تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 26 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799889820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گاندو تمساحی بومی برای کودکان ایرانی+عکس


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: آخرین نیوز: باید آهسته قدم برداری تا مامور تو را نبیند.به سمت فلش حرکت کن و با مخفی کردن، خودت را به محل برسان تا مامور را بترسانی.     به گزارش برنا، باید آهسته قدم برداری تا مامور تو را نبیند.به سمت فلش حرکت کن و با مخفی کردن، خودت را به محل برسان تا مامور را بترسانی.این قسمتی از بازی کامپیوتری گاندو است که مهدی خداشناس و دوستان جوانش آن را با امکانات کم و امید بسیار به ایرانی پرافتخار و به شکل سه بعدی ساخته اند. این بازی کاملا بومی سازی شده و سازندگان آن سعی و تلاش بسیاری داشته اند تا بهترین کیفیت، تنوع و آرامش و جذابیت را برای کودکان ایرانی به همراه داشته باشد.در موسسه فرهنگی و هنری پاسارگاد، جوانانی با شور و شوق در حال ساخت بازیهای رایانه ای هستند تا بتوانند با بازی های کامپیوتری غربی و اروپایی رقابت کنند و از اثرات مخرب آن جلوگیری نمایند.یکی از بازیهای رایانه ای ساخته شده توسط این جوانان بازی رایانه ای سه بعدی "گاندو" است که تیم 16 نفری متشکل از صداگذاران، گرافیست ها، طراحان و برنامه نویسان با تلاش های شبانه روزی خود توانستند آنرا در مدت 15 ماه بسازند و در جشنواره الکامپ و نرم افزار رتبه اول را در بخش کودکان کسب کنند.برای ساخت این بازی رایانه ای بیش از 300 طرح بر روی کاغذ پیاده شده و سپس با طراحی کامپیوتری پس از طی مراحل دشواری تکمیل شده است.مدیرعامل جوان و خلاق موسسه هنر سه بعدی پاسارگاد، مهدی خداشناس، سی سال سن دارد و مجرد است. از سال 1379 به همراه دوستانش ساخت و طراحی بازی های رایانه ای را شروع کرده؛ رشته تحصیلی اش کارشناسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه آزاد است.

چطور شد به کارهای سه بعدی علاقه مند شدید؟قبل از ورود به دانشگاه و در دوران دبیرستان علاقه و کشش خاصی نسبت به کارهای سه بعدی داشتم. این مساله موجب شد گرایش زیادی به این عرصه پیدا کنم و 10 سال  در این رشته فعالیت کنم. خودت چند ساعت در روز بازی می کنی؟تیمی داریم که وقتشان مختص به بازی کردن و تهیه گزارش و مستندات است و شاید نیم ساعت در روز -به علت کارها و وظایفم در طول روز- بازی کنم. بیشتر وقتم مربوط به تولید است.در این مدت چند محصول ساخته اید؟دهکده خوشبختی برای کودکان، مامور ویژه، کارآگاه تیز بین و چند بازی که در حال تولید است و نمی توانم از آنها نام ببرم.آخرین محصول تولیدی گاندو است و گرافیک آن بالاتر از دیگر بازی ها است.درباره بازی گاندو توضیح دهید؟بازی گاندو برای سنین 3+ است و ماجرای تمساح پوزه کوتاهی با نام "گاندو" است که در باغ وحشی به همراه دوستش زندگی می کند و در برابر زورگویی و اذیت و آزاد دیگران می ایستد و از دوستش حمایت می کند. این بازی 12 مرحله دارد و در هر مرحله نوع بازی متفاوت و دارای تنوع است. از مبارزه گاندو با حیوانات دیگر شروع می شود تا ماشین سواری و دیگر مراحل این بازی.

چرا نام گاندو را انتخاب کردی؟اگر تولیدات بازی های جهان را ببینید نام آنها براساس فرهنگ شان است، برای تولید کار به دنبال موردی بودیم که برای وطن خودمان باشد. اگر قرار است کودکان در جریان بازی با موجودی آشنا شوند، بهتر است این موجود ایرانی باشد. تمساح پوزه کوتاه تنها خزنده کاملا ایرانی است که در مناطقی از سیستان و بلوچستان و در محله ای با نام "گاندو" پرورش می یابد. این تمساح نه خطر دارد و نه حیوان وحشی است. اسم گاندو نه سلیقه ای است و نه برگرفته از اسم های خارجی؛ بلکه اسمی کاملا بومی است. سفری را با دوستانمان به چابهار داشتیم و در آنجا با این نوع تمساح آشنا شدیم و برایمان بسیار جالب بود . این حیوان در حال نابودی است و باید اهمیت بیشتری به آن داده شود.در خانه گاندو نگهداری می کنی؟(با خنده می گوید) نه.گاندو را بیشتر به صورت مجازی داریم.در این بازی برای ارتقاء سطح فکری کودکان چه اقدامی کرده اید؟یکی از مراحل در نظر گرفته شده، تست هوش برای کودکان است. گاندو در یکی از بخش های شهر بازی قرار است مسیری را طی کند و برخی از مامورین و حیوانات می خواهند جلوی گاندو را بگیرند. هنگام نزدیک شدن گاندو به آنها بازی آهسته می شود و در این مرحله برخلاف بازی های آمریکایی و اروپایی که بازی کننده با یک دکمه مرحله را رد می کند، بازی را طوری طراحی کردیم که کودک با حل یک محاسبه ریاضی ساده از این مرحله عبور کند. جواب این محاسبه ریاضی همیشه از 0 تا 9 است و کاربر با حل این معادله می تواند از این مرحله عبور نماید. سوالات هیچ وقت تکراری نیست و در کنار این مرحله، مراحل دیگری برای ارتقاء سطح دانش کودک در نظر گرفته شده است.در این پروژه چند نفر کار کردند؟تقریبا 16 نفر به غیر از تیم صدا برای ساخت بازی کار کردند. نظرم این نبود که افراد حتما تجربه داشته باشند و به همین دلیل در این پروژه از برخی دانشجویان نیز استفاده کردیم.از کارتان حمایت شد؟از طرف بنیاد ملی بازی های رایانه ای حمایت هایی از ما شد. طراحی بازی های رایانه ای هزینه زیادی دارد و از تیم های بسیاری تشکیل شده است. تیم طراحی بازی، تیم گرافیک، تیم برنامه نویسی، تیم صدا که هر کدام از تیم ها از چندین نفر و زیرمجموعه تشکیل شده اند.هماهنگی بین این همه دست اندرکار سخت است؟خیلی سخت است. هماهنگی بین این افراد به مدیریتی قوی نیاز دارد و باید برای هر بخش ناظر و سرپرستی قرار دهیم. مدیر پروژه نمی تواند با همه رابطه نزدیکی داشته باشد به همین جهت مدیریت قوی نیاز دارد و تمام کار تیم ها بایکدیگر مرتبط است.صداگذاری بازی و دیالوگ ها را چگونه طراحی کردید؟نزدیک 10 تا 12 نفر برای دیالوگ گفتن کار کردند و انتخاب همه آنها با نظر من بوده و برای نقش اول بازی از یکی از دوبلورهای صدا و سیما استفاده کردیم. صداگذاری بر روی بازی های دیگر بسیار کم است و گاندو اولین بازی است که با این همه دیالوگ انجام می شود. 10 دقیقه در بازی سینماتیک داریم و در میان بازی، انیمیشن هم وجود دارد.

آهنگ و موسیقی استفاده شده در بازی را خودتان ساخته اید؟نزدیک به سی و پنج مورد موسیقی ساخته شد تا بهترین آن را انتخاب کنیم. این موسیقی را در موسسه خودمان تولید شد. افتخار می کنیم محصولمان کاملا ایرانی است و آروزیم این است در این صنعت بهترین باشیم.بازی را برایم به نمایش می گذارد. تمامی قسمت های بازی با حروف فارسی و ساده بیان شده تا کودکان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. علاوه بر استفاده از تمساح پوزه کوتاه که بومی است آهنگ مناسب و آرامش بخشی در طول بازی جریان دارد و متناسب با هر صحنه تغییر می کند.بازی با پخش انیمیشن آغاز می شود، کودک می تواند هم کارتون تماشا کند و هم بازی کند. از اتفاقات درون بازی اطلاع کامل داشته باشد و بداند به چه دلیلی با دیگر حیوانات می جنگد. جنگ او تنها دفاع از حق است و دلیل دیگری ندارد. استفاده از نمادهای ایرانی، مذهبی و اخلاقی در بازی قابل توجه است.خداشناس درباره صداگذاری بر روی بازی رایانه ای توضیح می دهد:این پروژه برای سنین کودکان در نظر گرفته شده و بچه ها تنوع را دوست دارند و صرفا نمی توانیم یک بازی گنگ و بی صدا را داشته باشیم و کودک فقط بازی کند. پروژه ما نیز به این نکته توجه داشت تا قبل از اینکه کاربر بازی را شروع کند در جریان داستان قرار گیرد و داستان برایش معنا دار باشد که چرا گاندو از قفس بیرون آمد و چه اتفاقی افتاد؟! به این دلیل صداگذاری در بازی را شروع کردیم.بازی وارد بازار نشده و قیمت آن هنوز نا مشخص است؛ در جشنواره های الکامپ و رسانه های دیجیتال رتبه بهترین بازی کودک را آورده و در نمایشگاه های آلمان و امارات شرکت کرده است.

مهدی خداشناس ساختن بازی های رایانه ای را بسیار سخت می داند و دیدن یک روزنه را امیدی می داند که در کار باید از آنها استفاده کرد. صنعت بازی را صنعتی پویا می داند که در چند سال اخیر به آن توجه بیشتری شده است. از جمله مسایلی که مهدی با آن در گیر بوده جملاتی از این دست از سوی اطرافیانش بوده است:"از بازی ساختن و بازی کردن نمی شود در آمدی کسب کرد و باید به دنبال کاری جدی رفت" مدیر عامل جوان خلاف حرف دیگران با امیدی که داشته توانسته بازی با کیفیتی بالا بسازد و صفات بد و خوب را در جریان یک بازی به کودکان یاد دهد و سعی کرده تا شاد بودن را به کودکان انتقال دهد. برای این کار از یک روانشناس در بکارگیری از رنگ آمیزی استفاده کرده است.خداشناس ساخت این بازی رایانه ای را قابل رقابت با بازی های رایانه ای غربی می داند و این نظر را بازتابی از کاربرانی می داند که در نمایشگاه های  مختلف با آنها روبرو بوده است.استفاده از تمساحی که بر روی دو پایش می ایستد و در جریان بازی به دنبال حمایت از دوستش مبارزه می کند از خلاقیت هایی است که در ساخت این بازی از آن استفاده شده است. همچنین صفحه ورودی بازی نمایی از برج میلاد قرار دارد و در میان بازی از شکلات ها و میوه های ایرانی برای امتیاز گرفتن کاربر در نظر گرفته شده؛خداشناس توانایی جوانان را در ساخت بازی های رایانه ای بسیار بالا می داند و هدفش این است تا زمانی برسد که محصولاتی تولید کنند تا دیگر محصولات اروپایی و غربی استفاده ای نداشته باشد و کاربرهای ایرانی با اعتماد بگویند این محصول ایرانی و خوب است.حرف آخر این مدیر و طراح جوان این بود: ساخت یک بازی رایانه ای سخت و هزینه بر است. خواستار حمایت های بیشتری در این عرصه هستم و امیدوارم محصولات ایرانی بیشتر تبلیغ شود. با سختی های زیادی کار می کنیم و امیدواریم روز به روز این صنعت در کشورمان رشد و پیشرفت داشته باشد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 384]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن