تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820934268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساخت بازي -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: t=5394">ساخت بازي mohsen-saeed 20 آذر 1382, 17:00سلام ايا بدون Script ميتوان بازي با كيفيت خوب در 3DMAX نوشت؟ Saeid Taheri 22 آذر 1382, 00:06من فكر كنم با انيمشن مكس و برنامه نويسي يوژال سي بشه بازي درست كرد با تشكر mohsen-saeed 23 آذر 1382, 17:39من با 3D MAX ميگم Saeid Taheri 24 آذر 1382, 06:35راستش اون رو نميدونم ولي فكر كنم بشه بازم دقيقا نميدونم بايد دوستان ديگه لطف كنن جواب شما رو بدن با تشكر موفق باشيد MrMohi 25 آذر 1382, 16:47من اینجا یک ارسال داشتم که ظاهرا پاک شده خوب دوباره مینویسم از مکس برای ساختن دموی بازی و نهایتا شخصیتها و مراحل بازی استفاده میشود و برای نوشتن خود بازی از دلفی پیشرفته استفاده میکنند Saeid Taheri 25 آذر 1382, 17:11تشكر از توضيحتون البته بازم ميگم با يوژال سي هم ميشه!!!!!! با تشكر mohsen-saeed 25 آذر 1382, 17:26مرسي Saeid Taheri 25 آذر 1382, 17:32خواهش ميكنم johnsss 10 دي 1382, 19:17من اینجا یک ارسال داشتم که ظاهرا پاک شده خوب دوباره مینویسم از مکس برای ساختن دموی بازی و نهایتا شخصیتها و مراحل بازی استفاده میشود و برای نوشتن خود بازی از دلفی پیشرفته استفاده میکنند با سلام خدمت همه عزيزان. در مورد سوال اصلی بايد بگم که نه. نميشه. البته ميشه از يک سری قابليت های 3ds max (در مورد فيزيک) استفاده کرد که البته خيلی از اون استقبال نميشه چون برنامه نويسان دوست دارند که روی برنامه مانور زيادی داشته باشند. ولی از قابليات های max در بازيها ميتونه بسيار استفاده بشه (که ميشه). برای اطلاعات بيشتر به خود سايت 3ds max 6 برين و در این مورد بخونين (7-8 تا video هم داره). از این قابليت ها ميشه به movement assignment تحت max بوسيله keyframe assignment اشاره کرد که شما حرکات مختلف شخصيت درون بازی رو در 3ds درست ميکنين و موقعی که لازم شد به برنامه فرا ميخونين. این حرکات ميتونی شامل راه رفتن. دويدن. خنديدن و خيلی چيژای ديگه بشه. ولی راجع به این دوستی که من نظرشون رو quote کردم. بازی های جديد و قديمی در سطح بالا با استفاده از زبان c++ نوشته ميشه و خيلی کم (من که هنوز نشنيدم و نديدم) از delphi استفاده ميشه. دلايل این کار بسيار زياده. يکی اینکه c++ يک زبان portable است و به راحتی روی سيستم عامل های مختلف port ميشه. همچنين قابليت های بسياری نسبت به delphi داره و برای همين از اون استفاده ميشه. yasseronline 11 دي 1382, 19:41با سلام البته من اينكاره نيستم ولي فكر كنم با 3dmax مي شه صحنه ها شخصيت ها و حركت ها رو ساخت ولي نمي شه انيميشن هوشمند ساخت منظور از انيميشن همشمند انيميشني هستش كه مثلآ با حركت موس و فشار دادن دكمه هاي كيبرد كار خاصي انجام بده . پس بازي ساز ها اول صحنه ها شخصيت ها و... با برنامه هاي 3d يا همون 3dmax درست مي كنند وبعد به كمك برنامه هاي برنامه نويسي مثل دلفي و سي ++ و ... اون ها رو به انيميشن هوشمند يا بازي تبديل مي كنند . آقا ما مخلصيم. تا بعد Mostafa Epsilon 09 بهمن 1382, 23:30با سلام به همه دوستان طبق گفته دوست عريزمون آقا محمد با مكس فقط شخصيتها و مراحل بازي را ميسازند و از طريق برنامه نويسي (حالا هر زبوني باشه فرق نميكنه) و با استفاده از توابع اپن جي ال و دايركتس كاراكتر هارا به حركت در مي آورند حالا كه بحث به اينجا كشيد پيشنهاد تشكيل يه تيم براي ساخت بازي -ولو كوچك- رو ميدم به نظر من ايران هم بايد از يه جايي شروع كنه منتظر نظراتتون هستم Shadow 25 بهمن 1382, 23:08دوست عزيز - يك تكنولوژي جديد وجود داره كه از اونها و البته از مكس استفاده ميشه تا بشه يك بازي رو نوشت و اون زبان برنامه نويسي OPEN GL هست كه من پارسال براي اولين بار اونرو در نمايشگاه كتاب ديدم . اين زبان دقيقا از كمك پردازنده كارت گرافيكي شما (در كارتهاي تر دي) و فانكشن هاي اون براي نوشتن برنامه استفاده مي كنه . اگر چيز جديدي در اين باره پيدا كردي به من هم خبر بده h.gh 07 خرداد 1386, 10:21با سلام البته من اينكاره نيستم ولي فكر كنم با 3dmax مي شه صحنه ها شخصيت ها و حركت ها رو ساخت ولي نمي شه انيميشن هوشمند ساخت منظور از انيميشن همشمند انيميشني هستش كه مثلآ با حركت موس و فشار دادن دكمه هاي كيبرد كار خاصي انجام بده . پس بازي ساز ها اول صحنه ها شخصيت ها و... با برنامه هاي 3d يا همون 3dmax درست مي كنند وبعد به كمك برنامه هاي برنامه نويسي مثل دلفي و سي ++ و ... اون ها رو به انيميشن هوشمند يا بازي تبديل مي كنند . آقا ما مخلصيم. تا بعد در جواب این آقا میخواستم بگم که یه قابلیت به اسم Motion Capture هست که با اون میشه حرکا ت انسان رو از طریف وسایل خواصی ظبط کرد و در max استفاده کرد با این قابلیت حتی میشه موس یا کیبورد رو هم بعنوان انیمیشن ظبط کرد البته طبیعی که کامپیوتر هیچ وقت نمی فهمه که ما چه انیمیشنی رو می خواهیم بسازیم ... البته من چند وقتی هست که دیگه مکس کار نمی کنم ولی یک سری امکانات برای ساخت بازی در خود مکس دیدم .!!!! Tonino 08 خرداد 1386, 09:39سلام. با نرم افزار هاي ساخت آبجكتهاي سه بعدي مثله مكس فقط بايد آبجكتها رو ساخت و مختصات تكسچر ها رو با استفاده از مديفايرهاي مكس تنظيم كرد. بعد از اون شما مي تونيد از گيم انجينهايي كه در ايران وجود داره استفاده كنيد. به اين صورت كه از مكس اكسپورت گرفته و در گيم انجين امپورت مي كنيد. منظورم گيم انجينهاي ويژواله.... چند تا از گيم انجينهاي ويژوالي كه وجود دارند و در دسترس هستند: Game Maker, 3D Game Studio ولي حرفه اي ترين گيم انجيني كه ميشناسم، Unreal3 نام دارد كه البته براي همه قابل دسترسي نيست و در انحصار چند شركت بزرگ قرار داره. majidvsaeid 12 دي 1386, 00:18سي بهتر است roohollah 12 دي 1386, 08:56چرا میشه...:) پلاگین ()داره..:D quest3d () هم هست...:wink: بالایی هارو دیدی؟دیگه چی میخوای؟؟؟:neutral: 3DTotal 19 دي 1386, 19:00سلام شما به وسیله برنامه ++c می توانید این کا را بکنید اما : شرکت های به اون بزرگی شون نمی آیند برنامه نویسی کنند می دونی چقدر بایدکد نوشت تا یک بازی ساده راه بیاندازی . شما به وسیله موتورهای بازی که توسط شرکت هایی که خودشان بازی ها را می سازند می تونی یک بازی درست کنی البته با آنها هم کار ساده ایی نیست ولی نسبت به برنامه نوسی مستقیم خیلی راحتر هست . در ضمن شما باید مبلغ زیادی برای موتور های بازی بپردازی اون هم اگر شرکت های خصوصی موتورهاشون را بفروشند . majidvsaeid 19 دي 1386, 23:30بازي به زبان سي پلاس من مي خوام هرچي كه باشه خوبه من براي پروژهي خيلي كوچكي دارم لطفا كمكم كنيد rezapf 25 بهمن 1386, 14:54همونطوري كه TONINO جان گفت درسته البته روح الله RZT هم مبحث ايشون رو تكميل كرد ، البته ظاهراً حال جواب دادن نداشت . بازي در يك محيط RUNTIME اجرا ميشه كه با نرم افزارهاي سري ENGIN ساخته ميشه . كه البته وابستگي كامل به نرم افزارهاي 3d دارد مثل 3dsmax . البته engin هاي معروف رو دوستان معرفي كردند ، c هم خودش نمي تونه بازي مستقيم بسازه ولي engin مي سازه . مثلاً quest3d كه engin زيبايي است و سخت و مزخرف ( فعلاً ) با c نوشته شده است ، در مورد پيشنهاد مصطفي جان Mostafa اگه شرايط مناسب بود ، شايد ماهم بتونيم كمك كنيم ، همگي موفق باشيد . rezapf 01 اسفند 1386, 14:13((سوال )) البته قبلاً این سوال رو از بعضی دوستان 3d کار کردم و نتیجه نگرفتم عزیزان برخی حرکتها در مکس مثل cloth هنگام خروجی گرفتن motion محسوب نمی شود . آیا راهی وجود دارد که تبدیل به motion شود ؟ این امکان اگر ایجاد شود برخی مشکلات در انجین ها حل می شود مثل حرکت پرچم در کوئیست که البته رئاکتور خوبی دارد ولی cpu پدرش در می آد .




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1070]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن