واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: ورود آقايان به سينما ممنوعورود آقايان به سينما ممنوع و پيدا شدن گمشده يک فيلمساز "* سينما ميلاد در اقدامي غيرمعمول با نصب پلاکاردي روي در ورودي سينما اعلام کرده مردان مجرد روزهاي پنجشنبه، جمعه و شنبه حق ورود به سينما را ندارند. محمد پورمروت مالک و مسئول سينما اين اقدام را حرکتي در جهت ايجاد آرامش و امنيت تماشاگران که عموماً خانوادهها و بانوان هستند عنوان کرد.وي گفت: اغتشاش از سوي مردان مجرد باعث شد که ما روزهايي خاص را براي ورود آقايان به سينما اختصاص دهيم. آنها با تجمع و ايجاد سرو صدا و درگيري امنيت خانوادهها به خصوص بانوان را خدشهدار کرده و خسارتهاي مادي فراوان به سينما وارد ميکنند.با انتشار يادداشتي در زمينه حمايت نشدن از فيلم "ملک سليمان" روابط عمومي معاونت سينمايي با ارسال جوابيهاي ميزان حمايت مالي از اين فيلم را مشخص کرد. بر اساس اين جوابيه تاکنون سه ميليارد و سيصد ميليون تومان براي "ملک سليمان" هزينه و هزينههاي مالي پروژه از سوي فارابي تأمين شده است. * سعيد تهراني کارگردان "سربلند" معتقد است فيلم مخاطب را به ديدن تصاويري دعوت ميکند که همه ما از آنها خاطره داريم. وي گفت: به جرأت ميگويم هيچيک از مخاطبان از سينما ناراضي بيرون نميروند. قصد من ساخت کاري متفاوت بود. من هميشه در فکر اين بودم و وقتي "شهر گناه" رابرت رودريگز را ديدم، حس کردم گمشده خود را يافتهام.* فريدون جيراني کارگردان "مرگ تدريجي يک رويا" اعلام کرد شخصيتهاي اين مجموعه خاکسترياند و گفت: در اين مجموعه از سياه و سفيد بودن صرف شخصيتها پرهيز شده است. سينماي ايران در دوران جنگ توجه بيشتر به قهرمانهاي سفيد داشت که در سالهاي پس از جنگ به ضد قهرمان تبديل شدند. اکنون فيلمنامهنويسان به خلق شخصيتهاي خاکستري گرايش دارند.کيکاوس زياري منتقد سينما نيز معتقد است با شرايطي که بر جامعه نويسندگان ما حاکم است، جيراني با پرداختي بد و نشان دادن کاراکتري بيبند و بار و منفي از اين قشر، شرايط آنان را بيش از پيش متزلزل کرده است. وي افزود: بهتر بود جيراني در اول مجموعه از اين سنت استفاده ميکرد که مينويسند تمام کاراکترهاي اين مجموعه خيالي است!نقش منفي نيست و بايد به منشأ رفتارهايش دقت شود. وي گفت: آدم منفي وجود ندارد بلکه انسانها رفتارهاي خوب را انتخاب ميکنند يا بد. نکتهاي که تلاش کردم در شخصيت ساناز وجود داشته باشد اين است که در مواردي مظلوميت و قرباني بودن او براي مخاطب مسجل شود.ستاره اسکندري بازيگر نقش ساناز در "مرگ تدريجي" هم معتقد است نقش منفي نيست و بايد به منشأ رفتارهايش دقت شود. وي گفت: آدم منفي وجود ندارد بلکه انسانها رفتارهاي خوب را انتخاب ميکنند يا بد. نکتهاي که تلاش کردم در شخصيت ساناز وجود داشته باشد اين است که در مواردي مظلوميت و قرباني بودن او براي مخاطب مسجل شود.* حسين معززي نيا درباره "يوسف پيامبر" نوشت: در جشنواره دوازدهم فجر فيلمي به نام "ايوب پيامبر" نمايش داده شد و فرجالله سلحشور در جلسه پرسش و پاسخ گفت "حس کردم نزديکي زياد به شخصيت پيامبران دارم... در تلويزيون ما زندگي پيامبران اوليالعزم را کساني نشان دادهاند که به اعتقاد من نبايد دست به اين کارها بزنند. ما بحمدالله يک آب شستهتر از ديگرانيم.""از آنجا که مشهور است ما ملتي هستيم که حافظه تاريخي نداريم، خواستم اين پرسش و پاسخ تاريخي را که خودم در آن زمان شاهدش بودم بار ديگر در مقطع فعلي که اثر ديگري از آقاي سلحشور در حال پخش از رسانه ملي است يادآوري کنم. اصولاً يادآوري برخي چيزها در بعضي مقاطع خوب و موجب بهينهسازي حافظه تاريخي آدميزاد ميشود."* مجيد صالحي کارگردان "سه در چهار" درباره تأثير غيبت محمد کاسبي در مجموعه گفت: نويسنده 16 قسمت براي شخصيتها نوشته بود، اما يک مرتبه ما آنها را نميبينيم. در اوج قصه يک شخصيت از داستان خارج شد و اين خلاقيت عليرضا مسعودي بود که توانست داستان را جمع کند. ما حتي نميدانستيم قرار است پايان چه بشود و آيا براي قسمتهاي پاياني کاسبي را داريم يا نه.* رييس سازمان صدا و سيما معتقد است جلوگيري از پخش برخي برنامههاي ما در جهان نشانه تأثيرگذاري آنهاست. عزتالله ضرغامي در اختتاميه جشنواره آخرين منجي گفت: اگر بخواهيم در عرصه جهان تأثيرگذار باشيم ميتوانيم قدمهايي خوب برداريم. زيرا حداقل ابزارهاي لازم براي اينکار را در اختيار داريم.سينما ميلاد در اقدامي غيرمعمول با نصب پلاکاردي روي در ورودي سينما اعلام کرده مردان مجرد روزهاي پنجشنبه، جمعه و شنبه حق ورود به سينما را ندارند.* سيروس تسليمي تهيهکننده و پخشکننده "ديوار" با انتقاد از تلويزيون، آن را باعث نزول سطح سليقه مخاطب دانست. وي گفت: تلويزيون با نمايش مجموعههاي 90 شبي و فيلمهاي 90 دقيقهاي باعث نزول سليقه مخاطب شده و تماشاگر به دليل تأثيرگذاري آثار تلويزيوني تنها از آثار کمدي و سرگرمکننده استقبال ميکند.* محمدعلي نجفي کارگردان و رييس پيشين هيئت مديره خانه سينما معتقد است بسياري از فيلمهاي سينماي ايران بيشتر مناسب نمايش در تلويزيون هستند. وي گفت: به دليل کمبود امکانات نمايشي و سياستهاي تلويزيون، توليد به سبک و سياق سينمايي دچار فراموشي شده و اغلب توليدات با فرمت تلويزيوني توليد و پخش ميشوند.* احمد آقالو بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون به هيچ شيوهاي در بازيگري اعتقاد ندارد. وي تصريح کرد: اصلاً شيوهاي وجود ندارد، اين بازيگري است که وجود دارد. آدم لباس نمايش را ميپوشد و گريم ميکند و بازياش را ميکند، ديگر شيوهاي وجود ندارد. اگر هم هست من نميدانم کدام است! * رسول نجفيان معتقد است خلاقيت در موسيقي مذهبي با استفاده از ترانههاي لسآنجلسي محقق نميشود. وي گفت: موسيقي ايران پس از اسلام در قالب دستگاهها و گوشههاي تعزيه ماندگار شد. اين براي من و امثال من بسيار مهم است که در زمينه موسيقي مذهبي پژوهش ميکنيم، اما در عمل شاهد استفاده از ترانههاي مبتذل در ايام عزاداري هستيم.* اخبار صدا و سيما همچنان اصليترين منبع خبري در ميان مردم کشور است. نتايج نظرسنجي بهار 87 در 32 مرکز استان نشان ميدهد اخبار صدا و سيما پرمخاطبترين منبع خبري در ميان مردم کشور است و در اين ميان بخش خبري 20:30 شبکه دو پربينندهترين و بخشهاي خبري 21 شبکه اول و 22 شبکه سه به ترتيب مقامهاي بعدي را به خود اختصاص دادهاند.منبع : مهر
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 479]