تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820997306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يک خيانت منصفانه


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: يک خيانت منصفانه 
يک خيانت منصفانه
فيلم "يک خيانت منصفانه" جديدترين اثر اميراطهر سهيلي که اولين تجربه ايران در ژانر "نوآر" يا جنايي و اخلاقي است که پس از پايان تدوين ،آماده نمايش شد.    به گزارش ايرنا، پروژه "يک خيانت منصفانه" که تصويربرداري آن سي ام مرداد ماه در مشهد به پايان رسيده بود با گذراندن مرحله تدوين و جلوه هاي ويژه رايانه اي آماده نمايش است. اين فيلم روايت زندگي بازيگر شناخته نشده اي است که با يک تماس تلفني مشکوک توسط مردي که شباهت زيادي با خودش دارد مواجه شده و همين امر موجب متلاشي شدن زندگي شخصي اش مي شود. مهدي اميني خواه در نقش اين دو فرد در تجربه اي جديد مقابل خودش بازي مي کند. پرستو صالحي و مارال فرجاد نيز از ديگر بازيگران اين فيلم هستند. اميراطهر سهيلي کارگردان اين فيلم که سال گذشته فيلم تلويزيوني "طرقه" را با بازي برزو ارجمند و بازيگرداني رضا صابري کارگردان مشهور تئاتر مقابل دوربين برد، فيلم جديد خود را کاملا در فضايي متفاوت از اثر قبلي اش ساخته است. يک خيانت منصفانه تماما به صورت سياه و سفيد تصويربرداري شده و بازيهاي نوري منحصر به فردي در آن انجام گرفت. گروه نورپردازي براي اينکه بتوانند خواسته هاي غيرمعمول کارگردان را اعمال کنند دست به ساخت ابزار ابداعي متفاوتي زدند. همچنين تصويربرداري اين کار تفاوتهاي آشکاري با اکثر توليدات معمول ايران داشته است. حضور يک بازيگر در دو نقش و فضاي وهم آلود حاکم برکار از جمله اين تفاوتهاست که کار سهيلي را به تجربه اي خاص تبديل کرده است. کارگردان اعتقاد دارد يک خيانت منصفانه اولين تجربه ايران در ژانر نوآر است که تمامي مولفه هاي خاص آن را داراست. نوآر ژانري سينمايي است با درون‌مايه‌اي جنايي و اخلاقي که بر اساس زندگي قهرماناني سياه‌بخت و دنياي تاريک آن‌ها شکل گرفته است. فيلم‌هاي نوآر در فضاي شهري مي‌گذرند، نورپردازي بسيار اغراق‌گونه است و تماشاگران با سايه‌هاي تندي رو به رو هستند. تک قهرمان‌هاي اين‌گونه فيلم‌ها معمولا زخم‌خورده و تنها هستند و بيشتر اتفاقات در شب مي‌گذرد. کارگردان اعتقاد دارد يک خيانت منصفانه اولين تجربه ايران در ژانر نوآر است که تمامي مولفه هاي خاص آن را داراست. نوآر ژانري سينمايي است با درون‌مايه‌اي جنايي و اخلاقي که بر اساس زندگي قهرماناني سياه‌بخت و دنياي تاريک آن‌ها شکل گرفته است. فيلم‌هاي نوآر در فضاي شهري مي‌گذرند، نورپردازي بسيار اغراق‌گونه است و تماشاگران با سايه‌هاي تندي رو به رو هستند. تک قهرمان‌هاي اين‌گونه فيلم‌ها معمولا زخم‌خورده و تنها هستند و بيشتر اتفاقات در شب مي‌گذرد. از آثار مشهور اين ژانر مي‌توان به «شاهين مالت» و «جنگل آسفالت» از جان هيوستون، «سايه يک شک» از آلفرد هيچکاک، «سيراي مرتفع» از رائول والش و «ري‌في‌في» از ژول داسن اشاره کرد. با توجه به اينکه اين ژانر تاکنون در ايران تجربه نشده است، هنوز مشخص نيست طبع مخاطبان ايراني تا چه حد بتواند با آثاري از اين دست ارتباط برقرار کند. با اينحال سهيلي نشان داده به تجربه هاي نو علاقه مند است و حاضر است ريسک آن را متقبل شود. او زمستان گذشته با فيلم کوتاه «زندگي جنگ و ديگر هيچ» در شب‌هاي فيلم‌هاي ايراني در فرانسه شرکت داشت و با همين فيلم جايزه بهترين فيلم داستاني، کارگرداني، تصويربرداري و جايزه ويژه بهترين فيلم را در نهمين جشنواره منطقي سينماي جوان را از آن خود کرد. اين فيلم همچنين تيرماه امسال در جشنواره فيلم آسياي جنوبي که در جزيره گواي کشور هندوستان برگزار مي‌شد؛ در ميان آثار منتخب ايراني به نمايش عمومي درآمد. سهيلي همچنين فيلم کوتاه متفاوتي با نام «چنگالي براي يک کاسه سوپ» ساخته است که در آن به روايت ارتباط ميان چهار شخصيت برجسته تاريخي (بتهوون، سقراط، هدايت و چه گوارا) در يک کوپه قطار مي‌پردازد. اين فيلم نيز سال گذشته در دانشگاه تهران به اکران درآمد که با استقبال گسترده دانشجويان مواجه شد و حتي جزو منابع امتحاني چند درس در مقطع کارشناسي و کارشناسي ارشد در نيمسال اول تحصيلي سال گذشته قرار گرفت. سعيد سهيلي کارگردان سينما و تلويزيون تهيه کنندگي اين فيلم را برعهده داشته است. او هم اکنون مشغول فيلمبرداري فيلم جديد خود با نام "ازدواج در وقت اضافه" است که مضموني طنز دارد. سهيلي سال گذشته تهيه کنندگي و کارگرداني يکي از پرفروشترين فيلمهاي سينماي ايران – چارچنگولي- را برعهده داشته است. ساير عوامل «يک خيانت منصفانه» عبارتند از: نويسنده و کارگردان: اميراطهر سهيلي. تهيه‌کننده: سعيد سهيلي، مدير تصويربرداري: علي عظيم‌زاده‌طهراني، دستيار اول کارگردان و برنامه‌ريز: مسعود سهيلي، طراح لباس: محبوبه سلطاني، مديرتوليد: ابراهيم اللهياري، عکاس : جعفر کبوتري، مدير روابط عمومي: کميل سهيلي، مدير تدارکات: حامد تهراني، دستيار دوم کارگردان: محمدرضا رسولي، دستيار روابط عمومي: سعيد علائي، مجري طرح و مشاور پروژه: حميدرضا سهيلي. بازيگران: مهدي اميني‌خواه، پرستو صالحي، مارال فرجاد، مژده زراعتي، ساعد سهيلي، احمد مؤيد، افشين اخلاقي و با حضور فرحناز منافي‌ظاهر و حسن چودن، سرمايه‌گذاران : اميراطهر سهيلي، افشين اخلاقي. تنظيم براي تبيان : مسعود عجمي  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن