واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: طراحی آسمان صاف تا قسمتی ابری hamed-ddd 05 اسفند 1384, 18:05سلام میدونم اکثر دوستان هیچ نیازی به این آموزشها ندارند ولی خواستم تا سایرین که ممکن است از ور رفتن با پارامترها نا امید شده باشند راهنمایی فوری داشته باشند خوب بریم سر اصل مطلب: اول یک صحنه ساده ایجاد کنید (فعلا خالی باشد باشه) مستقیم با زدن کلید M روی کی برد به پنجره متریال ادیتور وارد شوید ومطابق شکل get material from بزنید شکل sky mat-1 این قسمت شما نه تنها قادر به برداشت از library و همچنین متریال های پایه (standard raytrace inkpaint ...)را هستید بلکه میتوانید از طر حهایی که با رنگ سبز مشخص شده اند برای طراحی background , .... استفاده کنید. روی الگوی نویز noise دبل کلیک کنید و پنجره را ببندید شکل sky mat-2 خوب متریال مربوطه به شکل طرح نویز درمی آید شکل sky mat -3 تنظیمها را مانند شکل تغییر دهید. نکته قابل توجه در اینجا پارامتر level است که میزان دقت الگو را کنترل میکند (یعنی اگر کمتر باشد الگو تار میشود ) شکل sky mat -4 برای قرار دادن این الگو (( دستکاری)) شده در بک گراند کار خود کلید 8 را در کی برد فشار دهید ویا از منوی رندرینگ enviroment را انتخاب کنید و مطابق شکل الگو را drag و روی دکمه مشخص شده رها کنید شکل sky reneder در پایان باید بگم که شما با استفاده از طر حهای mix و gradient ramp اسمان حرفه ای تر طراحی کنید و در ضمن از نرم افزار dream scape پلاگینی که با بیشتر نسخه های اخیر مکس همراه بوده میتونید اسمانهایی طراحی کنید که حتی فکرش رو هم نمیتونید بکنید البته قبلش حتما tutorial اونو مطالعه کنید (ولی امان از رندرش که اشک آدمو در میاره) ghodrat 20 فروردين 1385, 07:34دستت درست کار عملی .واقعا عالیه وادامه بدین ما که خیلی حالیدیم شما را نمیدونم hamed-ddd 28 فروردين 1385, 14:57ممنون لطف داريد webara 10 ارديبهشت 1385, 12:26دستت درد نكنه ! ali_172 07 بهمن 1385, 10:47آقا خیلی ممنون عالیه be_kh 10 بهمن 1385, 01:17دستت درد نکنه An animator 10 بهمن 1385, 21:34سلام دوستان من مصطفی و یک انیماتورم که دهها کار پخش شده دارم. تخصص من در زمینه کاراکتر انیمیشن و شبیه سازی است.. هر کمکی که بتونم .. انجام می دم... فعلا.. راستی اگر بیشتر روی ایمیلم بفرستید .. بیشتر می تونم جواب بدم. hamed-ddd 14 بهمن 1385, 14:01سلام دوستان من مصطفی و یک انیماتورم که دهها کار پخش شده دارم. تخصص من در زمینه کاراکتر انیمیشن و شبیه سازی است.. هر کمکی که بتونم .. انجام می دم... فعلا.. راستی اگر بیشتر روی ایمیلم بفرستید .. بیشتر می تونم جواب بدم. حتما آقا مصطفی شما لطف دارید من خودم سوالات زیادی برام وجود داره خصوصا کارکتر انیمیشن An animator 16 بهمن 1385, 11:12سلام دوستان خوبم... حتما.. من واسه همین اینجام.. فقط چون من یکم کم وقت دارم نمی رسم به اینجا بیام... مسیله رو برام میل کنید حتما جواب میدم.. بازم ممنون از توجه شما دوستان. من نمی دونم کجا باید بنویسم... خودتون معرفی کنید به دوستانتون که مشکلی دارند... موفق باشید. An animator 16 بهمن 1385, 11:30راستی.. امکاناتی که Max میده اصلا احتیاج به هیچ پلاگی پیدا نمیکنید... یه کم روش فکر کنید و خلاقیت بکار ببرید و بعضی وقتها استفاده از Script میتونید شاهکار کنید... یه چیز هم که یه تجربه کلیه... که احتمالا یوزرهای عادی نرم افزارهای 3D بهش بر نخوردند، بستن پروژه است.. یعنی شما می خواهید از کارتون خروجی هنری و صنعتی بگیرید.. اونوقت ساده ترین کارها هم پوست آدم رو میکنه.. یادمه توی یه کار که انیمیشن تبلیغی سفیدکننده زدا بود، پروژه رو با Reactor بستم... ماجرا دو تا لباس بود که باید تمیز میشدند.. من یه هفته از ساعت 8 صب تا12 شب با تیمم روش کار میکردیم... باور کنید 30 ثانیه کار تلفیق بود.. اما Track اون و شبیه سازی لباسها منو نابود کرد... ولی چند تجربه کم نظیری نصیب من کرد... به ابزارهاتون نگاه عادی نکنید که این مثلا سفتی SoftBody رو کنترل میکنه.. این رو حس کنید که با چه روش ساده تری میتونید به اون برسید.. اینم حرف آخر.. انیمیشن رو قاطی با کار سه بعدی نکنید... یه انیماتور باید با همه چیز انیمیشن بسازه.. باید درک حرکتی هر عضو رو در لحظه بفهمه... حالا یه سری تکنیک نوی کامپیوتر هست که کار رو آسون میکنه.. من از این کارهای جدید شرکت حور و انیمیشن هایی که پخش میشن اصلا خوشم نمیاد... تنها چیزی که توش نیست انیمیشن.. نور خوب مودلینگ خوب، اما توی انیمشین صفره.. اونها رو برا خودتون الگو نکنین.. من همین جا از انیماتورهای چند قسمت اول انیمیشن راهنمایی رانندگی تشکر میکنم که کار کم نقصی رو ارائه دادن و میدونم که به چه دلایلی همکاریشونو توی ادامه مجموعه ها ادامه ندادند.. موفق باشید. hamed-ddd 17 بهمن 1385, 15:57یه چیز هم که یه تجربه کلیه... که احتمالا یوزرهای عادی نرم افزارهای 3d بهش بر نخوردند، بستن پروژه است.. یعنی شما می خواهید از کارتون خروجی هنری و صنعتی بگیرید.. اونوقت ساده ترین کارها هم پوست آدم رو میکنه.. کاملا درسته آدم تا وارد یه کار جدی و عملی نشه نمیفهمه که در آوردن یک کار قابل قبول چقدرمشکله ARAZ_88 28 ارديبهشت 1386, 09:01ممکنه آدرس email تون رو هم بنویسید. ARAZ_88 28 ارديبهشت 1386, 09:26ممکنه آدرس email تون رو هم بنویسید .:wink:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1010]