تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817454117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

Nokia در آینه زمان


واضح آرشیو وب فارسی:برترینها: Nokia در آینه زمان عرضه نخستین گوشی مبتنی بر Windows Phone 7 از سوی نوکیا بهانه‌ای شد برای مرور محصولات این شرکت در گذر زمان. زمانی بود که فنلاندی‌ها با تولید گوشی‌های ساده، پیشرفته و هوشمند یکه‌تاز دنیای موبایل بودند و کسی توان رقابت با آ‌ن‌ها را نداشت.

 گوشی های معمولیگوشی های هوشمندموبایل کامپیوترعرضه نخستین گوشی مبتنی بر Windows Phone 7 از سوی نوکیا بهانه‌ای شد برای مرور محصولات این شرکت در گذر زمان. زمانی بود که فنلاندی‌ها با تولید گوشی‌های ساده، پیشرفته و هوشمند یکه‌تاز دنیای موبایل بودند و کسی توان رقابت با آ‌ن‌ها را نداشت. اما به یکباره ورق برگشت و حالا کره‌ای‌ها بودند که به صورت پیاپی به معرفی گوشی‌های جدید، زیبا و ارزان‌قیمت می‌پرداختند. در این میان ناگهان آی‌فون از راه رسید و بازار گوشی‌های هوشمند را از همه ربود.  اما اشتباه فنلاندی‌ها کجا بود؟ آیا پیوند با مایکروسافت می‌توانست آن‌ را نجات دهد و به روزهای خوبش بازگرداند؟گوشی های معمولی

Mobita Citymanنخستین گوشی تلفن همراه ساخت نوکیا بود که حدود 4 هزار یورو قیمت و 800 گرم وزن داشت. گورباچف، رهبر شوروی سابق از این گوشی استفاده می‌کرد به همین دلیل نیز لقب Gorba را یدک می‌کشید.

Nokia 1011نخستین گوشی مبتنی بر GSM یا شبکه‌های نسل دوم بود که به تولید انبوه رسید. اهداف کلیدی نوکیا در ساخت این گوشی بر تماس‌های تلفنی بهتر، پیام‌رسانی متنی و انتقال دیتا متمرکز بود.

Nokia 2100 نخستین گوشی‌ای بود که از صدای زنگ اختصاصی نوکیا - که در دهه بعد شهرت بسیاری یافت - بهره‌مند شد. احتمالا به دلیل به کارگیری همین صدای زنگ بود که بیش از 20 میلیون دستگاه از آن به فروش رفت.

Nokia 5110نخستین گوشی با قاب قابل تعویض بود. آن را می‌توان سرآغاز تولید گوشی‌های مدگرا یا fashion دانست. این گوشی جوهره طراحی مدل‌های عجیب و غریب دیگری چون Nokia 7280 را ارائه داد.

Nokia 6110این گوشی نمونه اولیه مدل مستحکمی است که سال 2010 شاهد عرضه آن بودیم. هم‌چنین نخستین گوشی ساخت نوکیا به شمار می‌رود که به بازی Snake مجهز بود.

Nokia 7110در فیلم ماتریکس شاهد استفاده از آن بودیم. نخستین گوشی تلفن همراهی بود که از قابلیت پیشگویی متن T9 و همین‌طور مرورگر Wap پشتیبانی می‌کرد. به دلیل وضعیت نه چندان مناسب Wap در آن روزها‌، 7110 کاربردی بیش از یک گوشی ساده و معمولی پیدا نکرد.

Nokia 1100هنوز هم پرفروش‌ترین گوشی دنیاست. تاکنون بیش از 200 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. یک گوشی کاملا ساده!

Nokia 7200نخستین گوشی تاشوی نوکیا بود که کمی دیر عرضه شد و نتوانست در بازار و میان رقبا جایی برای خودنمایی بیابد.

Nokia 5310با شعار Comes With Music به بازار آمد و خیلی سریع هم ناپدید شد. سرویس دانلود خاص آن نتوانست جایی میان کاربران برای خودش دست و پا کند.

Nokia 1800 یک گوشی بسیار ساده بود که قیمت بسیار پایینی داشت. نمونه‌های ساخت شرق دور این گوشی قیمت بسیار پایین‌تری داشتند اما استحکام آنها با نمونه‌های فنلاندی قابل مقایسه نبود.گوشی های هوشمند

Nokia 7650مهم‌ترین گوشی فنلاندی‌ها بود که از سیستم‌عامل سیمبین، دوربین و صفحه‌نمایش رنگی بهره می‌برد. 7650 نخستین گوشی تلفن همراهی به شمار می‌رود که از فرم کشویی استفاده می‌کرد. با وجود نرم‌افزارها و پشتیبانی سیستم‌عامل از چندوظیفه‌گی می‌توان آن را از نظر مفهومی - و نه شکل طراحی - پدرخوانده گوشی‌های هوشمند امروزی دانست.

Nokia n-Gageنخستین گوشی بازی‌محور نوکیا بود که به دلیل عدم وجود تعداد بازی‌های کافی، عرضه آن سال 2005 خاتمه یافت و این پروژه به شکست انجامید.

Nokia N90سرآغاز خانواده گوشی‌های سری N بود که به شکل یک دوربین فیلم‌برداری کوچک طراحی شد. در آن زمان رقابت سختی میان گوشی‌های نوکیا و پالم احساس می‌شد.

Nokia 3650یک گوشی مبتنی بر سیمبین با صفحه‌کلید دایره‌ای شکل بود. عصر طراحی متفاوت گوشی‌ها با آن آغاز شد. نوکیا در طراحی 7610 از همین گوشی الهام گرفت.

Nokia E61این گوشیِ مبتنی بر سیمبین و متعلق به سری E گوشی‌های نوکیاست. صفحه‌کلید کامل و بدنه باریک این گوشی، آن را به رقیبی برای بلک‌بری تبدیل کرده است. البته موفقیت چندانی نداشت و کاربران چندانی را به خود جلب نکرد.

Nokia N95با عرضه آن در اواخر سال 2006، تا مدت‌ها به عنوان حکمران بی‌چون و چرای قلمرو گوشی‌های هوشمند مطرح بود. Wi-Fi، HSDPA و دو دوربین 5 مگاپیکسل از جمله قابلیت‌های این گوشی بودند. به تعویق افتادن عرضه  N95باعث شد در این فاصله اپل آی‌فون را به دنیا معرفی کند. به این ترتیب، دیگر کاربران به خرید آن تمایلی نداشتند و نوکیا مجبور شد دو سال زمان صرف کند تا گوشی بهتری را به بازار بفرستد.

Nokia N82هوشمندی دوست‌داشتنی بود که برای نخستین بار از فلاش زنون در آن استفاده شد. دوربین آن تا مدت‌ها در رده نخست دوربین‌های تلفن همراه جای داشت.

Nokia N80یک هوشمند کوچک با امکاناتی چون دوربین 3 مگاپیکسل، Wi-Fi‌، تماس‌ تصویری و مرورگر وب بود که آن را از دیگر گوشی‌ها متمایز می‌کردند.

Nokia 5800نخستین گوشی تمام‌لمسی نوکیا بود که از صفحه‌نمایش مقاومتی استفاده می‌کرد. همین امر دلیل خوبی بود برای این که کاربران آی‌فون آن را به سخره بگیرند.

Nokia X6تنها دو سال بعد از عرضه آی‌فون به بازار آمد! با آن شاهد به کارگیری نخستین صفحه‌نمایش لمسی خازنی در گوشی‌های ساخت نوکیا بودیم. البته استفاده از نسخه قدیمی سیستم‌عامل منسوخ سیمبین در این گوشی مزایای آن را کم‌رنگ کرد.

Nokia N900Nokia N900 نخستین اسمارت‌فون مبتنی بر سیستم‌عامل Maemo است. با اینکه بسیار قدرتمند است اما استفاده آسانی ندارد و ممکن است کاربر کمی گیج شود.

Nokia N8نسخه جدید سیمبین با آن عرضه شد. این گوشی بدنه آلومینیوم، قابلیت ضبط ویدئویی HD، دوربین 12 مگاپیکسل و پورت HDMI داشت. در فاصله میان معرفی تا عرضه آن، اپل iPhone 4 را به بازار عرضه کرد. N8 هنوز هم از بهترین دوربین موجود در بازار بهره می‌برد. اما رابط ضعیف سیمبین، نوکیا را وادار به روی آوردن به سیستم‌عامل مایکروسافت کرد.

Nokia X7سیمبین حتی پس از پیوستن نوکیا به شرکای مایکروسافت، باز هم در برخی از گوشی‌های با قیمت متوسط این شرکت استفاده می‌شود. این سیستم‌عامل به مرورگر وب مبتنی بر Webkit و رابط جدیدی به نام آنا مجهز شده است. صفحه‌نمایش 4 اینچ و دوربین 8 مگاپیکسل نیز از دیگر مشخصه‌های X7 هستند.

Nokia WP7 Phoneنخستین ثمره اتحاد نوکیا و مایکروسافت است که از Windows Phone 7 با رابط اختصاصی نوکیا بهره می‌برد. نوکیا قصد دارد این گوشی را با قیمت پایینی به بازار عرضه کند بنابراین به نظر می‌رسد انتخاب بهتری نسبت به N8 باشد.موبایل کامپیوتر

Psion 3 ساخت نوکیا نبود اما نخستین نمونه‌ از EPOC محسوب می‌شود که بعدها به سیمبین تبدیل شد.

Nokia 9000نخستین گوشی هوشمند نوکیا بود که از سیستم‌عامل خاص PC یعنی GEOS استفاده می‌کرد. این سیستم‌عامل از جهاتی به ویندوز مایکروسافت شباهت داشت.

Nokia 9210نخستین گوشی مجهز به سیستم‌عامل سیمبین و صفحه‌نمایش رنگی بود که میان کاربران محبوبیت بسیاری پیدا کرد.

Nokia 770یک تبلت اینترنتی تمام‌لمسی هیجان‌انگیز اما گمنام! این گوشیِ مبتنی بر Maemo، آغازگر مسیر جدیدی در تاریخ نوکیا بود.

Nokia Booklet 3Gنخستین کامپیوتر شخصی نوکیا بود که پس از گذشت 20 سال و شاید در واکنش به apple macbook عرضه شد. در این محصول نوکیا برای نخستین بار از سیستم‌عاملWindows  مایکروسافت استفاده کرد.

Nokia MeeGo tabletنوکیا مجبور نیست در تبلت‌هایش ویندوز را به کار بگیرد به همین دلیل نیز ترجیح داده است از سیستم‌عامل کد باز  MeeGo در محصول جدیدش استفاده کند. برنامه این شرکت برای ارائه تبلت فوق به ماه می سال 2010 باز می‌گردد. امیدواریم این محصول نیز به اندازه Booklet دوست‌داشتنی باشد! باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir
برترین مجله اینترنتی ایران





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترینها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 588]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن