تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1833377994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش : Car Modeling


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: saber137018-03-2008, 08:33 AMبا سلام خدمت دوستان عزیز. در این آموزش قصد داریم تا مدلینگ ماشین را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.ما در این آموزش از تکنیک clone edge استفاده میکنیم که یکی از بهترین تکنیک های مدلینگ است. خوب، شروع میکنیم: download plue print (http://------------------/files/article/3ds/mar02/enzo_high%20blueprint.jpg) Step1 برای ساخت ماشین ما به blueprint نیاز داریم.(blueprint همان عکسهایی هستند که سه یا چهار طرف ماشین را نمایش میدهند) پس از انتخاب blueprint شما میبایست آنها را تنظیم کنید.پس از تنظیم آنها را به عنوان viewport background قرار میدهیم.برای این کار شما بایستی Alt+B را فشار دهید و طبق تصویر آدرس blueprint را مشخص کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/01.jpg برای اینکه از تنظیم بودن blueprint مطمعن شوید یک box ایجاد کنید،به طوری که از هر نما عکس ماشین مماس با آن باشد. اگر مثل تصویر زیر شد بدون شک blueprint شما تنظیم است میتوانید کار را شروع کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/02.jpg حال برای شروع شما باید یک plane ایجاد کنید،length segs وwidth segs را برابر با 1 قرار دهید و آن را طبق تصویر با گلگیر جلوی ماشین مچ کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/03.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/04.jpg سپس روی آن کلیک راست کنید و گزینه ی convert toconvert to editable poly را انتخاب کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/05.jpg سپس بر روی + کنار editable poly کلیک کنید و vertex را انتخاب کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/06.jpg سپس vertex های بالای جسم را طبق تصویر جا به جا کنید تا با blueprint جور شود. http://------------------/files/article/3ds/mar02/07.jpg حال گزینه ی Edge را به جای vertex انتخاب کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/08.jpg سپس طبق تصویر edge کناری را انتخاب کنید و با گرفتن کلید shift آنرا جا به جا کنید.چنان که مشاهده میکنید یک نوع کپی صورت می گیرد که باعث پیشرفت جسم تا نقطه ی دلخواه می شود. توجه داشته باشید که بعد از هر بار کپی کردن Edge دو باره در حالت vertex قرار بگیرید و آنها را طبق blueprint تنظیم کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/09.jpg این کار را ادامه دهید تا بصورت تصویر زیر قسمت جلویی گلگیر تشکیل شود. http://------------------/files/article/3ds/mar02/10.jpg قسمت عقب گلگیر نیز به همین ترتیب ساخته می شود. http://------------------/files/article/3ds/mar02/11.jpg و به همین ترتیب: http://------------------/files/article/3ds/mar02/12.jpg حالا برای ساخت قسمت روی گلگیر در حالت edge قرار بگیرید و یکی از edge های با لایی جسم را انتخاب کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/13.jpg سپس از قسمت selection ؛ loop را کلیک کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/14.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/15.jpg حال طبق تصویر با گرفتن shift و جا به جا کردن edge ها آنها را در وضعیتی مشابه تصویر قرار دهید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/16.jpg دو باره این کار را انجام دهید.سپس برای تنظیم آن در حالت vertex قرار بگیرید و vertex ها را طبق تصویر تنظیم کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/17.jpg این کار را یک بار دیگر تکرار کنید.در صورتی که دچار سر در گمی شدید یعنی به خاطر شلوغی نتوانستید به درستی کار را ادامه دهید می توانید با hide کردن قسمتی از بدنه که نیازی به آن ندارید صحنه را خلوت کرده و پس از اتمام کار آن را نمایان کنید.برای این کار در حالت polygon قرار بگیرید ، جا هایی که می خواهید مخفی کنید را انتخاب کنید و بر روی hide selection کلیک کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/18.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/19.jpg سپس vertex ها را تنظیم کنید تا مانند تصویر شود. http://------------------/files/article/3ds/mar02/20.jpg سپس دوباره در حالت polygon قرار بگیرید و با کلیک بر روی unhide All قسمت هایی را که مخفی کرده بودید دوباره نمایان کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/21.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/22.jpg Step2: برای درست کردن قسمت جلوی تایر دوباره از همان تکنیک استفاده کنید و طبق تصویر با گرفتن کلید shift کار را پیش ببرید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/23.jpg برای بوجود آوردن برامدگی زیر سپر نیز طبق تصویر عمل کنید.(ازهمان تکنیک clone edge استفاده کنید ) http://------------------/files/article/3ds/mar02/24.jpg برای ساخت کاپوت ماشین کار را به همان ترتیب به پیش ببرید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/27.jpg در صورتی که به علت انحنای کاپوت با این مشکل رو به رو شدید که یک vertex اضاف باشد (طبق تصویر) http://------------------/files/article/3ds/mar02/28.jpg آنرا انتخاب کنید،بر روی آن کلیک راست کرده و remove را کلیک کنید.(به هیچ وجه از کلید delete استفاده نکنید) http://------------------/files/article/3ds/mar02/29.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/30.jpg طبق تصویر زیر بقیه ی کاپوت را کامل کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/31.jpg زیر سپر و نوک ماشین را هم مانند تصویر کامل کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/34.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/35.jpg حال برای وصل کردن دو آن دو به هم ، هر دوی آن ها را انتخاب کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/36.jpg بر روی آنها کلیک راست کنید و بر روی مربع کنار گزینه ی weld کلیک کنید.اگر دو vertex به هم نچسبیدند با زیاد کردن مقدار weld threshold آنها را به هم بچسبانید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/37.jpg سپس برای بوجود آوردن قسمت بالای حفره جلوی سپر ماشین edge های آن ناحیه را انتخاب کنید و با گرفتن shift و حرکت دادن آنها به جلو یک clone Edge بگیرید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/38.jpg نقاط انتهایی پایین و بالای آن ها را به ترتیب به قسمت زیر سپر و گوشه ی با لای سپر بچسبانید(با استفاده از گزینه ی weld که قبلا گفته شد.) http://------------------/files/article/3ds/mar02/39.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/40.jpg حالا در وضعیت border قرار بگیرید و روی یکی از edge ها ی داخلی کلیک کنید تا دور تا دور آن انتخاب شود.سپس با گرفتن shift و scale کردن آنها به طرف داخل آن ناحیه را کامل کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/41.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/42.jpg دوباره edge ها را کپی کنید اما این بار با حرکت دادن آنها به عقب. http://------------------/files/article/3ds/mar02/43.jpg قسمت نوک ماشین را هم طبق تصویر کامل کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/44.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/45.jpg برای مشاهده ی نتیجه ی کار از modifier list گزینه ی turbo smooth را انتخاب کنید.(در هنگام مدلینگ آنرا غیر فعال کنید.) http://------------------/files/article/3ds/mar02/46.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/47.jpg Step3 برای ساختن قسمت زیر در و کایت کناری ماشبن edge ها را طبق تصاویر کپی کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/48.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/49.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/50.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/51.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/53.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/54.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/55.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/56.jpg Step4: برای ساخت در دوباره یک plane ایجاد کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/57.jpg سپس آن را به editable poly تبدبل کنید و طبق blueprint آن را تنظیم کنید و با استفاده از تکنیک clone Edge قسمت بالای در و سپس قسمت کنار در را کامل کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/58.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/59.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/60.jpg برای اینکه در را به عنوان قسمتی از بدنه ی اصلی قرار دهید ،بدنه را انتخاب کنید و در editable poly گزینه ی attach را انتخاب کنید و بر رو ی در کلیک کنید تا با آن یکی شود. http://------------------/files/article/3ds/mar02/61.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/62.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/63.jpg برای کامل کردن جایی که کایت زیر در به در می چسبد edge های آن ناحیه را انتخاب کنید و به طرف داخل کپی کنید و vertex های آنرا با استفاده از گزینه ی weld به vertex های زیر در بچسبانید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/64.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/65.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/66.jpg قسمت بالایی در را نیز تا جایی که به سقف منتهی میشود کامل کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/67.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/68.jpg قسمت پشت در را نیز طبق blueprint کامل کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/69.jpg قسمت بالای گلگیر را هم کپی کنید تا در مجموع آن ناحیه کامل شود.(اگر لازم شد vertex اضافی را remove کنید) http://------------------/files/article/3ds/mar02/70.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/71.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/72.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/73.jpg در پایان هم با استفاده از گزینهی weld،vertex های کنار هم در آن ناحیه را به هم بچسبانید تا آن قسمت به طور کامل تشکیل شود. http://------------------/files/article/3ds/mar02/74.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/75.jpg Step5: برای ساخت سقف ماشین قسمت انتهایی سقف که ادامه ی بالای در است، را تشکیل می دهیم. http://------------------/files/article/3ds/mar02/76.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/77.jpgسپس edge های جلویی آن را طبق تصویر کپی میکنیم. http://------------------/files/article/3ds/mar02/78.jpg اگر به عکس واقعی نگاه کنیم ،می بینیم که بر روی سقف جایی که در از آنجا باز می شود فرو رفتگی وجود دارد. http://------------------/files/article/3ds/mar02/79.jpg برای ایجاد آن در edit poly گزینه ی cut که در کلیک راست موجود می باشد را انتخاب میکنیم و طبق تصویر یک رشته ی جدید از edge ها را ایجاد میکنیم. http://------------------/files/article/3ds/mar02/81.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/82.jpg حال در حالب که آن ها در حالت انتخاب قرار دارند کلیک راست میکنیم و گزینه ی chamfer را اتخاب کرده و سپس پارانتر های آن را طبق تصویر تنظیم میکنیم. http://------------------/files/article/3ds/mar02/83.jpg سپس در حالت polygon قرار می گیریم و polygon ها را طبق تصویر انتخاب میکنیم و سپس آنها را اندکی به طرف پایین حرکت می دهیم. http://------------------/files/article/3ds/mar02/84.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/85.jpg Step6: برای ساختن قسمت عقب ماشین می توانید طبق تصاویر زیر عمل کنید که نیازی به توضیح نمی باشد. http://------------------/files/article/3ds/mar02/87.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/88.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/89.jpg حال edge های مشخص شده را انتخاب کنید .سپس بر کلیک راست کنید و گزینه ی connect را انتخاب کنید و پارامتر های آنرا طبق تصویر تنظیم کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/90.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/91.jpg سپس edge های مشخص شده را انتخاب کنید و کلیک راست کرده و chamfer را انتخاب کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/92.jpg بالای سپر را نیز کامل کنید و دو باره در جا های مشخص شده از chamfer استفاده کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/93.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/94.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/95.jpg در حالت polygon قرار بگیرید و و polygon های مشخص شده را delete کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/96.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/97.jpg سپس پشت ماشین را کامل کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/98.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/99.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/100.jpg Step7: پس از اتمام مدلینگ اولیه میباست به رفع نقص ها و ایجاد جزئیات پرداخت. مثلا در عکس زیر مشکلی را که پس از اعمال کردن turbo smooth بوجود می آید را با استفاده از chamfer تصحیح میکنیم. http://------------------/files/article/3ds/mar02/102.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/103.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/104.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/105.jpg برای جدا کردن قسمت هایی که باید از هم جدا شوند نیز از گزینه ی chamfer استفاده می شود. http://------------------/files/article/3ds/mar02/106.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/107.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/109.jpg برای ایجاد فرو رفتگی در قسمت جلوی ماشین polygon های آن ناحیه را انتخاب کرده و به طرف پایین و جلو حرکت میدهیم. http://------------------/files/article/3ds/mar02/111.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/113.jpg برای ایجاد فرو رفتگی کایت در قسمت زیر در با استفاده از cut که قبلا درمورد سقف ماشین از آن استفاده شد، در مرز فرو رفتگی یک رشته از edge های جدید ایجاد میکنیم و با استفاده از chamfer تعداد آنها را زیاد تر میکنیم (علت آن است که هنگام استفاده از turbo smooth لبه ها تیز شود).حال vertex های مشخس شده را به داخل میکشیم تا این قسمت کامل شود. http://------------------/files/article/3ds/mar02/114.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/115.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/116.jpg برای درست کردن قسمت پایین کنار بدنه را با توجه به تصاویر کپی کنید.سپس در حالت polygon قرار بگیرید و polygon های مشخص شده را انتخاب کردا و بر روی make planar کلیک کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/118.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/119.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/120.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/121.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/122.jpg حالا علاوه بر turbo smooth ،shell و symmetry را از modifier list به آن اعمال کنید تا بدنه ی ماشین به شکل زیر در آید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/123.jpg شیشه های ماشین راهم که بسیار ساده میباشند با استفاده از همین تکنیک ها ایجاد کنید. http://------------------/files/article/3ds/mar02/124.jpg http://------------------/files/article/3ds/mar02/126.jpg سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 377]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن