واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: t=21085">تصاوير متحرك در FLASH MX Salar 27 مهر 1383, 23:17FLASH MX يكي از ابزارهاي توليد تصاوير متحرك است و اينجا كمي در رابطه با آن توضيح مي دهيم البته انتظار نداشته باشيد همه چيز را به طور كامل در اين مبحث بگنجانيم. ساده ترين حركتي كه مي خواهيم در آن ايجاد كنيم حركت ساده يك شي است پس در ابتدا شكل يا نوشته يا يكي از حروف الفبا را روي stage خود مي گذاريم چند frame آن طرف تر ، البته در همان لايه ، از منوبار بالاي صفحه ، منوي edit را پيدا مي كنيم و لغت insert key frame را كليك مي كنيم ، مي شود به جاي اين كار از بين كليدهاي F1 تا F10 از F6 استفاده كرد بعد از اين (در صورت دلخواه در كادر Properties مربوط به اولين keyframe در جعبه كركره اي Cw را انتخاب مي كنيم شي ما در جهت عقربه ساعت حركت مي كند و چنانچه در اين كادر ccw را انتخاب كنيم در خلاف جهت ساعت حركت مي كند) در همين جا سمت راست mouse را كليك مي كنيم creat motion را برمي گزينيم حالا گزينه test movie را از نوار منوي بالاي صفحه را كليك مي كنيم و اجراي كار خود را مي بينيم (يا اگر نخواستيم روي Ctrl + enter/stage را با هم مي گيريم اين به معني test movie است) حالا فقط يك تصوير ايستا مي بينيم چون در جايي كه فريم كليدي ايجاد كرديم شكل خود را هيچ تغييري نداده بوديم. پس در جايي كه از F6 استفاده مي كنيم براي ايجاد انيميشن ، يك تغيير بوجود مي آوريم. (مثلا ابعاد شكل را بزرگتر مي كنيم يا فقط position مربوط به شي را تغيير مي دهيم) حالا اجراي ما يك شي متحرك خواهد بود چنانچه بخواهيم مثلا حركت يك آدم را به نمايش بگذاريم ، مي توانيم هر تغييري كه در يك فريم ايجاد مي كنيم در فريم هاي بعد كپي كرده علاوه بر اين مثلا در موقعيت پاي آدم تغييرات ديگري هم مي توانيم اعمال كنيم براي اين كار حتما از كادر onion skin outlines كه در پايين timeline هست استفاده كرده و روي آن مي توانيم كليك كنيم حالا تا وقتي داخل فريم خالي ، فريمي كليدي را درج مي كنيم در حقيقت شكل موجود در فريم قبلي در داخل فريم فعلي كپي مي شود. نكته ديگر component است كه چنانچه روي صفحه نمي بينيد از طريق منوي window گزينه component را برمي گزينيم در اينجا ما toolsهايي شبيه toolsهاي صفحه استاندارد درون delphi و همين طور toolsهاي visual basic و Java builder و داريم و مي توانيم خودمان هر شيئ را به component مبدل كنيم ما عناصر موجود روي صفحه را به سه حالت movieو graphicو و دكمه تبديل مي كنيم براي اين مطالب از پنجره زير منوهاي داخل صفحه (يعني زير منوي insert) بعد از انتخاب شيئ ، option مربوط به Convert to symbol (كليد اف 8) را فشار مي دهيم فرق زيادي بين حالت Movie clip و graphic و نيست چرا كه چنانچه هر graphic را درون Loop بگذاريم فيلم مي شود. jamejamdaily.com a Truth Seeking 28 مهر 1383, 12:22تشكر سالارجان. براي شروع متحرك سازي در Flash MX مقاله خيلي خوبي هست. ققنوس 28 مهر 1383, 12:59خوب بود ولي من نفهميدم اين آموزش بود يا توضيح؟؟؟ آخه شما از هر بحث يه تيكه تو كارت گذاشتي. و در ضمن آموزش بدون تصوير ناقصه. لطفا بعد از اين تصوير هم بذار البته تصاويرتو تو خود فلش بسازي بهتره. Salar 29 مهر 1383, 23:09خوب بود ولي من نفهميدم اين آموزش بود يا توضيح؟؟؟ آخه شما از هر بحث يه تيكه تو كارت گذاشتي. و در ضمن آموزش بدون تصوير ناقصه. لطفا بعد از اين تصوير هم بذار البته تصاويرتو تو خود فلش بسازي بهتره.این یه توضیح مختصری در مورد متحرك سازي در Flash MX بود. مشکلی هست؟؟؟ ققنوس 01 آبان 1383, 22:48نه فقط اگه تونستي متحرك سازي با اكشن رو هم توضيح بده!!!!
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2832]