تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803326019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متهم؛ امیر قلعه نویی


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: متهم؛ امیر قلعه نویی
امیر قلعه نویی
مردی که فراز و فرودهای فراوانی را در دوران مربیگری اش تجربه کرده و دوستان و دشمنان زیادی دارد. از سویی امیر قلعه نویی تنها مربی تاریخ لیگ برتر است که توانسته 2 عنوان قهرمانی به دسته بیاورد و البته در سایر تجربه هایش هم مثلا استقلال اهواز، مس کرمان و حالا هم سپاهان اصفهان تقریبا موفق بوده و از سویی دیگر، همه  صلاحیت های فنی او در مسابقات برون مرزی زیر سوال رفته است! از ناکامی در جام ملت های آسیا تا نتایج اسف بار در لیگ قهرمانان با استقلال، باعث شده منتقدان قلعه نویی ترفندهای او را فقط در فوتبال ایران کارساز و موفق ارزیابی کنند. در کنار این ها اما، بخش مهمی از کاراکتر فوتبالی قلعه نویی را حاشیه های ریز و درشت اطراف او تشکیل می دهند؛ چه این که او تنها کاپیتان تاریخ شاهین است که در گذر زمان به اسطوره استقلالی ها بدل شد و البته در اوج اوجش، رو به روی دوربین باشگاه خبرنگاران جوان ایستاد و با به زبان آوردن یکی از عجیب ترین جملات تاریخ فوتبال ایران، عملا در قامت مقصر اصلی فاجعه حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم موقع اسامی معرفی شد: «چیزی نیست که ... فوقش جریمه اش رو می دیم»!با این همه، نام این پرسوناژ پر هیاهوی فوتبال ایران و استقلال، طی سال های اخیر بابت مسایل دیگری هم بر سر زبان ها می افتاده است. واقعیت این است که امیر قلعه نویی، متهم ردیف اول انواع اتهامات در اواخر دهه 70 و 80 فوتبال کشور به شمار می رود. او مردی است که شاکیان قد و نیم قد فراوانی دارد و به لغزش های زیادی متهم می شود.اما هیچ کدام از این «اعلام جرم» ها را قبول ندارد و با قاطعیت هر چه تمام تر. خودش را پاک، مثل آفتاب قلمداد می کند. بالاخره حق با کیست؛ امیر یا معترضانی که با طیف های مختلف فکری و فرهنگی و حتی سیاسی و اجتماعی، در نقطه شکایت از او اشتراک دارند؟!
ناصر حجازی سرمربی استقلال
- خدا را شکر، دامادم به من گل می زند!تا قبل از این که سرو کله بیانیه های تند و تیز محمد مایلی کهن پیدا بشود، بدون شک بزرگ ترین منتقد امیر قلعه نویی، ناصر حجازی بود. فابیو کاپلوی وطنی که اواخر دهه گذشته برای خودش تیفوسی های  زخم خورده زیادی داشت و البته آخرین مقام آسیایی استقلال را نیز در کارنامه خود می بیند، بارها و بارها  به طور مستقیم و غیرمستقیم شاگرد اسبقش را به باد تندترین انتقادهای گرفته است.بعد از بازی مشهور استقلال و سایپا در سال 78 که به شکست سنگین آبی پوشان با  درخشش ویژه پرویز برومند(!) انجامید و البته اخراج حجازی را هم به دنبال داشت، این مربی دست به افشاگری هایی زد که تقریباً در تمام آن ها، به نوعی نقش امیر قلعه نویی هم قابل رصد  بود. حجازی ادعا می کرد در جریان آن بازی، یک نفر ( با لهجه صمد مرفاوی بخوانید لطفا!) به سکوها خط داده که با برگشت ورق بازی، شروع به شعار دادن علیه کادر فنی کنند. حتی در همین رابطه بعدها یکی از لیدرهای سرشناس استقلال لب به اعترافاتی گشود که در نوع خودش جالب بود و به نوعی حرف های حجازی را تایید می کرد. اسطوره فتوژنیک آبی ها البته به مقصران داخل زمین هم اشاره کرد و به نوعی تلویحی پای برومند و زرینچه را وسط کشید. هر چه بود، حجازی رفت و پس از ناکامی عجیب استقلال در روز آخر لیگ اول حرفه ای با منصور پورحیدری، امیر قلعه نویی دست به یک مصاحبه بلند یک صفحه ای با روزنامه «صبح ورزش» زد و اعلام کرد که برای سامان بخشیدن به اوضاع آشفته استقلال، خودش باید وارد گود شود!امیر به استقلال نزدیک و نزدیک تر و حجازی از آن دور و دورتر شد. همین مساله باعث می شد دروازه بان اسبق آبی ها، پیاپی علیه قلعه نویی مصاحبه کند. البته حجازی یک بار هم در لیگ هفتم روی نیمکت تیم محبوبش نشست، اما پس از ناکامی دوباره، باز هم پای عوامل بیرونی از جمله امیر قلعه نویی را به میان کشید. ناصر خان به طور غیرمستقیم مدعی است شاگر ناخلفش(!) به مذاکره با بازیکنان تیم های رو به رو، قبل از مسابقه می پردازد و در همین رابطه اخیرا کنایه ای هم به داماد خودش زده و با اعلام این که خوشحال است که سعید رمضانی در هر بازی به تیم های او گل می زند، حسابش را از قلعه نویی جدا کرده است! شاید حجازی فکر کرده اگر امیر دختر داشت، هیچ وقت از دامادش گل نمی خورد! می خورد؟!
زرینچه و قلعه نویی
- بله، ما تبانی کردیم!یکی دیگر از مهم ترین پرونده هایی که امیر قلعه نویی طی سال های اخیر درگیر آن بوده، به ماجرای تبانی 2 تیم استقلال تهران و استقلال اهواز مربوط می شود. بعد از ناکامی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته، جواد زرینچه به انتقاد از عملکرد قلعه نویی پرداخت و البته امیر با لحنی زننده، همبازی سابقش را در حدی ندانست که بتواند کار او را زیر سوال ببرد. این واکنش سرمربی وقت استقلال، جواد را حسابی بر آشفت و باعث شد مدافع سال های نه چندان دور استقلال مدعی شود لطف او در لیگ دوم سبب شد قلعه نویی با استقلال اهواز به لیگ یک سقوط نکند! این ادعا از طرف رسانه ها مورد پیگیری قرار گرفت و حتی کار به جایی رسید که جواد زرینچه در برنامه زنده «ورزش از نگاه دو»، عملا به موضوع اعتراف کند و بینندگان تلویزیونی را در حیرت و شگفتی فرو برد. ادعای تبانی را حتی تنی چند از بازیکنان حاضر در آن مسابقه، مثل علیرضا اکبرپور و محمد نوازی تایید کردند، اما کار با «ماله کشی» کمیته انضباطی، تنها با چند جلسه محرومیت زرینچه خاتمه پیدا کرد.
قلعه نویی و مایلی کهن
- گروهبان قندلی، بین 4 تیم پنجم شد! جنس توفان مهیب انتقادهای محمد مایلی کهن اما متفاوت بود. سرمربی سایپا در لیگ هشتم، به واسطه محرومیت از حضور روی نیمکت تیمش در مسابقه با استقلال، مجبور شد دوئل شاگردانش با بازیکنان قلعه نویی را از سوی سکوها تماشا کند و البته در حضور پسرش، 90 دقیقه  رکیک ترین الفاظ ناموسی را بشنود. هجوم کلامی تماشاگران علیه مایلی کهن چنان گسترده و کم نظیر بود که به طور جدی شائبه تعمدی بودن ایجاد آن فضا را در ذهن مایلی کهن به وجود آورد. همین مساله کافی بود تا مربی «جوشی» فوتبال ایران، با انتشار بیانیه هایی تاریخی علیه قلعه نویی به شدت او را مورد «تفقد» قرار بدهد و البته کار را تا جایی پیش ببرد که مجبور به استعفا از تیم ملی شود. با به سخره گرفتن لقب «ژنرال»، مایلی کهن امیر را با نام «گروهبان قندلی» خطاب قرار داد و چه در آن بیانیه ها و چه در گفت و گوهای بعدی، مستقیم و غیرمستقیم قلعه نویی را به تبانی و زد و بند متهم کرد. اختلاف این 2 نفر کماکان ادامه دارد و حاجی مایلی هم چنان از هیچ فرصتی برای نوازش دشمنش چشم نمی پوشد. او اخیرا در مصاحبه ای گفته بود: «آقایان همین امتیازهای اضافی را در لیگ ایران دارند که وقتی می روند آسیا، بین 4 تیم، پنجم می شوند» البته تیم قلعه نویی پارسال بین 4 تیم، چهارم شد، نه پنجم! البته این دو چهره در بازی برگشت سایپا و سپاهان در لیگ نهم اختلافات را کنار گذاشتند و بالاخره راضی شدند تا روی یکدیگر را ببوسند.
قلعه نویی و واعظ آشتیانی
- این لمپن های زد و بند کار! اما سیاهه منتقدان جدی قلعه نویی چنان عریض و طویل است که حتی مدیر عامل کنونی استقلال و همکار سابق خود او را هم در بر می گیرد! امیر واعظ آشتیانی که قلعه نویی زمانی معتقد بود هفته ای 2 بار با او صبحانه می خورد، از فردای قهرمانی در لیگ هشتم، شروع به انجام انواع مصاحبه ها علیه سرمربی سابق تیمش کرد و هر اتهامی را که دم دستش بود، به او نسبت داد. واعظ که عادت داشت امیر و دوستانش را «لمپن» خطاب کند، طی گفت و گوهای فراوانی که تا به حال داشته، قلعه نویی را به «دروغگویی» و تماس با بازیکنان حریف قبل از انجام بازی متهم کرده است. در همین راستا حتی کار به جایی رسید که آشتیانی پس از بازی استقلال و سپاهان، 3 بازیکن از تیمش را به جرم نزدیک شدن به قلعه نویی اخراج کرد و به خیلی های دیگر به همین جرم تذکر جدی داد. ظاهراً چالش بین واعظ و امیر حتی با یک بار آشتی و حلالیت طلبیدن هم از میان نمی رود!
قلعه نویی و مرفاوی
- این آقا چرا به خودش گرفته؟!امیر قلعه نویی، حتی از ناحیه دوست، دستیار و همکار و همبازی سابقش هم در امان نیست. صمد مرفاوی که 2 مرتبه استقلال تهران را از امیر تحویل گرفته و هر 2بار در اداره آن تا حدودی ناکام مانده، اخیراً حملات تند و تیزی را علیه  قلعه نویی انجام می دهد و عمدتا به شکل غیرمستقیم او را به مسائل مختلفی متهم می کند. چه قبل و چه بعد از رویارویی استقلال با سپاهان، مرفاوی داوری ها را به شدت به نفع تیم قلعه نویی ارزیایی کرد و البته دوستش را عامل خط دادن به تماشاگران در تهران و اصفهان، برای فحاشی به کادر فنی دانست! جدل این 2 نفر تا برنامه های زنده تلویزیونی هم پیش آمد و اگر چه مرفاوی می کوشید تا اسمی از قلعه نویی نبرد، اما از کدهایی که می داد کاملا روشن بود که همبازی سابقش را در مظان اتهام قرار داده است. مرفاوی این روزها جدی ترین معترض امیر به شمار می رود.- نابازیکنان خود فروشی کردند!سیامک رحیم پور؛ این شاید ناشناخته ترین منتقد امیر قلعه نویی باشد. دستیار سابق امیر که این روزها ور دست صمد مرفاوی می نشیند، سعی کرده از فضای آشفته کنونی استفاده کند و با وارد آوردن اتهاماتی دیگر به امیر قلعه نویی، نامش را در سطح رسانه ها به میان آورد. او یک بار قلعه نویی را که به دارایی اش افتخار کرده بود، «طاغوتی» و «ابوسفیانی» خواند و البته پس  از بازی با سپاهان مدعی شد برخی نابازیکنان در آن مسابقه خود فروشی کرده اند! ادعای رحیم پور در مورد این که نتیجه گیری تنها یک جریان خاص در استقلال مشکوک است هم از نکات جالب مصاحبه تازه این کمک مربی به شمار می رود.  ضمن این که ظاهراً ایشان کلمه «کم فروشی» را از خاطر برده بودند.
ابراهیم توره
- از توره و اولروم تا بقیه دوستان!از پوشاک و خوراک گرفته تا گرایش های اجتماعی و سیاسی، ده ها تفاوت مهم و برجسته بین محمد مایلی کهن و ناصر حجازی وجود دارد، اما هر دو آن ها در متهم کردن قلعه نویی به مواردی خاص، مشترک هستند. مهم ترین وجه اشتراک این 2 نفر و البته بقیه معارضان امیر، اتهام بستن به وی در مورد زد و بند است؛ مساله ای که عملا راهی برای اثبات آن وجود ندارد، اما با توجه به قرینه های موجود، نمی توان چشم بسته تکذیبش کرد. این حرف و حدیث ها سال گذشته و هنگام حضور قلعه نویی در استقلال به اوج خود رسید. 3 کارته شدن عجیب ابراهیم توره قبل از داربی برگشت با یک حرکت بچگانه و ظاهر شدن او در تیم قلعه نویی در فصل جدید مورد انتقاد بسیاری از معترضان قرار گرفت، چنان که ترک اردوی ابومسلم به طور ناگهانی توسط اولروم، آن هم شب بازی با آبی ها یا اتفاقاتی که تنها ساعاتی قبل از واپسین رقابت استقلال در لیگ قبل در اردوی پیام رخ داد نیز تعجب آمیز بود. تکرار شدن همه این اتفاقات عجیب در حوزه هایی که رد پای قلعه نویی هم در آنها دیده می شود، شگفت انگیز است، اما تا به حال هیچ کدام از مقامات قضایی فوتبال کشور، گامی در جهت احراز این اتهامات یا تبرئه امیر برنداشته اند.تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1934]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن