واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: متحرك سازي در مكس reloto 24 اسفند 1385, 23:00سلام من قصد دارم توي مكس يك انيمشين بسازم بصورتي كه در هر فريمي يك شي به صحنه اضافه بشه.چطور بايد اين كار رو بكنم؟ مثلا در فريم 1 يك كره توي صحنه داريم.توي فريم 10 يك باكس بر روي قطعه ظاهر ميشه.(اين كار رو براي ساخت انيميشن براي چگونگي مونتاژ يك قطعه ميخوام.) سوال دوم:فكر كنم اكثر شما اون انيميشن زيبايي رو كه چند سال پيش درباره اصفهان ساخته شد رو ديده باشيد.اول اين انيميشن گنبد از مركز ثقلش بصورت wireframe شكل ميگره و مياد پايين و بعد تكسچر ها بصورت زيبايي به حجم اضافه ميشن.كسي از دوستان اطلاعي از ساخت اين نوع انيميشن داره؟ noor-alzahra-al 25 اسفند 1385, 08:50موسسه صوتي و تصويري نور الزهراء noor-alzahra-al 25 اسفند 1385, 09:04عليسلام من قصد دارم توي مكس يك انيمشين بسازم بصورتي كه در هر فريمي يك شي به صحنه اضافه بشه.چطور بايد اين كار رو بكنم؟ مثلا در فريم 1 يك كره توي صحنه داريم.توي فريم 10 يك باكس بر روي قطعه ظاهر ميشه.(اين كار رو براي ساخت انيميشن براي چگونگي مونتاژ يك قطعه ميخوام.) سوال دوم:فكر كنم اكثر شما اون انيميشن زيبايي رو كه چند سال پيش درباره اصفهان ساخته شد رو ديده باشيد.اول اين انيميشن گنبد از مركز ثقلش بصورت wireframe شكل ميگره و مياد پايين و بعد تكسچر ها بصورت زيبايي به حجم اضافه ميشن.كسي از دوستان اطلاعي از ساخت اين نوع انيميشن داره؟ موسسه صوتي و تصويري نور الزهراء hamed-ddd 25 اسفند 1385, 09:35سلام: جواب اول: شما اول باید تمام ابجکتهایی که در صحنه لازم داری بسازی..... وبعد تمام اشیا ئی که در ابتدای انیمیشن لازم نیستند رو انتخاب و روی آنها راست کلیک کنید ...و در کادر باز شده گزینه روی properties کلیک نمایید...(تا اینجا که مشکلی نیست؟؟؟) () همانطور که در تصویر بالا میبینی یک بخش رو من مشخص کردم که قابلیت دیده شدن اشیا رو مشخص میکنه...شما رو اسپینر راست کلیک کن تا مقدارش صفر بشه .....وقتی ok رو بزنی اشیا به صورت شفاف در صحنه و در رندر نامرئی هستند. حالا از این جا به بعد با خودته که میخوای اشیا یه دفعه در صحته ظاهر بشن یا تک تک ....به نرمی ظاهر بشن یا یا ناگهانی.... فقط دو تا نکته میگم تا دچار مشکل نشی....اول ساختن فریم کلیدی برای این پارامتر که با گرفتن کلید shiftو راست کلیک روی اسپینر مربوطه و....دوم نوع ظاهر شدن اشیا که باید در track view - curve editor از منحنی مناسب(تانژانت) برای کلیدهایی که ساختی استفاده کنی ....نوع تانژانت به طور پیش فرض روی حالت نرم تنظیم شده...... () برات یه مثال هم میزنم : یه بکس درست کن و در properties مقدار دیده شدن رو معادل صفر قرار بده .....اتوکی رو روشن کن .....و به فریم 30 برو .......دوباره روی باکس راست کلیک کن وproperties و اینبار روی اسپینر shift +راست کلیک کن تا یک کلید ساخته بشه وبعد ok کن ....به فریم 40 برو و اینبار مقدار رو معادل 1 قرار بده... اتفاقی که میافته اینه : باکس تا فریم 30 دیده نمیشه و از فریم 30 تا 40 به تدریج ظاهر میشه .... با curve editor بیشتر کار کن تا کارت راحت تر بشه (پارامتری نیست که قابل متحرک سازی باشه و اینجا نباشه) یه نکته مهم هم بهت میگم تا از راست کلیک کردن و ....خلاص بشی..تصویر زیر رو نگاه کن خودت متوجه میشی () برای سوال دومت جواب درستی ندارم ....شاید از تغییر مدیفایر uv map در قسمت opacity متریال و....استفاده کرده باشن ..... در ضمن بابت اون فیلم آموزشی که گذاشتی خیلی ممنون الان دارم میگیرمش(حودو 70 درصدشو گرفتم) reloto 25 اسفند 1385, 09:51دلم نيومد فقط تشكر خالي بكنم. از اين كه اينقدر وقت ميزاريد تا به سوالات ديگران جواب بديد بسيار سپاسگذارم. hamed-ddd 25 اسفند 1385, 12:14خواهش میکنم برای خودم هم خوبه ....یاد آوری میشه و تمرین... در مورد اون گنبد هم باید بگم که به صورت ساده شما میتونید از دو تا گنبد استفاده کنید (مدل کلون شده به صورت کپی)...یکی رو در متریال ها به حالت Wire دربیارید ....و به دومی متریال اصلی رو بدید ...بعد به هر دو کنبد مدیفایر Slice رو اعمال کنید.(مدیفایر و تک تک به گنبد ها بدید)...که کارش برش زدن سطح مقطع هست...گنبد وایر Wire رو انتخاب کنید ...گیزمو مدیفایر رو فعال کنید تا بتونید منطقه عملکردش رو جابجا کنید ....و در تنظیمات قسمت پایین مدیفایر Remove Top رو فعال کنید...حالا Auto Key را فعال کنید و در فریم 0 گیزمو رو تا آخر پایین بکشید ....در فریم مثلا 50 گیزمو رو تاآخر بالا بکشید و انیمیشن رو اجرا کنید ....یک مدل وایر از پایین به بالا ساخته میشه........حالا همین کارها رو برای گنبد متریال دار تکرار کنید با این تفاوت که انیمیشن باید از فریم 50تا 100 باشه... برای حالت های زیباتر باید از روشی غیر اینها که گفتم استفاده بشه موفق باشید reloto 25 اسفند 1385, 17:31براي دوستاني كه اطلاعي از انميشين فوق ندارن ميتونن از لينك زير مشاهده كنن: end_of_cg 26 اسفند 1385, 09:05سلام درباره سوال دومت باید بگم که برای ساخت چنین جلوه هایی. پس از ساخت اشیا و گذاشتن حرکت دوربین اون فایل رو با چند متریال جداگانه رندر میکنن.(مثلآ اول وایر فریم رندر میکنن.بعد با متریال اصلی و....)بعد از رندر این کلیپهای مختلف رو توی یکی از برنامه های تدوین(پریمیر.افتر افکت.....)به هم دیزالو میکنن.چون حرکت دوربین در تمام این کلیپها یکسانه اینجور به نظر میاد که دارن به هم تبدیل میشن(در این مورد خاص سازنده از رادیال دیزالو استفاده کرده)
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 439]