تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805348721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واکنش شخصیت های کویتی به پیشنهاد عصر ایران برای ایجاد استان خلیج فارس


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: بازتاب گسترده در جهان عرب واکنش شخصیت های کویتی به پیشنهاد عصر ایران برای ایجاد" استان خلیج فارس" ما به دنبال درگیری بر سراسامی عربی و فارسی نیستیم... مطرح کنندگان این پیشنهادات منفی می خواهند به درخواست های عادلانه امارات برای پایان دادن به اشغال جزایر سه گانه پاسخ دهند. عصر ایران - جمعی از چهره های برجسته کویت در واکنش به پیشنهاد عصر ایران برای ایجاد استان خلیج فارس متشکل از جزایر ایرانی مستقر در این آبراه به مرکزیت جزیره ابوموسی ، به شدت با این طرح مخالفت کردند.   این شخصیت های کویتی در گفت وگو با شبکه خبری العربیه خواستار واکنش شدید به این پیشنهاد عصر ایران نیز شدند.   پیشنهاد عصر ایران و واکنش شخصیت های کویتی علاوه بر شبکه العربیه، در روزنامه های الدستور (چاپ امان)، الوطن (چاپ منامه)، اخبار الامارات (چاپ ابوظبی) و الوطن (چاپ صنعا) نیز بازتاب داشت.  

وزیر اسبق فرهنگ و اطلاع رسانی کویت : احمقانه است  دکتر سعد بن طفله وزیر اسبق فرهنگ و اطلاع رسانی کویت در گفت وگو با شبکه خبری العربیه در واکنش به پیشنهاد ایجاد استان خلیج فارس به مرکزیت جزیره ابوموسی که از طرف عصر ایران مطرح شده بود، گفت: این گونه پیشنهادها اقدامات ناکام سیاسی ، بی ثبات کننده و احمقانه از سوی مطرح کنندگان آن است.   وی ادامه داد: این پیشنهاد نشانه عقب افتادگی و تفکر استعماری است که طمع های قدیمی و اهداف سوء را در مقابل کشورهای همسایه به همراه خود دارد. وزیر اسبق اطلاع رسانی کویت افزود: طرح  این پیشنهاد در وضعیتی که از ضرورت هماهنگی میان مواضع در منطقه سخن به میان می آوریم و به دنبال ایجاد همکاری ثمربخش و توافق مشترک میان کشورهای عربی و ایران هستیم، خجالت آور است . ما به دنبال درگیری بر سراسامی عربی و فارسی نیستیم. این وزیر اسبق در کابینه کویت در ادامه مدعی شد: وضعیت صدام تجسم چنین مقاصد سوء است. ایرانی ها نگاه کنند و ببینند که صدام چگونه به پایان رسید؟ هم اکنون شاهد بسیاری از صدامی ها در مناطق مختلف ایران هستیم که دارای اندیشه توسعه طلبانه ای هستند. آنها می بایست از صدام درس عبرت خوبی گرفته باشند و تاریخ را با آگاهی مطالعه کنند و از اینگونه پیشنهادهای استعماری فاصله بگیرند.وی تاکید کرد: اقدام ایران در اشغال سه جزیره اماراتی زمینه ارائه چنین پیشنهاد سخیفی را فراهم کرده است. دلیل این موضوع نیز پافشاری و اصرار ایران برای پایان ندادن به اشغال نفرت انگیز جزایر سه گانه است.این وزیر اسبق در کابینه کویت افزود: می بایست موضع گیری جهانی و مردمی برای درخواست از ایران برای حل مسئله اشغال جزایر سه گانه شکل بگیرد تا تمامی آثار منفی مرتبط با این موضوع نیز پایان پذیرد.  

دبیرکل اسبق شورای همکاری: پیشنهاد دهندگان ناآگاهند از سوی دیگر" عبدالله بشاره" دبیرکل اسبق شورای همکاری خلیج فارس با ابراز ناخرسندی شدید از طرح پیشنهاد ایجاد استان خلیج فارس به مرکزیت جزیره ابوموسی گفت: این طرح فانتزی و صحنه سیاسی ایران  به هم ریخته است و تنها بر نمایش های رسانه ای تکیه دارد. وی افزود: از این اندیشه پیشنهاد دهندگان این طرح، تنها افراط گرایی همراه با غلو و تعصب برمی انگیزد که با زبان متکبرانه سخن می گوید که همراه با آن حقایق را وارانه جلوه می دهد. در عصر اطلاعات وتکنولوژی های نوین نباید اجازه داد چنین اندیشه هایی مطرح شوند.بشاره همچنین از رسانه های کشورهای عربی خواست تا به صورت یکپارچه به این موضوع و مطرح کنندگان آن هیچ اهمیتی ندهند چرا که آنها افراد ناآگاهی هستند که ارتباطی با واقعیت های علمی واتفاقات رخ داده در اطراف خود ندارند.  

استاد علوم سیاسی کویت: دیپلمات های کشورهای عربی را از تهران فرابخوانید همچنین دکتر عاید المناع استاد علوم سیاسی در دانشگاه کویت نیز گفت که پیشنهاد ایجاد استان خلیج فارس به مرکزیت جزیره ابوموسی، تحریک کننده و اقدام دیوانه واری است که شایسته نیست از طرف دولتی در مقیاس ایران ارائه شود البته این طرح در میان تصمیم گیران ایرانی مورد پذیرش است. وی افزود: اگر اجرای چنین پیشنهادی ثابت شود نشانه واضحی است که نشان می دهد ایران به دنبال برقراری روابط متوازنی با کشورهای همسایه منطقه نیست و به دنبال روابط شکل گرفته براساس رفتارهای متکبرانه است. در این وضعیت ممکن است کشورهای منطقه نیز سیاست های خود در دراز کردن دست همکاری و اعتماد به سمت ایران تغییر دهند.این استاد دانشگاه کویت اضافه کرد: مطرح کنندگان این پیشنهادات منفی می خواهند به درخواست های عادلانه امارات برای پایان دادن به اشغال جزایر سه گانه پاسخ دهند. این درحالی است که امارات پس از بارها مطالبه ایران به پایان دادن اشغال جزایر سه گانه با رفتار صحیحی درخواست مراجعه به دادگاه بین المللی لاهه را مطرح کرد اما طرف ایرانی این درخواست را رد کرد تا موضع ضعیف خود را برای همگان نشان دهد .   وی افزود: همچنین ایران نشان داد که نسبت به موضع کشورهای عربی به ویژه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اهمیتی نشان نمی دهد. وی افزود: این پیشنهادهای نژادپرستانه می بایست از طرف سایت های خبری و رسانه های کشورهای عربی با پاسخ روبه رو شوند همچنین اگر این پیشنهاد از طرف مقامات رسمی ایران مورد پذیرش قرار بگیرد در این صورت می بایست موضعی را اتخاذ کرد که براساس آن اعتبار کشورهای عربی منطقه دوباره احیا شود. همچنین می بایست دیپلمات های کشورهای عربی منطقه نیز از تهران فراخوانده شوند تا ایران درک کند که کشورهای عربی منطقه دارای رهبران موثر و ملت های زنده و پویایی هستند که تسلط و ادعاهای باطلی مانند فارسی بودن خلیج و ایجاد استان های فارسی و دیگر اقدامات اینچنینی را رد می کنند و تاکیدی دوباره بر عربی بودن خلیج باشد.  

فعال سیاسی : ما هم رسانه و سایت خبری داریم در همین حال مبارک سعدون وکیل و دبیر کل کمیته جهانی اسلامی و فعال سیاسی نیز گفت که موضوع ایجاد استان خلیج فارس به مرکزیت جزیره ابوموسی تنها نظر گروه کوچک  با دیدگاهای مشخصی در ایران است. وی افزود: هیچ کس نمی تواند مواضع کشورها را از طریق نظرات متفاوت بشناسد و مواضع سیاسی و اقتصادی کشورها و وضعیت روابط با همسایگان می بایست با شفافیت از سوی طرف های رسمی مطرح شود.وی در عین حال با تاکید بر گفت وگو در زمینه موضوع جزایر سه گانه ادامه داد به سختی می توان گفت که این پیشنهاد به دور از رویکرد دولت ایران منتشر می شود. وی افزود: می بایست به صورت جدی با این پیشنهاد مقابله کرد البته به شرطی که این پیشنهاد از همان رویکردهای دولت ایران مطرح شده باشد. ملت های کشورهای عربی نیز وسایل و رسانه هایی را در اختیار دارد که هر گاه اراده کنند در زمینه دفاع از هویت عربی فعال خواهند بود و براساس استدلال در مقابل استدلال با آنها به مباحثه بپردازند. ما منابع رسانه ای ، مفکرین ، نویسندگان و سایت های خبری برای این منظور در اختیار داریم.وی در عین حال نسبت به اینکه این پیشنهاد بهانه ای برای افزایش انتقادها و حملات علیه ایران و افزایش شکاف های میان ایران و کشورهای عربی باشد، هشدار داد و گفت: می بایست رفتارهای همراه با آرامش انجام شوند و حرکت در مسیر مسالمت آمیز و فضای گفت وگو را برای دست یابی به حقوق کامل خود در پیش بگیریم . نباید از عمق استراتژیک اسلامی ایران غافل باشیم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن