تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827790568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش ساختن آبشار با استفاده از particle systems -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: t=9667">آموزش ساختن آبشار با استفاده از particle systems Omid 605 05 ارديبهشت 1383, 09:24سلام،شايد با particle systems آشنايي دارين يا شايد هم تا حالا نشنيده بودين! بهرحال در اين قسمت آموزش مقدماتي و مختصري در اين مورد و به كار گرفتن space warps خواهيم داشت،همان طور كه از نامparticle systems مشخصه هر چيز ذره اي كه قراره حركت كنه مثل آب،دود،برف و...رو ميشه باهاش ساخت.اين مطالب براي هر كسي كه با particle systems نا آشناست ميتونه مفيد باشه. در انتها يك آبشار كوچك و بانمك! خواهيم داشت.(در اين آموزش سعي بر ايجاد كاري photorealistic نخواهيم داشت و فقط مقدمه اي براي كار با سيستم ذرات خواهيم داشت،هر چند كه با همين سيستم ميتوان تصاويري واقعي و خيره كننده! ساخت.) نكته:اين تمرين در 3dsmax5 انجام شده ولي در ورژن 3و4و6 نيز قابل اجراست. مطالبي كه در اين قسمت به آنها خواهيم پرداخت: >>ايجاد يكspray براي منبع آبشار >>ايجاد جاذبه زمين با استفاده از gravity >>ايجاد يكdeflector به عنوان سطحي كه با آب برخورد ميكند سطح: مبتدي زمان براي براي انجام تمرين: 5دقيقه خوب صفحه ي شما خالي و آماده ي كار است: ـــ ايجاد منبع آبشار: در cammand panel ودر قسمت creat روي standard كليك كنيد در منوي باز شده particle systems را انتخاب كنيد و(بعد از اينكه نگاهي به دور و بر انداختين!) روي spray كليك كنيد. حالا 3dmax آماده ي ايجاد spray است پس منتظرش نميذاريم و با درگ كردن(يا همون گرفتن و ول نكردن!) اسپري رو ايجاد ميكنيم. در صورت لزوم اسپري رو بچرخونين(rotate>>>>كليد ميانبر:E) حالا به ستون modify برويد(درcommand panel) مشخصات جسم انتخاب شده به نمايش در ميايد،(با اين تنظيمات كمي ور برين تا قلق كار دستتون بياد).من براي يك منبع آبشار كوچك طول 500 و عرض 20 رو انتخاب ميكنم.در قسمت life(عمر ذره ها)عدد 100 را وارد كنيد،چون ميخواهيم ذره هاي آب ما تا آخر انيميشن زنده بمانند!و تعداد ذره ها رو (كه در بالاترين قسمت قرار دارن) از 100 به 500 يل 1000 تغيير بدين،اين كار باعث ميشه هم در پنجرهامون ذرات بيشتري ببينيم و هم موقع رندر بيشتر بشن. حالا اگه variation(آشفتگي) رو هم يه ذره تغيير دادين ايرادي نداره. حالا playرو بزنيد!! :lol: اميدويرم ذراتي رو كه بطور مستقيم حركت ميكنن ديده باشين. پنجره ي perspective رو كمي بچرخونين تا در وضعيت متقاعد كننده اي قرار بگيرين نكته:سريعترين راه alt+mmb است يعني در حالتي كه Altرو نگه داشتين دكمه ي وسط موس رو بگيرين و حركت بدين. ـــ ايجاد نيروي جاذبه ي زمين: در cammand panel به قسمت space warps برويد. gravity(جاذبه) را انتخاب و ترجيحا در پنجره ي تاپ ايجاد كنيد.دقت كنيد كه محل يا حركتش در طول انيميشن هيچ تاثيري ندارد و فقط جهت جاذبه مهم است،پس من اونو روي آبشار و جهتش رو رو به پايين تنظيم ميكنم. در ستون modify پارامترهاي gravity ظاهر ميشوند.strength را روي 9.8 قرار دهيد تا شدت جاذبه مثل زمين باشد. اگر play را بزنيد هيچ تغييري در مسير آبشار نخواهيد ديد ! :?: چون هنوز جاذبه اعمال نشده. براي اعمال آن: درست در سمت چپ quick select (همون علامت موس خودمون) Bind to space warps رو انتخاب كنيد (اين ابزار هميشه براي اعمال تارهاي فضايي استفاده ميشه)،روي جاذبه كليك كنيد و در حالي كه دكمه را نگه داشته ايد روي spray بياييد و موس رو ول كنيد. اگر مطمئن نشديد چند بار! اين كارو تكرار كنيد. حالا play رو بزنيد :wink: خوب بايد قطرات آب به پايين سرازير شوند. ـــصخره اي كه در راه آبشار قرار دارد: در قسمت space warps روي forces كليك كرده و اونو به deflectors تغيير بدين.deflector رو انتخاب و صفحه اي رو در نماي تاپ ايجاد كنيد. صفحه را در مسير آبشار قرار دهيد و طول و عرضش را در ستون modify به دلخوته تغيير دهيد و براي اينكه ذرات برخورد كننده زياد نپرن bounces (جهشها)رو از 1 به يك يا دودهم كاهش بدين. حالا عمليات Bind to space warps رو براي اين سطح deflector تكرار كنيد(deflctor به spray). تنظيمات بعدي بر عهده ي شماست!كه آبشار رو هر جور كه دوست داشتين بسازين. اين فقط بخشي از تواناييهاي particle systems بود و اميدوارم جرقه اي براي كار كردن بيشتر با اين بخش دوست داشتني رو ايجاد كرده باشم. در max6 تواناييهاي خارق العده ي particle flow جذابيت اين بخش رو بيشتر كرده كه اگه فرصت بشه و البته كسي بياد و اينارو بخونه! توضيحاتي رو در اين زمينه عرض خواهم كرد. موفق باشيد منتظر نظرهاي شما هستم. اميد عليون (در حالت خسته و خواب آلود) Omid 605 05 ارديبهشت 1383, 11:41در ضمن حتما space warp هاي ديگرو امتحان كنين، مثلا به همين آبشار ميشه باد اضافه كرد يا اصلا منفجرش كرد!!! اميدوارم قابل استفاده باشه. با تشكر Saeid Taheri 05 ارديبهشت 1383, 13:17اميد جان آقا مرسي خيلي توپ بود ...! ميرم امتحان كنم . موفق باشي ... Omid 605 05 ارديبهشت 1383, 17:55متشكرم،اگه مورد توجه دوستان قرار بگيره،چند تا آموزشم در مورد مدلينگ و انيميشن حرفه اي مينويسم. Omid 605 06 ارديبهشت 1383, 07:00آموزش حركت اجسام بصورت موجي تا چند ساعت ديگر! فعلا Saeid Taheri 07 ارديبهشت 1383, 00:54آموزش حركت اجسام بصورت موجي تا چند ساعت ديگر! فعلامرسي اميد جان ! آقا ادمه بده لطفا ... موفق باشي . Last Samurai 08 ارديبهشت 1383, 00:38مقالاتت خيلي باحال هستن.باز هم ادامه بده. استفاده ميكنيم. ممنون. محمد. samira 2004 11 ارديبهشت 1383, 18:13سلام از آموزش خوبتون ممنونم .مي شه لطف كنيد و بگيد چطور به particle system كه اينجا آبشار مي شه material داد؟من هر كار كردم نتپنستم به آبشار ماده بدم :wink: قبلا ممنون aghahamidgol2 11 ارديبهشت 1383, 19:26سلام رفیق من خیلی تازه کار هستم در تری دی مکس و ورژن 5 را دارم من موقع انجام این کاری که گفتی موفق به ساخت شدم ولی آب به صخره می خورد بر می گشت بالا نمی دونم چرا؟ از وقتی اینجوری شد که لینک کردم صخره را به منبع آب مشکل بعدی اینکه من میخواهم این شرح را رندر کنم اما صفحه سیاه می آید و فهمیدم چرا اما راه حلی براش ندارم می شه بیشتر توضیح بدی و مقالات را جوری بنویس که در آخر یک بازده زیبا داشته باشیم تا دلمان خوش بشه یه چیزی ساختیم با تری دی مکس منتظر جوابت هستم راستی می تونم آموزشهات را با در سایتم قرار دهم؟ با نام خودت؟ ممنون موفق باشید Omid 605 11 ارديبهشت 1383, 23:35سلام خدمت شما در جواب خانمsamira 2004 بايد بگم شما براي رندر بهتر بايد ذره هاتونو بزرگتر كنين مثلا من روي عدد 15 تنظيم كردم. و در واقع هر متريالي رو ميشه به ذره ها بدين ولي بخاطر كوچيك بودنشون ديده نميشن و با بزرگ كردنشان حتما حل ميشه البته اگه فرصت شد براي همين مورد و اينكه يه متريال خوب و شبيه آب به پارتيكل سيستم بديم يه مقاله مينويسم. و در مورد آقا حميد گل! جواب سوال اولتون رو توي متن دادم! يعني در پارامترهاي deflector مقدار bounces رو از 1به 0.1 يا0.2 كم كنيد. وسوال دومتون رو چند سطر بالاتر توضيح دادم : در پارامترهاي spray مقدار ضخامت ذره ها رو افزايش بدين و رنگشم روشنتر كنين. و در مورد بعدي كاملا با شما موافقم،يعني سعي ميكنم كه موقع رندر جواب قابل قبولي بگيرين. و من هيچ مانعي براي استفاده از اين منبع در جاي ديگه نميبينم حالا اگه اسممونم نوشتي ممنون ميشيم. قربان شما اميد عليون samira 2004 12 ارديبهشت 1383, 10:49ممنون از توضيحتون.امتحان ميكنم. samira 2004 12 ارديبهشت 1383, 11:12يادم رفت بگم اگه در مورد اون موضو هم مقاله بدين خيلي خوب ميشه بازم ممنون Omid 605 12 ارديبهشت 1383, 15:14متشكرم.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن