تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816195910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش يك هزار نفري روحانيون استان لرستان در خرم آباد برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش يك هزار نفري روحانيون استان لرستان در خرم آباد برگزار شد
خرم آباد- همايش يك هزار نفري روحانيون استان لرستان روز پنجشنبه با حضور جمعي از مقامات و مسئولان كشور با هدف احياي سنت هاي حسنه اسلامي با محوريت مساجد در مصلاي الغدير خرم آباد برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ايرنا، مدير حوزه هاي علميه كشور در اين همايش از تقويت حوزه هاي علميه سراسر كشور خبر داد و گفت: مديريت حوزه هاي علميه، تقويت و توسعه مدارس حوزوي سراسر كشور را در اولويت كاري خود قرار داده است.

آيت الله "مرتضي مقتدايي" افزود: در اين راستا استان هاي مختلف كشور متناسب با موقعيت و نيازهاي دسته بندي شده و برنامه توسعه حوزه هاي علميه آن ها آغاز شده است.

وي اظهار داشت: در نخستين گام شوراي عالي حوزه هاي علميه اقدام به تشكيل هيات امناي مدارس علميه استان سيستان و بلوچستان به عنوان نخستين استان به خاطر موقعيت مرزي و منطقه اي نمود.

مدير حوزه هاي علميه كشور گفت: در گام بعدي براي گسترش مدارس علميه در استان تهران به عنوان استاني بزرگ هدف گذاري لازم صورت گرفته است، ضمن اينكه در 27 استان كشور شوراي استاني حوزه هاي علميه در اين راستا تشكيل شده است.

وي جذب طلاب مستعد، ساماندهي مدارس علميه و كلاس هاي درس، تامين اساتيد حوزه و نيز ارتقاي سطح علمي كلاس را از جمله وظايف شوراي استاني حوزه هاي علميه عنوان كرد و افزود: توسعه مدارس علميه و تامين زير ساخت هاي لازم از ديگر وظايف اين شوراهاست كه با همكاري مديريت حوزه هاي علميه استان ها در اين راستا تلاش مي كنند.

مدير حوزه هاي علميه در ادامه از اقدامات صورت گرفته در استان لرستان در راستاي توسعه حوزه هاي علميه تقدير كرد و گفت: هر چند كه تعداد حوزه هاي علميه در لرستان از هشت حوزه به 13 حوزه افزايش يافته است اما همچنان اين تعداد حوزه جوابگوي خيل متقاضيان نيست و بايد براي ظرفيت سازي و توسعه زير ساخت ها تلاش و برنامه ريزي كرد.

سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) نيز در اين همايش در سخناني با اشاره به نقش و جايگاه مسجد در مبادلات ديني ، سياسي و اجتماعي گفت: همانگونه كه مساجد در دوران انقلاب پايگاه اصلي و نقش اصلي را در شكل گيري انقلاب اسلامي داشتند, اكنون نيز بايد از اين ظرفيت براي جلب هر چه بيشتر جوانان بهره گرفت.

"حسين انواري"با ابراز نگراني از خلوت شدن مساجد از حضور جوانان گفت: متاسفانه در برخي شهرها مساجد به پاتوق افراد مسن تبديل و از جوانان خالي شده است.

وي گفت: با احياي مساجد و جذب جوانان به مساجد مي توان علاوه بر احياي فرايض ديني از جمله فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر، نماز و زكات، مي توان توطئه هاي دشمنان را نيز خنثي كرد.

نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد نيز در ادامه اين همايش در سخناني پيرامون رسالت روحانيت در شرايط حساس كنوني گفت: رسالت امروز روحانيت تبيين نقش محوري توحيد و ولايت مي باشد.

حجت الاسلام و المسلمين سيد احمد مير عمادي افزود: روحاني بايد با تبيين محوري ترين موضوع قرآن كه مسئله توحيد مي باشد اعتقادات و باورهاي مردم را اصلاح كند و افكار مردم را جهت دهد.

وي يكي از مهمترين احكام نوراني اسلام را زكات عنوان كرد و گفت: فريضه زكات در اسلام از جايگاه ويژه اي برخوردار مي باشد.

امام جمعه خرم آباد افزود: يكي از طرح هاي ابتكاري و جالب، قرار گرفتن سنت هاي الهي بر محور مساجد مي باشد كه در اين راستا مي توان از ظرفيت مساجد در اجراي فريضه زكات بهره گرفت.

به گزارش ايرنا، استاندار لرستان نيز در اين همايش در سخناني به تشريح ويژگي هاي نظام اسلامي در عرصه هاي مختلف پرداخت و گفت: ويژگي هاي منحصر بفرد نظام اسلامي موجب شده تا اين نظام به يك الگوي موفق در جهان تبديل شود.

"حبيب اله دهمرده" افزود: عدالت محوري، كمك به فقرا و حمايت از نيازمندان و نيز اجراي فريضه زكات از جمله برجستگي هاي نظام اسلامي است كه در دنيا بي نظير است.

وي افزود: استان لرستان در پرداخت زكات يكي از استان هاي رتبه اول كشور بوده و اين بيانگر اعتقاد راسخ مردم اين منطقه به احكام نوراني اسلامي است.

وي همچنين با اشاره به حضور حماسي مردم لرستان در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي خاطر نشان كرد: مشاركت مردم در اين دوره از انتخابات نسبت به دوره هاي گذشته حدود شش درصد افزايش داشته و به 71 درصد رسيد.

مديركل كميته امداد امام خميني (ره) لرستان نيز در اين همايش گفت: مردم لرستان در سال گذشته 56 ميليارد ريال زكات پرداخت كردند.

"سيد غلامرضا متقي" افزود: استان لرستان هم اينك در پرداخت زكات رتبه چهارم كشور را داراست.

648/1625/320

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80124569

پنجشنبه|ا|21|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن