تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798622311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش فلش-8(بخش 5) -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش فلش-8(بخش 5) _nilofar_ 28 خرداد 1386, 03:18هفته ۵ در ادامه آموزش فلش، این هفته را با آموزش ساخت سیمبل و ویرایش آن میپردازیم. Symbols: وقتی ما اشیاء را در فلش به سیمبل تبدیل میکنیم آنها به کتابخانه فلش ما اضافه میشوند که به ما این قابلیت را میدهد که از این سیمبل بارهای متعدد در فایل جاری یا در فایلهایی که در آینده میخواهیم بسازیم استفاده کنیم. برای مثال، فرض کنید که قصد طرّاحی 30 عدد ماشین از یک مدل را داریم. بجای اینکه 30 بار طرّاحی کنیم، یک بار طرّاحی کرده، آن را به سیمبل تبدیل میکنیم و 30 نمونه از آن را در فلش قرار میدهیم که باعث میشود طراحی کردن به وقت کمتری نیاز داشته باشد و همچین آسانتر شود، با توجه به اینکه باعث کم حجم تر شدن فایل فلش ما نیز خواهد شد. روش ساخت سیمبل: ساختن سیمبل از کارهایی است که ما در فلش بسیار انجام خواهیم داد و اوّلین قدم برای ساخت یک انیمشن نیز است. روش ساخت به این صورت است که شی یا اشیایی که قصد تبدیل آنها به سیمبل را داریم را انتخاب میکنیم و دکمه F8 را فشار میدهیم، پنجره ایی باز خواهد شد که از ما اسم سیمبل و نوع سیمبل را سوال میکند. در محل تعیین شده برای اسم یک اسم به دلخواه وارد کنید. و از میان 3 نوع سیمبل (Movie Clip, Button, Graphic) اوّلی که همان Movie clip است را انتخاب کنید. در مورد تفاوت این 3 نوع بعدتر توضیح خواهیم داد. حال اگر کتابخانه فلش را توسط دکمه F11 باز کنید، سیمبل ساخته شده را مشاهده خواهید کرد و این امکان را خواهید داشت که به تعداد دلخواه آن را در stage فلش Drag کنید. با روش بالا ما یک شی ساخته شده را به یک سیمبل تبدیل کردیم. حال اگر میخواهید که یک شی را از همان ابتدا در یک سیمبل طراحی کنید بجای اینکه اوّل ترسیم کند و بعد تبدیل کنید باید توسط دکمه های Ctrl + F8 یک سیمبل خالی و جدید ایجاد کنید و بعد شروع به طراحی اشیاء کنید. برای تغییر اسم یک سیمبل در کتابخانه کافیست که روی اسم آن در کتابخانه دبل کلیک کنید و برای ویرایش سیمبل کافیست که روی آیکون موجود در سمت چپ اسم سیمبل دبل کلیک کنید. توجه: وقتی ما یک سیمبل میسازیم، آن سیمبل در کتابخانه قرار میگیرد و وقتی آن را در stage فلش drag کنیم یک نمونه در stage ساخته میشود. هر بار که شما drag کردن را انجام دهید یک نمونه جدید خواهید داشت. این به آن معنی است که ما یک سیمبل و به تعداد دلخواه نمونه خواهیم داشت. وقتی سیمبلی که در کتابخانه داریم را ویرایش کنیم تمامی نمونه های موجود در stage تغییر خواهند کرد. ویرایش یک نمونه: امکان ویرایش کردن یک نمونه از یک سیمبل توسط ابزار موجود در فلش وجود ندارد، ما فقط میتوانیم ویژگیهای یک نمونه را تغییر داریم. برای این کار یک نمونه در stage را انتخاب میکنیم و تغییرات را اعمال میکنیم. این تغییرها هیچ تأثیری روی نمونه های دیگر نخواهند داشت. Instance type(نوع نمونه): شما میتوانید نوع نمونه خود را تغییر دهید، به عنوان مثال فرض کنید که سیمبل شما که در کتابخانه قرار دارد از نوع Movie clip است. شما میتوانید نمونه آن را که در stage موجود است را به button (دکمه) تغییر دهید بدون اینکه سیمبل اصلی تغییر کند. این گزینه در سمت چپ پانل ویژگیها قرار دارد. Swap(تعویض): از این گزینه برای تعویض نمونه موجود با نمونه ایی از یک سیمبل دیگر در کتابخانه استفاده میشود. Effects on Instances(تأثیرت بر روی نمونه): ویژگی Color که در سمت راست پانل ویژگیها قرار دارد. brightness(روشنایی): در حالت عادی روی صفر درصد تنظیم است با زیاد کردن آن رنگ نمونه به سمت سفیدی میرود و با کم کردن به سمت سیاهی. Tint: این گزینه به ما این امکان را میدهد که رنگ نمونه را عوض کنیم. امّا همانطور که قبلاً اشاره شد، امکان استفاده از ابزار فلش را نداریم، و این گزینه فقط امکان تغییر رنگ کل نمونه را دارد. تقریباً شبیه به اینکه با اینکار یک لایه نازک از رنگ روی تمام نمونه قرار میدهیم. Alpha: با تغییر این ویژگی میتن میزان مرئی بودن نمونه را تغییر داد. این ویژگی بسیار پر کاربرد است، مخصوصاً در انیمشن ها موقعی که قصد ظاهر یا غیب کردن یک شکل را داریم. Advanced: در این گزینه میتوان تمامی تغییرهای فوق را به صورت یکجا اعمال کرد. اینم منبع اصلی آموزش. مال خودمه:




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن