تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804839930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فاصله خطی و ثابت -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: فاصله خطی و ثابت hamed-ddd 20 تير 1386, 09:53سلام مشکلی که چند وقته منو مشغول کرده تا حالا کار کردن پیستون و میل لنگ رو دیدید؟....(دیدی:neutral:د؟!!!)خوب خدا رو شکر:lol: میدونیم که پیستون همیشه فاصله ثابتی رو از محل اتصالش به میل لنگ داره حالا سوال:neutral: در تری مکس چکار باید کرد که یک جسم همواره فاصله خودش رو با دیگری حفظ کنه البته بدون اینکه در راستای دو محور دیگه حرکت کنه به عکسها نگاه کنید تا عمق فاجعه رو متوجه بشید .... پیستون در مراحل 2 و 4 فاصله ثابت خودش رو از دست میده که البته با شرایطی که من وضع کردم کاملا طبیعیه شرایط من: () دسته پیستون ( خط بنفش) به پیستون look at شده تا همیشه به سمت پیستون باشه پیستون به محل اتصالش رو میل لنگ لینک شده (البته لینک به محور x محدود شده) خب این شرط آخر کارو خراب میکنه و من دارم دنبال یک راه جایگزین میگردم که باعث بشه تا فاصله پیستون همیشه ثابت باشه ....... کمک کنید:cry: ویرایش دوم کمک کنید:cry: end_of_cg 25 تير 1386, 08:59سلام فکر کنم اگه واسه ساخت پیستون و سیلندرت از منوی geometryقسمت dynamics object رو انتخاب کنی و با ساخت یک damper نتیجه رو امتحان کنی به نتیجه دلخواهت برسی. توی تنظیماتش میتونی نهش 2تا آبجکت معرفی کنی که یکیش میتونه حرکات سیلندر رو تحت کنترل داشته باشه و دومی پیستونو. hamed-ddd 30 تير 1386, 10:30ممنون مثل همیشه Tقط یه مقدار گیج شدم این دمپر از دو قسمت تشکیل شده ....کارش به کمک فنر شباهت داره یک قسمت پهن و یک استوانه کوچک قسمت پهن با قیدی مثل Lookat به استوانه کوچک مقید شده ... ببینم چی کار میتونم بکنم Sherlock_Holmes 30 تير 1386, 15:00سلام ببين اگه Dynamic Object چيزي كه ميخواستي رو برات درست نكرد اينو دانلود كن شايد بدرت بخوره. بازش كن و Play ;kشماره يك فاصله داره با سيلندر و 2 ميله در سيلندره. ساختشون تفاوتي نداره الكي دو تاش كردم! :oops: با Look at فايده نداره با IK و سينماتيك معكوس ساختمش! hamed-ddd 01 مرداد 1386, 11:46سلام ببين اگه Dynamic Object چيزي كه ميخواستي رو برات درست نكرد اينو دانلود كن شايد بدرت بخوره. بازش كن و Play ;kشماره يك فاصله داره با سيلندر و 2 ميله در سيلندره. ساختشون تفاوتي نداره الكي دو تاش كردم! :oops: با Look at فايده نداره با IK و سينماتيك معكوس ساختمش! آقا دستت درست 0. ممنون خجالتم دادی 1. چطوری ساختیش 2. چرا انقدر فریمهاش زیاده 3. بازم ممنون خجالتم دادی pythoN 01 مرداد 1386, 17:16دقیقا . چه چیزه ساده ای زهن مارو اینقدر به کشمکش انداختا . ادم بعضی وقتا اگه درست به ابزارش نگاه کن متوجه میشه باید چیکار کنه . خیلی جالب بود . Sherlock_Holmes 02 مرداد 1386, 02:41آقا دستت درست 0. ممنون خجالتم دادی 1. چطوری ساختیش 2. چرا انقدر فریمهاش زیاده 3. بازم ممنون خجالتم دادی 0. اي بابا نزن اين حرفو... 1. ببين اين كار با استفاده از Ik انجام ميشه كه خودش قضيه رو محاسبه و عمليات رو كليد گذاري ميكنه(كليدها واسه همين زياده چون هر فرم رو يه كليد ميزاره). حالا روش: A. شما اول همه سيلندر و ميله و همهچيو سر جاش طراحي ميكني. B. حالا از بالا به پايين به هم لينكشون ميكنه. يعني سيلندر به بستش(كه من يه Dummy گذاشتم) بست به ميله و ميله به ميللنگ(كه من يه Dummy ساختم كه روي يك مسير دايره اي ميچرخه) حالا اگه Play كني خوشحال ميشي! اما خوشحاليت زياد دووم نمياره چون ميبيني كه همه ي ماجرا با هم به دور ميللنگ ميچرخه! اينجاست كه سينماتيك معكوس(Interactive Ik) به كمك مياد! C. در Command Panel به سر برگ Hierarchy ميري و گزينه Ik كه دكمه وسط همون بالا هست رو ميزني تا سر و كارت با Ik باشه. Play نكن چون فايده نداره! دكمه Interactive Ik رو بزن play هم نكن كه هنوز بيفايدست!! D. در اولين Rollout با نامObject Parameters بايد محدوده پيروي هر قطعه از قطعه و آبجكتي كه به اون لينك شده رو مشخص كني. زياد سخت نيست با آزمون و خطا هم ميشه. هر آبجكت رو انتخاب و تيكهاي مربوطه رو ميزني. ميتوني از پروژه اي كه برات فرستادم براي ديدنش استفاده كني. رو هر كدوم بكليك و ببين! حالا دكمه Apply Ik در زير دكمه Interactive Ik رو بزن. كليدهاي فراوان ظاهر ميشه. كليد Play رو بزن چون فايده داره! سينماتيك معكوس همون چيزيه كه بدن Biped رو بهم متصل كرده و شما با حركت مچ ميتونيد بازو رو هم خيلي طبيعي تحت تاثير قرار بديد. 2. گفتم كه چرا زياده.. 3. بازم اي بابا نزن اين حرفو... اگه روشن توضيح ندادم بگو تا با عكس توضيح بدم.... hamed-ddd 02 مرداد 1386, 08:33نه اتقاقا خیلی عالی توضیح دادی 0- بازم میزنم همون حرفو 1- متوجه تغییرات تنظیمی هر ابجکت با اون یکی شده بودم منتها نمیدونستم که باید به هم لینک باشن و ..... 2-خب زیاده دیگه کاریش نمیشه کرد:lol: 3- 4- 5- .:eek:. ∞ بازم میگم اون حرفو:wink: خیلی مخلصیم:) امضا از امروز عوض میشه mousa 3d 02 مرداد 1386, 12:09سلام دوستان اينم يك روش ديگه باحفظ فاصله يك جسم از يك جسم ديگر كه با چرخاندن ميل لنگ پيستون نيز به مقدار لازم تقيير مكان مي دهد Sherlock_Holmes 02 مرداد 1386, 14:24عالي بود. كنترل ميللنگ و پيستون در اين روش خيلي راحتتره. اول سعي كردم همچي چيزي بسازم كه موفق نشدم. Mousa 3D جان يه توضيح در موردش بدي عالي ميشه. ممنون hamed-ddd 02 مرداد 1386, 14:27موسی جان ممنون ولی دقت کنی همون مشکل به صورت معکوس وجود داره از پیستون به میل لنگ mousa 3d 04 مرداد 1386, 05:23سلام خدمت دوستان ببخشيد كه خيلي دير شد ... آموزش ميللنگ و پيستون اين سورس فايل () 1- طبق عكس شماره 1 OBJECT ها را بسازيد و در مكان مناسب قرار دهيد 2-DUMMY01 را به ميللنگ لينك كنيد و DUMMY02 را به پيستون لينك كنيد 3-ميله متصل به ميللنگ و پيستون(دسته پيستون) را انتخاب كنيد و آن را LOOKAT كنيد به DUMMY01 كه داخل ميللنگ است اينجا دسته پيستون به صورت خوابيده در مي آيد كه براي رفع اين مشكل از سربرگ MOTION قسمت LOOKAT CONSTRAINT تيك KEEP INITIAL OFFSET را بزنيد. 4-در حالي كه دسته پيستون انتخاب است از سر برگHierarchy كليد Affect Pivot Only راانتخاب و PIVOT آنرا از مكان Z=0 با استفاده از MOVE به بالاترين قسمت دسته پيستون ببريد عكس 2 5-باز دسته پيستون را انتخاب و اين بارLOOKAT كنيد به DUMMY02 كه داخل پيستون قرار دارد و همچنين دسته پيستون را به DUMMY02 لينك كنيد. 6-`پيستون و DUMMY02 بايد طبق عكس 3 دربياند. 7-PIVOT پيستون را در مكان Z=0 قرار دهيد عكس 4. 8-پيستون را انتخاب و مانند عكس 5 عمل كنيد. 9-و از سر برگ motion كليد add link را بزنيد و 01dummy را انتخاب كنيد 10-و حالا PIVOT ميللنگ را بين دو بازو قرار دهيد بچرخانيد و حالش ببريد... hamed-ddd 04 مرداد 1386, 08:28خیلی عالی دستت درد نکنه خودشه ممنون افتادی زحمت mousa 3d 04 مرداد 1386, 20:58خواهش مي كنم تا باشه از اين كارا...




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 693]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن