تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820130315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

10 دستگاه اسکناس شمار در فوتبال ایران


واضح آرشیو وب فارسی:برترینها: 10 دستگاه اسکناس شمار در فوتبال ایران گزارش زیر نگاهی است به ده بازیکن لیگ برتر که قانون سقف قرارداد برای آنها فقط یک شوخی ساده است. هرچند گفته می شود قانون سقف قرارداد برای بازیکنان شاغل در لیگ ایران از این فصل جدی گرفته می شود، اما باید اذعان داشت که در ابتدای فصل پیش هم از این حرف ها کم گفته نمی شد. در فصلی که گذشت بیشتر تیم ها این قانون را رعایت نکردند. سردمدار متخلفان استیل آذین بود که با آن همه خرجی که کرد درنهایت هم به دسته پایین تر افتاد. در ادامه به 10 بازیکن گران قیمت فوتبال ایران در لیگ دهم اشاره کرده ایم. البته علی کریمی، مهرزاد معدنچی، حسن اشجاری و بسیاری دیگر از بازیکنان استیل آذین هم قراردادهایی بالاتر از 350 میلیون تومان برای یک فصل بستند، اما با توجه به اینکه مالک این باشگاه پول کامل قرارداد را به آنها نداده و ظاهراً قرار هم نیست بدهد نامی از آنها در این فهرست برده نشده است. رضا نوروزی، ابراهیم توره، فرهاد مجیدی، محمد نوری و بسیاری از بازیکنان با کیفیت فوتبال ایران قراردادهایی به مراتب کمتر از این 10 بازیکن پول دوست داشته اند.   10ـ میثاق معمارزاده دروازه بان سابق پرسپولیس که در این تیم روزگار خوبی را پشت سر نگذاشت در ابتدای لیگ دهم با قراردادی 500 میلیونی به فولاد پیوست تا یک بار دیگر در فوتبال ایران احیا شود. معمارزاده در لیگ دهم 26 بازی کامل انجام داد و با درخشش در تیم مجید جلالی قیمتش را برای فصل جدید حسابی بالا برد. این روزها شنیده می شود میثاق که فصل گذشته در لیست مازاد علی دایی بود حالا یکی از گزینه های دروازه بانی پرسپولیس برای فصل آینده است. با توجه به بازار پررونق گلرها باید انتظار داشت میثاق این فصل با یک رقم نجومی قرارداد جدیدش را امضا کند.  

9ـ آندرانیک تیموریان آندو بعد از اینکه مدتی را بدون تیم سپری کرد در اواسط فصل جاری تصمیم گرفت به فوتبال ایران بازگردد و پیراهن یکی از تیم های لیگ برتری را بر تن کند. این هافبک ملی پوش بعد از حرف و حدیث های فراوان به تبریز رفت و با قراردادی 500 میلیونی به تراکتورسازی پیوست. آندو خیلی زود در تراکتورسازی فیکس شد و در لیگ دهم برای این تیم 1648 دقیقه بازی کرد و در این مدت یک بار هم موفق به گلزنی شد. دریافت سه کارت زرد و یک کارت قرمز از نکات دیگر کارنامه آندو در تراکتورسازی بود. آندو که سابقه پوشیدن پیراهن فولاد و بولتون را هم دارد به احتمال زیاد فصل بعد با پیراهن استقلال به میدان می رود.  

8ـ خسرو حیدری مدافع و هافبک ملی پوش که جای بازیکنانی چون مهدی مهدوی کیا، حسین کعبی و جواد کاظمیان را گرفته است بعد از دو فصل حضور در استقلال به چهره محبوب هواداران آبی تبدیل شد. با تغییر و تحولات در استقلال و آمدن پرویز مظلومی این بازیکن تصمیم گرفت از استقلال جدا شود و برای رقابت های لیگ دهم به اصفهان برود و دوباره شاگرد قلعه نویی شود. خسرو با قراردادی 550 میلیونی به سپاهان پیوست و در طول فصل جزو بازیکنان ثابت این تیم بود هرچند که بازی اش برخلاف زمان حضورش در استقلال زیاد به چشم نیامد. این بازیکن مدعی شده قراردادش با سپاهان مشروط است و ممکن است فصل آینده این تیم را ترک کند. این روزها شایعه حضور مجدد حیدری در استقلال هم به گوش می رسد.  

7ـ لوسیانوادینیو مهاجم برزیلی مس با عملکردی که در لیگ نهم داشت در فصل نقل و انتقالات فصل گذشته با پیشنهادهای زیادی روبه رو شد، اما درنهایت با قراردادی 600 میلیونی در کرمان ماندنی شد. در فصلی که گذشت ادینیو مهره کلیدی و تأثیرگذار مس کرمان بود و نقش فراوانی در موفقیت های این تیم داشت. او به جز یک بازی در تمام بازی های مس حاضر بود و در مجموع 2907 دقیقه برای تیم مرفاوی بازی کرد. این مهاجم برزیلی در طول فصل 22 بار موفق به گلزنی شد، اما در هفته های پایانی در رقابت با رضا نوروزی کم آورد و عنوان آقای گلی را از دست داد. ادینیو برای فصل آینده هم با پیشنهادهای نجومی روبه رو شده و بدون شک یکی از گران قیمت ترین بازیکنان لیگ یازدهم خواهد بود. البته به شرطی که به پیشنهاد باشگاه ژاپنی نه بگوید.  

6ـ مهدی مهدوی کیا کاپیتان سابق تیم ملی ایران در ابتدای لیگ نهم قراردادش را با استیل تمدید کرد و با رقمی حدود 600 میلیون در این تیم ماندنی شد. مهدوی کیا در فصلی که استیل آذین درنهایت به لیگ یک سقوط کرد 2272 دقیقه برای این تیم بازی کرد و به جز دوران مصدومیتش در تمام بازی ها حاضر بود. حاصل تلاش او در لیگ دهم دو گل و 6 پاس بود که در بین بازیکنان استیل آمار جالبی به حساب می آید. با وضعیت مبهم استیل آذین او هم آینده چندان مشخصی ندارد. شاید موشک منتظر مشخص شدن وضعیت پرسپولیس و روشن شدن تکلیف علی دایی در این تیم است تا درباره فصل بعد تصمیم گیری کند. به هر حال او دو راه پیش پای خود دارد؛ یا با هدایتی به تیم جدیدش برود یا با علی کریمی همراه شود و به پرسپولیس برگردد.  

5ـ محمد نصرتی این مدافع ملی پوش که با صعود تراکتورسازی به لیگ برتر به تبریز رفت و بازوبند کاپیتانی این تیم پرطرفدار را به بازو بست در فصل نقل و انتقالات با پیشنهادهای زیادی روبه رو بود، اما درنهایت تصمیم گرفت در تبریز بماند و قراردادش را با مبلغ 620 میلیون تمدید کرد. نصرتی همانند اولین فصل حضورش در تبریز، در لیگ دهم هم مهره ثابت و کلیدی فراز کمالوند بود و بازی های بسیار خوبی را برای این تیم انجام داد. این بازیکن به جز یک دیدار این فصل در تمام بازی ها به صورت ثابت برای تراکتور بازی کرد و در 2970 دقیقه پنج گل برای تیمش به ثمر رساند. اتفاقاتی که در بازی با سایپا بین او و تماشاگران افتاد، باعث شد او قید حضور در تبریز را برای فصل بعد بزند. نصرتی شاید به پرسپولیس برگردد و شاید هم به بالاترین پیشنهاد پاسخ مثبت دهد.

4ـ فابیو جانواریو جانواریو برزیلی بعد از دو فصل درخشش در استقلال تصمیم گرفت برای لیگ دهم این تیم را ترک کند و به تیم قهرمان لیگ بپیوندد. جانواریو در همان ابتدای فصل نقل و انتقالات، خیلی زود تیم جدیدش را انتخاب کرد و با قراردادی بالغ بر 600 میلیون به سپاهان پیوست تا دوباره زیر نظر امیر قلعه نویی کار کند. این هافبک برزیلی در لیگ دهم چندان در چشم نبود، اما بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیتش در نیم فصل به مهره ثابت سپاهان تبدیل شد و بازی های قابل قبولی را برای این تیم انجام داد. جانواریو در طول فصل در 23 بازی برای سپاهان به میدان رفت و 1994 دقیقه برای تیم قلعه نویی بازی کرد که حاصل تلاش او یک گل و سه پاس گل بود. او یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد.  

3ـ محمدرضا خلعتبری این مهاجم ملی پوش یکی از بازیکنانی بود که در فصل نقل و انتقالات فصل گذشته حسابی خبرساز شد و کلی سر و صدا به راه انداخت. در روزهای ابتدایی فصل نقل و انتقالات و بعد از دیدار خلعتبری با حبیب کاشانی شنیده می شد این بازیکن با پرسپولیس به توافق نهایی رسیده و در لیگ دهم پیراهن قرمز بر تن می کند، اما به یکباره او دوباره با اصفهان برگشت و با قراردادی 700 میلیونی با ذوب آهن قراردادش را تمدید کرد تا به یکی از گران قیمت ترین بازیکنان لیگ تبدیل شود. خلعتبری همانند سال های گذشته در لیگ دهم هم مهره کلیدی ذوب آهن بود و 2425 دقیقه برای این تیم بازی کرد. 12 کارت زرد، 5 گل زده و 12 پاس گل حاصل تلاش خلعتبری در فصلی که گذشت بود. با اخباری که در حال حاضر شنیده می شود خلعتبری را باید یکی از چهره های اصلی فصل نقل و انتقالات لیگ یازدهم دانست. مهاجم ریزنقش شمالی که در تیم ملی کی روش هم حضوری ثابت خواهد داشت به توافقات ابتدایی با الغرافه قطر رسیده و به احتمال زیاد فصل بعد پیراهن زرد این باشگاه را بر تن خواهد کرد.  

2ـ مهدی رحمتی قانون منع جذب گلر خارجی در فوتبال ایران دو سالی است اجرا می شود و همین مسأله باعث شده قیمت گلرهای ایرانی حسابی بالا برود. حالا در این میان گلر شماره یک تیم ملی مشتری های زیادی دارد و رقم های نجومی به او پیشنهاد می شود. رحمتی برای لیگ دهم با وجود پیشنهادهای زیاد درنهایت با سپاهانی ها به توافق رسید و با مبلغ 777 میلیون قراردادش را با زردپوشان تمدید کرد. دروازه بان اول فوتبال ایران بجز یک بازی در تمام بازی های این فصل سپاهان حاضر بود و نقش فراوانی در قهرمانی مجدد تیم قلعه نویی در لیگ برتر داشت. رحمتی برای فصل بعد با پیشنهاد استقلال روبه رو است. هرچند دروازه بان شماره یک ایران از آرزویش برای بازی در یک تیم اروپایی گفته و با توجه به بالا رفتن سنش بعید نیست به هر پیشنهاد آن ور آبی پاسخ مثبت دهد.  

1ـ عماد محمدرضا آقای گل لیگ نهم بعد از حضوری ناموفق در فوتبال مصر تصمیم گرفت به ایران بازگردد و از همین رو با پیشنهادهای فراوانی روبه رو شد. در میان این پیشنهادها فقط شاهینی ها حاضر شدند پول رضایتنامه این مهاجم عراقی را به باشگاه الزمالک بدهند و او را برای نیم فصل دراختیار بگیرند. عمادرضا در مجموع برای شاهینی ها 600 میلیون هزینه داشت، اما شاید همین مبلغ شاهین را از سقوط نجات داد. این مهاجم عراقی در نیم فصل دوم فقط 11 بازی برای شاهین انجام داد و در 919 دقیقه سه گل زد و سه گل هم برای هم تیمی هایش ساخت تا نقش فراوانی در بقای شاهین داشته باشد. حالا با رفتن امیر قلعه نویی از سپاهان، مدیران تیم قهرمان لیگ به دنبال بازگرداندن گران ترین بازیکن فصل پیش فوتبال ایران به ترکیب تیم شان هستند. هر چند در صورت رعایت قانون سقف قرارداد توسط سپاهان و بقیه تیم ها شاید او هم مثل توره و ادینیو راهی دیگر لیگ های آسیایی شود.

منبع: روزنامه هفت صبح





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترینها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 439]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن