تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1837491052
شیفته سبک های قدیمی تلاوت
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: مهدی عادلی گرچه از قاریان جوان ایرانی است اما به شدت علاقهمند و پایبند به تلاوتهای سنتی استشیفته سبکهای قدیمی تلاوت
در فضای فعلی جامعه قاریان جوان کشور که بیشتر به فضای رقابت و معرفی سبکهای جدید تبدیل شده است، بعضی با ساختار شکنی و عدول از خط قرمزهایی که استادان قرائت آنها را تعیین کردهاند، به دنبال معرفی خود به عنوان چهرهای صاحب سبک هستند. از سویی تلاش برای رسیدن به سطح قاریان مصری که قطب برتر قرائت قران در جهان اسلام هستند، هم قابل توجه است. ما در این میان، قاریانی هم هستند که با استفاده از تجربیات استادان قدیمی مصری، با قدرت کار خود را ادامه میدهند و البته جایگاه مناسبی در محافل قرآن داخل و خارج از کشور دارند. مهدی عادلی را میتوان یکی از این قاریان جوان اما سنتی خوان دانست. نفر اول مسابقات بینالمللی تهران در سال 83، از سن 13سالگی با تقلید از عبدالباسط شروع به آموختن تخصصی قرائت قرآن کرد و با منشاوی ادامه داد اما بعد از بلوغ سنی و تغییر صدایش، چون شیفته تلاوت«کامل یوسف بهتیمی» بود. سبک کار او را برای ادامه تلاوت انتخاب کرد. عادلی بعد از قبولی در کنکور وارد دانشگاه شد و در رشته مدیریت صنعتی لیسانس گرفت و حالا هم علاوه بر اینکه به فعالیتهای قرآنی میپردازد، کارمند روابط عمومی یک از موسسات مالی و اعتباری است. او در دفتر کارش پذیرای ما شد تا درباره فضای فعلی قرائت قرآن با هم گفتوگو کنیم.من خودم بشخصه طرفدار سبکهای قدیم هستم. هر چند از شنیدن تلاوتهای شحات یا حامد شاکرنژاد هم لذت میبرم اما خودم دوست ندارم که در سبکهایی غیر از سبکهای قدیمی تلاوت کنم. - چطور شد که وارد دنیای قرائت شدید و چه مراحلی را طی کردید تا به این درجه از تلاوت رسیدید؟در زمان کودکی همراه پدرم در مجالس قرآنی شرکت میکردم و بعدها هم گاهی اوقات در خانه، جلسات قرآن تشکیل میشد. همین امر سبب شد تا به سمت قرائت قرآن گرایش پیدا کنم. پس از مشورت با کسانی که با برگزاری کلاسهای قرآنی آشنایی داشتند، تصمیم گرفتم در کلاسهای استاد مرحوم حاج علی اربابی شرکت کنم چون هم کلاس پرباری بود و هم به خانه ما در محله بنیهاشم (علیهالسلام) نزدیک بود و اینکه مرحم اربابی، توانایی بالقوهای در تربیت شاگردان داشتند. ابتدا با سبک عبدالباسط و منشاوی آغاز کردم و بعد به نوع تلاوت «کامل یوسف بهتیمی» علاقهمند شدم و از آنجا که صدای من برای تلاوت به سبک این استاد مناسب بود، از سبک او برای تلاوت استفاده کردم که تا الان هم ادامه دارد و بعد از این هم قصد دارم به سبک کامل یوسف ادامه دهم.- و البته این سبکی است که مورد قبول برگزارکنندگان مسابقات است؟نه، موافق نیستم. مقامهایی که من کسب کردم به دلیل سبک کاریام نیست. قرائت مجلسی متفاوت از قرائت در مسابقات یا به اصطلاح استودیویی است. مقامهایی که من کسب میکردم به دلیل شناخت ضوابط و آییننامه داوری است و نه به خاطر نوع و سبک تلاوتم.- مگر بقیه قاریان با آییننامه و ضوابط داوری آشنا نیستند؟ببینید، من سابقه داوری دارم. داور براساس سلیقه نمره نمیدهد بلکه باید طبق یک جدول از پیش تعیین شده و ضوابطی که تعریف شده، قضاوت کند. من مقاوم میآورم چون روی آییننامه داوری مطالعه داشتهام و طوری قرائت میکنم که داوران به من بالاترین نمره را بدهند و از ادای الحان و اصوات اضافی خودداری میکنم. بگذارید خاطره جالبی تعریف کنم؛ در یکی از مسابقات استان تهران که شرکت کرده بودم، قبل از اعلام نتایج احتمال میدادم نفر پنجم شوم اما در کمال ناباوری به عنوان نفر اول مسابقات انتخاب شدم. نه تنها دیگر شرکت کنندگان که خود من هم حیرتزده بودم اما وقتی که جدول امتیازها را دیدم، فهمیدم که این مقام حق من بود چون کاملا براساس آییننامه داوری تلاوت کرده بودم.- با این شیوه شرکت در مسابقات، مقامهای دیگری را هم کسب کردهاید؟بله، دوبار در تهران، یک بار در مسابقات نیروهای مسلح، یک بار در مسابقات دانشگاه آزاد، یک بار در مسابقات کشوری و یک بار هم در مسابقات بینالمللی تهران اول شدم. بعد از کسب مقام اول در مسابقات بینالمللی، دیگر در هیچ مسابقهای شرکت نکردم که البته این یک عرف در بین قاریان است. - تلاوتهای شما در مسابقات و میان داوران طرفداران زیادی دارد. آیا توانستهاید که این علاقه را در بین برگزارکنندگان محافل قرآنی هم ایجاد کنید؟فکر کنم این علاقه در بین آنها هم ایجاد شده است. قرائت من تقریباً هر روز از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش میشود و به برکت قرآن به محافل بسیاری برای تلاوت آیات خداوند دعوت میشوم. این محافل، هم در سراسر کشور است و هم در بعضی کشورهای خارجی. تاکنون یک بار در جوار خانه خدا و مقابل ناودان طلا تلاوت کردهام و چند بار به لبنان و بیش از 20 بار به ترکیه برای اجرای برنامه رفتهام.تلاوت در مسجدالحرام و در میان زائران خانه خدا مهمترین تلاوتم بود و از دیگر تلاوتهایی که در ذهنم باقی مانده، خواندن قرآن در محضر مقام معظم رهبری است.- شما از جمله قاریانی هستید که همچنان با سبکهای قدیمی به کار خود ادامه میدهند. آیا نوع تلاوتهای جدیدی را میپسندید که حامد شاکرنژاد یا محمود شحات ارائه دادهاند؟ارائه سبکهای جدید حساسیتهای زیادی را میطلبد. من خودم بشخصه طرفدار سبکهای قدیم هستم. هر چند از شنیدن تلاوتهای شحات یا حامد شاکرنژاد هم لذت میبرم اما خودم دوست ندارم که در سبکهایی غیر از سبکهای قدیمی تلاوت کنم. البته نباید فراموش کنیم که این قاریان نیت بسط قرآن را دارند و در حقیقت یک قاری با توجه به درونگرا یا برونگرا بودن شخصیتش، سبک را انتخاب میکند.این نکته را فراموش نکنید که به جرات میتوان گفت که قاریان ایرانی رو به پیشرفتند و توانستهاند به نسل جدید قاریان مصری برسند؛ مثل براداران شاکرنژاد، برادران فردی، مسعود گرجی، حمید الاجگردی و خیلی از قاریان جوان دیگر که مانند قرای مصری در محافل و مسابقات قرآنی کشورهای مختلف جایگاه مناسبی دارند.- دلیل اینکه موافق ارائه سبکهای جدید نیستید، چیست؟من نمیگویم مخالف سبکهای جدید هستم، فقط آنها را دوست ندارم. اما باید در ارائه سبک، حواسمان را جمع کنیم. به عنوان مثال، حدود 13- 12 سال پیش، سبک جدیدی از مداحی آمد که در ابتدا جوانان بسیاری را جذب این حیطه کرد اما حالا ببینید که مداحی به کجا کشیده شده است. درباره قرائت هم نگرانیهایی وجود دارد که به سرنوشت مداحی دچار شود. ما در قرآئت بحث معنویت قرآنی را داریم.- عدهای فکر میکنند قاریانی که به دنبال نوعی خودنمایی هستند، به ارائه سبکهای جدید روی میآورند.فکر نمیکنم که این طور باشد. من با توجه به روحیهای که از حامد سراغ دارم، او را اهل خود نمایی نمیدانم. در ایران حامد شاکرنژاد به ارائه سبک پرداخت که موافقان و مخالفان بسیاری داشت اما او با این کار خود، توانسته اشخاص زیادی را وارد عرصه تلاوت کند و حتی بیشتر از محمود شحات انور موفق بوده است. با این حال باید مواظب باشیم تا حرمت قرآن حفظ شود و به همین دلیل من طرفدار تلاوتهای اصیل مانند کامل یوسف، شعشاعی و منشاوی هستم. ساده تلاوت کردن با روحیه من سازگارتر است.- به نظر شما که از نزدیک در بین این قاریان هستید، چرا بعضی مخالف خواندن با سبکهای نوین هستند؟باید دید دلیل و دیدگاهشان چیست. هیچکس نوآوری را انکار نمیکند و مخالفان آن چیزی را انکار میکنند که به نظرشان به اصل تلاوت قرآن ضربه میزند، یعنی درشان قرآن نیست. با این حال فکر میکنم دلیل مخالفت منتقدان این است که فکر میکنند حرمت قرآن در سبکهای جدید حفظ نمیشود و هنجارها شکسته میشود. خب، در نوآوری نباید هر کاری را انجام داد. در این صورت معنویت تلاوت قرآن به حاشیه میرود.- شما موافق تقلید در امر قرائت هستید؟بله، تقلید باید باشد. البته تقلید باید از روی تلاوت استادان بزرگ مصری باشد. استادان بزرگ مصریای که عصر طلایی دهههای 60 و 70 میلادی را رقم زدهاند، درصدر قاریان معاصر قرار دارند. البته معتقدم که نباید از نسل جدید قاریان مصری تقلید شود.- چرا؟چون استادان قدیمی مصری از نظر پختگی و اصالت در قرائت در صدر قرار دارند و به هیچ عنوان قابل قیاس با دیگر قاریان نیستند. آن عمق و صلابتی که آنها در قرائت داشتند امروز در قاریان جدید مصری نیست. در حقیقت، نزدیک شدن قرائت قاریان ایرانی به قاریان مصری به دلیل رشد زیاد ایرانیان نیست بلکه به خاطر نزول قاریان مصری در تلاوت است. البته پیشرفتهایی در تلاوت ایرانیها به وجود آمده که به خاطر استفاده از تجارب قاریان نسل اول انقلاب و تعدادی از استادان این رشته مانند مرحوم اربابی، استاد خدامالحسینی و استاد موسوی بلده بوده است.- این افول قاریان مصری را بعضیها طوری تعبیر میکنند که انگار دوره قاریان مصری تمام شده است. شما هم همین نظر را دارید؟به نظر میرسد که این گونه باشد. خیلی بعید است که استادانی مانند کامل یوسف، مصطفی اسماعیلی، منشاوی یا عبدالباسط ظهور کنند. در دوران طلایی قراء مصری، شرایط خاصی در مصر وجود داشت. آن زمان، شرایط، محیط و فضایی بود که اکنون نیست. محافل با وجود مستمعانی تشکیل میشد که بینظیر بودند و علاقه به تلاوت بسیار بود. به نظر نمیرسد که آن دوران دوباره تکرار شود.- شاید بد نباشد کمی هم به بحث داوری بپردازیم. به عنوان کسی که تجربه داوری هم داشتهاید، نظرتان درباره داوریها در ایران چیست؟ دیده شد که در بسیاری از دورههای مسابقات بینالمللی تهران، اعتراضاتی نسبت به داوریها وجود داشت.من مطمئنم که داوران ایرانی حق را به حقدار میدهند. گاهی در مسابقات اعتراضهایی پیش میآید که البته معمولا بیمورد است. همان طور که گفتم چون سابقه داوری دارم و در خصوص ضوابط داوری مطالعاتی داشتهام. میدانم که یک داور مسابقات قرآنی براساس آیتمها و ضوابط و موارد جزئی قضاوت میکند. اگر قاریای بخواهد در مسابقهای موفق شود باید نوع تلاوتش را براساس ضوابط داوری تعیین کند. خود من طبق آییننامه داوری در مسابقات بینالمللی ایران شرکت کردم و اول شدم. من نمره 5/94 را کسب کردم که بالاترین نمره در تمام تاریخ مسابقات بینالمللی ایران است. البته مصائبی هم داشت و چند سال طول کشید تا بتوانم تلاوتم را از آن قالب مسابقهای خارج کنم.- جلسات عمومی قرآن یکی از محلهای مهم آموزش تلاوت در کشور ما بوده که انگار کمی کمرنگ شده است. شما جلسه قرآن دارید؟بله، جلسهای در منزل خودم دارم که به دلیل محدودیت جا، جلسه چندان شلوغی نیست و بیشتر دوستان در آن شرکت میکنند. پیش از این همه جلسه پرباری را در مسجد جامع غدیر خم پاسداران اداره میکردم که به دلیل نوسازی مسجد فعلا تعطیل است. همچنین اداره جلسه مرحوم اربابی در حال حاضر به عهده استاد ربیعیان است که در نبود ایشان، من افتخار اداره آن را دارم. برگزاری جلسات علاوه بر اینکه انس با قرآن را در بردارد، به برکات بسیار زیادی میانجامد. من هر چه هستم و هر چه دارم به خاطر مانوس بودن با قرآن و حضور در جلسات قرآن است. شاگردانی را هم تربیت کردهام که موفقترین آنها برادر کوچکترم، محمد است. او چند سال پیش در رده جوانان نفر اول تهران شد.باید به تلاوتهای استادان قدیمی که تکرار ناشدنی هستند، اشاره کنم؛ مانند تلاوت سوره مریم توسط کامل یوسف و عبدالباسط عبدالصمد، تلاوت سوره حشر توسط استاد منشاوی و تلاوت سوره حجرات استاد مصطفی اسماعیل.- ظاهراً شرکت در جلسات استاد مرحوم اربابی بود که شما را تا این حد در تلاوت ارتقا داد؟استاد اول و همیشگی من مرحوم اربابی است. چند سالی هم خدمت آقای خرمیان فن تلاوت آموختم و در حال حاضر هم اگر شرایط پیش آید از محضر استادانی مانند حسین رستمی، حسن ربیعیان، سبحانی و دهقانی کسب فیض میکنم اما شاگردی آقای اربابی خیلی تاثیرگذار بود. مرحوم اربابی نکات خیلی مهمی را به من گوشزد میکرد که بیشتر حول محور اخلاق بود. بیشتر شاگردان استاد مرحوم اربابی به خضوع معروفند. وقتی که در مسابقات بینالمللی ایران اول شدم، استاد اربابی طوری با من رفتار میکرد که گاهی به نظرم زننده میآمد و ناراحت میشدم اما بعد فهمیدم که او میخواسته من حد خودم را فراموش نکنم و فروتنیام را حفظ کنم.- گرفتن پول توسط قاریان در ازای قرائت قرآن در محافل، بحثی است که گاهی با چالش روبه روست. نظر شما چیست؟گرفتن حقالزحمه صحیح نیست اما کسی که قاری را دعوت میکند باید مبلغی به عنوان حقالمقدم به او بپردازد. من خودم این پرسش را از یکی از بزرگان پرسیدم که وی گفت اگر مبلغ به عنوان حقالقدم داده شود و نه حقالزحمه قرائت، اشکالی ندارد. معمولا هم دیده نمیشود که مبلغی به قاری داده نشود؛ شاید کم باشد اما به هر حال بابت زمانی که قاری صرف رفتن به آن مجلس میکند، مبلغی اعطا میشود. البته قاریان به دنبال برکت قرآنند و قاری برای حضور در محفل و مجلسی پولی را تعیین نمیکند.- احتمالا خوانندگان ما مایلند بدانند که قرائتهای ماندگار و شاخص از نظر شما کدامند؟باید به تلاوتهای استادان قدیمی که تکرار ناشدنی هستند، اشاره کنم؛ مانند تلاوت سوره مریم توسط کامل یوسف و عبدالباسط عبدالصمد، تلاوت سوره حشر توسط استاد منشاوی و تلاوت سوره حجرات استاد مصطفی اسماعیل.جواد شمس، مجله آیهتنظیم برای تبیان: شکوری_کارشناس بخش قرآن
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 511]
صفحات پیشنهادی
شیفته سبک های قدیمی تلاوت
شیفته سبک های قدیمی تلاوت-مهدی عادلی گرچه از قاریان جوان ایرانی است اما به شدت علاقهمند و پایبند به تلاوتهای سنتی استشیفته سبکهای قدیمی تلاوتدر فضای ...
شیفته سبک های قدیمی تلاوت-مهدی عادلی گرچه از قاریان جوان ایرانی است اما به شدت علاقهمند و پایبند به تلاوتهای سنتی استشیفته سبکهای قدیمی تلاوتدر فضای ...
اعتراض ایران به محدودیت ها علیه زائران ایرانی
شیفته سبک های قدیمی تلاوت - اضافه به علاقمنديها شیفته سبک های قدیمی تلاوت-مهدی عادلی گرچه از قاریان جوان ایرانی است اما به شدت ... چون هم کلاس پرباری بود و هم ...
شیفته سبک های قدیمی تلاوت - اضافه به علاقمنديها شیفته سبک های قدیمی تلاوت-مهدی عادلی گرچه از قاریان جوان ایرانی است اما به شدت ... چون هم کلاس پرباری بود و هم ...
آیا خاطره ای از استاد عبدالباسط دارید؟
شیفته سبک های قدیمی تلاوت ما در این میان، قاریانی هم هستند که با استفاده از تجربیات استادان قدیمی مصری، با ... 83، از سن 13سالگی با تقلید از عبدالباسط شروع ...
شیفته سبک های قدیمی تلاوت ما در این میان، قاریانی هم هستند که با استفاده از تجربیات استادان قدیمی مصری، با ... 83، از سن 13سالگی با تقلید از عبدالباسط شروع ...
پنجاه سالگی 30 فیلم بزرگ (1)
بعد برگردان فیلم های قدیمی تر جان وین به روش تازه ای دوباره تکرار شد. ... بخصوص فرانسه که به نسبت سایر کشورهای اروپایی شیفتگان بیشتری داشت نیز سرایت کرد. ... سه نمونه از این آثار در سبک های یاد شده عبارت بودند از: ستاره ای متولد می ...
بعد برگردان فیلم های قدیمی تر جان وین به روش تازه ای دوباره تکرار شد. ... بخصوص فرانسه که به نسبت سایر کشورهای اروپایی شیفتگان بیشتری داشت نیز سرایت کرد. ... سه نمونه از این آثار در سبک های یاد شده عبارت بودند از: ستاره ای متولد می ...
نگاهی اجمالی به شروح مثنوی مولوی
بدین سان پرده های اختلاف فروافتاده، آثار مولانا حتی در مغرب زمین از پرفروش ترین کتب می شود. .... (خواجه عارفی شاعر و موسیقیدان و از شیفتگان حضرت مولانا بوده است). ... شرح “جواهرالاسرار و زواهرالانوار، قدیمی ترین شرح مثنوی و شامل مقدمه ای جامع و شرح سه ... مقدمه، شامل ده مقاله است که حاوی مباحث تاریخی در احوال مشایخ طریقت (به سبک ...
بدین سان پرده های اختلاف فروافتاده، آثار مولانا حتی در مغرب زمین از پرفروش ترین کتب می شود. .... (خواجه عارفی شاعر و موسیقیدان و از شیفتگان حضرت مولانا بوده است). ... شرح “جواهرالاسرار و زواهرالانوار، قدیمی ترین شرح مثنوی و شامل مقدمه ای جامع و شرح سه ... مقدمه، شامل ده مقاله است که حاوی مباحث تاریخی در احوال مشایخ طریقت (به سبک ...
آیت بصیرت
مدت زیادی از تحصیل او نمیگذشت که علاوه بر قرآن مجید، کتابهای گلستان، بوستان، ... در خود یک نوع شیفتگی و بیتابی نسبت به تحصیل کمال حسّ نمودم، به طوری که از همان .... «رابطه دوستانه آن دو بزرگوار از قدیم برقرار و علامّه نسبت به حضرت امام احترام قائل بود. ... علامّه سبک این تفسیر را از مرحوم قاضی آموخت و در قم عملی ساخت.
مدت زیادی از تحصیل او نمیگذشت که علاوه بر قرآن مجید، کتابهای گلستان، بوستان، ... در خود یک نوع شیفتگی و بیتابی نسبت به تحصیل کمال حسّ نمودم، به طوری که از همان .... «رابطه دوستانه آن دو بزرگوار از قدیم برقرار و علامّه نسبت به حضرت امام احترام قائل بود. ... علامّه سبک این تفسیر را از مرحوم قاضی آموخت و در قم عملی ساخت.
به خدا ملك دلي نيست كه تسخير نكردي
... در سبك نويني است كه بيشتر در قالب «حيدربابايه سلام» تقسيمبندي ميشود. ... ايران، به سرزمينهاي ديگر ره گشوده، سخنان دل نشيناش روشني بخش دل شيفتگان .... چند در سبك شعر نو نيمايي، سروده چنداني ندارد و هر چند اشعار او بيشتر در سبكهاي غزل، ... گذرد بر زبانتان**آشنايي با مقبره الشعراي تبريزكويها و محلههاي قديمي تبريز ...
... در سبك نويني است كه بيشتر در قالب «حيدربابايه سلام» تقسيمبندي ميشود. ... ايران، به سرزمينهاي ديگر ره گشوده، سخنان دل نشيناش روشني بخش دل شيفتگان .... چند در سبك شعر نو نيمايي، سروده چنداني ندارد و هر چند اشعار او بيشتر در سبكهاي غزل، ... گذرد بر زبانتان**آشنايي با مقبره الشعراي تبريزكويها و محلههاي قديمي تبريز ...
نور و نقش آن در هنر اسلامی
به همین سبب نیز هر چه از عصر رنسانس دور میشود تفاوت میان سبکهای جدید بسیار ... 3 – در گورستانهای قدیم در قبرهایی جنازههایی یافت شده که آنها را با گل اُخری که رنگ قرمز ... حسيني با اشاره به نقش هنر كه قادر است همگان را شيفته خود كند از هنرمندان .
به همین سبب نیز هر چه از عصر رنسانس دور میشود تفاوت میان سبکهای جدید بسیار ... 3 – در گورستانهای قدیم در قبرهایی جنازههایی یافت شده که آنها را با گل اُخری که رنگ قرمز ... حسيني با اشاره به نقش هنر كه قادر است همگان را شيفته خود كند از هنرمندان .
بهاءالدین خرمشاهی
گاهی در ایام تحصیل در دانشگاه بین من و پدرم نامه های عربی رد و بدل می شد که ... خرمشاهی شیفته ذهن و زبان میلر بود و تقریباً تمام آثار این داستان نویس غرابت ... اما در پرتو دانش جدید است که نگاه او و نگرشش به معارف قدیمی این همه لطافت و تازگی می یابد. ... پس این ناپیوستگی ظاهری، سبک و اسلوبی هنرمندانه نهفته است که در آن زیبایی ...
گاهی در ایام تحصیل در دانشگاه بین من و پدرم نامه های عربی رد و بدل می شد که ... خرمشاهی شیفته ذهن و زبان میلر بود و تقریباً تمام آثار این داستان نویس غرابت ... اما در پرتو دانش جدید است که نگاه او و نگرشش به معارف قدیمی این همه لطافت و تازگی می یابد. ... پس این ناپیوستگی ظاهری، سبک و اسلوبی هنرمندانه نهفته است که در آن زیبایی ...
حکایت اخلاقی 2
های زیادی برای پیدا کردن سارق صورت گرفته ولی هنوز به نتیجه نرسیده است. حتی برخی از دوستان ار طریق اداره « آگاهی» اقدام کرده.اند و مأموران با حضور در خانه ایشان از ...
های زیادی برای پیدا کردن سارق صورت گرفته ولی هنوز به نتیجه نرسیده است. حتی برخی از دوستان ار طریق اداره « آگاهی» اقدام کرده.اند و مأموران با حضور در خانه ایشان از ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها