تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 بهمن 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

بانک کتاب

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

خرید از چین

خرید از چین

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

ایونا

تعمیرگاه هیوندای

اوزمپیک چیست

قیمت ورق سیاه

چاپ جزوه ارزان قیمت

کشتی تفریحی کیش

تور نوروز خارجی

خرید اسکرابر صنعتی

طراحی سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین طراحی فروشگاه اینترنتی وب‌سایت

کاشت ابرو با خواب طبیعی

هدایای تبلیغاتی

زومکشت

فرش آشپزخانه

خرید عسل

قرص بلک اسلیم پلاس

کاشت تخصصی ابرو در مشهد

صندوق سهامی

تزریق ژل

خرید زعفران مرغوب

تحصیل آنلاین آمریکا

سوالات آیین نامه

سمپاشی سوسک فاضلاب

مبل کلاسیک

بهترین دکتر پروتز سینه در تهران

صندلی گیمینگ

کفش ایمنی و کار

دفترچه تبلیغاتی

خرید سی پی

قالیشویی کرج

سررسید 1404

تقویم رومیزی 1404

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1860664035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«پوسته»، سادگي در روايت و جزئيات


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: «پوسته»، سادگي در روايت و جزئيات
حميد فرخ‌نژاد و الناز شاكردوست
كارگردان فيلم «پوسته» گفت: بافت كلي اين فيلم، سادگي است و پرهيز از نمايش جزئيات اضافي در طراحي و شخصيت‌پردازي كاراكترها و نوع ديالوگ‌ها محور كار من است. «مصطفي آل‌احمد» در گفت‌وگو با فارس، در مورد مراحل فني فيلم «پوسته» گفت: هفتاد درصد از تدوين «پوسته» به پايان رسيده و صداگذاري اين فيلم، پس از پايان تدوين آغاز مي‌شود. وي در مورد نام فيلم خود گفت: «پوسته» اشاره‌اي است به آنچه بيروني است و از اين رو، بي‌درنگ يادآور جسمي است كه درون خود چيزي براي مخفي كردن دارد و به عبارت ديگر، اشاره‌اي‌ است به ماهيت دوگانه يك پديده. او كه در فيلم‌هاي كوتاه خود، مفاهيم پيچيده و انتزاعي را به تصوير كشيده، در پاسخ به اين سؤال كه چرا به سراغ ژانري رفت كه ممكن است فيلم را با بحران اكران روبرو كند، گفت: بايد بگويم اين فيلم بر خلاف فيلم‌هاي كوتاه من انتزاعي و پيچيده نيست و بر عكس، فيلم روالي كاملا داستاني دارد، اگرچه سوررئآليسم درون‌مايه فيلم را رنگ‌آميزي مي‌كند و همواره از آن استفاده مي‌كنم، اما از انتزاع‌گرايي پرهيز كرده‌ام زيرا در گستره فيلم سينمايي، نمي‌توان نگاه داستاني را ناديده گرفت و در يك زمان نسبتا طولاني، مخاطب را سرگرم مفاهيم انتزاعي ساخت.
حميد فرخ‌نژاد
وي ادامه داد: بحران اكران واقعيت درستي است كه اساساَ در سينماي ايران وجود دارد و حتي تجاري‌ترين فيلم‌ها را نيز تهديد مي‌كند. تضميني نيست كه همه ملاك‌هاي رايج براي يك اكران خوب را در نظر بگيريد و بازهم فيلم شما موفقيت تجاري پيدا كند. درست است كه فيلم‌هايي از اين دست معمولاَ مخاطب خاص‌تري دارد، اما اين مشكل اين دسته از فيلم‌ها نيست. اگر شرايط عادلانه‌اي براي اكران فيلم‌ها به‌وجود آوريم، آنگاه خواهيم ديد كه فيلم‌هاي متفاوت، نسل جوان را براي ديدن تجربه‌هاي نو مشتاق مي‌كند و آرام آرام مخاطبين خود را پيدا مي‌كند كه فكر مي‌كنم با توجه به جمعيت جوان و هوشمند تعدادشان هم كم نباشد، به شرط اين كه براي تجربه‌هاي نوآور ارزش قائل شويم و به دنبال برنامه‌هاي زود بازده كه در آينده خطر آفرين است، نباشيم. آل‌احمد كه كار خود را در سينما با طراحي صحنه شروع كرده و طراحي اين فيلم را هم بر عهده داشته، در مورد ملاك‌هاي خود براي طراحي صحنه و انتخاب لوكيشن در «پوسته» با توجه به فضاي سوررآليستي كارهاي كوتاه خود، افزود: در هر فيلمي اعم از كوتاه و يا بلند ، مستند يا داستاني ، فيلمنامه تعيين كننده شكل ظاهري فيلم است. طراحي صحنه و لباس، فيلمبرداري، چهره‌پردازي و ساير عناصر سازنده فيلم به تبعيت از فيلمنامه سبك خود را پيدا مي كنند و اين فيلمنامه است كه شكل ديداري فيلم را تعيين مي كند . من هم از يك جايي علايق خود را كنار گذاشتم و به عنوان طراح صحنه در خدمت فيلم قرار گرفتم، بنابراين از خلق فضاهاي نامتعارف كه در فيلم‌هاي كوتاه روي آن تأكيد مي‌كردم، پرهيز شده است، اما فيلمنامه مرا به سمت نوعي ميني‌ماليسم هدايت مي‌كرد.
نمايي از فيلم پوسته
كارگردان «پوسته» به فارس گفت:‌ با اينكه «پوسته» يك فيلم جاده‌اي محسوب مي‌شود، اما داستان فيلم در لوكيشن‌هاي متعدد و متفاوت مي‌گذرد و در همه جا اعم از قطار، زندان، كنار ساحل و حتي در سكانس‌هاي پرواز نيز سعي كردم از فضاهاي روزمره و طراحي معمولي رايج دوري كنم. در مورد لباس ها و رنگ و بافت كلي فيلم نيز همين سادگي و پرهيز از نمايش جزئيات اضافي محور كار من در طراحي بود. آنطور كه در مورد شخصيت پردازي كاركترها و نوع ديالوگ ها نيز همين ميني‌ماليسم ديده مي‌شود. آل احمد در ادامه در مورد نحوه هدايت بازيگران براي نزديك شدن آنها به فضاي ذهني مورد نظرش گفت: از آن ها مي‌خواستم هرگونه واكنش اضافي را از بازي‌هاشان حذف كنند در ابتدا كمي غير معمول به نظر مي‌رسيد، اما خيلي زود همه به نوع بازي آن‌ها عادت كردند. حميد فرخ‌نژاد كه نقش كاراكتر اصلي را بازي مي‌كرد و نقش مبهم و سختي داشت، از همان ابتدا و با خواندن فيلمنامه و صحبت‌هايي كه كرديم پي به نوع ايفاي نقش خودش برد و خودش را در اختيار فيلمنامه و اين نوع شخصيت‌پردازي قرارداد. كسي كه آن همه در فيلم‌هاي قبلي ديالوگ داشت، اين‌بار يك بازي در سكوت همراه با بيگانگي را تجربه مي‌كرد كه به‌خوبي از پس آن بر آمد.
نمايي از فيلم پوسته
الناز شاكردوست نيز بازي متفاوتي را ارائه كرده است كه نقش او را مرموز و خاص كرده است، ساير بازيگرها نيز همين ميني‌ماليسم را در بازي‌ها رعايت كرده‌اند و از اين رهگذر بازي‌ها به زندگي واقعي شبيه‌تر است تا به آن چه در سينما عادت كرده‌ايم، ببينيم. او همچنين در مورد فيلمبرداري اين كار گفت: از ابتدا با مديرفيلمبرداري قرار گذاشتم كه بيش‌تر نماها روي دست فيلمبرداري شوند. عدم ايستايي دوربين به شخصيت‌پردازي كاراكتر اصلي فيلم كمك مي كرد ، بنابر اين از حركت‌هاي رايجي مانند تراك و كرين هم پرهيز كرديم. سعي شد تا فيلمبرداري هم مانند طراحي صحنه و چهره پردازي هيچگونه خودنمايي نكند. اين اصل شامل كارگرداني و مونتاژ هم شده است و در صدا و موسيقي همين روش را مبنا قرار خواهيم داد. تدوين فيلم در عين اينكه كار بسيار نوآورانه‌اي شده ، به هيچ وجه خودنمايي نمي‌كند.
حميد فرخ‌نژاد
آل‌احمد در پايان در مورد سازنده موسيقي «پوسته» گفت:هنوز معلوم نيست چه كسي موسيقي اين فيلم را مي سازد. موسيقي در سينماي ايران يك مشكل جدي است ، من فكر مي‌كنم ما در زمينه موسيقي فيلم هنوز نتوانستيم حرفي براي گفتن داشته باشيم ، موفقيت آثار سينمايي ايراني بيشتر به واسطه معنا بوده و ما بايد در زمينه ساير عناصر سازنده يك فيلم مانند جلوه‌هاي تصويري ، موسيقي و و تكنيك‌هاي جديد فيلمبرداري نيروي انساني ماهر تربيت كنيم. عوامل سازنده فيلم «پوسته» عبارتند از: نويسنده ، كارگردان و طراح صحنه : مصطفي آل احمد / تهيه كننده : محمد آفريده ، مصطفي آل‌احمد / موسسه تهيه كننده : اتاق هنر - مركز گسترش سينماي مستند و تجربي / موسسه مجري طرح : اتاق هنر / مشاور كارگردان : علي رضا رئيسيان / مشاور تهيه كننده : سيد جمال ساداتيان / مدير فيلم برداري : محمد آلادپوش / مونتاژ : سهراب خسروي / صدا گذاري : محمود موسوي نژاد/ چهره پرداز : عباس عباسي/ عكاس : حميد رضا كشاني / دستيار اول كارگردان : بهمن حسيني / مدير توليد : محمود طائمه / صدابردار : محمد امامي/ جلوه هاي ويژه : عظيم محمدي/ مدير مالي : محسن آل احمد / مدير تداركات : علي بهرمند / مدير روابط عمومي : حامد كبيري/دستياران كارگردان : ميثم فخرايي ، شبنم شبديز / منشي صحنه : ياسمين ريزان/ دستيار اول فيلمبردار: حسين جليلي / دستياران فيلمبردار : حامد اوتادي ، سالار اردستاني ، حسن داوودي/ دستياران طراح صحنه و لباس : سعيد فغاني ، علي لادن ، شهروز دهقان/ دستياران چهره پرداز : ايمان پرگال ، آرزو كي قبادي/ دستيارصدابردار: شهريار عادلي/ سينك : نيما حسن دوست / دستيار تداركات : مهدي آقا محمدي / سينه موبيل : اكبر نظري/ حمل و نقل : يزدان كارخاني، مهران غفارزاده ، علي ناجيان ، رضا مژدهي / خدمات : محمد مهري.
حميد فرخ‌نژاد
حميد فرخ‌نژاد ، الناز شاكردوست ، حميد رضا فلاحي ، امير غفار منش ، مريم كاوياني و حسن موذني در پوسته نقش آفريني مي‌كنند.  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 393]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن