تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817018124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

F1 F1 F1(قسمت دوم) -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: F1 F1 F1(قسمت دوم) saeed_khafan 19 خرداد 1386, 19:32سلام از توضیحات قبلیتون متشکرم اما امروز وقتی دستم به کتاب آموزش تری دی مکس رسید یه آقا پسری گفت چرا مایا رو یاد نمی گیری خیلی بهتره ونام چندتا فیلم روبرد که با مایا ساختند و... منم دستمو از کتاب کشیدم تا با شما دوستان عزیز مشورت کنم نظراتتون حتما خوشحالم می کنه یا حق:razz: greenlandsnow 21 خرداد 1386, 01:30سلام جانم مايا از مكس يه آسمون تا زمين تفاوت داره از لحاظ قدرت حرف اول رو مي زنه . خب توصيه من به شما اين هست كه اگر به زبان انگليسي مسلط هستي كه وقت رو تلف نكن از همين الان شروع كن ياد بگيرش اما اگر واقعا از زبان چيزي نمي دوني بهتره كتاب مكس و مايا رو ببندي و زبان رو ياد بگيري اين رو گفتم چون ما منبع آموزشي در فارسي نداريم اگر هم باشه در حد يه كودك توضيح داده مگه اينكه بچه مايه دار باشي در هر صورت ماييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ييييييا خيلي بحال هستش . البته مكس هم خوبه اما فرت و فرت بايد پلاگين بهش بدي نوع رندر عوض كني خلاصه يه هزار دلاري بايد خرج پلاگين بكني . pythoN 23 خرداد 1386, 17:53سلام جانم مايا از مكس يه آسمون تا زمين تفاوت داره از لحاظ قدرت حرف اول رو مي زنه خیلی جالب ( ملیح ) بود . 1. مدارک خودت رو مطرح کن . 2. سعی کن به همه چیز اسولی توجه کنی اما اگر واقعا از زبان چيزي نمي دوني بهتره كتاب مكس و مايا رو ببندي و زبان رو ياد بگيري اين رو گفتم چون ما منبع آموزشي در فارسي نداريم اگر هم باشه در حد يه كودك توضيح داده شاید شما اینجوری تصور می کنی :neutral: البته مكس هم خوبه اما فرت و فرت بايد پلاگين بهش بدي نوع رندر عوض كني خلاصه يه هزار دلاري بايد خرج پلاگين بكني . ینی میخوای بگی خارج از ایران زندگی میکنی . در ضمن خیلی هم لازم نیست فرت و فرت پلا گین عوض کنی . خواهشا از روی احساس فکر نکن . امیدوارم ناراحت نشده باشی من یه مقدار لحنم تنده ببخشید :D منم دستمو از کتاب کشیدم تا با شما دوستان عزیز مشورت کنم نظراتتون حتما خوشحالم می کنه یا حق خیلی راحت من بحت توصیه میکنم به چند سایت سر بزن و نمونه کار ها رو تماشا کن بعد خودت انتخاب کن greenlandsnow 24 خرداد 1386, 02:26خیلی جالب ( ملیح ) بود . 1. مدارک خودت رو مطرح کن . 2. سعی کن به همه چیز اسولی توجه کنی (قبل از هر موردی ابتدا از دوست عزیز نوزده سالمون masadaynaka عضو فرم تشکر می کنم) ببین دوست عزیز خیلی ساده بهت میگم... مراحل ساخت انیمیشن سه بعدی در نرم افزار به مراحل : 1-مدلینگ 2-انیمیتینگ 3-رندرینگ تقسیم می شه که مراحل 2و 3 اکثرآ با هم ادغام میشن و این سه مرحله به علاوه ی خودشون به مراحل دیگه ای مثل ساخت کاراکتر, ساخت مواد , نور پردازی و غیره تقسیم میشن که برنامه ی مایا نتنها در این موارد قوی ترین برنامست بلکه در خیلیهاش هیچ رقیبی نداره.حالا آیا این دقیقآ به این معنیه که با سایر برنامه های 3d نمیشه کارهایی رو که با مایا انجام میدن انجام داد؟ خیر این دقیقآ به این معنی نیست. در اندکی از موارد دقیقآ میشه همون توانایی رو تو برنامه ی دیگه ای پیدا کرد که معمولآ هرچی کار ساده تر میشه تفاوت کمتر میشه تا جایی که مثلآ شما برای ساخت یک کره ی ساده تقریبآ در تمام برنامه ها رویه ی مشابه با سرعتی یک اندازه رو پشت سر می ذارین در حالی که هر چه پروژه ی شما پیشرفته تر باشه مثلآ کاراکتر پیچیده تر بشه و یا پای ذره ها با کار کرد خاص و دشوار ویا مو و پشم طبیعی و یاداینامیکها و کلآ مواردی که با علم فیزیک سر و کار دارند و نیاز به محاسبات دقیق و برنامه ای قوی دارند و یا اینکه جلوه های ویژه و یا سیالات , به میون بیاد اینجاست که مایا قدرت خودشو نشون میده و در جایی که یه تیم حرفه ای(که سیستمشون مایا نیست) باید بشینن بزنن تو سر خودشون و با صرف هزینه و مهمتر از اون وقت زیاد به یه نتیجه ای برسن , یه کار بر حرفه ا ی مایا میتونه بتنهایی همون کارو در زمان بسیار کمتری و طبعآ هزینه ی بسیار کمتری انجام بده , این حرف حقیقت داره و نمونه های زیادی در هالی وود اتفاق افتاده که یک گروه د رانجام کار خاصی درموندن و به علت کمبود وقت و صرفه جویی در هزینه مجبور به دعوت یک مایا کار شدن , البته برنامه ی استاندارد هالیوود مایاست.برنامه هایی که در دنیا سعی می کنن فاصله ی زیاد خودشون با برنامه ی اول انیمیشن سازی یعنی مایا, رو نگه دارن سافت ایمیج و تریدی استدیو مکس هستن که ما در ایران تعداد بسیار کمی کاربر سافت ایمیج نسبت به مکس داریم و مکس کارها هم نتنها داعه ی برتری مکس به سافت ایمیج رو دارند بلکه اونو ازمایا بالاتر میدونن و عنوان برنامه ی برتر رو بهش میدن. پس من هم اینجا واست مایا رو با مکس در یه سری موارد مقایسه می کنم... 1-محیط کاری خیلی ساده بگم لبه ی اشیا در مکس هموارتر نشون داده میشه(در صحنه) و هر شی جدیدی که ایجاد میکنی یه رنگ جدید بهش نسبت داده میشه در حالی که در مایا در حالت پیش فرض لبه اجسام نسبتآ با خطوطی سخت نشون داده میشه(که این حالت قابل تغییره) و به هر شی جدید ماده ی خاکستری رنگ صحنه نسبت داده میشه... حالا باورت میشه که همینا باعث میشه که یه کاربر صفر جذب مکس بشه؟! این در حالیه که نسبت دادن یه ماده فقط چند ثانیه طول میکشه و دیگه اینکه در مدلینگ رنگ خاستری بهترین رنگ برای کار کردن یعنی همون رنگ ماده ی Lambert پیش فرض... موارد زیر سرعت کار و راحتی کار با مایا رو به شدت افزایش میده با وجود این کاربران مکس میگن محیط مکس راحت تره!!! محیط کاری و منو های مایا دارای نظم و چیدمان دقیقی هستند, حتی یک کاربر تازه کار مایا که قبلآ مکس کار میکرده بسرعت میتونه به این موضوع پی ببره که منو ها چقدر دقیق شامل فرامینی خاص هستند که باز خود اونها زیر مجموعه از منویی و دارای زیر مجموعه هستند. پنجره ها هم همین وضعیت رو دارن . توی مکس پنجره ها شکل ظاهری گیج کننده ای دارن و فضاهای اونا اغلب ترکیب بی نظمی از دکمه, پارامتر های دو سویه و نوشته ها هستند در حالی که نظم در پنجره های مایا موج میزنه.مثلآ پنجره ی outliner مایا رو با انتخاب اشیا در مکس مقایسه کنی تفاوت فاحش نظم و بی نظمی نسبی رو میفهی. عملیات ساخت ماده از مهمترین بخش های یک پروژست . در مایا این کار بوسیله ی hypershdae و در مکس بوسیله ی Matrial Editor انجام میَشه . واقعآ عظمت, نظم و زیبایی Hypershade رو با پنجره ی مزخرف Material Editor نمیشه مقایسه کرد. تو مایا میشه هر عملیاتی رو برای افزایش سرعت , از طریق mel بصورت یک دکمه ی اجرایی دراورد. در محیط کاری مایا رنگ اکثر اجزا رو میشه به رنگ دلخواه عوض کرد. از تمام موارد فوق که بگزریم تنها وجود منوی منحصر به فرد و پرطرفدار Hotbox کافیه که کار با مایا تجربه ی خستگی ناپذیر روزانه ی ما بشه و مایا رو در راحتی کار بی نظیر بکنه. 2-مدلینگ اولآ : کاربران مکس ادعا میکنن مدل سازی مکس قویتره .به این دلیل که مایا گزینه ی Meshsmooth مکس رو نداره و این Meshsmooth مدینه ی فاضله ی مدل سازی کاربران مکسه , خوب معلومه که مایا Meshsmooth نداره و این به این علته که قابلیت بسیار قدرتمندتری بنام SMOOTH PROXY رو داره که خیلی با ارزشتره به این علت که تمام امکاناتی که در حالت عادی واسه یه شی Polygon داری در Smoothproxy هم برای شی کنترل کننده داری و هم کنترل شونده .در مکس شما نمی تونین هر بلایی رو سر یک polygon بیارین و عملیات رویComponets محدود هستند به گونه ای که یا سیستم شی مشکل پیدا میکنه مثلآ در رندر و یا ارتباط سطوح با هم و یا انجام اون عملیات با مشکل رو به رو میشه . دقیقآ مایا چنین قدرتی بهت میده که کوچکترین اجزای شی رو دست کاری کنی که توی مکس باید خوابشو بینی! مثلآ از هرجا که دلت می خواد vertex یا Edge حذف کنی سطوح هر طور دلت می خواد تغییر شکل بدی و حتی Edge های مورد نظرتو روی Face ها نقاشی کنی.مکس کارهایی که قصد آشنایی با مایا رو دارن توقع دارن به محض ورود به برنامه همونطوری که توی مکس مدلینگ میکردن توی مایا هم مدلینگ کنن , دنبال ModifierListمیگردن قافل از اینکه نتنها Modifier ها در منونهای مخصوص طبق نظم مایا پخش شدن بلکه امکاناتی در مایا وجود داره که بهیچ وجه توی مکس پیدا نمیشه. دومآ: سطوحی که بحثش بود سطوح Polygon بود ... سطوحی دیگه ای هست بنام NURB که هم تو ی مایا هست و هم توی مکس با یک تفاوت خیلی خیلی بزرگ! توی مایا این سطوح اونقدر پر استفاده و قدرتمند هستن و اونقدر ابزار متنوع خفن برای تولید و دستکاریشون وجود داره که فقط مایا کارها (نه کسایی که توی مایا پرسه میزنن و آ خرش هم هیچی نمیفهمن) از قابلیت و امکاناتی که به انیماتور, چه تو مدلسازی های پیشرفته و چه تو مدلسازی های ساده میدن با خبرن طوری که NURB در مایا چندین بار به polygone در مایا که خیلی نسبت به Polygon مکس پیرفته تره ارجحیت داره . حالا بد نیست بدونی Nurb توی مکس اونقدر ضعیف و پیش پا افتادست که میشه رسمآ بیخیالش شد! چیزای دیگه ای د رمورد مایا هست مثل سطوح Subdivation که در مکس وجود خارجی نداره ویا Sculpter ها ویا قدرت و سرعت مضاعف هر ابزاری که توی مکس هم هست , تا اونجایی که اگه حتی به ابزار اصلی و ساده ی Move و Rotate و Scale نگاه کنی خودت میگیری من چی میگم...یه سری ابزار هم هست که دیگه تو مکس اصلآ وجود هم نداره... 3-داینامیک ها ارتباطات در مایا گره ای (Node) و در مکس بصورت لایه ای(Layer) هستند و یکی از دلایل بزرگ قدرت مایا همینه که باعث علاقه ی وافر بین فیلم سازان بزرگ شده و دیگه اینکه باعث شده عملیاتی که مبتنی بر محاسبات دقیق و پیچیده ی فیزیکی هستند ممکن بشه و مهمتر اینکه ارتباط کاربر با زبان برنامه نویسی افزایش پیدا بکنه و کنترل دقیقی روی تمام پارامترا داشته باشه که اینو دیگه همه میدو نن هیچ برنامه ای مثل مایا قدرت برنامه نویسی به انیماتور نمیده و اگه کسی Mel script (زبان برنامه نویسی مایا) رو وارد باشه میتونه حکومت کنه!!! داینامیکها یکی از اون مواردی که مایا توش با فاصله ی زیادی ا ز بقیه ی برنامه ها یکه تاز میدونه به دو دلیل که یکیش امکانات فوق العاده برنامه در شبیه سازی حالتهای فیزیکی , میدانها سافت بادیها , سیستم های ذره ای که برای مثال برای آتش و آب و انفجار و کلآ مواد داینامیک استفاده میشه هست و دوم همون رابطه ی گره ای و قدرت Mel script هست که باعث میشه بدون دردسر و با دست باز جلوه ها رو ایجاد کرد.برنامه نویسی خیلی تو داینامیک ها مهمه. از دیگر امکانات مایا Fluid effects (جلوه های سیالات) هست که در سالهای اخیر طرفدار زیادی پیدا کرده و قدرت غیر قابل وصفی در ایجاد سیالات مثل ابر , اقیانوس , آتش , انفجار و هر چیز سیال دیگه ای میده. جالبه بدونی Fluid effects نتنها در مکس وجود نداره بلکه در هیچ برنامه ی دیگه ای هم نیست و فقط و فقط مخصوص مایاست. 4-ساخت ماده و نورپردازی همونطوری که گفتم محیط ساخت ماده در مایا فوق العادست و Material editor مکس اصلآ قابل مقایسه با اون نیست و همینطور امکانات ساخت ماده در Hypershade بسیار برتری داره . در صورتی که درکت از فیزیک نور و ماده بالا بره میتونی از یه سری گزینه ها مثل Render Utility (خدمات رفاهی رندر) استفاده کنی که فقط تو مایا پیدا میشن و اینجاست که با سرعت و قدرت و امکانات بیشتری میتونی ماده بسازی و نور پردازی کنی .چند وقت پیش یه DVD آموزشی یکی از انیماتورهای پیکسار دستم رسید(تازه مثلآ سیستم پیکسار رندر منه) که فقط خدا میدونه که با امکانات Hypershade چه کارا میکرد! نتنها در فرتی از ثانیه اجق وجق ترین ماده ی ممکنه رو میساخت بلکه کارای اجیبی هم روی نور و لنز دوربین انجام میداد.فقط در محیط hypershade دقیقآ میتونی متوجه بشی چی از چه قراره (مایا کارها منظورمو میفهمن) 5-مو (مو.خز.پشم) و لباس مو Hair در مایا زیر گروهی از داینامیکهاست که شامل یک سیستم فوق قویه که نه تنها قابلیت شبیه سازی فوق العاده ی مو رو داره بلکه قابلیت تبدیل حالت داینامیکی سایر اشیا به مو رو داره. به علاوه ی مو Fur هم خاصیت جالبیه که خیلی به درد بخوره و بدون دردسر پشم و موی کوتاه و چیزای شبیه به اونا مثل چمن رو در اختیارت میزاره. چندین سال مایا تنها و معروفترین برنامه در ساخت و شبیه سازی لباس بود. الان تنها برنامه نیست ولی هنوز قویترین و کامل ترینه و خیلی از کاربران در برنامه های دیگه مجبو ر میشن لباس رو تو مایا ایجاد و به برنامه ی مورد نظرشون وارد کنن.اینها همه در حالیه که برنامه ی استدیو مکس به تازگی دو خاصیت مو و لباس رو اضافه کرده و میشه گفت در این زمینه طفلی نو پاست. 5-ساخت کاراکتر به علت اینکه مایا دارای سطوح Nurb و امکانات پیشرفته ی اونه و دارا بودن سیستم اسکلت معروف قوی و منحصر به فرد خودش و امکانات خوب برای انیمیت کردن کاراکترها گاهی اوقات در بعضی از استودیو ها از این برنامه ولو فقط برای کاراکتر استفاده میشه.امکانات کاراکتر مایا همیشه در ورژن های جدید قوی تر و کامل تر ازقبل شده. ویژه گیهای ساخت کاراکتر در مکس به صورت نسبی به برنامه های دیگه تعریفی نداره و برنامه ی سافت ایمیج بارها در این زمینه از مکس قویتره. 6-موارد دیگه مایا دارای ویژه گی Pain Effects که کاربرد زیادی در خلق یک سری از اشیا و بخصوص رنگ آمیزی و ساخت بافت داره که این ویژه گی منحصر به مایاست .دیگه اینکه سیستم رندر شبکه ای مایا در خور توجه خاصیه و دلیل در خواست کارت شبکه برای راه اندازی هم همین شبکه ای بودن سیستم برنامست.برنامه ی مکس در موقع رندر اجازه ی کار دیگه ای رو به شما نمیده ولی با مایا میتونی هم روی صحنه در حال رندر و هم روی یک صحنه جدید کار کنی و مایا این امکانو بهت میده که حتی د رصورت بسته بودن برنامه از یک یا چند فایل از صحنه های متفاوت , پشت سر هم بصورت تک سیستمی و یا شبکه ای رندر بگیری. انیمیت کردن مایا لااقل به خاطر برنامه نویسی از مکس بهتره و در عمل از هر برنامه ی دیگه ای بهتره.مایا دارای خاصیت نمایش لایه ها در صحنست که مکس نداره. منوی Live مایا که برای جلوه های ویژه و تلفیق فیلم و انیمیشن استفاده میشه هنوز بهترینه! مایا یک نسخه ی ویژه برای ساخت بازی های کامپیوتری داره. مایا از اول حرفه ای بود ولی مکس نه! یه سری به نسخه های قدیمی مکس بزنی بد نیست. مایا تغییر اصولی نداشته گرچه همیشه پیشرفته تر شده.اگر ورژنهای قدیمی مکس رو با ورژن های الانش مقایسه کنی میبینی که مکس چطور نسخه به نسخه به مایا شبیه تر شده. برتری های مکس به مایا( که هیچ ربطی به قدرت برنامه نداره): مایا سیستم قویتری برای اجرا نیاز داره (مخصوصآ در نسخه های قدیمی) , منابع آموزشی مکس در ایران بیشتر از منابع آموزشی مایاست, شانس پیدا کردن و همکاری با یک تیم مکس در ایران خیلی بیشتره. عده ای میگن مایا بیشتر به درد جلوه های ویژه میخوره تا انیمیشن( در حقیقت خودشون اقرار میکنن که فقط مایا میتونه بخوبی از پس جلوه های ویژه بر بیاد) غافل از اینکه جلوه های ویژه چیزی غیر از یک انیمیشن سطح بالا که معمولآ با صحنه های واقعی ادغام شده نیست. عده ای دیگه که از مایا یه چیزایی یاد گرفتن میگن اون مدتی که مکس کار کردن وقت طلف کردن بوده (من خودم با مکس شروع کردم ولی یه همچین عقیده ای ندارم).به نظر من بهتره بجای توجه به حرفای خاله زنکی این و اون به مقایسه ای که برات کردم دقت کنی و فکر کنم براحتی بتونی تصمیمتو بگیری.در نهایت اگه بتونی جواب ساده ی یه سری چراها رو به خودت بدی برنامه ی مورد نظرت پیدا میکنی...مثلآ: چرا بزرگترین انیمیشن های سه بعدی دنیا توسط مایا ساخته شده و میشن. مثل کارهای پیکسار, دریم ورکس, بلو اسکای و استدیو های دیگه بطوری که تعداد انیمیشن های معروفی که با مایا ساخته نشدن از انگشت دست کمترن! چرا برای خلق جلوه های ویژه ی دشوار فیلمهای هالیوودی از مایا استفاده میشه. تا به حال هالیوود فیلمهای زیادی ساخته که دارای جلوه های ویژه و کاراکترهای پیچیده و حیرت انگیزی هستند که ایجاد اونها بدون وجود مایا غیر ممکن بوده و خیلیاشون برنده ی اسکار شدن و خیلیاشون فروش خوبی کردن و هنوز در ذهن مردم جهان موندن.در حقیقت برنامه ی مایا محبوبترین برنامه بین خدایان فیلم سازی و جلوه های ویژه ی دنیاست, ولی چرا؟ چرا برنامه ی مایا در سال 2004 جایزه ی اسکارو برد و الان برنامه ی استاندارد ساخت انیمیشن سه بعدیه؟ چرا کارخانه جات عظیم سخت افزاری و سخت افزار گرافیکی و بعضآ نرم افزاری برای تایید و تبلیغ محصولشون اعلام میکنن که فلان محصولشون با مایا سازگاره و یا اینکه کار با مایا با خرید این محصول فوق العاده میشه؟ چرا شرکت دیسکریت که محصول معروف تری دی استدیو مکسش که اونو همیشه رقیب مایا میدونسته با خرید امتیاز مایا( در حقیقت امتیاز کل الیاس ) از شرکت ویوفرونت, اعلام میکنه که مایا از این پس مهمترین محصولشه؟ خیلی جالب ( ملیح ) بود . 1. مدارک خودت رو مطرح کن . 2. سعی کن به همه چیز اسولی توجه کنی البته درست هست که من گفتم انگلیسی رو یاد بگیر اما اول به فارسی مسلط باید باشیم و املای کلمات رو اصولی یاد بگیریم نه اسولی !!! البته از لحن من ناراحت نشید قصدی ندارم . einollahia 24 خرداد 1386, 08:53یادمه آخرین بار که از این جنگ های زرگری اینجا درست شد من رفتم Rhino هم یادگرفتم و تقریبا بهش مسلط شدم البته فقط در مدلسازی. 1-در میان نرم افزار ها قدرت محاسبات Maya از همه بیشتره به همین دلیل کامپیوتر بالاتری نسبت به بقیه می خواد. همچنین چندین ساله که بهترین نرم افزار شناخته شده. 2. نرم افزار Max قدرت محاسبه خیلی کمتری نسبت به MAYA داره بهمین دلیل سرعتش خیلی بالاتره. همچنین الآن MAX چند ساله بعنوان پر فروش ترین نرم افزار سه بعدی شناخته شده. علاوه بر اون XSI هم خیلی خیلی عالیه. hamed-ddd 24 خرداد 1386, 12:43این نرم افزارها کلا در مبانی مدل سازی شبیه به هم هستند و اون چیزی که مکس و مایا رو کاملا متمایز میکنه مدل سازی نیست.... این جنگ زرگری ها اتفاقا بد نیست و آدم میتونه اطلاعاتش رو اضافه کنه به شرطی که مبحث به بیراهه و کل کل کشیده نشه... مایا در زمینه افکتها از مکس قویتره ...تنظیمات زیادی هم برای افکتهاش (بخصوص paint effectها ) داره.... دوستمونgreenlandsnowواقعا لطف کردن و مطالب خوبی رو در مورد مایا در اختیارمون گذاشتن...از ایشون یه تشکر ویژه میکنم(خصوصا اینکه به صورت مقایسه ای عمل کردید) به هر حال هر چی در مورد نرم افزارهای سه بعدی یاد بگیرید خوبه چون بخشهای مشترک زیادی دارند... شاید اگه مایا محیط کاربری خوبی ایجاد میکرد الان حرف اول رو در فروش میزد(در بین کاربران معمولی)....... einollahia 24 خرداد 1386, 17:35شاید اگه مایا محیط کاربری خوبی ایجاد میکرد الان حرف اول رو در فروش میزد(در بین کاربران معمولی)....... حقیقتش رو بخوایتن XSI و MAYA بهترین محیط رو برای کار دارن. البته XSI یکم بهتره و همچنین در زمینه مدلسازی خیلی خیلی بهتره همه چیزش از ابزار تا محیطش و hot key ها و ... . mamali132002 24 خرداد 1386, 19:08خوب چه خوب که بازم از این بحثا راه افتاد... 3d max بدون plugin از maya و xsi ضعیف تره .... این یه حقیقته که منه max کار بهش رسیدم... توی همه ی زمینه ها به غیر از mental ray max9 که خیلی قوی شده از بقیه ضعیف تره. اما با plugin ها در مدلینگ با داشتن plugin poly boost بدون شک در low poly مدلینگ بی رغیب شده. با داشتن plug in مثل power nurbs و power soild بسیار قوی شده. خوب میبینید تو مدلینگ کم نمیاره هیچ بلکه از بقیه هم سرتر میشه... من خودم با مدلینگ maya خیلی کار کردم ولی هر کس باور نمیکنه میتونه یک بار polyboost و power nurbs رو امتحان کنه. توی dynamic : خیلی ها میگفتن که مکس به دلیل نداشتن سیستم fluid به درد انیمیشن نمیخوره و بهتره برای game استفاده بشه... اما بعد از اومدن chaos aura تا حدودی این مشکل بزرگ حل شدش ... و امسال هم با اومدن FumeFX دیگه همه حرفا تموم شدش... تا اونجایی که واقعا یکی از دوستام که مایا کار میکرد میگفت fume fx هم راحت تره هم در عین حال بدون نقص و کامله...(البته من خودم یه bug توش گرفتم که برای این که فروشش کم نشه نمیگم :D ) در کنترل particle : من خودم معتقدم که با دونستن maxscript همه کاری رو با particleflow خود مکس میشه انجام داد اما خوب برای راحتی و بازم کامل تر شدن چند تا plug in فوق العاده داره که به نظر من با داشتن اینا از مایا چیزی کمتر نداره: thinking particle particle flow tool box 1 ,2,3 تو ورژن 3 امکانات بسیار جالبی استفاده شده که توصیه میکنم حتما باهاش کار کنید. در سیستم رندر مکس دارای plugin هایی هستش که واقعا توی بقیه نرم افزارها تک شده: brazil 2 vray Final render Re 2 این Plugin ها تو بین نرم افزارها تک هستن ... اگر چه vray و final render برای بقیه هم ورژن دادن اما بازم توی 3dmax دارای shader های بهتری هستن چون از اول برای 3ds max ساخته شده بودن .( من خودم با ورژن های maya شون هم کار کردم) Cloth : من خیال همتون رو راحت میکنم .... با اومدن ncloth تو مایا اصلا فکر کل انداختن تو بخش cloth با مایا نباشید. فوق العادست... برنامه نویس این سیستم cloth تو مایا oscar گرفت. hair & fur: من خودم تو این زمینه حرفه ای نیستم و مثل یه کاربر عادی کار میکنم... ولی hair خود مکس bug های زیادی داره که یکیشون برای مثال اینه: وقتی شما یه alpha به opacity متریال مدلتون میدین... hair مکس قسمت alpha رو محاسبه نمیکنه و در نتیجه خیلی میزاره... نمیدونم بقیه ی software ها این مشکل رو دارن یا نه ! اما plugin که فوق العاده تو مکس قویه onartix هستش. dynamic کلی : من فقط dynamic مکس کردم و تا حالا چیزی ندیدم که نشه شبیه سازی کرد. viewport: max9 دارای viewport بسیار قوی شده ولی بازم viewport maya خیلی قوی تره ... من به بار یه مدل رو میخواستم بدون گرفتن displace و .. . به صورت فول از zbrush به مایا انتقال بدم... تو level 4 تونستم انتقال بدم ... ولی توی مکس تو level 3 هم 15 دقیقه طول میکشید import بشه. rigging: توی rigging اگر software ها رو بدون plugin مقایسه کنیم XSI از بقیه سرتره .... خیلی از شرکت های بزرگ مثل blur میان rigging کارشون و انیمیت کاراکتر رو تو XSI انجام میدن. یکی از مشکلات مکس که خیلی من دنبال راه حلش گشتم و نرسیدم به هدف اصلیم ...ocean shader مایا بود که foam دریا رو بسیار زیبا شبیه سازی میکنه ... هرچند plugin dream scape تو مکس این کار رو میکنه ولی نسبت به مایا افتضاح بیرون میده. خوب من فعلا اینا به ذهنم رسید ... ولی هیچ وقت نگید که max ضعیفه اگر با مکس نمیتونید کار قشنگ بسازید مشکل max نیست بلکه کاربر اون هستش. چه بسا نمونه کارهای زیبایی که با نرم افزار کم حجم blender که 8 mg هستش میسازن. living_for_cg 24 خرداد 1386, 20:08سلام. من فقط یک نظر کوچیک دارم.(شاید واسه هیچکدومتون مهم هم نباشه) بیاین این بحثهای بیهوده رو بیخیا�




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 578]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن