واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مشخص کردن مسیر حرکت شی با actionscript ya_fatmeh 13 خرداد 1387, 22:20با سلام خدمت دوستان من می خوام خطی را با action script تولید واز آن به عنوان مسیر حرکت یک فلش استفاده کنم مانندلایه giude چگونه می توان این کار را انجام داد. لطفا مرا راهنمایی کنیید متشکرم. hamid.farzi 15 خرداد 1387, 01:42سلام اگه خط شما منحنی نیست میتونید همون موقع رسمش توسط Action گوشه هایی که براش در نظر میگیری رو مختصاتشونو توی یک Array ذخیره کنی ، بعد شیء مورد نظرت رو با یک سری IF توسط نقاطی که توی Array ذخیره کردی روی مسیر به حرکت در میاری . الان دیر وقته نمیتونم نمونه درست کنم ، ولی اگه همین توضیح کافی نیست بگو سر فرصت حتما یکی برات میسازم . pourkoushki 15 خرداد 1387, 10:43ذخيره مسير با آرايه در As3 ya_fatmeh 15 خرداد 1387, 11:18با تشکر از اساتید مسیر مورد استفاده من یک مسیر منحنی است که در طول برنامه تولید می شود واز قبل مشخص نیست جناب پور کوشکی با تشکر از لطفتان متاسفانه من از flash 8 استفاده می کنم که as3 را support نمی کند ونتوانستم از فایلتان استفاده کنم pourkoushki 15 خرداد 1387, 12:03object اي که مسير منحني نامشخص شما رو داره بوجود ميآره داراي خصوصيات X و Y است . اين خصوصيات رو در آرايه ذخيره کن و هر موقع از برنامه که خواستي ، X و Y شي مورد نظرت رو برابر با خصوصيات X و Y همان object ذخيره شده در آرايه قرار بده . mshgames 15 خرداد 1387, 12:29دوست عزیز با توجه که دوستان گفتن این کاره سادهای من برات یه نمونه ساده با AS2 نوشتم (کافیه مختصات x و y تو دو تا شی Array ذخیره بشه و بازخوانی بشه) موفق باشی محمد ya_fatmeh 15 خرداد 1387, 19:15با تشکر از توجه تون شیی که من می خوام روی خط حرکت کند یک فلشه --> در اصل اون چیزی که من می خوام اینه که این فلش همزمان با تغییر جهت مسیر تغییر جهت دهد فکر می کنم برای این کار باید یه چیزی شبیه لایه guide را با actionscript پیاده سازی کنم. در این مورد اگر کمکم کنید بسیار متشکر می شوم.:cry: ya_fatmeh 18 خرداد 1387, 15:54کیست مرا یاری کند؟؟؟ pourkoushki 18 خرداد 1387, 20:04// arrX , arrY --> آرايه ها // موقعيتي که شي مورد نظر (فلش) بايستي قرار بگيرد arrow_mc._x = arrX[i]; arrow_mc._y = arrY[I]; // موقعيتي که بايد شي مورد نظر (فلش) به اونجا بره // به وسيله موقعيت مکان بعدي زاويه رو پيدا ميکنيم // و اگر آرايه به اتمام رسيد ، مکان بعدي همان آخرين انديس است if (i < arrX.length) { Xm = arrX[i + 1]; Ym = arrY[i + 1]; } else { Xm = arrX[i]; Ym = arrY[I]; } i++; // از اينجا به بعد هم زاويه بدست ميآيد Xdiff = Xm - arrow_mc._x; Ydiff = -(Ym - arrow_mc._y); Angle = Math.atan (Ydiff / Xdiff); if (Xdiff > 0) { corrFactor = -270; } else { corrFactor = -90; } arrow_mc._rotation = -Angle * 360 / 6.283185 + corrFactor;
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3209]