واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: بالا بردن سرعت رندر!!!! Amir_Amir 20 ارديبهشت 1387, 16:05با سلام خدمت همگي. چجوري ميتونم كاري كنم كه براي رندر گيري از مقدار بيشتري از رم استفاده كنه؟؟؟ يعني به طور معمولي اگه 760 مگ بر ميداره بشه 2048 مگ اصلا همچين كار امكان داره؟؟ ممنون ميشم ali3dtech 20 ارديبهشت 1387, 22:29امیر جان میشه بگی کجا میخوای یه همچین کاری رو بکنی؟ و برای استفاده در چه کاری؟ موفق باشی Amir_Amir 21 ارديبهشت 1387, 17:05اگه دقت كرده باشيد در موقع رندرگيري از يه ظرفيت خاصي از رم استفاده ميشه و 100% نيست! ميخوام كه اين ميزان بهره برداري نزديك به 100 بشه مثلا اگه 2گيگ رم داريد 800مگ استفاده نشه 1.8 گيگ استفاده بشه حالا ميخوام بدونم ميشه يا نه بازم اگه گنگ گفتم شرمنده Amir_Amir 21 ارديبهشت 1387, 17:07توي 3Ds Max 2009 ميخوام بشه استفاده هم در رندر هستش .:. soroosh .:. 21 ارديبهشت 1387, 17:23درود . بنده با مايا كار ميكنم اما : من فكر نميكنم براي رندر از رم استفاده كنه . فقط از توان CPU استفاده ميشه . البته رم هم استفاده ميشه اما نه در حدي كه نياز به تنظيم و ... داشته باشه . حداقل من با سيستمهايي كه كار كردم اينطوري بوده كه خودش در صورت نياز از تمام توان رم استفاده ميكنه و زماني كه 100 درصد بشه رندر كند پيش ميره اما اگر رم خالي بمونه سرعت رندر بيشتر ميشه . پس اينجا شما نبايد به رم كاري داشته باشيد بلكه بايد توان CPU را افزايش بديد . باز هم بايد ببينيد نظر max كارهاي عزيز چيه . موفق باشيد . CG_Master 21 ارديبهشت 1387, 19:49سلام دوست عزیز منم با نظر سروش جان موافقم امين تري دي 21 ارديبهشت 1387, 21:20خوب من هم با نظر دوستان موافق هستم . يك نكته در مورد افزايش كه من چند وقت پيش توي يك آموزش ديده بودم در سيستم vray بر افزايش سرعت ( البته به صحنه و متريال هاي استفاده شده بستگي دارد ) رندر با تغيير اندازه bucket زما رندر كاهش پيدا مي كرد. البته رم هم بسيار مهم است و هر چه buss رم شما هم بيشتر باشد به اين سرعت كمك مي كند . Amir_Amir 21 ارديبهشت 1387, 21:39از همگي خيلي ممنونم دستوتنم درد نكنه بابت اطلاعات خوبي كه در اختيارم قرار دادد ali3dtech 21 ارديبهشت 1387, 22:15امیر جان ببین درکل مکس تا جایی که بتونه میاد سرعت سیستم و رم شمارو میگیره تا بتونه کارشو به خوبی انجام بده... اما یه نکته ای هم هست اونم اینکه سرعت رندر فقط به این چیزا بستگی نداره... مثلا اینکه توی صحنه چه چیزی رو بخوای رندر کنی خیلی فرق داره. بعنوان یه مثال کاملا مشهود اگه بخوای بدونی وقتی یه جسم ساده میزاری (یا اصلا یه صحنه با کلی آبجکت و جزئیات) و رندرش میکنی با وقتی که از سیستم های ذره ای استفاده میکنی و میخوای رندرشون کنی زمان رندرشون خیلی فرق میکنه (منظورم از زمان همون میزان استفاده نرم افزار از CPU و RAM هستشا). چون مثلا توی همین سیستم های ذره ای ، مکس از سیستم Multi Thread استفاده نمیکنه. یعنی شما چه CPU چهار هسته ای داشته باشی چه CPU تک هسته ای متاسفانه با هم تفاوت خاصی نمیکنن و فقط به سرعت پردازش CPU بستگی داره نه به تعداد هسته ها یعنی اینکه چند هرتز باشه مهمه... البته این موضوع رو میتونین با یه تست ساده متوجه بشین که وقتی سیستم های ذره ای رو رندر میکنین میزان استفاده از CPU حدودی بین 30 تا 80 درصد میره. که البته این میزان هم برمیگرده به نوع CPU ای که میگیرین. چون هرکدومشون توی یه جور پردازش قدرت بیشتری دارن (البته نه خیلی زیاد و محسوس). من خودم صحنه ای داشتم که همش سیستم های ذره ای بود و چون در موقع رندر فقط از 30 درصد CPU استفاده میکرد اومدم و 3 تا تری دی باز کردم و به هر کدوم از Core های CPU یه تری دی نسبت دادم (البته یکیشو هم خالی گذاشتم تا کارای دیگمو باهاش انجام بدم) و شروع به رندر کردم تا هر کدوم از Core های CPU از100 درصد توانشون استفاده کنن تا کارم زودتر تموم بشه. (نخندین ولی این یه راه حل بود:D) اینم نشون میده که تری دی مکس توی سیستمهای ذره ای Multi Thread نیست... و این یه نقصه... گرچه که ما باهاش ساختیم... موفق باشین :Mohsen: 22 ارديبهشت 1387, 10:07اینم نشون میده که تری دی مکس توی سیستمهای ذره ای Multi Thread نیست... و این یه نقصه... گرچه که ما باهاش ساختیم... علي جون منم بعضي وقتا از اين روش استفاده ميكنم حالا يه سوال: اين مشكل تو مكس 2009 هم حل نشده؟ farokh007 23 ارديبهشت 1387, 10:41سلام بر شما... دوست عزیز کلید 6 را روی صفحه کلید بزنید و از پنجره باز شده گزینه cash رو به پنجره بالایی drop and drog کنید،رویش کلید کنید تا تنظیماتش را در سمت راست ببینید. در قسمت مقدار کش شما میتونید با اضافه کردن عدد از رم خود مقداری را به عنوان کمکی به کش سی پی پو الحاق کنید. بهتر است در این پنجره 7،8 تا 9 بزنید تا حداکثر مقدار ممکن محاسبه شود...این کار که برای مواقعی که کار سنگین شده و مکس کم آورده 100% جواب می دهد برای رندر هم فکر نمی کنم بی تاثیر باشد! موفق باشید. SHANGOL 16 شهريور 1387, 00:33سلام کلید f6 یا6 ؟ کجا باید زد ؟هیچ صفحه ای لاز نمیشه ممنون میشم اگر راهنمایی کنید
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3438]