تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816864500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پذيرش دانشجوي دكتري پژوهش محور در دستگاه هاي اجرايي و شركت هاي خصوصي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پذيرش دانشجوي دكتري پژوهش محور در دستگاه هاي اجرايي و شركت هاي خصوصي
تهران- معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از تحول در پذيرش دانشجويان دوره هاي دكتري پژوهش محور خبر داد و گفت: در اين زمينه آيين نامه اي تدوين مي شود كه بر اساس آن دستگاه هاي اجرايي و شركت هاي خصوصي مي توانند دانشجويان دكتراي پژوهش محور پذيرش كنند.


دكتر "محمد مهدي نژاد نوري" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد : تحول در حوزه دكتري پژوهش محور يكي ديگر از بحث هايي بود كه در يازدهمين جلسه شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري (عتف) مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وي گفت : براساس مصوبات اين جلسه كه دوشنبه شب با حضور جمعي از وزرا و روساي سازمان ها و نهادها برگزار شد ،‌ مقررشد كه دستگاه هاي اجرايي كه داراي مركز پژوهشي هستند و يا مراكز خصوصي همچون پژوهشكده ها و پژوهشگاه ها كه داراي مجوز از وزارت علوم هستند دانشجوي دكتراي پژوهش محور پذيرش كنند و دستگاه هاي اجرايي كه داراي مراكز پژوهشي نيستند دانشجويان دوره دكتراي پژوهش محور را بورسيه كنند.

مهدي نژاد نوري با اشاره به برپايي دوره‌هاي دكتري پژوهش محورازسال گذشته گفت: هدف اصلي از راه‌اندازي دوره‌هاي دكتري پژوهش محور ايجاد تحول در آموزش نيروي انساني و هدفمند كردن فعاليت هاي پژوهشي در دانشگاه‌ها است زيرا بسياري از افرادي كه در دانشگاه‌ها تحصيل مي‌كنند به دليل تمركز بيش از حد بر محفوظات براي جذب به بازار دچار مشكل هستند و اين مسئله مي‌تواند با برپايي دوره‌هاي دكتري پژوهش محور كه در جهان نيز مطرح است ، رفع شود.

وي گفت : سهميه‌ دوره‌هاي دكتري پژوهش محور در سال جاري نسبت به سال گذشته افزايش يافته است و بر اساس مصوبات شوراي عالي عتف مقرر شد تا پروژه‌ها به گونه‌اي تعريف شود كه افراد شركت كننده در اين دوره‌ها توانمندي لازم را داشته باشند.

مهدي نژاد نوري افزود : بر اساس دستور وزير علوم مقرر شده است تا شيوه‌هاي اختصاصي دكتري پژوهش محور براي هر يك از دستگاه‌هاي اجرايي و شركتهاي خصوصي تدوين و ابلاغ شود تا دستگاه‌ها بتوانند براي ارايه موضوعات و جذب دانشجو در اين دوره‌ها مشاركت بيشتري داشته باشند و همچنين با آنها تفاهم‌نامه‌اي به صورت مجزا به امضا برسد.

وي يادآور شد كه يكي ديگر از تصميمات جلسه‌ شوراي عالي عتف برگزاري آزمون اختصاصي براي دوره‌هاي پژوهش محور بود كه بر اين اساس پس از در نظر گرفتن قابليت‌ها و نيازسنجي دستگاه‌ها در صورتي كه محدوديت ظرفيت وجود داشته باشد ،‌براي جذب افراد توانمندتر آزمون اختصاصي برگزار شود .

وي در مورد شركت هاي دانش بنيان گفت: مسئله ايجاد و حمايت از شركت هاي دانش بنيان هم در قانون برنامه پنجم توسعه و هم در قانون حمايت از شركت هاي دانش بنيان مطرح شده است وبه تازگي آيين نامه اي براي ساماندهي اين شركت ها تهيه و ابلاغ شده است كه براين اساس متقاضيان تقاضاي خود را به كارگزاراني كه وزارت علوم تعيين مي كند، ارجاع مي دهند.

مهدي نژاد نوري افزود: به زودي فراخوان چگونگي ثبت نام براي راه اندازي شركت هاي دانش بنيان اعلام مي شود و افرادي كه تقاضاي ثبت شركت هاي دانش بنيان دارند مي توانند براين اساس اقدام كنند .

معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم گفت: هم اكنون ما حدود 2700 هسته فناور و شركت دانش بنيان داريم كه در 31 پارك علم و فناوري و 117 مركز رشد مستقر هستند و تعداد اين شركت ها به شدت در حال افزايش است .

مهدي نژاد نوري ابراز اميدواري كرد كه با فعال شدن صندوق نوآوري و شكوفايي وصدور آيين نامه اجرايي قانون حمايت از اين شركت ها ، فعاليت شركت هاي دانش بنيان در سطح جامعه گسترش بيشتري پيدا كند ..

وي در مورد روند و ميزان پيشرفت طرح‌هاي كلان ملي مصوب شوراي عالي عتف خاطرنشان كرد: اغلب 38 پروژه مصوب شورا، كميته‌هاي راهبري خود را با حضور كارفرمايان و مجريان همكار و محوري راه‌اندازي كرده و ضمن تقسيم وظايف و سهم‌بندي مشاركت كنندگان مطالعات اوليه‌ي خود را انجام داده‌اند. در اين زمينه مي توان به پروژه‌ي طراحي و ساخت جت مسافربري 100 تا 150 نفره اشاره كرد كه فاز مطالعاتي آن به پايان رسيده و با تقسيم كار فعاليت براي ورود مراحل بعدي شروع شده است.

وي با اشاره به نامه‌ تشكرو قدرداني هفت نفر از روساي دانشگاه ها به رييس جمهوري به دليل حمايت از اجراي طرح‌هاي كلان ملي خاطرنشان كرد: روساي دانشگاه‌هاي تهران، علم و صنعت، اميركبير، شريف، صنعتي اصفهان، خواجه‌نصيرالدين طوسي و شهيد بهشتي در اين نامه از حمايت‌هاي رييس جمهوري در راستاي توسعه‌ فعاليت هاي علمي تحقيقاتي در دانشگاه‌هاي كشور و طرح‌هاي كلان ملي تقدير كردند .

مهدي نژاد گفت : روساي اين هفت دانشگاه اعلام كردند كه ابلاغ اين پروژه‌ها به دانشگاه‌ها موجب فعال شدن گروه‌ زيادي از اساتيد و دانشجويان تحصيلات تكميلي در مسير پروژه‌هاي كلان مورد نياز كشور و ايجاد روحيه شور، نشاط و اميد مضاعف شد كه تاثيرگذاري در مسايل مهم كشور وبسترسازي در روند همكاري و انسجام بيش از پيش دانشگاه‌ها را مي‌توان از بركات مهم اين پروژه‌ها به شمار آورد.

مهدي نژاد با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در زمينه اقتصاد مقاومتي گفت: وزارت علوم در زمينه‌ توسعه مفاهيم و بنيادهاي نظري، ارايه‌ راهكارهاي عملي وموثر كوتاه مدت وبلند مدت به مسئولين مي تواند نقش مهم و موثري را در حوزه اقتصاد مقاومتي ايفا كند.

به گفته وي با توجه به توان و پتانسيل‌ علمي و تحقيقاتي كه وزارت علوم دارد ، كارشناسان ، اساتيد و دانشجويان اين وزارتخانه مي توانند راهكارهاي عملي و موثري را در زمينه اقتصاد مقاومتي به مسئولين ارايه دهند .

علمي**2038**1581

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80255219

سه|ا|شنبه|ا|10|ا|مرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن