تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826052440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اگر بخواهیم هم نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: وبلاگ > فروتن، پیام  - چند سالی است صحبت از واگذاری سالن های تئاتر تهران و شهرستان ها به گروه های نمایشی به میان آمده است. سیاستی که ظاهرا بر مبنای حرکت به سمت خصوصی سازی تئاتر شکل گرفته است. این بار در آغاز جشنواره تئاتر فجر، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازهم این قضیه را مطرح و آن را ازجمله فعالیت های اصلی این معاونت در آینده نزدیک دانسته است. سیاست واگذاری سالن های تئاتر به گروه های نمایشی از چند سال پیش مطرح بود. اما هیچوقت به سرانجام نرسید و عملی نشد. با این حال بازهم قرار است این سیاست دنبال شود و به سرانجام برسد. آیا چنین اتفاقی به وقوع خواهد پیوست و اصولا علت اصرار معاونت هنری بر انجام این رویکرد چیست؟با مراجعه ای کوچک به خانه تئاتر و بروشورهای اجراهای بر صحنه رفته در چند سال اخیر می توان دریافت که تعداد گروه های فقط تهرانی به بیش از ده ها و شاید صدها گروه برسد. به این تعداد اضافه کنید گروه های دانشجویی را که هر سال فارغ التحصیل می شوند و در جستجوی اجرای آثار خود به انتظار می نشینند. حال نگاهی به تعداد سالن های مستعد اجرا در تهران بیندازیم. با ارفاق می توان تعداد آن ها را به بیست یا شاید سی سالن رساند. آن هم سالن هایی که غالب آن ها از کمترین امکانات به روز تئاتر بی بهره اند و نیازمند ده ها میلیون تومان هزینه بازسازی یا نوسازی اند. حال معاونت هنری چگونه می خواهد این حجم از متقاضی منسجم را در این تعداد سالن محدود جای دهد خدا می داند! از سوی دیگر موانع متعدد دیگری نیز بر سر تحقق این سیاست وجود دارد. بسیاری از گروه های تئاتری پس از چند سال فعالیت حرفه ای انشقاق می کنند و گروه های جدیدی را به وجود می آورند. این اتفاق در تئاتر و اصولا هنرهای گروهی طبیعی و منطقی به نظر می رسد. تفاوت های سبکی، فکری و شیوه های متفاوت کاری باعث می شود اعضای گروه های حرفه ای از یکدیگر جدا شده و مسیر شخصی خود را ادامه دهند. مانند گروه هایی چون گروه تئاتر امروز یا گروه تئاتر تجربه. تکلیف معاونت پس از واگذاری سالن ها به گروه های دیگر، درباره این گروه های جدید چه خواهد بود؟ گروه هایی که تازه تشکیل می شوند چه کار خواهند کرد؟ گروه های دانشجویی در حالی که سالن ها خصوصی شده اند چه بر سرشان خواهد آمد و آثارشان را در کدام سالن ها به روی صحنه خواهند برد؟ در حالی که بدین ترتیب ظاهرا تئاتر، خصوصی خواهد شد، سازوکار نظارت و ارزشیابی چگونه خواهد بود؟ حمایت های دولتی از تئاتر چگونه انجام می شود؟ و هزار و یک مشکل کوچک و بزرگ دیگر که بر سر تحقق این امر قرار خواهد داشت. به طوری که سال ها قبل خصوصی سازی با حذف کارگاه های دکور و لباس صورت گرفت و نتیجه اسف بار آن را دیدیم.به نظر می رسد معاونت هنری با اصرار بر تحقق این امر تلاش دارد تا از بار فشارهای حاشیه ای که بر حوزه تئاتر وارد می شود بکاهد. تمام مسئولیت ها را به رغم حضور شورای نظارت و ارزشیابی، بر دوش خود هنرمندان بگذارد؛ اما از عواید و منافع وقوع چنین سیاستی برخوردار شود. منافعی چون حذف هزینه های تعمیر و نگهداری از سالن های تئاتر، حذف هزینه های پرسنلی و ...اما آن چه بدیهی به نظر می رسد آن است، در زمانی که همه بنیان های اجتماعی به شدت دولتی هستند یا تحت نظارت مستقیم دولت فعالیت می کنند، تئاتر نمی تواند از این سیاست تخطی کرده و به سمت خصوصی شدن پیش برود. حتی اگر بخواهیم هم نمی شود. تجربه سال های گذشته موید چنین ادعائیست.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن