تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798959013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حكمت و سياست صدرايي در شماره جديد پگاه حوزه


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: حكمت و سياست صدرايي در شماره جديد پگاه حوزه 
حكمت و سياست صدرايي ،در شماره، جديد، پگاه حوزه
 شماره جديد ماهنامه پگاه حوزه با نگاه ويژه به حكمت و سياست صدرايي از سوي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم منتشر شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، دويست ‌و چهل‌ و هفتمين شماره ماهنامه پگاه حوزه از سوي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم منتشر شد. معرفت شناسى زن و نوآورى، سياست خارجى، قدرت نرم و بازنمايى بيگانه، حكمت صدرايى و سياست متعاليه در نشستي با حضرت آيت الله جوادي آملي، حكمت متعاليه و هويت جامعه، امام شناسى ملاصدرا؛ بررسي امامت در آثار صدرالمتالهين و حكمت متعاليه، سياست صدرايى از سه منظر در نشستي با حجت الاسلام داوود مهدوي زادگان، امتداد عاشورا در شبه قاره هند و خاورميانه، امتداد عاشورا در آمريكا و اروپا، جهان اسلام در يك نگاه و هولوكاست غزه در دسامبر سياه از مطالب منتشر شده در اين شماره پگاه حوزه است. در بخشي از مقاله «معرفت شناسى زن و نوآورى» نويسنده با بيان اين كه زن شريك جنسي و عاطفي مرد است، آورده است: «فهم معرفتي زن، فهم معرفتي نيمي از جوامع انساني است و معرفت شناسي زن بدون معرفت شناسي مرد ممكن نيست. چون تا بوده زن و مرد با هم بوده‌اند و ذهن و معرفت و تفكر زن با مرد شكل گرفته و بر عكس. پس معرفت‌شناسي زن بدون معرفت شناسي مرد ممكن نيست.» نويسنده اين مقاله در ادامه با اشاره به اين كه انسان‌ها در شهرها كه زندگي مي‌كنند تكثرها و كثرتها را نظاره گرند، به همين دليل شرك آلود مي شوند (از بعد معرفتي) و سپس در اين فضاي شرك آلود به گناه مي پردازند. پس در شهرها فضاي شرك آلود با اعمال گناه آميز همراه مي شود سپس همه اينها را در بت هاي خود و معابدشان تجلي مي‌دهند، همه اينها را از سوژه شدن انسان يا «تكيه مطلق بر عقل خود بنياد» در تمدن‌ها بر اثر حاكم شدن جنسيت زن يا مرد مي‌داند و مي‌افزايد: « سوژه گرايي فلسفه يونان به همجنس گرايي كشانده شد(تاريخ آكادمي يونان در نگاشته هاي تاريخي، شاهد بر اين كلام است) به همين دليل فلسفه غربي را ضد زن دانسته اند (برعكس عرفان شرقي كلما زاد في الايمان زاد في حب النساء) كه اختلال در روابط اجتماعي در سطح كلان تمدني را سبب شده است. زن مكمل مرد در اجتماع مي‌باشد نه متضاد با او و شايد اين نكته را در نهضت كربلا بايستي ديد، جنگ مردانه و نقش معناسازي و تبليغي زنانه پس از آن.» در بخشي از مقاله « حكمت متعاليه و هويت جامعه » آمده است: «مفهوم جامعه، اولاً و بالذات بر روابط ميان افراد اطلاق مي‌شود و ثانياً و بالعرض بر مجموعه افراد. اما عليرغم وجود واقعي روابط در سطح خرد، وجود واقعي جامعه در سطح كلان با مشكل هستي شناختي مواجه است. جامعه در سطح كلان حاصل تركيب پيچيده اي از روابط سطح خرد، به صورت يك شبكه در هم تنيده است. اگر نتوان وحدتي واقعي در اين شبكه روابط افراد جامعه كشف كرد، بايد وجود اين شبكه اعتباري باشد و در نتيجه وجود جامعه نيز اعتباري مي‌گردد؛ حداكثر ميتوان گفت جامعه تركيب صناعي افراد است. شبكه روابط به وحدت واقعي، وجود واقعي دارد؛ نظير يك مثلث، مربع، يا هر چند ضلعي ديگر، كه حاصل شبكه حاصل از وضع دو به دو در ميان سه، چهار يا چند نقطه است. اين شكل واقعاً هست و سخن از محيط و مساحت آن سخن از واقعيت است. در شبكه روابط جامعه سه فردي نيز روابطي مانند داوري يا تباني يا غيبت، شبكه اي واقعي‌اند كه به وجود واحد موجودند و هويت جديدي يافته‌اند. كثرت افراد جامعه اين شبكه را پيچيده مي‌كند و موجب پيدايش هويت جديد براي اين شبكه روابط مي‌شود.»پگاه حوزه به صاحب امتيازي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، مدير مسوولي و سردبيري سيد عباس صالحي به صورت دو هفته نامه منتشر مي‌شود. علاقه‌مندان مي‌توانند براي تهيه اين نشريه با شماره تلفن 7832952 -0251 تماس بگيرند يا به نشاني اينترنتي www.pegahhowzeh.com مراجعه كنند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن