واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: cloth خود مکس 8 SaLoOoM 06 آبان 1385, 16:15اگه میشه لطفا چگونگی استفادش رو توضیح بدید! مرسی! amin81 17 آبان 1385, 20:35شبیه سازی رفتار پارچه رو با این تمرین شروع کن اول یک سیلندر به اندازه دلخواه بساز بعد در نمای بالا یک پلان رو بالاسر سیلندر بساز طوری که اندازش تا حدی از سیلندر بزرگتر باشه . بهتر از صفحه با بافت مناسب پارچه استفاده کنی اگه نتونستی از صفحه معمولی استفاده کن پلان رو بالای سیلندر بذارتعداد ورتکسهاشو از حالت پیش فرض 4و4 به 15 و 15 افزایش بده .وقتی پلان در حالت انتخابه گزینه apply cloth modifier رو بزن بعد creat cloth collection رو بزن و پلان رو add کن بعد یه rigid body collection بساز و سیلندر رو add کن حالا preview animation رو بزن تا انیمیشن آزمایشی رو ببینی .هر چه تعداد vertex های پلان بیشتر باشه رفتار پارچه طبیعی تر میشه.از creat animation برای تایید و ساخته شدن حرکت استفاده کن برای تنظیم زمان انیمیشن از منوی utility و reactor استفاده کن البته میتونی برای پارچه گیره بسازی تا از اون آویزون بشه مثل پرده و یا همراه اون حرکت کنه درuser refrence max تمامش توضیح داده شده اینطوری میتونی رفتار پارچه را شبیه سازی کنی همینطور استفاده از باد و... میتونه اونو طبیعی تر کنه. برای ساختن خود لباس که روی بدن شخص بطور طبیعی کنه تکنیک های پیچیده تر ی هست که نمیتونم اینجا توضیح بدم. امیدوارم این مطالب بدردت خورده باشه اگر هم بلد بودی شاید کسان دیگه ازش استفاده کنن که بیفایده نیست. SaLoOoM 18 آبان 1385, 11:47شبیه سازی رفتار پارچه رو با این تمرین شروع کن اول یک سیلندر به اندازه دلخواه بساز بعد در نمای بالا یک پلان رو بالاسر سیلندر بساز طوری که اندازش تا حدی از سیلندر بزرگتر باشه . بهتر از صفحه با بافت مناسب پارچه استفاده کنی اگه نتونستی از صفحه معمولی استفاده کن پلان رو بالای سیلندر بذارتعداد ورتکسهاشو از حالت پیش فرض 4و4 به 15 و 15 افزایش بده .وقتی پلان در حالت انتخابه گزینه apply cloth modifier رو بزن بعد creat cloth collection رو بزن و پلان رو add کن بعد یه rigid body collection بساز و سیلندر رو add کن حالا preview animation رو بزن تا انیمیشن آزمایشی رو ببینی .هر چه تعداد vertex های پلان بیشتر باشه رفتار پارچه طبیعی تر میشه.از creat animation برای تایید و ساخته شدن حرکت استفاده کن برای تنظیم زمان انیمیشن از منوی utility و reactor استفاده کن البته میتونی برای پارچه گیره بسازی تا از اون آویزون بشه مثل پرده و یا همراه اون حرکت کنه درuser refrence max تمامش توضیح داده شده اینطوری میتونی رفتار پارچه را شبیه سازی کنی همینطور استفاده از باد و... میتونه اونو طبیعی تر کنه. برای ساختن خود لباس که روی بدن شخص بطور طبیعی کنه تکنیک های پیچیده تر ی هست که نمیتونم اینجا توضیح بدم. امیدوارم این مطالب بدردت خورده باشه اگر هم بلد بودی شاید کسان دیگه ازش استفاده کنن که بیفایده نیست. مرسي امين جون! من منظورم reactor cloth نیست! منظورم خود مدیفایر جدید cloth هستش! مکس 8 به بالا این مودیفایر رو داره! خلاصه ببخشید اینهمه زحمتتون میدم! neo_masood 19 آبان 1385, 08:10ميشه بيشتر توضيح بدين - امين جان ------------ منظورت plane هست ؟ ولي خوب اين كه گزينه هايي كه گفتي رو نداره ؟ ( add , apply cloth modifier , ...) يه نمه كاملش كني ممنونت ميشم ------------------- SaLoOoM 21 آبان 1385, 16:40چی شد؟!! amin81 23 آبان 1385, 19:25[QUOTE=neo_masood;428866]ميشه بيشتر توضيح بدين - امين جان ------------ منظورت plane هست ؟ ولي خوب اين كه گزينه هايي كه گفتي رو نداره ؟ ( add , apply cloth modifier , ...) يه نمه كاملش كني ممنونت ميشم -------------------[/QU این گزینه ها تو منوی reactor هست SaLoOoM 24 آبان 1385, 15:36امین جون! چطور میشه انیمیشن بهش داد. اصلا فرض میکنیم که یه کاراکتر داریم و لباس واسش هم درست کردیم و همه اینهایی رو که گفتی رو انجام دادیم. اگه کاراکتر رو انیمتش کرد لباس عکس العملی نشون نمیده! منظورم در کل اینه که چطور میشه از cloth تو انیمیشن استفاده کره؟(واسه کاراکتر) amin81 29 آبان 1385, 09:47امین جون! چطور میشه انیمیشن بهش داد. اصلا فرض میکنیم که یه کاراکتر داریم و لباس واسش هم درست کردیم و همه اینهایی رو که گفتی رو انجام دادیم. اگه کاراکتر رو انیمتش کرد لباس عکس العملی نشون نمیده! منظورم در کل اینه که چطور میشه از cloth تو انیمیشن استفاده کره؟(واسه کاراکتر) برای لباس نمیشه از این استفاده کرد چون پلان و rigid body colectionها نباید تو هم دیگه رفته باشن برای متحرک سازیه لباس اونو به کارکترت attach کن و با bone هایی که کرکتر حرکت میکنه حرکتش بده واسه قسمتهای آویزون لباس هم وزن کمتری بهشون بده که حرکت طبیعی تر بشه کار وقت گیریه اما نتیجش خوبه معمولا قسمتهای بدن که زیر لباس هستو اصلا نمیسازن تا یه وقت در حین متحرک سازی بدن از زیرش بیرون نزنه . من هنوز مکس 8 رو نگرفتم شاید اون cloth modifier که گفتی تو 8 اومده واسه همین کار باشه SaLoOoM 29 آبان 1385, 10:38مرسي امين جون! Fanous 29 آبان 1385, 15:47آموزش با cloth : SaLoOoM 30 آبان 1385, 17:02فانوس جون اگه فروم دکمه تشکر بیشتر از یکی داشت بازهم میزدمش. مـــــــــــــــرســـــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــی! Fanous 30 آبان 1385, 17:26خواهش می کنم . کاری نکردم . همین آموزش کلی کار منو راه انداخت . خوشحالم واسه شما هم مفید بود .
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1687]