تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798615356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

10 عکس برتر دنیای نجوم در سال 2009


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
ده عکس برتر دنیای نجوم در سال 2009
مجله علمی National Geographic طبق سنت دیرینه خود 10 عکس برتر سال 2009 را در عرصه نجوم انتخاب کرده است. به گزارش مهر، این 10 عکس برتر نجوم سال 2009 تنها گزیده‌ای کوچک از صدها تصویر شگفت‌انگیزی هستند که تلسکوپ‌های فضایی و زمینی از زیبایی‌های جهان فرا زمینی تهیه کرده‌اند. 10 عکس برتر دنیای نجوم در سال 2009 مجله علمی National Geographic طبق سنت دیرینه خود 10 عکس برتر سال 2009 را در عرصه نجوم انتخاب کرده است. به گزارش مهر، این 10 عکس برتر نجوم سال 2009 تنها گزیده‌ای کوچک از صدها تصویر شگفت‌انگیزی هستند که تلسکوپ‌های فضایی و زمینی از زیبایی‌های جهان فرا زمینی تهیه کرده‌اند. 1- شاتل فضایی آتلانتیس در ماه می 2009 در ماموریت تعمیر تلسکوپ فضایی هابل از کنار خورشید گذشت. تری لیگالت عکاس نجوم با استفاده از یک فیلتر خورشیدی ویژه تصویری زیبا از لحظه عبور این شاتل از مقابل خورشید را شکار کرد.
Persianv.com At site
تصویر شماره 1 : لحظه عبور شاتل آتلانتیس از مقابل خورشید 2- دانشمندان در ماه ژوئن با کمک تلسکوپ فضایی پرتوهای ایکس چاندار تصویری از موج ضربه ای باقی مانده ابرنواختر RCW 86 را تهیه کردند.
Persianv.com At site
تصویر شماره 2 : موج ضربه ای باقی مانده ابرنواختر RCW 86 3- فلات‌های نمکی سفید در بالای تپه های ماسه ای تاریک در آبگیر Tanezrouft واقع در صحرای بزرگ آفریقا در جنوب مرکزی الجزایر سومین عکس برتر است. این عکس را آژانس فضایی اروپا با کمک ماهواره "رصدگر پیشرفته زمین" ژاپن در ماه اکتبر تهیه کرده است.
Persianv.com At site
تصویر شماره 3 : فلاتهای نمکی سفید در بالای تپه های ماسه ای تاریک در آبگیرTanezrouft واقع در صحرای بزرگ آفریقا 4- تصویر زیبای دیگر تصویر فرود شهاب سنگ جوزایی بر فراز بیابان موجاوه در کالیفرنیا است که در دسامبر 2009 تهیه شده است.
Persianv.com At site
تصویر شماره 4 : تصویر فرود شهاب سنگ جوزایی بر فراز بیابان موجاوه در کالیفرنیا 5- تلسکوپ فضایی هابل در ماه سپتامبر تصویری شگفت‌انگیز از کهکشان Ngc 6302 واقع در ابر پروانه‌ای کیهانی تهیه کرد.
Persianv.com At site
تصویر شماره 5: تصویری شگفت‌انگیز از کهکشان Ngc 6302 واقع در ابر پروانه‌ای کیهانی 6- تصویری از قمر کوچک رئا که شبیه به یک مروارید کوچک در مقابل سیاره زحل قرار گرفته است. این تصویر را کاوشگر کاسینی در ماه نوامبر تهیه کرد.
Persianv.com At site
قمر کوچک رئا که شبیه به یک مروارید کوچک در مقابل سیاره زحل قرار گرفته است 7- تلسکوپ فضایی هابل در ماه دسامیر تصویر جدیدی از خوشه ستاره ای جوان R136 تهیه کرد. این خوشه در ابر ماژلانی بزرگ واقع در حومه کهکشان راه شیری قرار دارد. در این تصویر، توده های گازی قرمز، هیدروژن و سبز اکسیژن هستند.
Persianv.com At site
تصویر شماره 7 : تصویر جدیدی از خوشه ستاره ای جوان R136 8- ریگهای روان و موج دار حفره مارپیچ ناکتیس در مریخ. این تصویر را مدارگرد Mars Reconnaissance Orbiter در ماه اکتبر تهیه کرد.
Persianv.com At site
تصویر شماره 8 : ریگ‌های روان و موج دار حفره مارپیچ ناکتیس در مریخ 9- ستاره دنباله دار لولین در میان شاخه های درخت‌هایی آراسته به نور قرمز پارک ملی ویرجینا به تصویر کشیده شده است. این عکس در 23 فوریه 2009 تهیه شده است. در زمان تهیه این عکس، این ستاره دنباله‌دار در فاصله 61 میلیون کیلومتری زمین قرار داشته است.
Persianv.com At site
تصویر شماره 9 : ستاره دنباله دار لولین در میان شاخه های درختهایی آراسته به نور قرمز پارک ملی ویرجینا 10- تصویری از موشک Ares I-X ناسا در زمان پرتاب آزمایشی بر فراز مرکز فضایی کندی در فلوریدا. این عکس در ماه اکتبر تهیه شد.
Persianv.com At site
تصویر شماره 10: تصویری از موشک Ares I-X ناسا در زمان پرتاب آزمایشی بر فراز مرکز فضایی کندی در فلوریدا عکاسی- همشهری‌آنلاین:





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2654]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


تصویری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن