تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

400 مامور آمریکایی برای حفاظت از هیئت ایرانی

واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: 400 مامور آمریکایی برای حفاظت از هیئت ایرانی حدود ساعت 11:30 ظهر سوار هواپیما شدیم و دوستان هم به تدریج خودشان را رساندند. هواپیمای بوئینگ 707 بود که به صورت تشریفاتی آماده کرده بودند . هیئت همراه حدود 80 نفر از محافظین و خبرنگاران و بعضی از نیروهای نهاد ریاست جمهوری بودند و همراهان آقای دکتر احمدی نژاد از دولت، آقایان دکتر داوودی معاون اول سابق، آقای رحیم مشایی رئیس دفتر ایشان و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، آقای دکتر الهام سخنگوی دولت، آقای هاشمی ثمره مشاور ارشد ریاست جمهوری، آقای دکتر ذبیحی وزیر پیشنهادی به وزارت نیرو بودند. مهر: نماینده مردم تبریز در مجلس که رئیس جمهوری اسلامی ایران را در سفر اخیر به نیویورک همراهی می کرد ، در بیان خاطرات خود به حاشیه ها اشاره و از حال و هوای این سفر 4 روزه و پر مشغله می گوید. متن یادداشت های حجت الاسلام میر تاج الدینی  به این شرح است:   « الحمدلله رب العالمین والصلاه علی رسول الله و آله الطاهرین بقیه الله فی الارضیین با سلام و درود به روح مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی قدس سره و روان پاک شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی و آرزوی توفیق روزافزون برای همه خدمتگزاران نظام اسلامی و سلامتی رهبر فرزانه انقلاب حضور در هیئت همراه رئیس جمهوری آقای دکتر احمدی نژاد برای سفر به نیویورک جهت شرکت در شصت و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فرصتی بود که برایمان پیش آمد.   سعی کردیم در هر فرصت پیش آمده در جهت تبیین مبانی نظام اسلامی و رساندن پیام عزت آفرین ملت بزرگ ایران به جهانیان استفاده کنیم . چون اولین سفر به آمریکا بود طبعا تازگی های زیادی می توانست برای ما داشته باشد و چون بنده یاداشت روزانه در دفتر خاطرات دارم،  تصمیم گرفتم با توجه به اهمیت این سفر به هنگام بازگشت گزارشی به حضور ملت شریفمان تقدیم نمایم . بر این اساس مسائل مهم جلسات و دیدارها و برخوردها و همین طور بازدیدها را به صورت یادداشت روزانه تهیه و تحت عنوان " در نیویورک چه گذشت" به خوانندگان عزیز ارائه می کنم. بی شک با توجه به فشردگی برنامه ها و محدودیت وقت امکان حضور در همه آنها وجود نداشت و آنچه را شخصا حضور داشتم و یا گزارش کامل آن را به دست آوردم در این نوشتار آورده ام. بنابراین گزارش بعضی از جلسات از جمله ملاقات با روسای جمهور سایر کشور در این گزارش نیست و تلاش بر این است آنچه که در حواشی جلسات اتفاق افتاده و ناگفتنی ها و آنچه که برای خوانندگان جذاب و مفید است آورده شود. روز دوشنبه 30/6/88 ( هفته تعطیلی مجلس) برای نماز ظهر به مجلس رفته بودم که بچه های تشریفات مجلس خبر دادند ویزای نیویورک درست شده و فردا ساعت 10:30 باید در فرودگاه پایون جمهوری باشیم. برای سفر به همراه آقای رئیس جمهور برای شرکت در اجلاسیه 64 مجمع عمومی سازمان ملل ، از یک ماه و نیم قبل موضوع مطرح شده بود و برای ویزا اقدام گردیده بود، می گفتند ویزا بعضی از همراهان هنوز نیامده است. از پنج نفر نمایندگان اقلیت های مذهبی، ویزای آقای بت کلیا نماینده محترم آشوریان با مشکل روبرو شده بود و از سایر نمایندگان هم سفر بنده را قطعی می گفتند. ساعت 10 صبح روز سه شنبه به طرف فرودگاه حرکت کردم . دوستانی از حوزه انتخابیه آمده بودند بعضی از مسائل مربوط به حوزه انتخابیه را تا فرودگاه پیگیری کردم، هنگامی که به سالن پایون رسیدم مصاحبه آقای رئیس جمهور آغاز شده بود آقای دکتر ولایتی از طرف بیت رهبری در یک طرف و آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهوری در طرف دیگر نشسته بودند. چند نفر از وزرا و مسئولان از جمله دکتر عباسی وزیر تعاون، آقای بختیاری وزیر دادگستری، دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقای محسن پور سرپرست آموزش و پرورش هم حضور داشتند . بعد از مصاحبه آقای رئیس جمهوری آقای رحیمی گفتند مشکل بقیه نماینده ها هم حل شده تماس بگیرید تا بیایند. بالاخره با عجله و با سختی به آقا فریدون حسنوند نماینده محترم اندیمشک و آقای ارسلان فتحی پور نماینده محترم کلیبر و آقای حمید رسایی  نماینده محترم تهران هم اطلاع داده شد که خودشان را به هیئت برسانند. پرواز 13 ساعته با بوئینگ 707 حدود ساعت 11:30 ظهر سوار هواپیما شدیم و دوستان هم به تدریج خودشان را رساندند. هواپیمای بوئینگ 707 بود که به صورت تشریفاتی آماده کرده بودند . هیئت همراه حدود 80 نفر از محافظین و خبرنگاران و بعضی از نیروهای نهاد ریاست جمهوری بودند و همراهان آقای دکتر احمدی نژاد از دولت، آقایان دکتر داوودی معاون اول سابق، آقای رحیم مشایی رئیس دفتر ایشان و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، آقای دکتر الهام سخنگوی دولت، آقای هاشمی ثمره مشاور ارشد ریاست جمهوری، آقای دکتر ذبیحی وزیر پیشنهادی به وزارت نیرو بودند. از مجلس هم علاوه بر ما 4 نفر، نمایندگان اقلیتهای مذهبی آقایان وارطان (نماینده محترم ارامنه شمال)، روبرت بگلریان ( ارامنه جنوب)، سیامک مره صدق ( کلیمیان)، اسفندیار اختیاری ( زرتشتیان) نیز بودند. هواپیما حدود ساعت 12:35 دقیقه پرواز کرد و نماز ظهر و عصر را به جماعت خواندیم. اولین سفر به آمریکا بود و پرواز مستقیم، مدت پرواز 13 ساعت اعلام شد. اختلاف ساعت ایران با آمریکا 7.5 ساعت است، موقع برگشت مدت پرواز 11 و نیم ساعت و این اختلاف به جهت در مسیر حرکت زمین و باد می باشد. موقع رفتن به جهت غرب و در مسیر حرکت زمین است و خلاف جهت باد پرواز می کنیم و موقع برگشت برعکس آن است.   روز 31 شهریور 88، سوم شوال 1430 و 22 سپتامبر 2009 میلادی به یکی از روزهای طولانی عمرمان تبدیل شد حدود ساعت 12:35 از تهران پرواز کردیم و ساعت 1:15 دقیقه بامداد به وقت تهران در فرودگاه جان اف کندی نیویورک فرود آمدیم که به وقت آمریکا ساعت 6 عصر بود یعنی حدود 12 ساعت و 45 دقیقه در پرواز بودیم. مسیر هواپیما از شمال غرب کشورمان از بالای تبریز عبور کردیم از کشور ترکیه به طرف اروپا و بالای شهر هامبورگ آلمان به طرف اقیانوس اطلس ادامه مسیر دادیم پس از چند ساعتی پرواز بالای اقیانوس به آمریکای شمالی رسیدیم و حدود ساعت 23 به وقت تهران از مرز آمریکای شمالی وارد فضای قاره آمریکا شدیم . سرعت هواپیما بین 830 تا 860 کیلومتر در ساعت بود و در فاصله 11900 متر از زمین پرواز می کرد و سرمای بیرون از هواپیما را 60 درجه زیر صفر نشان می داد. تفالی به قرآن در مسیر پرواز، یک ساعتی با آقای دکتر احمدی نژاد در خصوص موضوعات مختلف صحبت کردیم، می گفتند به هنگام آغاز سفر تفال به قرآن داشتم که آیه شریفه 48 سوره توبه نمایان شد: لَقَدِ ابْتَغَوُاْ الْفِتْنَةَ مِن قَبْلُ وَقَلَّبُواْ لَکَ الأُمُورَ حَتَّى جَاء الْحَقُّ وَظَهَرَ أَمْرُ اللّهِ وَهُمْ کَارِهُونَ ( ترجمه: آنان پیش از این همه در پی فساد و ایجاد اختلاف در میان مومنان بودند و کارها را برای تو وارونه می کردند تا آن که حق پدیدار شد و امر خدا ( این امر) پیروز گشت در حالی که از آن ناخشنود بودند) نشانه خوبی بود. ان شاء الله با توکل بر خدا موفقیت و پیروزی قرین سفر خواهد بود مخصوصا در برابر تبلیغات رسانه های استکباری که همه چیز را وارونه جلوه می دهند. ابتدا در مورد برنامه های نیویورک صحبت کردیم، گفتم ملاقات با اوباما در رسانه ها شایعه شده است؟ گفتند چنین برنامه ای نداریم . قبلا هم هر دو طرف آن را تکذیب کرده اند و در خصوص گفتگو، همیشه مشروط به حصول تغییر اساسی در رفتار آمریکا می دانیم و این سیاست اصولی نظام جمهوری اسلامی است. موضوع بعدی در خصوص ارتباط مناسب بین مجلس و دولت و تعامل سازنده فیمابین آنها بود که تاکید کردم در عرصه های کارشناسی و نشست های مشترک بیشتر نتیجه حاصل می شود، در خصوص وزیران باقیمانده نظرشان بر این بود که هر سه وزیر را طی هفته های آینده یکجا معرفی می کنند . مجری ، پشت پرده مناظره ها را می نویسد  در خصوص افراد مطرح صحبت هایی شد صحبتی از دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به میان آمد می گفتند "فضا را آنچنان سنگین کردند که بعضی از خودی ها هم نسبت به پیروزی در مرحله اول به شک و تردید افتاده بودند و در فکر مرحله دوم بودند . در حالیکه نظرسنجی ها حتی بعضی از نظر سنجی رقبا نیز پیروزی در مرحله اول را نشان می داد ، من به دوستان می گفتم نگران نباشید پیروزی قوی تر از دوره نهم را خواهیم داشت. من به میان مردم می روم و برخورد مردم را در اقصی نقاط کشور از نزدیک می بینم مردم با ما هستند، چون نیازی نمی دیدیم کارهای تبلیغی را دیرتر شروع کردیم . وقتی فضای تبلیغاتی را سنگین کردند ما هم سفرهای تبلیغی را آغاز کردیم . ابتدا از مشهد ، سپس اصفهان و بالاخره تبریز، که این سفرها فضای کشور به خوبی روشن کرد خیلی ها چشم به مناظره ها دوخته بودند. خاطرات پشت پرده مناظره ها زیاد است، مجری مناظره ها کتاب خاطرات مناظره ها را نوشته است و می خواهد منتشر کند." به تبریز و آذربایجان خیلی امید بسته بودند. فضای تبریز در سفر تبلیغی در کل کشور تاثیرگذار بود و پیروزی در تبریز و آذربایجان خیلی مهم بود که مردم تبریز در انتخابات حضوری آگاهانه و پرشور و مشارکت حداکثری داشتند. در مورد بعضی مسائل استان نیز صحبت کردیم . موضوع احداث قطار سریع السیر تبریز - تهران را مطرح کردم و گفتم مردم آذربایجان انتظار دارند در این خصوص توجه ویژه ای داشته باشید. کمیته انجام مراحل مقدماتی و مطالعاتی آن در استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شده است و با بعضی از شرکت های خارجی مذاکراتی را آغاز کرده ایم. ایشان با استقبال با آن برخورد کردند و گفتند قبول دارم و برای تبریز باید بیشتر برسیم باید برای قطار سریع السیر بین تبریز و تهران اقدام شود اینکه چه نوع قطاری باشد؟ باید در مطالعات کارشناسی تعیین شود با اصل احداث قطار سریع السیر موافق هستم. 400 مامور امنیتی آمریکا برای حفاظت از رئیس جمهور ایران ساعت 1 بامداد به نیویورک رسیدیم و دقایقی اطراف شهر در پرواز بودیم دریای پیرامون نیویورک پیدا بود این شهر به صورت جزیره ای است، دمای نیویورک 23 درجه اعلام کردند. نیویورک شهری جنگلی و سرسبز دیده می شد مثل شهرهای اروپا که هیچ جای خشک و خالی در آن دیده نمی شود ، سیاهی و سرسبزی شهر ناشی از درختان جنگلی و فضای سبز که از بالای شهر دیده می شود حتی بیشتر از استانهای شمالی ایران است. بالاخره ساعت 1:15 بامداد به وقت تهران در فرودگاه جان اف کندی نیویورک نشستیم . تمهیدات امنیتی برای ورود هیئت ایرانی بسیار زیاد محسوس بود ، خودروهای نظامی در اطراف فرودگاه و در مسیری که هواپیما تا به پارکینگ برسد به چشم می خورد که عده ای نیروی امینتی دوربین به دست روی خودروهای نظامی یا در باند فرودگاه اطراف را تحت کنترل داشتند. حدود 20 دقیقه داخل هواپیما بودیم تا کارهای تشریفاتی انجام بگیرد و دو نفر از پلیس آمریکا روی پلکان هواپیما آمدند پاسپورتهای افراد را کنترل کردند و همه همراهان پیاده شده و سوار ماشین ها شدند و بعد آقای دکتر احمدی نژاد از هواپیما پایین آمدند. و در حلقه خبرنگاران و فیلم برداران و عکاسان و تعدادی از اعضای استقبال کننده از طرف نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل قرار گرفتند و لحظه ورود ایشان ثبت و گزارش نمودند. سپس آقای رئیس جمهور نیز سوار خودرو تشریفاتی شدند که با دو خودرو نظامی اسکوت می شد و دو خودروی پلیس هم همراه کاروان که حدود 20 خودرو می شد، حرکت می کردند مسیر فرودگاه تا هتل، مسیر طولانی و خیابانهای نیویورک خیلی شلوغ بود ، چهار راه ها را پلیس راه برای عبور کاروان ایرانی می بستند و بلافاصله ترافیک سنگین پشت چراغ قرمز به وجود می آمد در مسیر یک هلی کوپتر کاروان را اسکورت می کرد از زیر هر پلی که رد می شدیم روی پل مامور امنیتی ایستاده بود . سفیر دائمی ایران در سازمان ملل آقای دکتر خزائی می گفت دومین سطح امنیتی در میان هیئت خارجی برای رئیس جمهوری ایران تدارک دیده اند . حدود 400 نفر مامور امنیتی در کل سفر در هتل و بیرون از هتل در رفت و آمدها، امنیت هیئت ایرانی را به عهده گرفته بودند. هتل اینتر کنتیننتال در خیابان 48 نیویورک محل استقرار هیئت ایرانی بود. در این هتل 7 رئیس جمهور دیگر نیز مستقر بودند البته برای هیئت ایرانی قبلا هتل دیگری را رزو کرده بودند که در اثر فشار عوامل صهیونیستی صاحب هتل آن را لغو کرده بود و چند روز قبل از سفر این هتل را آماده کرده بودند و دیدارهای مختلف در سالن های همکف آن برگزار می شد. اتاقهای ما در طبقه ششم بود که آقای رئیس جمهور نیز در این طبقه استقرار داشت. هم در ورود به هتل افراد را کنترل می کردند و هم در ورود به طبقه ششم، افرادی که کارت شناسایی داشتند مانع می شدند، گروه تدارکات هم برای هیئت از طرف نهاد ریاست جمهوری و نمایندگی دائمی در نظر گرفته شده بود و غذای هیئت ایرانی توسط آنها تهیه و بین اتاقها توزیع می شد و صبحانه نیز در غذاخوری هتل بود. پس از استقرار در هتل، وقت نماز مغرب رسیده بود نماز را خواندیم و به اولین برنامه که مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس در طبقه سوم هتل بود رفتیم.

این صفحه را در گوگل محبوب کنید

پربازدیدترینها
طراحی وب>

صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید