تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816253511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمار خواندنی از کتابچه خبرساز مجلس هشتم


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: آمار خواندنی از کتابچه خبرساز مجلس هشتم در مجلس هشتم دو نماینده با نام "علی مطهری" نمایندگان تهران و شبستر و دو نماینده با نام "احمدرضا دستغیب" هردو "نماینده شیراز" حضور دارند و دستغیب های شیرازی اتفاقا باهم فامیل هم هستند و در مجلس با نام پدر تمییز داده می شوند. عصرایران- کتابچه نمایندگان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در حالی منتشر شد که تنها چند هفته به پایان نخستین سال فعالیت نمایندگان مجلس هشتم باقی مانده است. به گزارش عصرایران طولانی شدن انتشار این کتاب حاشیه هایی را بوجود اورده بود تا جایی که روزنامه ایران ارگان رسمی دولت علت وقفه در انتشار ان را صحیح نبودن اطلاعات ارائه شده از سوی برخی نمایندگان(از جمله درباره مدرک تحصیلی شان) عنوان کرده بود. *احمد ناطق نوری نماینده نور و برادر بزرگتر تر علی اکبر ناطق نوری به جز در دوره دوم مجلس در7 دوره دیگر مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حضور داشته و از این جهت رکورد دار است. *بر اساس آمار های کتابچه مجلس تنها یک نماینده بیش از 95 درصد آرای حوزخ انتخابیه اش را به خود اختصاص داده و 116 نماینده زیر 35 درصد آرا را کسب کرده اند. *در مقایسه کتابچه مجلس هشتم با کتابچه مجلس هفتم این نکته مشهود است که تعدادی از نمایندگان دوره هشتم که در دوره هفتم نیز حضور داشته اند در دوره جدید اعلام کرده اند که مدارک تحصیلی بالاتری دارند که نشان می دهد همزمان با انجام وظایف نمایندگی به ادامه تحصیل نیز پرداخته اند.  * 5 نماینده مجلس هشتم فوق دیپلم دارند و 69 نماینده مدرک خود را لیسانس، 89نفر کارشناسی ارشد و 80 نماینده هم دکتری اعلام کرده اند. *از میان نمایندگان روحانی دوره هشتم 12 نماینده در مقطع سطح، 27 نماینده در مقطع خارج فقه هستند و  5 نماینده هم اجتهاد دارند. *11 نماینده شخصی دوره هشتم تحصیلات حوزوی دارند. *درخصوص تحصیلات غیر حوزوی روحانیون مجلس نیز باید گفت که یک روحانی دیپلم ، 5 روحانی کارشناسی ، 8 نماینده روحانی کارشناسی ارشد و 4 روحانی مجلس نیز مدرک دکتری دارند.   *از مجموع نمایندگان مجلس هشتم 44 نماینده روحانی و 241 نماینده شخصی هستند.  *استان تهران با 38نماینده بیشترین تعداد نماینده را دارد و استان های آذربایجان شرقی و اصفهان با 19نماینده در رده های بعدی هستند.*استان های قم، ایلام و کهکیلویه و بویر احمد با 3 نماینده کمترین تعداد نماینده را دارند. *152 نماینده مجلس هشتم در دوره های قبل نماینده نبوده اند.*108 نماینده مجلس هشتم در مجلس هفتم حضور داشته اند.*37 نماینده مجلس ششم در مجلس هشتم نیز نماینده هستند.*4نماینده مجلس هشتم از اولین دوره مجلس شورای اسلامی به یادگار مانده اند. *اقلیت های مذهبی شامل کلیمیان، آشوریان،مسیحیان شمال و مسیحیان جنوب و زرتشتیان در مجلس ایران 5نماینده دارند.*نکته دیگر اینکه سید علی طاهری نماینده گرگان و علی لاریجانی نماینده قم دو نماینده ای هستند که متولد ایران نیستند و در نجف تولد یافته اند.  *همچنین 277 نفر از نمایندگان دوره هشتم مرد و 8 نفر نیز زن هستند.    

    *از نظر سن و سال نیز 4نماینده بین 31 تا 36 سال، 4نماینده بین71 تا 75 سال، 77 نماینده بین 46 تا 50 سال دارند. محمد تقی رهبر نماینده اصفهان با 74 سال سن پیرترین و احمد رضا دستغیب نماینده شیراز فرزند علی اصغر با 33 سال سن جوانترین نماینده دوره هشتم هستند. *در مجلس هشتم دو نماینده با نام "علی مطهری" نمایندگان تهران و شبستر و دو نماینده با نام "احمدرضا دستغیب" هردو "نماینده شیراز" حضور دارند و دستغیب های شیرازی اتفاقا باهم فامیل هم هستند و در مجلس با نام پدر تمییز داده می شوند. *همچنین در مجلس هشتم یک زوج نماینده حضور دارند حسن کامران و نیره اخوان نمایندگان اصفهان. *موضوع دیگر این است یکی از نمایندگان روحانی مجلس شغل قبل از نمایندگی را روحانی بودن عنوان کرده و یکی دیگر از نمایندگان شغل خود را بازنشسته یاد کرده است. *در مجلس هشتم لاریجانی ، پزشکیان، توکلی ،غفوری فرد و مرندی نمایندگانی هستند که سابقه تصدی وزارت داشته اند. *فرزندان شهید مطهری، و شهید مفتح و برادر شهید باهنر در مجلس هشتم به عنوان نماینده حضور دارند.*محمد حسین حیدریان نماینده سنقر تنها یک ماه بعد از آغاز کار مجلس هشتم بر اثر بیماری درگذشت .مردم این شهر تاکنون نماینده ندارند.   *هم اکنون مجلس هشتم با داشتن 285 نماینده، 6نماینده کسری دارد که قرار است نمایندگان قوچان، دشتستان، سنقر،لردگان ،میاندواب و ورزقان در انتخابات میان دوره ای مجلس انتخاب شوند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن