واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: صفار هرندی: احمدینژاد گفتمان انقلاب اسلامی را زنده کرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم یادآور شد: تفکر خط امامی در دهه 60 در مسائل اقتصادی نیز از مستضعفین حمایت میکرد وبا سرمایهدارانی که یک شبه ثروتمند شده بودند مخالفت داشت. مهر: وزیر ارشاد دولت نهم با اشاره به اقدامهای مثبت دکتر محمود احمدینژاد در دولت گذشت گفت: احمدینژاد گفتمان انقلاب اسلامی را زنده کرد.محمد حسین صفار هرندی یکشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در نشستی با عنوان "استبداد مدرن در برابر جمهوریت نظام" اظهار داشت: غربت و مظلومیت لطفی دارد و مهم آن است که انسان در اوج قدرت هم مظلوم باشد.وی در مورد عملکرد دولت نهم گفت: اشکالاتی در دولت احمدینژاد دیده می شود اما در در عین حال اعتقاد دارم که سفرهای استانی دولت نهم اوج روحیه خدمت در دولت بوده است که به خوبی از آن استفاده شد و حاصل آن نیز این بود که در شهرهای کوچک نزدیک به 90 درصد به احمدینژاد رای دادند.صفارهرندی ادامه داد: در واقع اگر کسی میخواهد رای واقعی مردم را ببیند باید به دیگر استانها به طور مثال جنوب کرمان مراجعه کند، البته قبول دارم که در تهران رای با احمدینژاد نبود که این امر از در و دیوار تهران نیز مشهود است.وزیر فرهنگ در دولت نهم اظهار داشت: البته از سوی دیگر احمدینژاد در برابر بسیاری از دلسوزیهایی که برای او شد با غفلت این دلسوزیها را رد کرده است.برخی از غفلتها رای احمدینژاد در تهران را کم کردوی ادامه داد: البته این غفلتها گریبان او را خواهد گرفت. چنانچه در بخشهایی نیز این غفلتها گریبان او را گرفته و اگر احمدینژاد برخی از این اشتباهات را در مدیریت مسائل مختلف کشور نکرده بود چه بسا رای تهران را نیز داشت.صفار هرندی ادامه داد: بخشی از آرایی که به صندوق برای دیگری ریخته شد با علم به این بود که احمدینژاد نیت خدمت دارد ولی به دلیل برخی اشتباهات به وی رای ندادند که در این عرصه نمونههای متعددی وجود دارد، چنانچه برخی از دوستان و یاران وی نیز به او رای مخالف دادند.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم با اشاره به اینکه تا پیش از دولت نهم موسوی در هیچ برههای آماده حضور برای انتخابات ریاست جمهوری نبود ادامه داد: پس از اقدامات سازنده دولت نهم موسوی اعلام حضور برای انتخابات نمود در حالی که بسیاری از مشارکتیها و مجاهدین انقلاب اصرار بر عدم حضور موسوی داشتند.صفارهرندی در مورد دلایل حضور نیافتن موسوی در انتخابات دورههای پیش ریاست جمهوری، گفت: موسوی بر این باور بود که اکنون دیگر دهه 60 نیست و بسیاری از یاران وی نیز تجدید نظر کرده و از راه امام خارج شدهاند و از سوی دیگر جناح رقیب هم به او اعتماد ندارد.احمدینژاد گفتمان انقلاب اسلامی را زنده کردصفار هرندی ادامه داد: پیش از دولت نهم این نامزد حضور در انتخابات ریاست جمهوری امیدی به کارایی گفتمان انقلاب اسلامی نداشت و تصورش این بود که این گفتمان به پایان رسیده اما در این دوره احساس کرد که اکنون این گفتمان فعال شده و خدمت احمدینژاد با وجود اشتباهات و تمام نقایصی که ممکن است وارد باشد این اثر را داشت که امثال موسوی در نهایت به این نتیجه برسند که گفتمان انقلاب اسلامی هنوز هم اثر دارد.موسوی در چارچوب اعتقاد به ارزشهای انقلاب وارد میدان شدوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم در ادامه سخنان خود اظهار داشت: موسوی در چارچوب ارزشهای انقلاب اسلامی وارد میدان شد اما دو خطی که یکی از آنها خط آمریکایی و دیگر خط افرادی که در جبهه اپوزسیونی آمده بود در یک زمان با یکدیگر تلاقی شد و از سوی دیگر هر دو طرف احساس کردند که از این تلاقی احساس رضایت دارند.وی ادامه داد: یک طرف بر این باور بود که میتواند از این پشتوانه بین المللی برای گرفتن گریبان حکومت ملی و داخلی استفاده و زور خود را زیاد کند و آمریکا هم بر این باور بود که در ایران جای پای اساسی ندارد و برای رسیدن به اهداف خود باید از همین طریق و کسانی که در گفتمان انقلاب اسلامی حرکت و کار میکنند کار را پیش ببرد.موسوی و کروبی در گفتمان آمریکایی وجاهتی ندارندصفارهرندی ادامه داد: در این مقطع هر دو طرف نسبت به این وضعیت راضی شدند اما حیف است که موسوی و کروبی پیشینه و سابقه انقلابی خود را با منافع کسانی گره بزنند که اگر حتی آنان نیز مسلط شوند در برهه نخست امثال موسوی و کروبی را خراب خواهند کرد زیرا آنان در گفتمان آمریکایی وجاهتی نخواند داشت.وی افزود: کروبی و موسوی جریانی را راه انداختند که قادر به مدیریت آن نیستند.صفارهرندی با تاکید بر اینکه در افشاگریهای دهه 60 هاشمی علیه دولت موسوی در نمازجمعهها مطالب مهمی نهفته اظهار داشت: عمده گلایه موسوی از هاشمی در بازنگری قانون اساسی و حذف نخست وزیری بود و این در حالی است که هاشمی در هیچ جایی موسوی را به کار نگرفت. صفار هرندی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح جریانات موجود چپ و راست در کشور در زمان وقوع انقلاب اسلامی نیز پرداخت و با اشاره به اینکه چپهای سیاسی در دهه 60 عمده مدیریت کشور را در اختیار داشتند بیان کرد: شکلدهندگان دولت در آن زمان افراد چپ از موسوی تا بهزاد نبوی و اکثریت افراد وفادار به این تفکر بودند که تفکر آنان به تفکر خط امامی نیز شهرت داشت.صفارهرندی در ادامه سخنان خود به تشریح ویژگیهای این گروه نیز پرداخت و گفت: در حوزه داخلی تفکر این گروه تفکر اسلامی انقلابی بود و این تفکر با جریانهای غیر انقلابی، لیبرالی و در برابر جریانهایی که حاکمیت اسلامی را قبول نداشتند مرزبندی داشت و در صحنه بین المللی نیز تفکر ضد امپریالیستی داشتند چنانچه آمریکا را در زمره مستکبران میشناخت.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم یادآور شد: تفکر خط امامی در دهه 60 در مسائل اقتصادی نیز از مستضعفین حمایت میکرد وبا سرمایهدارانی که یک شبه ثروتمند شده بودند مخالفت داشت.وی همچنین از جمله مصوبات این دوره از مجلس شورای اسلامی را که در واقع دور سوم مجلس نیز بود را تصویب مصوبه روز 13 آبان به نام روز مبارزه با استکبار جهانی (آمریکا) دانست.صفارهرندی ادامه داد: اما پس از پایان جنگ، رحلت امام خمینی(ره) و در آستانه دهه 70 کم کم شاهد تحولات بینالمللی و تفاوت در عملکرد خط امامیهای دهه 60 بودیم چنانچه اوایل سال 68 و دو ماه مانده به پایان عمر مبارک حضرت امام(ره) مسئله عزل قائم مقام رهبری بر روی عدهای تاثیر گذاشت.صفارهرندی همچنین در بخش پرسش و پاسخ در پاسخ به انتقادات وارده به دولت احمدینژاد گفت: انتقاداتی در این عرصه وجود دارد که بخشی از آنها را باید شخصا به ایشان متذکر شوم..وزیر فرهنگ و ارشاد سابق خاطرنشان کرد: اشکالاتی که در بین هواداران اختلاف بیاندازد پذیرفتنی نیست و باید این انتخابها تغییر کند البته ممکن است احمدینژاد هم در این خصوص استدلال خاص خود را داشته باشد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]