تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820654630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حرکت در مسیر سینمای سالم کمدی


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: حرکت در مسیر سینمای سالم کمدی
حامد کمیلی و مهناز افشار در نمایی از پسر آدم، دختر حوا
"پسر آدم، دختر حوا" به کارگردانی رامبد جوان تلاشی است برای زنده نگه داشتن سینمای سالم کمدی، سینمایی که به دور از لودگی مخاطب را بخنداند. به گزارش خبرنگار مهر، رامبد جوان بازیگر و کارگردان دو شخصیت متفاوت اما به هم شبیه هستند، جوان بازیگر البته در این سال‌ها به دلیل فعالیتش در پشت دوربین و به عنوان کارگردان توانسته موقعیتی تازه پیدا کند. او کمتر در نقش‌های تکراری مقابل دوربین می‌رود و می‌تواند در فیلم‌ها و مجموعه‌های خودش نقش‌هایی تازه بازی کند."پسر آدم، دختر حوا" یک کمدی موقعیت و متاثر از جریانی است که با فیلم "آتش بس" به راه افتاد، فیلم تمام انرژی‌اش را از "آتش بس" نمی‌گیرد، موقعیت‌های کمیک خوبی دارد و بازیگرانش درست انتخاب و هدایت شده‌اند، جنس، نوع شوخی‌ها و کمدی هم شبیه آن چیزی است که از جوان انتظار داریم. جوان پیش از این فیلم، فیلم "اسپاگتی در هشت دقیقه" و مجموعه‌های "گمگشته" و "مسافران" را ساخته و مقایسه این آثار با هم نشان دهنده رشد تکنیکی او است و البته درکش از کمدی و شناختش از بازیگری، میزانسن و فضا سازی. اگر "اسپاگتی در هشت دقیقه" و "گمگشته" را سیاه مشق‌های جوان بدانیم او حالا به مرحله‌ای رسیده که می‌داند چطور باید یک لحظه کمدی خوب را از کار درآورد.در کمبود کمدی خوب و کمدینی که بدون توسل به لودگی بتواند مخاطبش را بخنداند رامبد جوان مسیرش را در سینما پیدا کرده، حتی  اگر در آغاز راه باشد و به اوج نرسیده باشد .می‌شود بعضی از مجموعه‌ها یا فیلم‌های او را دوست نداشت اما نمی‌توان از امتیازهای کمدی و طنزش در شرایطی که سینما در قبضه فکاهی‌های به شدت  سطحی و نازل است و تلویزیون دوره مجموعه‌های طنز موفق شبانه را پشت سر گذاشته چشم پوشید.جوان تلاش می‌کند در دل سینمای حرفه‌ای با همه نقاط ضعف و قوتش و با بازیگر حرفه‌ای و شناخته شده فیلم بسازد، می‌کوشد فیلمی بسازد که هم برای مخاطب جذاب باشد و هم  ساختار سینمایی آن ایراد و ضعف کمتری داشته باشد. در چنین شرایطی که یکی از پرفروش‌ترین کمدی‌های سینمای ایران ملغمه‌ای به نام "اخراجی‌ها" است و سلیقه مردم و مخاطب عام را چنین تولیداتی شکل می‌دهند فیلمی مانند "پسر آدم، دختر حوا" و مجموعه "مسافران" در کارنامه یک بازیگر و کارگردان طنز نمره قبولی می‌گیرند.رامبد جوان مانند مهران مدیری اصرار ندارد ستاره مجموعه یا فیلمش باشد، او به کار گروهی و درست از کاردرآمدن جزئیات که کل یک مجموعه را می‌سازند باور دارد و به همین دلیل در "مسافران" حسن معجونی بیش از او دیده می‌شوند و در "پسر آدم، دختر حوا" حامد کمیلی و مهناز افشار.مجموعه‌ها و فیلمهای رامبد جوان بی‌عیب و نقص نیستند، فعالیتش به عنوان مجری یا بازیگر تئاتر همراه با فراز و فرود است اما تلاش او برای زنده نگهداشتن گونه‌ای از  کمدی پرتحرک  بدون  غرق شدن در قواعد نانوشته سینمای عامه پسند سطحی  قابل توجه است. نوشته : محدثه واعظی‌پور تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 355]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن