تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816476374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با شكست چين از استراليا براي ايراني ها رقم خورد پايان رؤياي المپيكي واليبال


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: با شكست چين از استراليا براي ايراني ها رقم خورد پايان رؤياي المپيكي واليبال
علي رضايي

المپيك همچنان براي واليبال ايران دور از دسترس باقي ماند. انتظار ميرفت آسمانخراشهاي چيني ديروز برابر استراليا قدرتمند ظاهر شوند و مهمان اقيانوسيهاي را از پاي در آورند يا دست كم يك امتياز از اين تيم بگيرند ولي چشم باداميها ضعيفترين بازي سالهاي اخير خود را به نمايش گذاشتند و در سه ست متوالي (25بر 12، 25بر20 و 25 بر 13) به اين تيم باختند تا كانگوروها جشن و پايكوبي المپيكي شدن را در سالن متروپوليتن شهر توكيو برپا كنند. اين يعني پايان رؤياي المپيكي شدن ايران و ژاپن. دو تيمي كه در اوج بيانگيزگي آخرين بازي روز گذشته را برگزار كردند و پرونده اين مسابقات را بستند. قبل از بازي چين و استراليا تيم صربستان در ديدار با ونزوئلا هم به راحتي 0-3 برنده شد و با هفت برد متوالي به كار خود پايان داد. كره هم به سختي 2-3 برابر پورتوريكو پيروز شد.
برد التيامبخش
ايران و ژاپن در حالي پرونده مسابقات انتخابي المپيك را بستند كه از قبل سهميههاي المپيك را از دست رفته ميديدند با اين حال كريهاي سنتي هر دو تيم با يكديگر باعث شده بود با تمام توان به مصاف هم بروند. ولاسكو در اين ديدار پوريا فياضي را جانشين حمزه زريني مصدوم كرد كه البته در ست سوم مباشري جاي فياضي را گرفت. تيم ايران با ارائه يك بازي خوب و برتر نسبت به ژاپنيها اين تيم را در سه ست متوالي و با امتيازات 25بر22، 35بر33 و 25بر 22 از پيش روي برداشت. بهترين بازيكن ايران امير غفور بود كه 19 امتياز حمله و دو امتياز در دفاع كسب كرد. در آنسوي ميدان هم شيميزو با كسب 24امتياز روز خوبي داشت. جدول ردهبندي مسابقات: 1-صربستان 21 امتياز 2-استراليا 15 امتياز 3- ايران 14 امتياز 4- ژاپن 11 امتياز 5-چين 11 امتياز 6- كره جنوبي 8 امتياز 7- ونزوئلا 3 امتياز 8- پورتوريكو 1 امتياز.
خودزني آسياييها!
باخت روز گذشته چينيها به استراليا به قدري تكان دهنده بود كه خوش خبر سرپرست تيم ملي بلافاصله بعد از اين بازي گفت: «چين شانس المپيك شدن داشت ولي غيرعادي باز مي كرد. آنها در ستهاي اول و سوم به گونهاي بازي كردند كه از قبل باخته به نظر ميرسيدند.» اما عليرضا نادي كه حتي گفته ميشد در صورت صعود تيم ملي به المپيك از گزينههاي اصلي پرچمداري كاروان ايران خواهد شد هم در واكنش به باخت باورنكردني چينيها گفته است: «ما شايسته رفتن به المپيك بوديم ولي باخت به استراليا همه برنامههاي ما را به هم ريخت. آسياييها خودزني كردند تا يك تيم از اروپا و يك تيم ديگر از اقيانوسيه به المپيك بروند. در همين حال حرفهاي سرمربي تيم ملي چين هم در نوع خود جالب توجه است. جيانان بعد از شكست برابر استراليا مدعي شد شاگردانش به اندازه كافي انگيزه نداشتند در حالي كه چين تا پيش از اين بازي شانس مسلم صعود به المپيك به حساب ميآمد.»
ضعف مديريت AVC
حذف ايران از المپيك لندن واكنشهاي متفاوتي را به دنبال داشته است. حميد سجادي معاون امور ورزش قهرماني و حرفهاي وزارت ورزش عدم صعود ايران را به ناكارآمدي مديريت در رأس كنفدراسيون واليبال آسيا(AVC) دانست و گفت: «اين كه قهرمانان قارههاي مختلف مستقيماً به المپيك ميروند و بازندگان آنها با بهترينهاي آسيا مسابقه ميدهند نشان از ضعف مديريت كنفدراسيون آسيا دارد كه همين باعث شد ايران شانس المپيك را از دست بدهد. با اين حال بايد قدردان زحمات بازيكنان شايسته و كادر فني خوب و حرفهاي ايران باشيم.» ناصر شهنازي سرمربي سابق تيم نوجوانان ايران هم تأكيد كرد برنامههاي چند ساله استراليا بايد الگو قرار گيرد. وي در همين حال بر حفظ خوليو ولاسكو تأكيد كرده است. مصطفي كارخانه مربي برجسته واليبال كشورمان نيز خاطرنشان كرد: «واليبال ايران شايسته حضور در المپيك بود و ممكن است ديگر چنين تركيبي كنار يكديگر قرار نگيرند. ما در مسير پيشرفت قرار داشتيم و اينطور نبود كه از المپيك فاصله داشته باشيم. حالا بايد افسوس بخوريم كه چرا به استراليا باختيم.»
3 عنوان برتر براي واليباليستهاي ايران
با پايان گرفتن مسابقات واليبال انتخابي المپيك، سه عنوان برتر بخشهاي مختلف به بازيكنان ايراني رسيد. اين در حالي است كه در سه بخش هم بازيكنان كشورمان در رده دوم قرار گرفتند كه نشان از شايستگيهاي شاگردان ولاسكو دارد. جدول بهترينها نشان ميدهد كه ايرانيها عناوين برتر را درو كردند. محمد موسوي، سعيد معروف و فرهاد ظريف سه بازيكني هستند كه به ترتيب عناوين برتر را در دفاع، پاسور و ليبرو به خود اختصاص دادند. فرهاد قائمي پديده اين دوره از مسابقات كه تا روزهاي پاياني بهترين سرويسزن مسابقات بود، در نهايت دوم شد. فهرست برترينهاي اين دوره از رقابتها به اين شرح است:
* امتيازآورترين بازيكن: 1-فوكوزاوا (ژاپن) 2-ادگار (استراليا) 3- ژانگ (چين)
* بهترين اسپكر: 1-شيميزو (ژاپن) 2- امير غفور (ايران) 3- كواچويچ (صربستان)
* بهترين مدافع: 1- محمد موسوي (ايران) 2-زينگل (استراليا) 3- ادگار (استراليا)
* بهترين سرويسزن: 1-ادگار (استراليا) 2- فرهاد قائمي (ايران) 3- فوكوزاوا (ژاپن)
* بهترين پاسور: 1- سعيد معروف (ايران) 2-پتكوويچ (صربستان) 3- مورالس (پورتوريكو)
* بهترين دريافت: 1- يئو هيون (كره جنوبي) 2-نيكيچ (صربستان) 3- چوي هونگ (كره جنوبي)
* بهترين ليبرو: 1- فرهاد ظريف (ايران)
2- كي رن (چين) 3- يئو هيون (كره جنوبي)
* بهترين توپگير: 1- كي رن (چين) 2- فرهاد ظريف (ايران) 3- گريگوري (پورتوريكو)

امشب در «يورو 2012»
انگليــــس آشفتـــه در بـرابـر فـرانـســــه آمـــاده

در ادامه مسابقات فوتبال جام ملتهاي اروپا 2012، امشب دو بازي نخست گروه چهارم نيز انجام ميشود تا هر يك از 16 تيم حاضر در جام حداقل يك دور بازي كرده باشند.
در ميان دو مسابقه امشب، ديدار فرانسه با انگليس دو «قدرت» سنتي فوتبال قاره سبز از جذابيت بيشتري برخوردار خواهد بود.
اين در حالي است كه فرانسه با پرهيز از شكست در هر 23 بازي آخرش هواداران خود را كمي تا قسمتي به ياد روزهاي خوش خود انداخته حال آن كه انگليس به رغم كسب دو برد متوالي در دو ديدار تداركاتي آخرش با هدايت «روي هاجسون» سرمربي جديدش، وضعيت آشفتهاي دارد. از يك سو تعدد مصدومين لمپارد، بري و كيهيل را از جام چهاردهم اروپا دور نگه داشته و تري را هم فقط لنگ لنگان به اين عرصه رسانده است و از جانب ديگر روني مستعد اما فاقد انضباط به سبب دو جلسه محروميت مقرر شده براي وي امشب غايب خواهد بود.
هاجسون كه جانشين فابيو كاپهلوي مستعفي شده است، با خط زدن ريو فرديناند يك سري مخالفتها را هم با خود موجب شده و اگر امشب شروعي بد را در برابر خروسهاي آبي تجربه كند، وارد بحراني تلخ خواهد شد. در آن سوي ميدان لوران بلاني ايستاده كه به خوبي توانسته است طي دو سال سرمربيگري فرانسه اين تيم را از ايام بحراني جام جهاني 2010 دور سازد و هويتي قوي و جديد به آن ببخشد. حضور يك كريم بنزماي احياشده در رئال مادريد، يك فرانك ريبري سريع و فني و همچنين پاتريس اوراي كهنهكار قوت قلب بلان براي ميدانهاي يورو 2012 هستند. اين تيم حتي جوانان مستعد و تازه اوج گرفتهاي همچون يوان كابايه هم دراختيار دارد و هوگو لوريس هم درون دروازهاش يك وزنه است.
شوا روبهروي زلاتان
ديگر بازي امشب كه بين اوكراين و سوئد است جذابيت مسابقه فوق را ندارد اما اوكراين ميخواهد برخلاف شريكش در امر ميزباني (لهستان) شروعي پيروزمندانه در اين جام داشته باشد.
اين در حالي است كه اولگ بلوخين براي نيل به اين مهم بيشتر به كهنه كاراني چون شوچنكو (ملقب به شوا) و تيموشنكو اميد بسته است.
در اردوي سوئد همه چيز به زلاتان ابراهيموويچ آث.ميلاني ختم ميشود.
برنامه بازيهاي امشب «يورو»- گروه چهارم
فرانسه با انگليس در شهر دونتسك اوكراين (30/20)
اوكراين با سوئد در شهر كييف اوكراين (15/23)

دوشنبه|ا|22|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن