تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816688550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش استفاده از Insert Menu Item در Action


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
آموزش استفاده از Insert Menu Item در Action
آموزش استفاده از Insert Menu Item در Action نويسنده: بابک ساطلی اگر با Action ها كار كرده باشيد و منوي آن را نيز ديده باشيد و همچنین در اموزش قبل درباره آن تووضیح دادیم ، ملاحظه خواهيد كرد كه يك گزينه با عنوان Insert Menu Item وجود دارد. ممكن است سوال كنيد اين گزينه براي چيست و كلاْ چه كاري را انجام مي دهد ؟ در ابتدا لازم است تا مقدمه اي كوتاه در رابطه با Action برايتان بگويم. همان طور كه مي دانيد توسط Action ها در فتوشاپ مي توانيد يك سري اعمال ، از طراحي گرفته تا تنظيم رنگ و استفاده از فيلترها و ... را يك بار انجام دهيد ، آن را ضبط كنيد و در دفعات بعد زماني كه لازم بود آن اعمال دقيقاْ تكرار شوند با فشار دادن تنها يك دكمه ، به فتوشاپ دستور دهيد كه آنها را يك به يك بر روي هر تصويري كه خواستيد انجام دهد و لازم نيست خودتان دوباره آن ها را يك به يك انجام دهيد. اين عمل زماني سودمند است كه بخواهيد يك سري اعمال را به صورت يكسان بر روي چندين تصوير مختلف انجام دهيد. زماني كه شما در Action از منوي هاي برنامه گزينه اي را انتخاب مي كنيد و آن را با اعداد و تنظيمات خودتان ويرايش مي كنيد ، برنامه به صورت هوشمند تنظيمات شما را ضبط مي كند و در دفعات بعدي دقيقاْ همان تنظيمات ، اعداد و ... را به كار مي برد. به شكل زير توجه كنيد كه من در اين Action به چه صورت عمل كردم :

خوب به اين صورت است : 1) از ابزار Brush استفاده كردم 2) سپس از ابزار Blur استفاده كردم. 3) با ابزار پاك كن قسمتي از تصوير را پاك كردم. 4) از گزينه Color Balance استفاده كردم ( با مقاديري كه ملاحظه مي فرماييد) 5) دوباره از ابزار Brush استفاده كردم 6) دوباره سپس از ابزار Blur استفاده كردم. 7) و در انتها نيز يك بار ديگر از ابزار Brush استفاده كردم. به شكل زير دقت كنيد :

خوب همان طور كه مي دانيد Color Balance يكي از منوهاي فتوشاپ است كه در منوي اصلي Image>Adjusments قرار گرفته. زماني كه من آن را در هنگام ضبط Action انتخاب كردم و مقادير لازمه را وارد نمودم ، برنامه به صورت هوشيار مقادير وارده توسط من را دقيقاْ ضبط كرده ... حال اگر اين Action را اجرا كنيم ، خواهيم ديد كه برنامه به صورت خودكار همان مقادير را به كار خواهد برد. . خوب حالا يك بار ديگر Action خودم را مي سازم. اما اين بار به جاي انتخاب مستقيم اين گزينه از منو ها ، از گزينه Insert Menu Item در هنگام ضبط Action استفاده مي كنم ... به شكل زير دقت كنيد كه اين منو و گزينه دقيقاْ كجا قرار دارد :

پس به اين صورت عمل كردم : 1) از ابزار Brush استفاده كردم 2) سپس از ابزار Blur استفاده كردم. 3) با ابزار پاك كن قسمتي از تصوير را پاك كردم. 4) اين بار گزينه Insert Menu Item را مطابق شكل بالا انتخاب كردم ... ببينيد چه اتفاقي مي افتد :

جالبه ، اين بار برنامه از من خواست تا توسط ماوس منوي و گزينه مورد نظر خودم را انتخاب كنم. خوب من هم اين كار را كردم. ابتدا به منوي Image سپس Adjusments رفتم و مانند قبل گزينه Color Balance رو انتخاب كردم ... اما جالب تر زماني شد كه اين منو ظاهر نشد ... اما چه اتفاقي افتاد ؟؟؟؟؟؟؟ خوب به شكل زير توجه كنيد :

برنامه به صورت هوشمند منويي كه من انتخاب كردم را ضبط كرده ... اما منو ظاهر نشد ... چرا ؟ جواب اينجاست ... زماني كه شما گزينه و منويي را در زمان ضبط يك Action توسط Insert Menu Item انتخاب مي كنيد در حقيقت به برنامه مي گوييد كه من قصد استفاده از اين منو را در Action خودم دارم. اما چون مطمين نيستم كه مقادير آن ممكن است ثابت باشد يا خير ، پس مقادير آن را از من نگير. برنامه در عوض در هنگام اجراي Action چه كاري انجام مي دهد ؟ برنامه در زمان رسيدن به اين گزينه ، دستور و پنجره مورد نظر ( كه در اينجا Color Balance ) است را ظاهر كرده و از شما در همان موقع مقادير ورودي را مي خواهد ... خوب اين تفاوت اصلي اين دو حالت بود ... به شكل زير دقت كنيد :

من دوباره شكل اول را هم برايتان مي گذارم تا تفاوت را بيشتر حس كنيد :

در حالت اول در هنگام اجراي Action برنامه مقادير ورودي شما را كه از قبل ذخيره شده به صورت خودكار بر روي تصوير اعمال مي كند. اما در حالت دوم برنامه با رسيدن به منوي مورد نظر ، از شما مقادير ورودي آن را سوال كرده و سپس به كار خود ادامه مي دهد. اميدوارم با اين توضيحات متوجه شده باشيد كه اين گزينه براي چه كاري است و اصولاْ در چه مواقعي بايد آن را مورد استفاده قرار داد ...منبع:www.majidonline.com/خ





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن