تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1833311969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديران خانه سينما به وظايف معطل مانده خود در قبال صنوف سينمايي بپردازند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عليرضا رييسيان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا ضمن تاكيد بر نبود ظرفيت انتقادپذيري در مديران خانه سينما افزود: هرگاه فردي، مديريت خانه سينما را نقد مي كند، به او تهمت تباني با دولت و هوس امتيازگيري از مديران دولتي زده مي شود. وي افزود: اگر با اين انگ زدن ها مشكلات خانه سينما حل مي شود، آماده هستيم هر روز تهمت ها را تحمل كنيم، اما حقيقت اين نيست. رييسيان گفت: نبود روحيه نقدپذيري در مديران خانه سينما، ما را متوجه اين امر مي كند كه گروهي خاص با استفاده از نام خانه سينما، از اعتبار آن بهره مي برند. وي تاكيد كرد: مديران و دست اندركاران خانه سينما بهتر است بدانند با متهم كردن منتقدان خود، صنوف سينمايي راه به جايي نمي برند. به گفته كارگردان فيلم سينمايي سفر، مديران خانه سينما بايد به نقدهايي كه درباره عملكرد اين نهاد سينمايي وجود دارد نگاهي جدي داشته باشند و بجاي متهم كردن ديگران، در راستاي رفع نقايص فعاليت هاي خانه سينما تلاش كنند. ** مديريت صنوف سينمايي در بدترين وضعيت قرار دارد رييسيان در ادامه گفت: مديريت صنوف سينمايي در حال حاضر در بدترين وضعيت خود در 20 سال گذشته تا كنون قرار دارد. موضوع بر سر اختلاف خانه سينما و معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيست، حقيقت آن است كه وظايف اصلي خانه سينما در قبال صنوف سينمايي معطل مانده است. وي افزود: افرادي كه به پرخاشگري ها در خانه سينما دامن مي زنند، اساسا در اين نهاد سينمايي مسووليتي ندارند و در هيچ جايي از اساسنامه خانه سينما تعريفي براي حضور اين افراد ديده نشده است. رييس سابق كانون كارگردانان سينماي ايران با انتقاد از جمع آوري كمك مالي خانه سيما از اصناف سينمايي گفت: نام اين عمل، مشاركت اهالي سينما در تامين منابع مالي خانه سينما نيست و اينكه بخواهيم مخارج خانه سينما را از دستياران كارگردانان، بدلكاران، طراحان صحنه و ... جمع آوري كنيم ضايعه ايي تاسف بار است. رييسيان افزود: خانه سينما از مسير اصلي خود خارج شده و هم اكنون صنوف و مديريت خانه سينما هر يك كار خود را مي كنند و اساسا اين مسير درست نيست. وي گفت: نمونه بارز از سو مديريت در خانه سينما، اتفاقات كانون كارگردانان در سال گذشته بود. مديريت كنوني خانه سينما، كانون سينما را كه روزي مقتدرترين صنف سينمايي كشور بود، به صنفي ورشكسته تبديل كرده است. اين كارگردان سينما افزود: وضعيت كنوني كانون كارگردانان اكنون به سمتي رفته كه برگزاري مجمع عمومي اين كانون در سال گذشته طي سه بار به هيچ نتيجه ايي نرسيد و رسميت نيافت. ** سخنان سيروس الوند تكان دهنده بود رييسيان به صحبت هاي سيروس الوند كارگردان سينما و رئيس كنوني كانون كارگردانان خانه سينما در نقد مديريت جامعه اصناف سينمايي در مجمع عمومي خانه سينما اشاره كرد و گفت: صحبت هاي اين كارگردان كهنه كار بسيار تكان دهنده بود. با اينكه در آن مجمع حضور نداشتم و در ديگر مجامع عمومي خانه سينما نيز حضور نخواهم يافت، اين صحبت ها را از حاضران شنيدم. كارگردان فيلم سينمايي پرونده هاوانا افزود: سيروس الوند و عليرضا اميني در صحبت هايي كه داشتند به درستي مشخص كردند كه افرادي خاص در خانه سينما بدنبال اهداف جناحي هستند و اين علت كناره گيري من از كانون بود. به عقيده رييسيان، انتشار صحبت هاي الوند در مجمع عمومي خانه سينما بسيار تكان دهنده بود و با اين سخنان مي توان به عمق فاجعه در فعاليت هاي صنفي در خانه سينما پي برد. ** شيوه مديريت كنوني سينما بد نيست رييسيان در ادامه با اينكه روش هاي مختلف در دنيا براي مديريت فرهنگي سينما وجود دارد، افزود: يكي از اين روش ها، نظارت دولت در امور اجرايي و سينمايي است و اصناف در اين ميان حكم رابط بين مديران دولتي با سينماگران را ايفا مي كند. وي افزود: اين همان چيزي است كه امروز در كشور شاهد آن هستيم و اين شيوه مديريتي بدي نيست. كارگردان فيلم سينمايي چهل سالگي گفت: در شيوه مديريتي كنوني سينماي ايران، اصناف سينمايي امر بر بخش دولتي نيستند و در عين حال صنوف سينمايي فرمانرواي دولت نيستند و بطور مستقل و با نظرات دولت به فعاليت در حوزه هاي مختلف سينمايي مي پردازند. به گفته رييسيان، مديريت خانه سينما در دوره گذشته با معاونت سينمايي رابطه پنهاني برقرار كرده و با سياست هاي غيركارشناسانه آنان همراه مي شدند، اما در اين دوره مديران خانه سينما با معاونت سينمايي كشور درگيري پيدا كرده اند. وي افزود: نبود شناخت دقيق مديريت خانه سينما از شاكله و جريان فكري صنوف سينمايي موجب شده كه امروز اين صنوف در شرايط مساعدي قرار نداشته باشد و از سويي ديگر بايد گفت مديران سينمايي پيشين نيز در رقم زدن چنين شرايطي بي تقصير نيستند. رييسيان گفت: مديران سينمايي در گذشته تلاش مي كردند تا به ظاهر نشان دهند صنوف وضعيت خوبي دارند و آرامش نسبي در خانه سينما برقرار است در حاليكه اين سياست اشتباه بود زيرا انگيزه تشكيل صنوف سينمايي نقد صحيح جريان سينمايي كشور است. كارگردان فيلم ايستگاه متروك همچنين اختلافات ميان خانه سينما و معاونت سينمايي را ناشي از كج روي هاي مديريت خانه سينما دانست. ** اتحاديه تهيه كنندگان رييسيان در ادامه به تشكيل اصنافي همچون اتحاديه واحد تهيه كنندگان سينماي ايران اشاره كرد و گفت: افرادي كه در اين اتحاديه عضو هستند به دولت و يا خانه سينما وابستگي مستقيم ندارند و در مسيري صحيح و مستقل فعاليت مي كنند. وي افزود: گرفتن برخي امتيازات از سوي صنف واحد تهيه كنندگان از دولت اتفاق خوبي است و نبايد ارتباط خوب سينماگران با دولت را نادرست بدانيم. كارگردان فيلم ايستگاه متروك گفت:‌ در دوره اي اين امتيازات از سوي مديران خانه سينما از دولت پنهاني اخذ مي شد. رييسيان افزود: انتخابات صنف واحد تهيه كنندگان با حضور اهالي سينما و دوربين رسانه هاي مختلف صورت گرفت تا همه بدانند انتخابات اين صنف سينمايي در شرايطي سالم برگزار مي شود در حاليكه در انتخابات خانه سينما و البته كانون كارگردانان، حتي اجازه ورود خبرنگاران به حياط خانه سينما نيز داده نشد. وي گفت: اهالي رسانه، وجدان هاي بيدار فيلمسازان و اهالي سينما هستند و نبايد بسياري از تصميم هاي به دور از نگاه آنان و بصورت پنهاني انجام شود. فراهنگ ** 1983 ** 1071




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن