تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816482288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عکس : هنر ايراني در بازارهاي جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی:
جام جم آنلاين: اولين نمايشگاه بين المللي توانمنديهاي صادراتي اصناف كه از روز سوم اسفند فعاليت خود را در محل دايمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران آغاز كرده است، فردا سه شنبه ، هفتم اسفند به كار خود پايان مي دهد. در اين نمايشگاه، گروه‌هاي مختلف كالايي در بخش‌هاي طلا و جواهر، فرش دستباف، جاجيم، صنايع دستي، پوشاك، صنايع فلزي، انواع مبلمان و چيني و بلور در فضايي به وسعت 37 هزار متر مربع در 14 سالن محصولات توليدي صادراتي خود را به معرض بازديد عموم گذاشته اند.


هنر در هنر: هنر ايراني واقعا زيبا و ديدني است. اين تابلو، قاليبافي دختران ايراني را به تصوير كشيده است اما به صورت بافته شده يا نقاشي؟!


هدف دولت: دولت مي گويد هدفش حل مشكلات اصناف و انجام اصلاحات، خدمات‌رساني بهتر و موثرتر به مردم است. آيا چنين خواهد شد؟ ما اطمينان داريم.


اگر بتوانيم: مسعود ميركاظمي وزير بازرگاني در مراسم گشايش نمايشگاه‌ گفت: اگر بتوانيم ظرفيت‌ها را پر نموده و پتانسيل‌هاي برتر ايجاد كنيم شاهد كاهش قيمت تمام شده كالا و محصولات و افزايش اشتغال خواهيم بود.


سرپنجه هاي هنر: اين فرشهاي زيبا كه فراروي ماست، سرپنجه هنر زنان تلاشگر ايراني است كه در طول تاريخ با رنج و محنت بسيار، اوج زيبايي و پشتكار بشري را به نمايش گذاشته اند. آنان هنوز هم در روستاها و شهرهاي كوچك اين چنين شور زندگي مي آفرينند.


سنت و مدرنيته: ايرانيها به سنت ديرين خود، به فرش و گليم بهايي بسيار داده و در راه غنا و زيبايي آن، بي وقفه تلاش كردند، اما آيا زاويه نگاه مردم ، همان است؟ براي حفظ اين هنرها، نبايد مغلوب مدرنيته آنهم از نوع غربي آن شد.


تركيب هنرها: مي توان به تركيبي موزون از هنرهاي ايراني و غربي دست يافت. اگر اصرار داريم به مبلمان و شيوه زندگي مغرب زميني ها روي آوريم، دست كم انصاف داشته باشيم،‌ خلاقيت به خرج دهيم و تركيبي هماهنگ و موزون از سنت و مدرنيته را به نمايش بگذاريم. مطمئن باشيد خانه تان زيباتر خواهد شد.


يك تاريخ،‌حرف: اين جاجيمها، فقط فرشي براي ديدن نيست. هر گره آن، صفحه اي از تاريخ ايران و هنر آن را به بينندگان تيزبين نشان مي دهد.


تحولات جديد: وزير بازرگاني گفت: حركت‌هاي خوبي در دولت نهم براي حل مشكلات اصناف آغاز شده كه بخشي از آن به نتيجه رسيده است.


دنياي مبلمان: هنر ايراني فقط پاي در گذشته ندارد، بلكه در عرصه هنر مدرن نيز توانايي خود را با خلق كارهاي شايسته در زمينه هايي همجون مبلمان به نمايش گذاشته است.


سهم اصناف: ميركاظمي در مراسم گشايش نمايشگاه به توان اقتصادي بسيار خوب كشور در بخش‌ اصناف و دارا بودن 17 درصد از سهم توليد ناخالص داخلي، بهره‌برداري از 2 ميليون واحد صنفي، 7000 اتحاديه و تعداد تقريبي 360 مجمع در سطح كشور اشاره كرد و گفت: بخشي از اين واحدها را واحدهاي توليدي با تعداد 700 هزار واحد تشكيل مي‌دهند كه بايد تلاش كنيم تا بازار مناسبي براي آنها، كه سهم عمده‌اي در توسعه اشتغال دارند، ايجاد نماييم.


يافتن بازارهاي جديد: وزير بازرگاني با تاكيد بر اين نكته كه نسبت واحدهاي صنفي به جمعيت كشور نسبت قابل قبولي نيست، بر يافتن بازارهاي جديد براي اين واحدهاي صنفي تاكيد كرد.


افسون هنر: فرش ايراني ، هنري افسونگر است و شايد، از همين رو است كه در كمتر كشوري در دنيا است كه وقتي نام ايران بر زبان مي آيد، ساكنانش به ياد فرشهاي زيباي آن نيفتند.


اجتماع هنرها: فرش ايراني فقط براي نشستن نيست يعني حيف است روي آن نشست. در بسياري از كشورهاي اروپايي، قاليهاي ايران را به جاي انداختن بر كف زمين روي ديوارها مي كوبند تا از ديدن اين همه زيبايي، به خوبي بهره ببرند. واقعا، اينها فرش است يا تابلوي نقاشي؟!


دنياي گليم: فقط قالي نيست كه زيباست، گليمهاي بافته شده با سرپنجه زرين زنان و مردان تلاشگر ايراني نيز افسونگريهاي خود را دارد و مخاطبان خويش را مي جويد.


سجده شكر: وزير بازرگاني وعده داد كه دولت در جهت حل مشكلات اصناف گامهايي موثر برداشته و از ظرفيت‌هاي خالي واحدهاي صنفي توليدي بهره برداري خواهد كرد. اگر چنين شود، واقعا بايد شكرگزار بود





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 400]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن