تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814713852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سدسازي بالادست دجله و فرات باعث تشديد پديده ريزگردها درايران شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سدسازي بالادست دجله و فرات باعث تشديد پديده ريزگردها درايران شده است
بروجن- پژوهشگر بخش بيابان موسسه تحقيقات جنگل و مراتع كشور گفت: اجراي طرحهاي سدسازي در بالادست رودخانه هاي دجله و فرات، مهمترين عامل تشديد پديده ريزگردها در ايران است.


"محمد درويش"روز يكشنبه در گفت وگوي اختصاصي باخبرنگار ايرنا در حاشيه برگزاري نخستين همايش ملي مهار بيابان زايي در بروجن افزود: اجراي طرحهاي سدسازي در مناطق بالادست رودخانه هاي دجله و فرات باعث خشك شدن تالابها و افزايش گرد و غبار در ايران شده است.

وي افزود: مردم و مسوولان ايران بايد مانند كشورهاي آلمان، اتريش و سوئيس با توجه به خسارت وارده ناشي از روند سدسازي در كشورهاي همجوار، مخالفت و اعتراض خود را نسبت به اين طرحها از طريق مبادي بين المللي اعلام كنند.

پژوهشگر بخش بيابان موسسه تحقيقات جنگل و مراتع تصريح كرد: تا سال 1380 تنها شش مورد پديده زيرگرد در ايران مشاهده شد ولي در دوسال گذشته وقوع اين پديده در كشور به 185 مورد رسيد كه اين موضوع نشان از دخالت انساني در عرصه هاي طبيعت است.

درويش، با بيان اينكه مرز ايران و عراق جزء كانونهاي اصلي فرسايش بادي و چشمه هاي گرد و غبار است، افزود: خسارت ناشي از اين موضوع تنها به مردم ايران تحميل مي شود.

وي افزود: سدسازي نه تنها در برون مرزي بلكه در درون كشور نيز مشكلات زيادي براي عرصه هاي پايين دستي و آبخيزداري ايجاد كرده است.

به گزارش ايرنا،"محمد درويش" براي شركت در همايش ملي مهار بيابان زايي به شهرستان بروجن سفر كرده است.

شهرستان بروجن با شش شهر و 42 روستا، 119 هزار نفر جمعيت در 62 كيلومتري مركز چهارمحال و بختياري واقع است.

7361/558/

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80188041

يکشنبه|ا|28|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن