تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816824880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قبری به نام انسان


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: قبری به نام انسان 
انسان مقبور
" قبر "، در لغت به معناى غلاف است، چنانكه شاعرى گفته: " خط بها قبرا لابیض ماجد " قبر دنیوى مادى، معروف و معلوم است، و بدن مادى دنیوى نیز نوعى قبر مى باشد. همچنین بدن صورى برزخى نیز قبر بوده، غبارهاى شواغل ضاغطه(کدورتها و تیرگیها) نفس نیز خود، قبرى هستند. همین طور صور تجسم اعمال كه در عالم برزخ، بر روح محیطند در این نشات، قبور، متشابه اند و در آخرت، متخالف. متشابه را دو معناست :یكى قبور خاكى، كه انسان من حیث هو انسان در آن مقبور نیست؛ اگر چه امكان اشراف بعضى از نفوس كامله را بر كسى كه در آن مقبور است نمى توان انكار كرد، و اطلاق قبر بر این حفره از باب توسع در تعبیر مى باشد.معناى دوم آن كه، آنها متشابهند به این معنى كه افراد انسان، نوعى واحد است و آن قبور، در صدق معناى انسان بر آنها از جهت صورت، متماثلند. خداوند سبحان مى فرماید: " و ما انت بمسمع من فى القبور (1) " قبر حقیقى انسان، خارج از او نیست؛ بلكه داراى مراتبى است.پس در این نشات، افراد متشابه اند و در آخرت داراى انواعى متخالف. از این روست كه قبرى، روضه اى از ریاض بهشت است و قبرى دیگر، حفره اى از حفره هاى دوزخ: " و اذا القبور بعثرت (2)پی نوشت ها: 1- فاطر / 222- انفطار / 4 منبع: حسن زاده آملی، حسن، عیون مسائل نفس و شرح آن، ج 1، ص 44تنظیم برای تبیان: شکوری_گروه دین و اندیشه





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 342]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن