واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش Modeling einollahia 01 شهريور 1385, 15:38با سلام چند روز پیش به یکی از بچه های اینجا قول داده بودم یه سری مطالب در مورد Modeling رو بگم. مرحله ی اول این آموزش را من از روی یکی از کتابها اسکن گرفتم و بعد از قسمت به بررسی بعضی جزئیات می پردازم. فقط توجه کنید که تصاویری که من تولید کردم مدل هاشون همه را تو مایا درست کردم و امکان داره یکم با مکس فرق کنه البته زیاد نیست. فعلا قسمت مربوط به Edit Mesh رو از اینجا دانلود کنید. با همین قسمت ها که گفته شده میشه هر مدلی رو ساخت پس با دقت مطالعه کنید.:wink: einollahia 01 شهريور 1385, 18:11با سلام در این قسمت به تکنیک های مهم مدلسازیPolygon اشاره می کنم. به تصاویر زیر به دقت نگاه کنید. در این تصاویر شما edge های هر مدل رو خطوط آبی مشاهده می کنید. توجه داشته باشید که مدل سمت راست، حالت نرم یا Smooth شده ی مدل سمت چپ هست که Smooth=1 . اول از همه به مقدار Smooth اشاره می کنم. برای مثال وقتی مقدار Smooth یا نرمی را برابر 1 قرار می دهیم یعنی در میان خطوط مدل در راستاهای x,y,z مقدار 2 بتوان 1 edge اضافه شود و نرمی بر اساس آن محاسبه شود. برای مثال شما در شکل پایین می توانید صدق این مطلب را مشاهده کنید. حالا در این مرحله به همه ی اضلاع مکعب edge هایی را از وسط اضافه می کنم. اگر Smooth را بر روی آن اجرا کنیم نتیجه ای مانند شکل زیر را می بینیم. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که نرمی همیشه به قسمت های تیز یک مدل اثر می گذارد.برای مثال در شکل بالا هیچ گونه تاثیری به edge های وسط اضلاع نگذاشته. برای درک بیشتر به شکل های پایین نگاه کنید. همون طور که مشاهده می کنید مدل Smooth شده ی هر دو مدل به یک شکل است ولی تعداد vertex و edge های شکل اول بیشتر از شکل دومی است. اگر دقت کنید در شکل اول در هر قسمت edge هایی و جود دارند که از هر سمت در محاصره edge هایی هستند که به هیچ وجه بعنوان لبه ی مدل نیستند. پس عمل Smooth هیچگونه تاثیری بر این edge ها نمی گذارد. شکل های پایین را نگاه کنید و تاثیر Smooth را بر روی هر یک مشاهده کنید. einollahia 01 شهريور 1385, 20:43یکی از سوال هایی که در ذهن هر کس پیش میاد، اینه که چگونه در یک مدلی که قراره به آن Smooth اختصاص داده شود تیزی ایجاد کرد. برای ایجاد تیزی کافی از هر قسمت که می خواهیم تیزی ایجاد بشه یک یا چند edge بسیار نزدیک به edge ای که می خواهیم اطراف آن تیزی ایجاد شود اضافه کنیم(به جای بسیار نزدیک بهتره بگم تقریبا چسبیده). در شکل زیر می بینید که من با این روش چگونه یک نقطه ی تیز ایجاد کردم. مطالبی که گفته شد تقریبا میشه گفت همه چیز در Poly Modeling است با هر برنامه ای که کار می کنید. چند روز دیگه به احتمال زیاد یه آموزش در مورد ساخت ماشین به روش خودم که همین چیزا توش نهفته است میدم. البته اینو بگم تصاویر این Tutorial آماده کردم. آخه می خوام به صورت انگلیسی بدم ولی خوب سعی می کنم اول فارسیشو بدم. einollahia 01 شهريور 1385, 21:49راستی اگه کسی سوالی در این باره داره یا توضیح بیشتری در مورد هر کدوم می خواد همین جا بگه. شاید به نظر نرسه و تمام مدلسازی در همین post ها بخصوص شماره 2 و 3 نهفته است. NAKOOT 02 شهريور 1385, 06:28سلام عزیز.... من تازه وارد نرم افزارهای تری دی شدم و اول راهم به نظر شما مکس رو دنبال یاد گرفتنش برم یا مایا ... لطفا با دلیل ... ممنون.... einollahia 02 شهريور 1385, 08:44راستش من با هر دوی این نرم افزار ها کار کردم تو Modeling فرقی با هم ندارند Material و Texturing مایا یکم پیچیده تر ولی خیلی جذاب تره. اصلا حوصله رو سر نمی بره. Dynamic و Animation هم مایا قوی تره اگه بخواین مکس کار کنید باید به جز اون صدتا پلاگین دیگه هم کار کردنشو بلد باشید. به نظر من مایا خیلی خیلی بهتره برای شروع هم DVD ها یGNOMON را می تونید تهیه کنید. این آدرس فقط قسمت های Modeling هست دیگه قسمت Dynamic رو نمیدونید چی کار کرده. AliHSlc 02 شهريور 1385, 19:20دوست من خیلی ممنون.... یک دنیا متشکر.... آقا من تازه تو مکس یه خورده کارم راه افتاده...ولی این توضیحاتی که دادی در مورد مایا من رو مردد کرد :neutral: parsun 05 شهريور 1385, 00:07هيچکس نمي تونه به دلش ياد بده که نشکنه ولي من حداقل مي تونم بهش ياد بدم که وقتي شکست با لبه هاي تيزش دست اوني که شکسته رو نبره parsun 05 شهريور 1385, 00:08هيچکس نمي تونه به دلش ياد بده که نشکنه ولي من حداقل مي تونم بهش ياد بدم که وقتي شکست با لبه هاي تيزش دست اوني که شکسته رو نبره
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 580]