تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798355052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داستان زنها شگفت انگيزند بدون جانبداري از زنان و مردان روايت مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، نشست خبري زنها شگفت انگيزند با حضور مهرداد فريد كارگردان، الهام حصاري بازيگر، بايرام فضلي فيلمبردار و پيمان خاكسار تدوينگر اين اثر سينمايي در خبرگزاري جمهوري اسلامي برگزار شد. مهرداد فريد در ابتداي اين نشست به تمديد اكران فيلم زنها شگفت انگيزند تا چهارشنبه هفته آينده اشاره و ابراز اميدواري كرد اين اثر سينمايي در اين مدت مخاطبان خود را بشناسد و شرايط اكران آن نيز در هفته هفتم فراهم شود. وي درباره ايده ساخت اين اثر سينمايي گفت: دو علت براي پرداختن به موضوع چند همسري در فيلم زنها شگفت انگيزند وجود داشت. به هر حال از دو سال پيش بحث لايحه حمايت از خانواده در مجلس شوراي اسلامي شكل گرفت و جنجالي ترين بند اين لايحه، ماده 23 بود كه در آن آمده است مردان بدون اجازه همسر اول مي توانند همسر ديگري اختيار كنند. اين موضوع از سوي مجلس براي مدتي مسكوت ماند و در نهايت به تازگي تصويب شد. فريد افزود: لايحه حمايت از خانواده از جمله موارد نادري است كه قابليت سينمايي شدن دارد از اين رو تصميم گرفتم محتواي اين لايحه را به عنوان دستمايه ساخت فيلم سينمايي زنها شگفت انگيزند قرار دهم. كارگردان زنها شگفت انگيزند گفت: به هر حال جامعه كنوني در حال گذار از فضايي سنتي به شرايطي مدرن است و به طور حتم اين تغييرات، يك ناخودآگاه اجتماعي را بدنبال خواهد داشت. ** حساسيت درمورد چند همسري در جامعه ما وجود دارد كارگردان فيلم زنها شگفت انگيزند در ادامه گفت: وسوسه چند همسري در ميان مردان هر جامعه اي وجود دارد و به هر حال عده اي به دنبال تنوع طلبي هستند، اما هر فرد به فراخور تربيت و خرده فرهنگ خانوادگي خود در مواجه با اين مقوله رفتار مي كند. وي افزود: زنان جامعه ما همواره نگران مردان خود و گزينش همسر ديگري از سوي آنان بوده و هستند، از اين رو تلاش كرده ايم تا در زنها شگفت انگيزند به اين مسايل اشاره كنيم. به گفته فريد، در يك اثر سينمايي قرار نيست كه بطور مستقيم به يك پديده اجتماعي اشاره شود زيرا در اينصورت فيلم تبديل به مقاله مي شود و مخاطب آن را نمي پسندد. ** نگران تكراري بودن موضوع زنها شگفت انگيزند نبودم كارگردان فيلم سينمايي از ما بهترون در پاسخ به اين پرسش كه تصور نمي كرديد تكراري بودن موضوع زنها شگفت انگيزند سبب عدم اقبال عمومي از آن شود، گفت: نگران عدم استقبال مخاطبان نسبت به اين فيلم نبودم، زيرا داستان اين اثر سينمايي كشش لازم براي جذب مخاطب را دارد و مهم حس تماشاگر پس از ديدن آن و تبليغات چهره به چهره است. فريد افزود: به هر حال مخاطبان، زنها شگفت انگيزند را پذيرفته اند و نگاه آنان به اين فيلم قابل توجه است. اين نويسنده و كارگردان سينما، درباره انتخاب بازيگران فيلم زنها شگفت انگيزند گفت: موضوعي داشتيم كه بايد آن را به قصه تبديل مي كرديم و هدف نيز به تصوير كشيدن واكنش اقشار مختلف جامعه به موضوع چند همسري بود. فريد افزود: بر اساس قصه، سه شخصيت زن به عنوان سه نماينده از طبقات متمول، متوسط و فرودست جامعه در فيلمنامه طراحي شد و از آنجا كه تفاوت نسل ها 15 سال است تلاش شد تا اختلاف سني آنها 15 سال در نظر گرفته شود. وي خاطر نشان كرد: در نهايت به يك دختر 20 ساله و دو زن 30 و 45 ساله رسيديم و بازيگران متناسب با اين سن انتخاب شدند. كارگردان فيلم ما سه نفر گفت: يكي از مشكلات ما در ساخت فيلم زنها شگفت انگيزند انتخاب بازيگر براي ايفاي نقش دختر 20 ساله بود زيرا در اين بخش سينماي ايران فقير است و در نهايت با بررسي هاي انجام شده، الهه حصاري انتخاب شد. فريد افزود: همچنين بهاره رهنما و افسانه بايگان با توجه به ويژگي هاي بازيگري كه داشتند به ترتيب براي ايفاي نقش زن هاي 30 و 45 ساله انتخاب شدند. ** شراره شخصيتي دو وجهي دارد فريد در ادامه به شخصيت هاي زن فيلم زنها شگفت انگيزند اشاره كرد و گفت: شراره يك خلوت و در عين حال يك جلوت و در حقيقت شخصيتي دو وجهي درونگرايانه و برونگرايانه دارد. وي افزود: مخاطب در نگاه اول با جنبه هاي برونگرايانه شخصيت او آشنا مي شود اما در نهايت در فيلم با شاخص هاي دروني شراره نيز آشنايي پيدا مي كند. كارگردان فيلم همخانه در ادامه گفت: از واكنش مردم به دو بخش از فيلم زنها شگفت انگيزند، نخست بخش هاي مربوط به بازجويي و دوم صحبت زنان در اتومبيل نگران بودم. اما ريتم كار در تدوين اين اثر سينمايي حفظ شد و مخاطبان از اين دو بخش راضي بودند. ** تيپ سازي يكي از اصول ساخت فيلم طنز است فريد درباره نزديك بودن سه زن اصلي فيلم به تيپ گفت: قبول دارم كه شخصيت هاي فيلم بيشتر به تيپ نزديك هستند زيرا قصه ما در گونه سينمايي كمدي رقم مي خورد و بايد پذيرفت شخصيت هايي كه در يك اثر سينمايي جدي همچون جدايي نادر از سيمين پرداخت مي شوند كاملا متفاوت از شخصيت هايي هستند كه در فيلم سينمايي طنز شاهد آن هستيم. وي افزود: اين يك قرارداد ژانري است و تماشاگر به محض آنكه بداند با يك اثر سينمايي طنز روبرو است غير حقيقي بودن يك اثر را مي پذيرد. كارگردان فيلم آرامش در ميان مردگان ادامه داد: فانتزي و غيرواقعي بودن، بخشي از ويژگي هاي يك فيلم طنز است. در اين اثر سينمايي بيشتر به تيپ رسيده ايم تا اينكه قرارداد ژانري را رعايت كنيم، زيرا شخصيت پردازي به معناي خاص در آثار طنز ممنوع است. ** با مخاطب مسابقه گذاشتيم فريد در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه به نظر مي رسد مخاطب در بخش هايي از فيلم زنها شگفت انگيزند از فيلمساز پيش مي افتد و مي تواند ادامه فيلم را حدس بزند، گفت: در روايت قصه اين فيلم با مخاطب مسابقه گذاشتيم. در بخش هايي از فيلم مخاطب از ما جلو مي زند و صحنه هاي بعدي فيلم را حدس مي زند اما در بخش هايي نيز مخاطب نمي تواند به درستي متوجه شود كه قرار است در بخش هاي بعدي چه اتفاقي رخ دهد. وي افزود: معتقدم اين دو حالت براي مخاطب لذت بخش است و تلاش ما اين بود تا در اين زمينه در فيلم متعادل حركت كنيم. به گفته فريد، در بخشي از زنها شگفت انگيزند مخاطب نمي تواند بفهمد كه افشين(حميد گودرزي) توسط چه كسي دزديده شده و در جايي حدس بزند كه افشين سه زن دارد و احتمالا به دنبال فرار از دست زنان خود است. اين كارگردان سينما يادآور شد: اگر دست ما كاملا براي مخاطب رو مي شد، بطور قطع به فيلم آسيب مي رسيد اما رعايت اعتدال در اين زمينه به فيلم كمك كرد. ** زنها شگفت انگيز و مردها حيرت انگيزند فريد در پاسخ به اين سووال كه با توجه به مضمون و نام اين اثر، هراسي از متهم شدن به فمينيسم بودن نداشتيد، گفت: بخش مهمي از تماشاگران سينماي ايران را زنان تشكيل مي دهند و تجربه نشان داده كه زنان بيش از مردان فيلم ديدن را به عنوان تفريح انتخاب مي كنند. وي افزود: از اينكه متهم به داشتن نگاه فمينيستي در زنها شگفت انگيزند بشوم نگران نيستم زيرا تلاش كرده ام بدون جانبداري از زنان يا مردان داستان آن را روايت كنم. اين كارگردان سينما يادآور شد: بسياري از تماشاگران حتي با ديدن بخش هاي پاياني اين اثر سينمايي اذعان مي كنند كه مردها شگفت انگيزند در حاليكه به اعتقاد من زنها شگفت انگيزند و مردها حيرت انگيزند. ** شخصيت هاي زن در زنها شگفت انگيزند از تخاصم به تفاهم مي رسند فريد در ادامه با اشاره به غلو آميز بودن تفاهم زنها با يكديگر در انتهاي زنها شگفت انگيزند گفت: براي شخصيت هاي اصلي اين فيلم سير حركتي مشخصي در نظر گرفته شد تا از تخاصم به تفاهم برسند و اين مهم بدون حذف مرد مشترك ميان آنها امكانپذير نبود. وي افزود: به هر حال با حذف مرد داستان اين اتفاق رخ داد و حتي زن هاي افشين به فكر ساماندهي وضعيت خود افتادند. اين كارگردان سينما درباره بخش هاي پاياني اين فيلم نيز گفت: مي خواستيم به نوعي يادآوري كنيم در بحراني ترين شرايط نيز افراد مي توانند روند طبيعي زندگي خود را داشته باشند. ** به تماشاگران منتقد فيلم مشكوكم! فريد با اشاره به ديدن فيلم زنها شگفت انگيزند با مخاطبان و تماشاگران در سينماهاي تهران گفت: حدود 10 بار فيلم را با مردم در سينماها تماشا كردم و واكنش ها به آن بسيار مثبت بود. وي افزود: در اين مدت تنها يك مرد كه با خانواده اش به ديدن اين فيلم آمده بود از اواسط نمايش آن، به نشانه اعتراض سالن را ترك كرد. من به اين تماشاگر و تماشاگران معترض اين فيلم مشكوكم و تصور مي كنم مردهايي كه به فيلم اعتراض كردند شايد مشابه افشين باشند! كارگردان فيلم زنها شگفت انگيزند ضعف گفت وگوها در اين اثر سينماي را پذيرفت و گفت: مي توان با صرف زمان بيشتر در نوشتن گفت وگوهاي هر فيلم سينمايي، در نهايت خروجي بهتري داشت. فريد درباره طرح غلوآميز برخي شعارها و پيام ها در اين اثر سينمايي گفت: صحنه هاي بازجويي در فضايي انتزاعي رقم مي خورد كه در اين بخش افشين در مقابله با هر يك از زن ها، علت خيانت خود را مطرح مي كرد. در طراحي اين بخش ها نگاهي روانشناسانه وجود داشت و در حقيقت هريك از شخصيت هاي فيلم در درون خود علت خيانت افشين را بررسي مي كردند. وي ادامه داد: اين بخش ها نشان مي داد كه افشين تنها مقصر ازدواج با چند زن نيست و زنها نيز در رقم خوردن چنين سرنوشتي براي خود، موثرند. البته ممكن است در بخش هايي اين شعارها به خوبي بيان نشده باشند كه چنين ايرادي را مي پذيرم. كارگردان فيلم از ما بهترون افزود: در بخش هايي از فيلم شاهد فيلمبرداري با استفاده از تصاوير مجازي هستيم. خيلي ها ما را از اين نوع فيلمبرداري نهي كردند اما در نهايت اين كار را انجام داديم و حاصل كار مطلوب بود. **موسيقي زنها شگفت انگيزند آرشيوي نيست فريد درباره انتخاب موسيقي زنها شگفت انگيزند نيز گفت: موسيقي فيلم آرشيوي نيست و ساخته شده است. تلاش بر اين بود كه موسيقي اين اثر سينمايي برآيندي از يك موسيقي طنز و پليسي باشد تا فضاي فيلم براي مخاطب به درستي تداعي شود. وي افزود: پس از ساخت موسيقي فيلم، به فكر تيتراژ افتاديم و بر اساس اين موسيقي تيتراژ آن كه انيميشن بود، شكل گرفت. ** زنها شگفت انگيزند در شرايط ناعادلانه اكران شد فريد در ادامه با اشاره به شرايط اكران فيلم سينمايي زنها شگفت انگيزند گفت: تصور اوليه اين بود كه فيلم در شرايط بسيار خوبي اكران مي شود و از هشت روز پيش از نمايش عمومي در فكر تبليغات گسترده براي آن بوديم اما متوجه شديم كه تنها مجاز به اكران فيلم خود در 10 سالن سينمايي هستيم. وي افزود: متاسفانه زمان زيادي براي لغو نمايش عمومي زنها شگفت انگيزند در اختيار نداشتيم و در نهايت فيلم در شرايطي ناعادلانه به نمايش عمومي رسيد. كارگردان فيلم ما سه نفر يادآور شد: مجبور شديم حتي در تبليغات فيلم تجديد نظر كنيم زيرا ظرف و مظروف براي نمايش موفق اين اثر سينمايي فراهم نبود. به گفته فريد، علاوه بر توزيع ناعادلانه امكانات نمايشي براي اين فيلم، در زمينه تبليغات تلويزيوني نيز به فيلم زنها شگفت انگيزند ظلم شد. وي افزود: زنها شگفت انگيزند در كنار جدايي نادر از سيمين و اخراجي ها 3 به اكران رسيد كه اساسا اين موضوع هيچ اشكالي ندارد و گستردگي و تنوع فيلم هاي در حال اكران قدرت انتخاب بيشتري به مخاطب براي تماشاي فيلم مي دهد. اين كارگردان سينما تاكيد كرد: متاسفانه تلويزيون تلاش كرد تا به هر نحوي فروش اخراجي ها 3 را افزايش دهد به عنوان نمونه، كارگردان اين فيلم پيش از سال تحويل 30 دقيقه درباره فيلم خود حرف مي زند و در ايام نوروز بارها فيلم اخراجي 1 و 2 از شبكه هاي سيما پخش شد. فريد در ادامه گفت: معتقدم رسانه ملي در تبليغ اخراجي ها 3 اسير بازي افراد مخالف نظام كه تلاش مي كردند مردم را از ديدن آن منع كنند، شد و رسالت حقيقي خود را در برقراري شرايط عادلانه تبليغاتي براي همه فيلم هاي سينمايي در حال اكران فراموش كرد. فريد افزود: فيلم سينمايي زنها شگفت انگيزند با سرمايه خصوصي ساخته شد اما هيچ حمايتي از آن در اكران نشد. بخش خصوصي به حمايت بيشتري در سينماي ايران نيازمند است اما از اين بخش حمايت نمي شود. وي ادامه داد: بر اساس اصل 40 شوراي صنفي نمايش فيلم، در سينماهاي حوزه خيابان شريعتي تهران و حوزه ميدان شهدا، هيچ فيلمي نبايد همزمان در چند سالن سينمايي اكران شود اما درباره اخراجي ها 3 اين اتفاق و يا به عبارتي تخلف، رخ داد. كارگردان فيلم ما سه نفر گفت: وقتي به نحوه اكران اعتراض كرديم به ما اعلام شد كه موضوع عرضه و تقاضا در سينماي ايران است در حاليكه اكران فيلم بر اساس عرضه و تقاضا در صورتي بايد انجام شود كه اقتصاد سينماي وابسته به منابع دولتي نباشد. فريد افزود: اگر گزاره هايي كه در اخراجي ها 3 مورد استفاده قرار گرفت در فيلم من به كار مي رفت، بدون شك آن فيلم توقيف مي شد. من هم مي توانم به بازيگرم بگويم كه با آهنگ سوسن خانم حركات موزون از خود نشان دهد اما بدون شك فيلم من با اين شرايط هيچ وقت اكران نمي شد اما امروز كارگردان اخراجي ها 3 اين كار را انجام مي دهد و تلويزيون نيز در تيزر اين اثر سينمايي صحنه هاي رقص و آواز را به راحتي پخش مي كند. ** ساخت فيلم رقص و آوازي آسان است كارگردان فيلم زنها شگفت انگيزند در ادامه گفت: بر اساس آمار منتشر شده تنها يك ميليون و 500 هزار نفر اخراجي ها 3 را ديده اند كه اين رقم در قياس با جمعيت 75 ميليوني كشور رقم ناچيزي است و اگر هر فيلمي اين حجم تبليغات و سالن سينمايي را در اختيار داشت بدون شك به چنين موفقيتي نزديك مي شد. فريد يادآور شد: اگر ملاك سينماي ما فيلمي همچون طلا و مس است پس اخراجي ها 3 در كجايي آن سينما قرار مي گيرد؟ اگر قرار بود كه پس از 33 سال كه از انقلاب اسلامي مي گذرد سينماي ما به سمت سوسن خانم و رقص و آواز برود چرا مردم انقلاب كردند و چرا در هشت سال دوران دفاع مقدس از اين مرز و بوم دفاع كرديم؟ كارگردان فيلم همخانه گفت: اگر قرار است سينماي ايران به سمت و سوي ساخت چنين آثاري برود به ما هم اجازه بدهند تا چنين آثاري را بسازيم. اگر قرار بود سينماي ايران با رقص و آواز ادامه دهد بهتر بود همان سينماي فيلمفارسي را نگه مي داشتيم، البته فيلم هاي امروز به مراتب وضعيت اسفباري نسبت به فيلمفارسي ها دارند زيرا كسي كه در اخراجي ها 3، سوسن خانم مي خواند تسبيح در دست دارد و اين خوب نيست. فريد به انتقاد رييس بنياد شهيد انقلاب اسلامي از اخراجي ها 3 اشاره كرد و اين اقدام را نشان از هشياري مديران كشور نسبت به سينماي ايران دانست. اين كارگردان سينما با اشاره به توزيع ناعادلانه شرايط اكران فيلم هاي سينمايي خاطر نشان كرد: شرايط موجود سبب مي شود كه تصور كنيم فيلمسازان سراسر كشور به دو دسته خودي و غيرخودي تقسيم مي شوند و تنها افرادي خاص مي توانند از خطوط قرمز عدول كنند. ** آواز خواني رزمندگان چه تعريفي دارد؟ فريد در ادامه از معرفي اخراجي ها 3 به عنوان الگوي سينماي ايران ابراز تاسف كرد و گفت: اگر اخراجي ها 3 الگوي سينماي ايران است و تلويزيون به اين اثر سينمايي 100 تيزر رايگان مي دهد چرا فيلم زمهرير توقيف است؟ آيا اين دو اثر سينمايي هر دو از رقص و آواز بهره نمي برند؟ وي خاطر نشان كرد: به تصوير كشيدن خر سواري افرادي كه در دوران دفاع مقدس جنگيده اند و آواز خواندن آنان چه تعريفي دارد؟ مگر غير از اين بوده كه جبهه هاي ما فضايي براي منزه شدن داشته اند؟ آيا اخراجي ها 3 تخريب اين ارزش ها نيست؟ اين كارگردان سينما در ادامه با اشاره به نقش موثر تبليغات در اقبال عمومي مردم نسبت به يك اثر سينمايي يادآور شد: فيلمساز مي تواند رضايت مخاطب را در حين نگاه كردن يك اثر جلب كند اما تبليغات، عامل اصلي حضور مخاطب براي حضور در سالن هاي سينمايي براي ديدن يك فيلم است. به گفته فريد، عدم جانبداري از يك فيلم خاص در تبليغات سبب مي شود تا فيلمسازان حمايت دولت از بخش خصوصي در سينما را بيشتر بپذيرند. ** ستاره ها بلاي جان كيفيت فيلم ها بايرام فضلي فيلمبردار زنها شگفت انگيزند نيز در ادامه اين نشست خبري گفت: تجربه كار در چنين آثاري را نداشتم اما به هر حال فيلمبرداري اين اثر سينمايي تجربه خوبي بود. وي افزود: با توجه به محدوديت محل هاي اين اثر سينمايي، فيلمبرداري قسمت هاي مختلف آن راحت تر انجام شد و مشكل خاصي در فيلمبرداري اين فيلم وجود نداشت. اين فيلمبردار سينما خاطر نشان كرد: دوربيني كه براي فيلمبرداري اين اثر سينمايي استفاده شد ديجيتالي بود كه از مشخصه هاي اين دوربين مي توان به قابليت جدايي لنز آن اشاره كرد و اين ويژگي، ما را در فيلمبرداري بسياري از بخش ها ياري كرد. فضلي درباره فيلمبرداري اين اثر سينمايي با زاويه 30 درجه در بخش هاي ابتدايي اين اثر سينمايي و بخش هاي كروماك فيلمبرداري شده، گفت: كارگردان فيلم براي آنكه تزلزل خانواده سه زن اصلي داستان را به تصوير بكشد از من خواست تا بخش هاي اوليه فيلم با زاويه 30 درجه فيلمبرداري شود. وي ادامه داد: تصاويري در فيلم مي بينيم كه سه زن و گروه تحقيق پليس در اتومبيل هاي جداگانه به گفت وگو مي پردازند، اين تصاوير بوسيله تصويربرداري مجازي متحرك انجام شده است. فيلمبردار فيلم سينمايي خواب تلخ گفت: متاسفانه امكانات لازم براي فيلمبرداري اين نوع صحنه ها در كشور موجود نيست و حتي مجهزترين استوديوهاي فيملسازي، امكانات لازم براي فيلمبرداري صحنه هاي مختلف به شيوه مجازي را در اختيار ندارند. وي در ادامه با اشاره به تلاش بهزاد رجبي پور در خلق صحنه تصادف ماشين كه از طريق انيميشن خلق شد، خواستار حمايت هرچه بيشتر از جوانان مستعد و اعتماد فيملسازان به گروه هاي جوان شد. كارگردان فيلم باز هم سيب داري با اشاره به شرايط نامناسب اكران فيلم هاي سينمايي گفت: در سال هاي گذشته فيلم هاي فاخر سينماي ايران در شرايط مشخصي به روي پرده مي رفتند و اين امر سبب مي شد تا فيلم ها بر اساس كيفيتي كه دارند به اكران برسند در حاليكه اكران فيلم ها امروز در گرو حضور ستاره ها در آثار سينمايي است. فضلي افزود: بخش بزرگي از هزينه ساخت فيلم هاي سينمايي صرف دستمزد بازيگران سينما مي شود و شايد در يك اثر سينمايي براي حضور ستاره ها بيش از 170 ميليون تومان پرداخت شود. وي ادامه داد: اگر اين هزينه به افزايش كيفي فيلم هاي سينمايي معطوف شود بدون شك سينماي ايران شرايط بهتري پيدا مي كند اما يكي از ملاك هاي سينماداران براي اكران فيلم هاي سينمايي حضور ستاره ها است. ** نقش شراره در زنها شگفت انگيزند دشوار بود الهه حصاري بازيگر نقش شراره در فيلم سينمايي زنها شگفت انگيزند نيز ايفاي اين نقش را دشوار توصيف كرد و گفت: شراره در اين اثر سينمايي دختري خياباني است كه خواسته يا ناخواسته به ديگران آسيب مي زند و شيطنت هاي خاص دارد. وي افزود: در عين حال شراره يك شخصيت دو پهلو و همچنين شيطنت هاي گاها آزار دهنده دارد، دختريست كه از آسيب هاي اجتماعي برگرفته از مشكلات خانوادگي رنج مي برد. اين بازيگر سينما گفت: اين دوگانگي خود عاملي براي جذب مخاطب است و حتي در فيلم مي بينيم كه خاتون زن اول افشين مجذوب اين دختر مي شود. حصاري در پاسخ به اين پرسش كه براي بازي در اين اثر سينمايي چالشي با بهاره رهنما و افسانه بايگان براي همراهي با اين دو بازيگر نداشته، گفت: حضور در كنار اين دو بازيگر براي من افتخار بزرگي بود به هر حال بايد جايگاه خود را به عنوان يك بازيگر جوان بدانم و در عين حال از تجربيات بازيگران كهنه كار سينماي ايران نيز استفاده كنم. وي افزود: بسياري از بازيگران جوان ما در بدو ورود به سينما خود را حرفه اي مي دانند و اسير غرور كاذب مي شوند در حاليكه من تلاش كردم از اين نوع رفتار دور باشم. ** سيلي محكم افسانه بايگان اشكم را در آورد اين بازيگر سينما در ادامه افزود: در بخش هايي از فيلم پيشنهاداتي ارائه مي شد. به عنوان نمونه در بخشي كه خاتون به من سيلي مي زد چند بار اين بخش تصنعي انجام شد و برآيند كار، كارگردان را راضي نكرد. حصاري گفت: پيشنهاد كردم كه خانم بايگان اين سيلي را به من بزند و اين كار انجام شد و با توجه به قدرت دست خانم بايگان اين ضربه خيلي محكم بود و اشك من را درآورد. وي افزود: حدود شش بار اين فيلم را ديدم و به نظرم صحنه سيلي زدن براي مخاطب باورپذير است تا جاييكه تماشاگران به اين صحنه واكنش نشان مي دهند. ** رويكرد ستاره سالاري در سينماي ايران غلط است پيمان خاكسار تدوينگر زنها شگفت انگيزند نيز در ادامه اين نشست گفت: دشواري زيادي در همكاري با مهرداد فريد وجود نداشت و در تدوين فيلم هايي كه تاكنون با يكديگر كار كرده ايم با تعامل قابل توجهي داشته ايم. وي افزود: در سينماي داستاني، تدوينگر بر اساس دكوپاژ كارگردان كار تدوين را انجام مي دهد به هر حال پرچالش ترين بخش هاي تدوين اين اثر سينمايي، مربوط به بازجويي و تصادف اتومبيل مي شد كه به نظر خوب انجام شد. وي رويكرد ستاره سالاري در سينماي ايران را غلط دانست و يادآور شد: در سينماي دنيا هر بازيگر به ازاي هر يك دلاري كه دريافت مي كند حدود 50 دلار بهره وري دارد و اگر اينچنين نشود، دستمزد بازيگر كاهش مي يابد در حاليكه در سينماي ايران يك بازيگر با وجود شكست اقتصادي فيلم هايش مجددا مطالبه دستمزد بيش از 50 ميليون توماني مي كند. فيلم سينمايي زنها شگفت انگيزند هم اكنون در سينماهاي سراسر كشور درحال اكران است. اين اثر سينمايي روايت مردي است كه سه همسر اختيار كرده و آگاه شدن همسران از اين موضوع براي وي دردسرهاي جديدي ايجاد مي كند. افسانه بايگان، الهام حصاري، بهاره رهنما، حميد گودرزي و جمشيد هاشم پور از جمله بازيگران اين اثر سينمايي هستند. فراهنگ ** 1983 ** 1071




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 634]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن