تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820945660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آیت‌الله العظمی سبحانی: حوزه علمیه، جهان را با نور قرآن روشن کند


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: آیت‌الله العظمی سبحانی: حوزه علمیه، جهان را با نور قرآن روشن کند
آيت‌الله العظمي سبحاني: حوزه علميه، جهان را با نور قرآن روشن کند
نیازمند برداشتن قدم‌های بزرگی در زمینه تفسیر قرآن هستیم و حوزه‌‌های علمیه و عاشقان قرآن باید نگاه ویژه‌ای به تفسیر داشته باشند.  به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان در مراسم افتتاحیه پژوهشکده قرآنی علامه طباطبایی اظهار داشتند:حوزه علمیه باید برای تفسیر قرآن اهمیت بیشتری قایل شود و جهان را به نور قرآن روشن کند.استاد حوزه علمیه قم ادامه دادند: در حوزه‌ علمیه باید دو نوع تفسیر موضوعی و تربیتی رواج یابد تا طلاب علاوه بر تفسیر آیه به آیه و سوره به سوره از تفسیر موضوعی قرآن نیز بهره‌مند شوند.ایشان قرآن را معجزه جاودان دانستند و تصریح کردند: آیین جاودان، قهراً معجزه جاودان می‌خواهد و آیینی که تا روز قیامت ادامه دارد باید در هر زمان، برهان خود را همراه داشته باشد لذا پیامبر اکرم (ص)  بر اعجاز قرآن تکیه بیشتری نسبت به سایر اعجاز داشتند.حضرت آیت‌الله سبحانی افزودند: از آنجایی که این معجزه ابدی است، مرور زمان هرگز آن را کم‌رنگ نخواهد کرد.ایشان اظهار داشتند: حقایق قرآن کریم نیازمند بیان پیامبر و ائمه معصومین (ع)  است و در کنار این بیان، تعقل بیشتری لازم است.حضرت آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کردند: نمی‌توان عقل را از مسیر تفسیر جدا کرد و جدا کردن آن باعث نرسیدن به مقصد می‌شود.ایشان گفتند: فهم قرآن بر همین دو پایه بیان الهی توسط پیامبر و ائمه اطهار و تعقل بشری استوار است.استاد حوزه علمیه قم افزودند: برخی آیات قرآن، توسط روایات ائمه (ع)  تفسیر شده است که این تفاسیر،  گاهی تعلیمی و گاهی تعبدی است یعنی زمانی امام (ع) به عنوان انسان معصوم تفسیر کرده‌اند که آن تفسیر تعبدی است و گاهی امام معصوم (ع) به صورت تعلیمی و با استفاده از شواهد موجود تفسیر کرده‌اند که در این گونه تفاسیر، تعقل و نظر دیگران منعی ندارد.ایشان ادامه دادند: گاهی زمان، بیانگر و مبین برخی مجملات قرآن است و آنها را تفسیر می‌کند. 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن