25 آبان 1384, 09:14آرزوی موفقیت برای آقایamir و godman را دارم p23 25 آبان 1384, 14:42کریم جان دست درد نکنه ممنون به خاطر وقتی که برای من گذاشتی .یه سوال دیگه من حتی با فارسی ساز هم نتونستم متن سه بعدی فارسی بنوسیم اگه راه حلش بگی ممنون میشم sam_sam 25 آبان 1384, 16:41bebin boro ipt5 ra download kon man ba in farsi saz to maya farsei neveshtam . moshkelet hal misheh kashefy 26 آبان 1384, 17:51با سلام در این قسمت می خواهم در مورد وارد کردن یک متن فارسی به محیط مایا کمی توضیح بدهم . البته این آموزش را آقای p23 از من خواسته بودن که من هم با کمال میل در این مورد توضیح میدهم. از sam sam هم تشکر میکنیم که در این مورد مطلب نوشته اند . ولی بهتر است کمی بیشتر در این مورد توضیح بدهم . در مایا میتوان به راحتی یک متن لاتین را ایجاد کرد ولی در مورده یک متن فارسی کار کمی مشکل میشود . این هم بخاطر ساختار حروف فارسی میباشد . حروف فارسی در هنگامی که به هم چسبیده نوشته میشوند ایجاد مشکل میکنند. که البته باز هم به راحتی قابل حل میباشند . شما برای اینکه یک متن فارسی را وارد مایا کنید ابتدا باید متن مورد نظر را در یک برنامه فارسی ساز ایجاد کنید . من برای این کار از برنامه (( دیبا )) استفاده میکنم . بهتر است شما هم از این برنامه استفاده کنید. متن خود را در محیط دیبا نوشته و از آن یک copy بردارید. حالا به سراغ مایا بروید و text curves options را باز کنید. در این مرحله نوشته خود را که copy برداشته بودین را در قسمتtext وارد کنید . با (( paste )). در مرحله بعد نوع فونت خود را انتخاب کنید. برای این کار کلیدمثلثی شکل مقابل فونت را بفشارید تا نوع فونت را انتخاب کنید. یکی از فونتهای دیبا را انتخاب کنید .و ok کنید. حالا روی دکمه create کلیک کنید تا متن وارده مایا بشود . شما در این مرحله از کار میتوانید با استفاده از دستور bevel plus نوشته خود را سه بعدی کنید . برای این کار حروف را به صورت جدا گانه انتخاب کرده و دستور bevel plus را اجرا کنید. ولی اگر دقت کنید حروف از یکدیگر جدا هستند و این باعث خواهد شد که در هنگام سه بعدی سازی در بین حروف یک شکستگی ایجاد شود . برای رفع این مشکل مراحل زیر را انجام دهید. با راست کلیک کردن روی خط curve point را فعال کنید و همانند شکل زیر این نقاط را علامت دار کنید . بعد دستور detach curves را اجرا کنید .این کار باعث میشود خط شما از نقاط علامت گذاری شده بریده شوند . حالا قسمت بریده شده را انتخاب کرده و delete کنید. این مراحل از کار را روی حرف الف نیز انجام دهید . ما در نهایت میخواهیم این دو حرف را به هم متصل کنیم. در این مرحله از کار باز هم روی خطوط راست کلیک کنید و curve point را فعال کنید و همانند شکل زیر عمل کنید . حالا attach curves options را باز کنید و آن را همانند شکل زیر تنظیم کنید و در ادامه attach را بفشارید .این کار شما باعث خواهد شد که این خطوط به هم وصل شوند . این کار را برای نقاط دیگر هم انجام دهید. مشاهده میکنید که دو حرف جدا از هم حالا به هم وصل شده اند . حالا اگر دستور bevel plus را برای این قسمت اجرا کنید دیگر خبری از شکستگی مابین حروف نیست. این مراحل از کار را برای تمامی حروفی که به هم چسبیده هستند انجام دهید. با آرزوی موفقیت برای دوستان کریم کاشفی p23 26 آبان 1384, 23:57بابا ایولا خیلی کامل دست درد نکنه همین الان میرم امتحان کنم . ممنون p23 29 آبان 1384, 15:33کریم جان سلام من اولین بارم است که یک فایل رو رندر میکنم بعد از رندر فایل ها رو به صورت فرمت جی پی ای جی ذخیره کردم 1200 فایل است حالا این عکسها رو شما داخل چه برنامه قرار میدیدکه به صورت فیلم در میاد من در پریمیر اینکار رو کردم ولی هر 8 تانیه یک فایل نمایش داده میشه؟؟؟؟ اگه وقت داری راهنمایی کن که همه ما استفاده کنیم ممنون. lari 04 آذر 1384, 02:26میخواستم بپرسم آیا شما میدونید که چطور میشه در برنامه مایا طرح گسترده یک حجم بوجود آمده را بصورت سطح وبا خطوط تا وبرش نمایش داد وطریقه رندر کردن بصورت کرو یا خطوط به چه صورت انجام میشود ودیگر اینکه چطور میشود کروهای طراحی شده در برنامه کرل را در مایا وارد کرد برنامه راتست کردم وجواب گرفتم با کرل مشکل دارم خیلی سوال کردم ببخشید ممنونم که جواب میدید illustrator من این سوالاتم رو دراغلب تاپیکها گذاشتم ولی هنوز جواب نگرفتم kashefy 04 آذر 1384, 13:05با سلام در مورد سوال p23 برای این که شما تصاویر خود را به فیلم تبدیل کنید برنامه های بسیاری وجود دارد که من با همان premiere نحوه کار را توضیح میدم . ابتدا انیمیشن خود را در fcheck باز کنید و آن را save animation کنید. البته با یکی از فرمتهای شناخته شده مثل jpg یا tif . بعد در premiere به بخش file بروید روی import کلیک کنید . یک کادر باز میشود که در آن شما باید گزینه numbered stills را علامت دار کنید. حالا به محل تصاویر خود رفته اولین تصویر را انتخاب کنید و کلید open را بفشارید . در این مرحله خواهید دید که تصاویر شما بصورت یک فیلم وارده premiere شده است. kashefy 04 آذر 1384, 15:36در مورد سوال lari شما برای اینکه خطوط و ساختار یک حجم را رندر کنید باید از mentalray استفاده کنید. البته کار کردن با mentalray نیاز به تمرین زیادی دارد . و نمیشه با نوشتن چند سطر مطلب در این مورد توضیح داد . ولی شما برای رسیدن به این نوع رندر باید از mentalray استفاده کنید . من هم سعی میکنم در آینده در مورد mentalray کمی توضیح بدم . حالا برای اینکه خطوط طراحی شده در کرل را وارد مایا کنید باید در هنگام سیو کردن کار خود در کرل فرمت خروجی را روی illustrator قرار دهید. sam_sam 04 آذر 1384, 16:42برای رندر کردن خطوط و به اصطلاح مش یک آبجکت باید از وکتور رندر استفاده کرد .. البته فکر میکنم . اگر فکر میکنی میشه با منتال ری از مش رندر گرفت . توضیح بده به طور خلاصه .من روش وکتور را توضیح دادم بخونی بد نیست lord_3d_world 07 آذر 1384, 14:13سلام آقای کاشفی امیدوارم حالتون خوب باشه. من یه سوال داشتم: من میخوام یک شی رو توسط اثر های دینامیک تکه تکه کنم. اما میخوام شی توپر بشه.اگر کمکم کنید ممنون میشم. موفق باشید. kashefy 11 آذر 1384, 15:51در ابتدا شکل مورد نظر را انتخاب کنید.و دستور history <== delete by type را اجرا کنید. حالا به بخش دینامیک بروید. ازقسمت effects کادر محاوره ای create shatter را باز کنید. در این کادر شما سه سر برگ را خواهید دید. برای اینکه شکل شما بصورت تو پر تکه تکه بشود سر برگ دوم solid shatter را انتخاب کنید. و تنظیمات دلخواه را انجام دهید . حالا دستور را اجرا کنید. Love Maya 2006 22 اسفند 1384, 17:48salam Agay Kashefi Age mishe Ye Amouzesh Dar Rabete Ba sakht Sar Ensan Va mashin Ferary Bedin امین تری دی 23 اسفند 1384, 17:00آفرین کارت خیلی درسته واقعا خسته نباشی اگه مکان داره در مورد hyper shadeهم یه آموزشی ترتیب بده فعلا با اجازه ToFaN 23 اسفند 1384, 22:43واقعا به شما احسنت آقای کاشفی استاد اگه میشه هر آموزش با نام خودش یه تایپیک اختصاصی درست کن که مرتبط تر باشه ممنون و موفق باشی بالاخره یکی پیدا شد بجای کل کل کردن و نرم افزار به رخ کشیدن یه آموزشی بزاره که هم خودش استفاده کنه و هم دیگران استفاده کنه sam_sam 24 اسفند 1384, 00:11خیلی بده تموم تلاش بقیه را نادیده بگیرین . همین اقای سعید هم اینجا و هم تو سایت شما خیلی زحمت کشیده . نکشیده ؟ اگر منظورت من هستم که من هم خیلی زحمت کشیدم هم اینجا و هم تو سایت جناب عالی . نه . درست نیست اینطوری قضاوت بفرمایین افای طوفان . ToFaN 24 اسفند 1384, 00:33خیلی بده تموم تلاش بقیه را نادیده بگیرین . همین اقای سعید هم اینجا و هم تو سایت شما خیلی زحمت کشیده . نکشیده ؟ اگر منظورت من هستم که من هم خیلی زحمت کشیدم هم اینجا و هم تو سایت جناب عالی . نه . درست نیست اینطوری قضاوت بفرمایین افای طوفان . منظورم شما نیستین عزیز کل انجمن و نگاه کن 80% فوش و کل کل و این بهتره اون بهتره شده کلی گفتم منظور خاصی نداشتم sam_sam 24 اسفند 1384, 00:42چیکار میشه کرد ؟ میشه ول کرد و کلا رفت ؟ میشه بود و هیچی نگفت ؟ اما خوب صبر و تحمل هم حدی داره ؟ نداره ؟ باید این به شما ثابت شده باشه که من یکی تا کسی به هم کار نداشته باشه با کسی کار ندارم . میتونی بری تاپیکم را ببینی . که چطوری با کسی که از من کمک بخواد رفتار میکنم . اما . . . دیگه ایرانی هستیم دیگه هیچ کاریش هم نمیشه کرد . از همش گذشته . چرا نرفتی بیرون صفا کنی ؟ یا رفتی اومدی ؟ 4 شنبه سوری بود ها . پارسال این موقع من دبی بودم خیلی خوش گذشت . جات خالی . اون موقع هنوز اقامت نداشتم اونجا . هی روزگار . عیدت مبارک سال خوب و خوشی را داشته باشه و در کارهات موفق باشی طوفان عزیز ToFaN 24 اسفند 1384, 00:47چیکار میشه کرد ؟ میشه ول کرد و کلا رفت ؟ میشه بود و هیچی نگفت ؟ اما خوب صبر و تحمل هم حدی داره ؟ نداره ؟ باید این به شما ثابت شده باشه که من یکی تا کسی به هم کار نداشته باشه با کسی کار ندارم . میتونی بری تاپیکم را ببینی . که چطوری با کسی که از من کمک بخواد رفتار میکنم . اما . . . دیگه ایرانی هستیم دیگه هیچ کاریش هم نمیشه کرد . از همش گذشته . چرا نرفتی بیرون صفا کنی ؟ یا رفتی اومدی ؟ 4 شنبه سوری بود ها . پارسال این موقع من دبی بودم خیلی خوش گذشت . جات خالی . اون موقع هنوز اقامت نداشتم اونجا . هی روزگار . عیدت مبارک سال خوب و خوشی را داشته باشه و در کارهات موفق باشی طوفان عزیز مرسی همچنین شما عزیز بهر حال بیخیال سعی کنید انجمن رو بهترش کنید سعی کنید کسی که میاد نا امید نشه موفق باشی عزیزم sam_sam 24 اسفند 1384, 00:56تاریخ عضویت شما 1970 است !!! saeed_22 24 اسفند 1384, 11:34مرسی همچنین شما عزیز بهر حال بیخیال سعی کنید انجمن رو بهترش کنید سعی کنید کسی که میاد نا امید نشه موفق باشی عزیزم این یکی باهات موافقم یعنی هستم بدجورم هستم و سعی میکنم تا جاییکه میتونم به دوستان تازه وارد و.. کمک کنم دیشب هم به سام گفتم دیگه بجا هدر دادن انرژی برا کری بیاییم خودمون را ارتقا بدیم تازه کسی که باید بدونه میدونه چی به چی است وکسی که نخاد فلسفه ار سطو هم براش بگی قبول نمیکنه MAREX 04 فروردين 1385, 18:54نحوه نصب ئشغش7؟ cs_mohsen 05 فروردين 1385, 22:14سلام کاشفی عزیز آموزشها تو دیدم خیلی کامل و با حوصله بود اگر دوست داشتی یا وقتشو داشتی نحوه ساخت یک فشنگ (بدون پوکه) رو به من یاد بدی اگر میشه نحوه ساخت رنگشو که نقره ای مات باشه (با نور )که پشتش عکس یا فیلم مورد نظر بیفته رو هم به من بگی ممنون می شم اگر وقتشو داشتی کمکم کنی فشنگ رو با تمام جزئیات و تزئیناتش یاد بده سوال دیگم اینه که اگه من بخوام یک تیری رو نشون بدم توی یک فیلم که میره به شخصی برخورد می کنه آیا با مایا می شه این کار رو کرد؟یعنی فیلم ایمپرت کرد؟ سوال دیگه این که آیا عکس ها فقط در قالب دوربین ایمپرت می شن ؟ نمی شه اونا رو یک جسم تعریف کرد؟ متشکرم کاشفی عزیز wolfman 11 فروردين 1385, 14:00سلام کریم جان ممنونم از آموزشی که دادی. از تمامی دستان عزیز هم خواستاریم که بیان و در انجمنهای ما ثبت نام کنند. kashefy 12 فروردين 1385, 10:36با سلام اره تو مایا میتونی این کارو انجام بدی وی بهتر است از shake و یا after effects هم کمک بگیری در ضمن برای این که فیلم وارده مایا بکنی حتما اونو sequence کن . بعد میتونی فیلم رو روی یک جسم هم قرار بدی . و یا در قالب دوربین اونو داشته باشی آقا محسن این لینک رو ببین برو به بخش انیمیشن اولین آموزش در مورده ساخت گلوله و جلوه های گلوله هستش شاید بدردت خورد. kashefy 12 فروردين 1385, 10:41امیر جان ارادت داریم. kashefy 12 فروردين 1385, 15:57با سلام چند نفر از دوستان از من خواسته بودن تا در مورده دینامیک مطلب بنویسم . البته بعضی از مطالب رو واقعا نمیشه با چند سطر نوشته و چند نمونه تصویر بیان کرد. ولی من سعی میکنم مطالبی در این مورد بنویسم. در ابتدا کار خود را با شبیه سازی یک آسیاب شروع میکنیم . من میخوام یک آسیاب داشته باشیم که با برخورد آب شروع به حرکت کنه. برای شروع کار شما باید یک آسیاب رو مدلینگ کنید. البته این یک تمرین هست و خیلی مهم نیست که آسیاب شما واقعی طراحی شود من اونو به این شکل ساختم . خوب حالا چرخ آسیاب رو انتخاب کنید و به اون یک hinge نسبت دهید .




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1070]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن