واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: :مهم:نظرسنجی .در متحرک سازی مکس بهتره یا مایا ir4d 07 ارديبهشت 1389, 09:54حتما شرکت کنید و نظرات خودتون رو اعلام کنید . منظورم در Animate&rige هستش لطفا با ذکر دلیل نظرات خودتون رو بیان کنید .:. soroosh .:. 07 ارديبهشت 1389, 12:14چرا دروغ بگم ! :d من با این بخش از مایا کار نکردم. از چند تا از دوستانم که هم مکس کار کردن و هم مایا و کلا تخصصشون ریگ و انیمیشن بود میگفتن مایا حرفه ای تر هست و همینطور مشکل تر . یعنی با مکس راحتتر انیمیت میکنن اما با مایا سختتر اما حرفه ای تر . موفق باشید . sharin 07 ارديبهشت 1389, 12:28من قبلا با مكس كار كردم و rigging اش رو ديدم ، حقيقتش بنظرم نسبت به مايا خيلي ضعيف بود.( البته اون موقع اطلاعاتم هم خيلي زياد نبود ، حالا شايد بهتر شده باشه ). اما مايا محشره ، من كه باهاش كار كردم راضي بودم. از نظر سختي و آسوني هم فكر نمي كنم اينطور باشه كه دوستمون گفتن. بنظر من مايا راحت تر هست.البته منم تو اين زمينه تخصصي وارد نشدم.( ان شائ الله چند وقت ديگه) ......................................... ويرايش...................................... .......... البته time slider مايا خيلي خفنتر از مكس هست اما با اين وجود مكس براي كليد زني راحت تر بود ( به نظر من ) ، البته به اين موضوع هم مي شه عادت كرد. sharktech 07 ارديبهشت 1389, 13:32مهم نرم افزار یا ابزار نیست مهم ماییم که بتونیم باهاش کار کنیم و نتیجه خوبی بگیریم و مقایسه این دوتا به نظر من وقت تلف کردنه. من نرم افزار هودینی رو خیلی ضعیف فرض میکردم اما با دیدن اون انیمیشن کوفته قلقلی دیدم این منم که ضعیفم نه نرم افزارها. .:. soroosh .:. 07 ارديبهشت 1389, 13:36درسته خب . اینکه مهم هنر ما هست که حرف اول را میزنه کاملا قبول داریم. الان هم رو اینکه به طور کلی کدوم برنامه بهتره صحبت نمیکنیم چون میدونیم تمام برنامه ها خوبن. اما خب به صورت تخصصی شاید مثلا مایا دو تا گزینه اضافه بر مکس برای مثلا انیمیت داشته باشه که همون دو تا گزینه باعث میشه کاراکتر بهتر حرکت کنه یا ... ( اینا البته همش فرضیات من هست چون من اصلا انیمیت کار نکردم ، اما میدونم همینطور هست ) مثلا من تا چند وقت پیش با راینو آشنایی نداشتم اما زمانی که باهاش کار کردم، دیدم برای مدلسازی نربز امکاناتی داره که مایا نداره و برای مدلسازی به روش نربز خیلی کار راحتتر میشه با این برنامه. پس میشه برنامه ها را به صورت تخصصی با هم مقایسه کرد، البته فقط زمانی که واقعا بخوایم حرفه ای کار کنیم. sharktech 07 ارديبهشت 1389, 13:57ببخشید ولی من بازم مخالفم :wink: البته از امروز صبح اینجوری شدم (: ببینید در این باره کسی میتونه نظر بده که با هر دوتا برنامه کار کرده باشه و از امکانات هر دوتا با خبر باشه که من فکر نمی کنم کسی پیدا بشه که با هر دوتا برنامه به این صورت آشنایی داشته باشه. .:. soroosh .:. 07 ارديبهشت 1389, 14:00خب من هم حرف خاصی برای گفتن ندارم :green: چون همونطور که گفتم خودم انیمیت و ریگ فقط در حد کار راه انداز خودم کار کردم. این حرفی که زدم را یکی از دوستانم بهم زد و نظر ایشون بود که من اینجا بازگو کردم. که این دوست بنده ( علی جلالی ) که البته خیلی ها میشناسنشون و تو همین انجمن هم عضو هستن و نمونه انیمیتشون هم تو گالری پیدا میشه، انیمیت را هم با مکس کار کردن و هم با مایا و نظر هم نظر ایشون بود که من چون تو خاطرم بود فقط بیان کردم. :wink: ir4d 07 ارديبهشت 1389, 15:12منظور من این بود که .....اونایی که کار کردن من خودم قبلا انیمیت میزدم sharin 07 ارديبهشت 1389, 17:00خوب من سري اول نديدم نوشته بوديد با دليل !! تا اونجايي كه يادمه ، اندازه ي joint ها در مكس روي تاثير گزاري بر vertex ها موثر بود.همينطور براي دادن weight يه حالت استوانه اي داشت كه بايد بزرگ كوچيك مي كردي و خيلي بد قلق بود.( البته ممكنه بر اثر بي تجربه گي بوده باشه ) اما در ما يا به وسيله ي brush وزن ها را به vertex ها مي دي يعني اثر هر joint رو روي بدن نقاشي مي كني. ابزار component editor هم داره كه براي دادن وزن به vertex ها چه جمعي و چه تكي به كار مي ره و ... . البته منتظر نظر آقا مهدي هم بايد باشيم چون اون هم با هر دو كار كرده اما بيشتر با مكس. ir4d 07 ارديبهشت 1389, 22:05خوب من سري اول نديدم نوشته بوديد با دليل !! تا اونجايي كه يادمه ، اندازه ي joint ها در مكس روي تاثير گزاري بر vertex ها موثر بود.همينطور براي دادن weight يه حالت استوانه اي داشت كه بايد بزرگ كوچيك مي كردي و خيلي بد قلق بود.( البته ممكنه بر اثر بي تجربه گي بوده باشه ) اما در ما يا به وسيله ي brush وزن ها را به vertex ها مي دي يعني اثر هر joint رو روي بدن نقاشي مي كني. ابزار component editor هم داره كه براي دادن وزن به vertex ها چه جمعي و چه تكي به كار مي ره و ... . البته منتظر نظر آقا مهدي هم بايد باشيم چون اون هم با هر دو كار كرده اما بيشتر با مكس. با تشکر من 8 سال هست که cg کار میکنم و فعلا فقط تمرکزم رو رو مایا گذاشتم البته واسه مدل هم مکس کار میکنم. Miladbat 07 ارديبهشت 1389, 23:03به نظر من اول MotionBuilder دوم xsi سوم maya ir4d 08 ارديبهشت 1389, 11:43به نظر من اول MotionBuilder دوم xsi سوم maya MotionBuilder رو که قبول دارم اما واسه Softimage دلیل بیار ....
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 662]