تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798375402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دلم می‌خواست آن شب در شلمچه، شهید کربلای یار باشم


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: دلم می‌خواست آن شب در شلمچه، شهید کربلای یار باشم صحنه‌های دیدنی حضور مادران شهدا که کهنسالی مانع از آن نشده بود که خود را به این مراسم برسانند، تصاویر شهدای شیمیایی عملیات کربلای 5 و تابلوهای چوبی کوچکی که روزهای سرافرازی دفاع مقدس را تداعی می‌کرد و ... بسیار دیدنی بود؛ مادران شهیدانی که عصا به دست و با تصویر شهید خود در کنار قتلگاه شهیدان، راه صفا و مروه را زنده می‌کردند و اشک‌هایی که بیش از عطر و گلاب، سنگ یادمان را شستشو می‌داد. در همهمه نبردهای سیاسی پس از انتخابات همرزمان شهدا در جاده شهید صفوی منطقه عملیاتی شلمچه گرد هم آمدند تا بار دیگر، حماسه شرف و شهادت را تداعی کنند. به گزارش خبرنگار «تابناک»، مراسم بیست‌وسومین سالگرد دلاورمردان عملیات کربلای 5 که با بمب‌های اهدایی آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه و چشم بستن مجامع بین‌المللی، مظلومانه به شهادت رسیدند، با حضور خانواده‌های مکرم شهدا، جمعی از مردم غیور بهبهان و همرزمان شهدا در کنار یادمان و قتلگاه این شهیدان برگزار شد. بنا بر این گزارش، صحنه‌های دیدنی حضور مادران شهدا که کهنسالی مانع از آن نشده بود که خود را به این مراسم برسانند، تصاویر شهدای شیمیایی عملیات کربلای 5 و تابلوهای چوبی کوچکی که روزهای سرافرازی دفاع مقدس را تداعی می‌کرد و جملات کوتاهی که انسان را به یاد روزهای حماسه می‌انداخت، بسیار دیدنی بود؛ مادران شهیدانی که عصا به دست و با تصویر شهید خود در کنار قتلگاه شهیدان، راه صفا و مروه را زنده می‌کردند و اشک‌هایی که بیش از عطر و گلاب، سنگ یادمان را شستشو می‌داد. در این هنگامه می‌شد، جانبازان شیمیایی را دید که با سلاح‌های کشتار جمعی دشمن، گلویی دردناک داشته و با گام‌های خسته، به سراغ سنگرها و خاکریزهای هم رزمانشان آمدند. خاطره‌گویی این عزیزان، سیمای مهمانان سرزمین عاشقی را تر کرده و همزمانی این روزها با محرم‌الحرام، قلب‌های آنان را با کربلا گره زده بود. در این میان، تصویر ملکوتی جانباز شهید، سید جلال سعادت که به تازگی روی تخت بیمارستان به آسمان‌ها پر کشید، در حالی که با چشمان بسته و لب‌هایی قرمز، همرزمانش را صدا می‌زد، اوج تأثیرگذاری این مراسم بود. جاده شهید صفوی دشت شلمچه در حالی بیست‌وسومین سال شهادت شهدای شیمیایی گردان فجر بهبهان را پشت سر می‌گذاشت که هنوز کاروانیان مظلوم این جنایت شهید می‌دهند و بیش از نود شهید مظلوم این فاجعه، نماد دیگری است از مظلومیت شهیدان و ملت بزرگ ایران.

بنابر این گزارش در این مراسم، بسیاری از دلسوختگان دفاع مقدس از خانواده‌های شهدا و همرزمان شهیدان با خود می‌گفتند، ای کاش کسانی که بر سر کرسی ریاست با هم جدل می‌کنند، به این مناطق بیایند و با دیدن آثار بر جای مانده از شهدا، سیمای خود را از عرق شرم، آکنده کنند. همچنین در کنار سکوت یادمان شهدای شیمیایی بهبهان، می‌شد این نجوا را دوباره با خود کرد: دلم می‌خواست که پرچمدار باشم/ بلال لشکر عمار باشم دلم می‌خواست آن شب در شلمچه/ شهید کربلای یار باشم گفتنی است، در صبحگاه جمعه، نوزدهم دی 1365، در حالی که عملیات کربلای 5 در دشت شلمچه آغاز شده بود و رزمندگان اسلام در آن عملیات بزرگ، کمر دشمن را شکستند، خفاشان بعثی در حمله‌ای هوایی به مقر رزمندگان گردان فجر بهبهان که خود را برای حمله آماده می‌کردند، یورش ناجوانمردانه برده و با بمباران شیمیایی، بسیاری از رزمندگان را شهید و مصدوم کردند.

یادآور می شود که این قافله با دادن بیش از نود شهید در بیست‌وسه سال گذشته ـ بر اثر جراحات به جا مانده از مواد شیمیایی ـ در زمره پرچم داران حماسه عاشورایی دفاع مقدس قرار دارد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 598]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن